Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko niitä ihmisiä, jotka saapuvat johonkin tilaan, niin kaikki kääntyvät katsomaan? -Sinkkumies

Vierailija
07.06.2018 |

Tulin tänään suoraan töistä kokouksesta puku päällä ja kävin matkalla lähikaupassa. Minulle tämä on muutenkin yleistä, että ihmiset huomaavat minut menen minne vain.

Noh koko pieni kaupallinen väkeähän siinä kääntyili katsomaan. Yleensähän ihmiset ovat laumasieluja, kun yksi kääntyy katsomaan, niin seuraavakin tulee uteliaaksi, että mitähän siellä on ja siinä seuraa lumipalloefekti.

Minä aiheutan lumipalloefektin usein. Oletko sinä huomattava, vai huomaamaton?

Sinkkumies

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta johtunee siitä että yleensä sekoilen oven kanssa, törmäilen tuoleihin/seiniin tai kompuroin.

Kiitos tästä. En siis ole ainoa. :D

Vierailija
22/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kyllä. Johtuu ei-suomalaisesta ulkonöstäni. Jo lapsena tiedostin tämän ja se ärsytti. Irvistelin K-kaupassa suu auki toljottaville junteille, kunnes äitin huomasi tämän ja kielsi.

Ehkä he ovat katsoneet miten kaunis olet kun olet eksoottinen. Mutta vähänpä tiesivät, että noin vastenmielinen olet sisältä jos pelkkä katse aiheuttaa taholtasi juntiksi haukkumisen.

Erilaisuus kiinnittää huomiota. Miksi pitää tulkita huomio negatiivisena? Kertoo paljon ihmisestä.

No tämä tapahtui 70-80 -luvuilla. Ja voin kyllä väittää, että siihen aikaan ei Suomessa paljon "eksoottisen" näköisiä ihmisiä ollut, varsinkaan jossain Outokummun K-kaupassa. Kyllä se se ahdisti kun kaikki tuijottivat. Ja tuijottavat välillä edelleen. Olen nykyisin aika sinut ulkonäköni kanssa, mutta hauskaa on edelleen kun ihmiset aloittavat keskustelun englanniksi.

N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan nuori enää, mutta jostain syystä joo.

Exä oli samassa työpaikassa ja sanoi että kun tulen huoneeseen, kaikki huomaavat minut. Hän sanoi myös että kaikki työpaikan miehet haluaisivat panna mua, mutta mun mielestä se oli törkeyttä ja ilkeyttä.

Etenkin nuoret miehet tuijottavat.

No, vaikka oon sinkku, se ei mua hyödytä. Kaikki parisuhteet menevät puihin ja olen ollut pari vuotta ikisinkku. Senkun tuijottavat.

Työni on mielenkiintoista ja vapaa-aika menee kissojen ja harrastusten parissa.

Mä en kyllä nää seurustelleita ihmisiä ikisinkkuina, mutta joo siinä mielessä, että itse en etsi mitään enää, mutta mä katson sitä asiaa vähän erilailla. Miksi sitten pitäisi sanoa ei koskaan seurustellutta.

Sen verran mussa on pedanttia.

Vierailija
24/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kyllä. Johtuu ei-suomalaisesta ulkonöstäni. Jo lapsena tiedostin tämän ja se ärsytti. Irvistelin K-kaupassa suu auki toljottaville junteille, kunnes äitin huomasi tämän ja kielsi.

Ehkä he ovat katsoneet miten kaunis olet kun olet eksoottinen. Mutta vähänpä tiesivät, että noin vastenmielinen olet sisältä jos pelkkä katse aiheuttaa taholtasi juntiksi haukkumisen.

Erilaisuus kiinnittää huomiota. Miksi pitää tulkita huomio negatiivisena? Kertoo paljon ihmisestä.

No tämä tapahtui 70-80 -luvuilla. Ja voin kyllä väittää, että siihen aikaan ei Suomessa paljon "eksoottisen" näköisiä ihmisiä ollut, varsinkaan jossain Outokummun K-kaupassa. Kyllä se se ahdisti kun kaikki tuijottivat. Ja tuijottavat välillä edelleen. Olen nykyisin aika sinut ulkonäköni kanssa, mutta hauskaa on edelleen kun ihmiset aloittavat keskustelun englanniksi.

N48

Mä teen vahingossa samaa, eikä siitä kannata loukkaantua. Meillä on töissä ollut paljon ulkomaalaisia ja erinäköisiä, siis vähän joka puolelta.  Välillä alan puhumaan vahingossa englantia ihmisille, jotka puhuvat suomea. Se vaan tarttuu ..

Sinkkumies

Vierailija
25/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että meillä oli töissä Espanjalainen, joka oli niin vaalea, että puhuin sille aina automaattisesti suomea. Hän puhui kyllä vähän suomea, mutta silloin varmaan olisi ollut syytäkin puhua englantia. Toisaalta, jotkut taas haluavat, että heille puhutaan suomea, että oppivat paremmin. Aina vaan itsellä ei olisi aikaa olla kielikouluttaja, mutta joo näiden juttujen takia sitä voi tehdä vähän liian nopeita oletuksia.

Sinkkumies

Vierailija
26/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä oli samassa työpaikassa ja sanoi että kun tulen huoneeseen, kaikki huomaavat minut. Hän sanoi myös että kaikki työpaikan miehet haluaisivat panna mua, mutta mun mielestä se oli törkeyttä ja ilkeyttä.

No, vaikka oon sinkku, se ei mua hyödytä. Kaikki parisuhteet menevät puihin ja olen ollut pari vuotta ikisinkku. Senkun tuijottavat.

Mä en kyllä nää seurustelleita ihmisiä ikisinkkuina, mutta joo siinä mielessä, että itse en etsi mitään enää, mutta mä katson sitä asiaa vähän erilailla. Miksi sitten pitäisi sanoa ei koskaan seurustellutta.

Pedantti tarkoittaa enemmän huolellista kuin pikkuvanhaa saivartelijaa

Vierailija
27/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, en tosin ymmärrä koska olen ihan tavallisen näköinen.

Vierailija
28/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N48

Mä teen vahingossa samaa, eikä siitä kannata loukkaantua. Meillä on töissä ollut paljon ulkomaalaisia ja erinäköisiä, siis vähän joka puolelta.  Välillä alan puhumaan vahingossa englantia ihmisille, jotka puhuvat suomea. Se vaan tarttuu ..

Sinkkumies

Kyllä minä itsekin syyllistyn siihen. Enkä ota loukkauksena, huvittavaahan se vain on. Olen itse asiakaspalvelussa ja yritän kyllä tervehtiä neutraalisti, jotta saan selville puhuuko k.o. henkilö suomea vai ei.

Vierailija
29/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein semmoinen norsu posliinikaupassa. Ja pitkä sekä nykyisellään rehevä nainen. Kun minä tulen paikalle ja joko pudotan jotain, kompastun tai törmään huonekasviin niin kyllä, lähes kaikki kääntyvät katsomaan. Nuorempana teki useinkin mieli vajota maan alle, nyt viisikymppisenä naurattaa vain.

Vierailija
30/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että meillä oli töissä Espanjalainen, joka oli niin vaalea, että puhuin sille aina automaattisesti suomea. Hän puhui kyllä vähän suomea, mutta silloin varmaan olisi ollut syytäkin puhua englantia. Toisaalta, jotkut taas haluavat, että heille puhutaan suomea, että oppivat paremmin. Aina vaan itsellä ei olisi aikaa olla kielikouluttaja, mutta joo näiden juttujen takia sitä voi tehdä vähän liian nopeita oletuksia.

Sinkkumies

Olet varmaan kravattisi takia liian tärkeä. Itsellä on ollut oikeita projekteja, testausta, palavereja ja ostajan ominaisuudessa istumista taas tänään 10 tuntia, mutta jaksan kuunnella huonoakin suomea, jos terminologia jokseenkin täsmää ja tuotteen ominaisuudet tulevat selviksi.

Minun ei ole tarvinnut päteä enää hyvin pitkiin aikoihin. T. Ikisinkku

Vierailija
31/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus aiheuttaa aina tätä vinkumista.

Sinkkumies

Vierailija
32/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Olet varmaan kravattisi takia liian tärkeä. Itsellä on ollut oikeita projekteja, testausta, palavereja ja ostajan ominaisuudessa istumista taas tänään 10 tuntia, mutta jaksan kuunnella huonoakin suomea, jos terminologia jokseenkin täsmää ja tuotteen ominaisuudet tulevat selviksi.

Minun ei ole tarvinnut päteä enää hyvin pitkiin aikoihin. T. Ikisinkku

Siis kun sä teet erilaista työtä, niin sä voit sitä kautta tuomita mut? Jos ajaisit 300 km/h formulalla, niin olisiko sulla aikaa kuunnella mihinpäin mutka kääntyykään?? 

Sinkkumies

(voit sä siihen laittaa rallikuskin ja kartanlukijan tilalle, jos se helpottaa ymmärtämistä)

Vierailija
33/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajanahan pitääkin tietää kaikki mahdolliset seikat. Kuka nyt haluaisi ostaa sian säkissä. 

Eikä kukaan tuu sulle varmaan sanomaan, että laita äkkiä pakettiin, oli hinta mikä tahansa. Me kun enemmänkin myydään, niin mua taas kehoitetaan usein saamaan homma pakettiin.

Sinkkumies

Vierailija
34/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös käy aina samoin vaikka en haluaisikaan - olen introvertti, siitäkin huolimatta.

Vierailija
35/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin tänään suoraan töistä kokouksesta puku päällä ja kävin matkalla lähikaupassa. Minulle tämä on muutenkin yleistä, että ihmiset huomaavat minut menen minne vain.

Noh koko pieni kaupallinen väkeähän siinä kääntyili katsomaan. Yleensähän ihmiset ovat laumasieluja, kun yksi kääntyy katsomaan, niin seuraavakin tulee uteliaaksi, että mitähän siellä on ja siinä seuraa lumipalloefekti.

Sinkkumies

Vi*un runk*ari.

Minä kun menen mihin vaan kaikki kääntyy poispäin, naiset varsinkin.

Vierailija
36/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Pedantti nimenomaan tarkoittaa pikkumaista tai turhantarkkaa. (Itse en koe olevani pedantti, mutta ärsyttää, kun joku tulee pätemään, vaikka pätevyyttä ei ole alkuunkaan...)

Vierailija
37/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein semmoinen norsu posliinikaupassa. Ja pitkä sekä nykyisellään rehevä nainen. Kun minä tulen paikalle ja joko pudotan jotain, kompastun tai törmään huonekasviin niin kyllä, lähes kaikki kääntyvät katsomaan. Nuorempana teki useinkin mieli vajota maan alle, nyt viisikymppisenä naurattaa vain.

Jäniskevennys

Sinkkumies

Vierailija
38/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. En ymmärrä mistä se johtuu, koska olen vain 13/10 mies. Tienaan miljardin päivässä ja tukkani hulmuaa olemattomassa tuulessa kera kravatin kun astelen kioskiin rintalihakset pullistellen. En kertakaikkiaan voi ymmärtää niitä katseita joita kerään, enhän käytä edes Giorgio Armanin kalleimpia pukuja ja ajan vain vuoden 2018 Bugati Veyronia. Enkä ole edes mikään pitkä mies, vain 475cm.

Vierailija
39/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N48

Sinkkumies

Kyllä minä itsekin syyllistyn siihen. Enkä ota loukkauksena, huvittavaahan se vain on. Olen itse asiakaspalvelussa ja yritän kyllä tervehtiä neutraalisti, jotta saan selville puhuuko k.o. henkilö suomea vai ei.

Joo, mutta me voidaan olla oltu puoli vuotta tekemässä samoja töitä ja silti se tulee vahingossa, kun ensin puhuu joidenkin kanssa englantia puoli päivää.

Sinkkumies

Vierailija
40/99 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M42v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Vi*un runk*ari.

Minä kun menen mihin vaan kaikki kääntyy poispäin, naiset varsinkin.

Näytätkö mörri möykyltä?

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi