Mies heitti ulos ja lopetti suhteen.
Olen siis noin puolenvuoden ajan tapaillut ja alkanut seurustelemaan leskeksi jääneen miehen kanssa. Mies oli jäänyt leskeksi noin 5 vuotta sitten (vaimo oli menehtynyt onnettomuudessa) ja heillä on 11.v tyttö ja 17.v poika. Olin siis ensimmäinen nainen, jota mies oli alkanut tapailemaan kunnolla onnettomuuden jälkeen, vaimon menetys oli kuulemma helvet#n kova ja nyt vasta alkoi olemaan valmis kokeilemaan uutta suhdetta.
Jo alkuvaiheessa tapailua mua alko ärsyttämään kun kävin miehen luona ja siellä oli valokuvia ex vaimosta (lasten huoneessa ehkä ymmärrän, mutta vitriinissä oli pari valokuvaa lapsista ja ex vaimosta), exsän maalaama taulu, eksän tekemä tilkkutäkki.
Kaikki suju ihan hyvin, mies on kiltti, hauska, hyvä isä, fiksu ja erittäin komea. Meillä oli hyviä keskusteluja, hän oli erittäin hurmaava ja huomioon ottava. Mutta kokoajan tuntu että eksä on siellä jossain taustalla. Tottakai hän kertoi eksästään, mutta pyysin ettei hän puhuisi hänestä. Ymmärrän että vaimon menetys oli rankka, mutta siitä oli jo 5 vuotta. Oltiin puhuttu jopa yhteenmuutosta jossain vaiheessa, kuhan lapset tottuvat ajatukseen ja minuun, ei halunnut hätiköidä tai hämmentää lapsiaa. Minun mielestä kyllä lapsienkin pitäisi jo päästä asiasta pikkuhiljaa yli, vaikka ymmärrän että lapsille vanhemman menetys on rankka asia, mutta asiasta on jo sen 5 vuotta ja lapsetkin olivat sen verran pieniä.
Mutta tavattiin viime lauantaina ja tarkoitus oli olla yötä hänen luonaan. Mies alkoi tekemään ruokaa ja otti kaapistaan jonkun vanhan keittokirjan. Autoin häntä ruoan jälkeen siivoamaan keittiön ja huomasin, että keittokirja on eksän tekemä ja minulla keitti yli. Mies lähti hakemaan tytärtään kaveriltaan ja minä jäin hänen luokseen siksi aikaa. Päätin sitten heittää keittokirjan pois ja sen vanhan ruman tilkkutäkin, jos sinne aion kerran muuttaakkin. Vein eksän valokuvat lasten huoneeseen. En halua elää talossa, missä on kuollut eksvaimo läsnä. Mies tietenkin huomasi asian ja alkoi huutamaan minulle, että minulla ei ole oikeutta koskea hänen eksänsä tavaroihin ja paineli hakemaan kirjan ja täkin roskiksesta. Yritin selittää hänelle, että hänen on aika päästä yli eksästään, koska tämä on kuollut ja en aio asua talossa, missä on jonkun eks akan tavaroita. Mies heitti pyysi minua poistumaan ja sain illalla viestin, että tämä on tässä.
En tiedä mitä ajatella, miehen pitäisi päästä jo yli jos on minun kanssani. Yritin laittaa hänelle vielä viestiä ja soittaa, mutta hän ei vastaa. Mitä tehdä?
Kommentit (249)
Mitä AP teki on tyhmää, mutta tuo mies on minusta aivan käsittämätön myöskin tilannetajuttomuudessaan. Jos oma vaimoni kuolisi ja olisin 5v päästä uuden naisen kanssa, olisi jo maalaisjärkeä että ei jätetä muistuttavia esineitä sinne tänne jos on kunnolla tarkoitus seurustella. Jos ei kykene antamaan uudelle naiselle sijaa se pitäisi sanoa reilusti eikä olla puolitiessä, se ei ole mikään mies.
Minun mielipide.
M31
Tämä toivottavasti ja todennäköisesti on provo, mutta epäilemättä tuollaisiakin naisia ja miehiä on olemassa, joille edesmennyt puoliso on uhka. Olen itse leskeksi jääneen miehen kanssa enkä ole koskaan kokenut minkäänlaiseksi ongelmaksi, että edesmenneen vaimon kädenjälki näkyy edelleen miehen kotona. Minulle ei ole ongelma käyttää hänen puutarhatyökalujaan, kumisaappaitaan, hoitaa hänen istuttamiaan kasveja, siivota kotia jonka hän on sisustanut, lukea hänen kirjojaan, käyttää hänen hankkimiaan astioita... Ei ole koskaan tullut mieleenikään, että asiassa voisi olla jotain ongelmaa. Hänen kuolemastaan on puhuttu ja heidän parisuhteestaan on puhuttu. Valokuvia ei ole missään, minulla ei ole aavistustakaan minkä näköinen hän on ollut, mutta varmasti miehellä jossain kuvia on tallessa.
En ymmärrä, mikä aloittajan ongelma pohjimmiltaan on (/olisi, jos tämä olisi totta).
Vierailija kirjoitti:
Vaimovainaja ei ole eksä. Olisi todella outoa, jos lasten äitivainajan kuvat ei saisi olla esillä.
Leski ei ole eronnut. Leski olisi vaimonsa kanssa edelleen, ellei tämä olisi kuollut. Joten tottakai vaimovainajan tekemiä esineitä vaalitaan suurin piirtein pyhäinjäännöksinä.
On aivan eri asia tapailla leskeä kuin eronnutta. Se parisuhde on päättynyt traagisesti, vaikkei kumpikaan osapuoli ole halunnut sitä. Toipuminen on paljon hitaampaa kuin erossa eikä rakkaus vainajaan häviä ehkä koskaan.
Ymmärrän että vaimon menetys oli suuri tradegia ja että olisivat varmaan vielä yhdessä jos onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Ja en minä tarkoituksella leskeä alkanut tapailla, tapasimme sattumalta samoissa illaistujaisissa ja meillä synkkasi heti ja hyviä keskusteluja ja molemmille alkoi tulemaan tunteita. Olihan se minullekkin pieni shokki saada tietää, että hän oli jäänyt leskeksi. Ja ymmärrän, että vaimon tavarat ovat tärkeitä, mutta jos puhutaan yhteenmuutosta uuden kumppanin kanssa, pitäisi minun mielestäni jo luopua vaimon tavaroista. En halua elää talossa, missä se vaimo on läsnä. Ja edelleenkin ymmärrän, jos lapsilla on valokuvia huoneessaan äitistään ja he haluavat puhua äitistään isänsä kanssa, mutta tarviiko minun kuunnell sitä uutena kumppanina? Ei minun mielestäni, koska minä olen nyt ja vaimo oli ennen. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimovainaja ei ole eksä. Olisi todella outoa, jos lasten äitivainajan kuvat ei saisi olla esillä.
Leski ei ole eronnut. Leski olisi vaimonsa kanssa edelleen, ellei tämä olisi kuollut. Joten tottakai vaimovainajan tekemiä esineitä vaalitaan suurin piirtein pyhäinjäännöksinä.
On aivan eri asia tapailla leskeä kuin eronnutta. Se parisuhde on päättynyt traagisesti, vaikkei kumpikaan osapuoli ole halunnut sitä. Toipuminen on paljon hitaampaa kuin erossa eikä rakkaus vainajaan häviä ehkä koskaan.
Ymmärrän että vaimon menetys oli suuri tradegia ja että olisivat varmaan vielä yhdessä jos onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Ja en minä tarkoituksella leskeä alkanut tapailla, tapasimme sattumalta samoissa illaistujaisissa ja meillä synkkasi heti ja hyviä keskusteluja ja molemmille alkoi tulemaan tunteita. Olihan se minullekkin pieni shokki saada tietää, että hän oli jäänyt leskeksi. Ja ymmärrän, että vaimon tavarat ovat tärkeitä, mutta jos puhutaan yhteenmuutosta uuden kumppanin kanssa, pitäisi minun mielestäni jo luopua vaimon tavaroista. En halua elää talossa, missä se vaimo on läsnä. Ja edelleenkin ymmärrän, jos lapsilla on valokuvia huoneessaan äitistään ja he haluavat puhua äitistään isänsä kanssa, mutta tarviiko minun kuunnell sitä uutena kumppanina? Ei minun mielestäni, koska minä olen nyt ja vaimo oli ennen. AP
Hei ihan oikeasti: se edesmennyt ihminen ei ole läsnä jossain reseptikirjassa tai mikä se nyt olikaan.
Jos haluat uuden elämän, sitten varmaan hommaat teille uuden yhteisen asunnon, joka ei ole kummankaan entinen. Minusta olet lapsellinen ja teet itsestäsi naurettavan.
Älkää nyt olko kaikki noin negatiivisia. Minusta tässä sadussa oli sentään jo vähän yritystä.
3/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin tehnyt ihan samoin, jos joku heittäisi minun tavaroita roskiin. Kyllä se teidän suhde oli siinä.
No jos minä olen muuttamassa sinne jossain vaiheessa ja seurustelen miehen kanssa, en halua että siellä on jostain eks vaimosta muistuttavia asioita. Mies sanoi, että on päässyt eksästä yli, mutta haluaa lähinnä lasten takia kunnioittaa eksän muistoa. Joo, olisihan mun varmaan pitänyt sanoa asiasta, mutta ajattelin helpottaa miehen tuskaa, jos hän joutuu ne heittämään roskiin. Ja olen erittäin surulline jos tämä suhde oli tässä, koska mies on erittäin komea ja hurmaava. AP
Miksi ne piti heittää roskiin? Olisiko voinut vain laittaa jonnekin laatikkoon ja varaston kätköihin.
Suru on jännä vieras, se tulee kutsumatta eikä lähde käskemällä. Et sinä voi sitä miehestä pois pakottaa. Hän on ekakertaa tässä tilanteessa vaimonsa kuoleman jälkeen, on aivan luonnollista että tunteita nousee uudelleen käsittelyyn. Hidastat miehen surutyötä jos et anna hänen puhua. Toisaalta olisi hyvä, että hän voisi puhua jollekulle puolueettomalle. Ammattilaiselle tms. Ja vaikka jo asuisit miehen kanssa, et tuosta vaan voi siirrellä lasten äidin kuvia ja tavaroita roskiin.
Mutta osaltasi tilanne lienee ohi, ellet ala olla ymmärtäväisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tradegia XD
Et ap voi etkä saa määritellä koska toisten surutyö täytyy olla jo tehty, et varsinkaan lasten kohdalla ei sulla ole siihen oikeutta.
Toivottavasti mies pysyy kannassaan eikä ota sua takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä AP teki on tyhmää, mutta tuo mies on minusta aivan käsittämätön myöskin tilannetajuttomuudessaan. Jos oma vaimoni kuolisi ja olisin 5v päästä uuden naisen kanssa, olisi jo maalaisjärkeä että ei jätetä muistuttavia esineitä sinne tänne jos on kunnolla tarkoitus seurustella. Jos ei kykene antamaan uudelle naiselle sijaa se pitäisi sanoa reilusti eikä olla puolitiessä, se ei ole mikään mies.
Minun mielipide.
M31
No minä voin kyllä itse myöntää virheeni, että toimin väärin heittäessäni ne tavarat roskiin vieläpä kysymättä. Mutta mies vaikutti olevansa myös tosissaan minun kanssani ja vaikutti onnelliselta. Niin siksi ihmettelenki hänen miksi hänen reaktionsa oli noin vahva, koska olen hänellekkin sanonut, että jos muutamme yhteen, en halua että siellä on hänen entisen vaimonsa tavaroita näytillä. Voin hyväksyä jotkin muisto esineet jos ovat jossain poissa minun silmiltäni ja valokuvat lapsilla, vaimo oli kuitenkin heidän äitinsä, enkä minä sitä ole heiltä pois viemässä tai korvaamassa.
En mä ymmärrä, mitä haittaa jostain taulusta tai tilkkutäkistä on. Ehkä perhe vaan pitää taulusta ja tilkkutäkki on hyvä päiväpeitto tai torkkupeitto. Kyllä mä olen ihan miehen puolella tässä asiassa. Ap, sulla ei ollut mitään oikeutta heittää toisen tavaroita roskiin. Ehkä mies ei ole vielä päässyt yli vaimon kuolemasta, mutta ei sillä ole mitään merkitystä, säilytetäänkö muistoesineitä vai ei. Ja ap vaimovainaja ei ole ex.
Vierailija kirjoitti:
Et ap voi etkä saa määritellä koska toisten surutyö täytyy olla jo tehty, et varsinkaan lasten kohdalla ei sulla ole siihen oikeutta.
Toivottavasti mies pysyy kannassaan eikä ota sua takaisin.
Minä en ole määritellytkään, koska surutyö pitäisi lopettaa. Sain miehestä kuvan että hän on päässyt yli vaimostaan ja haluaa alkaa elämään minun kanssani. AP
Jos oikein huonot suhteet uusioperheen lapsiin haluaa, niin siitä vaan viskomaan kaikki kuvat ja muistutukset kuolleesta vanhemmasta pois.
Mutta oliko sinulla ajatuksena että lapset kasvavat isoiksi ja muuttavat mahdollisimman pian pois?
Tsiissus. Onko AP:llä empatian rahtustakaan olemassa? Et voi toimia noin. Ex on ollu tärkein ihminen miehelle ja lapsille ja tulee tärkeänä pysymään luultavasti heidän loppuelämänsä ajan. Ei se ole sinulta mitenkään pois. Eivät tavarat ja puhuminen ole mitään loukkaavaa. Jos itse seurustelisin tuon miehen kanssa, niin puhuttaisiin exästä just niin paljon kuin mies haluaa, kaikki muistot saisivat olla esillä ja tukisin koko perhettä kaikin mahdollisin tavoin. Haluaisin, että ex olisi luonteva osa minunkin elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielipide.
M31
No minä voin kyllä itse myöntää virheeni, että toimin väärin heittäessäni ne tavarat roskiin vieläpä kysymättä. Mutta mies vaikutti olevansa myös tosissaan minun kanssani ja vaikutti onnelliselta. Niin siksi ihmettelenki hänen miksi hänen reaktionsa oli noin vahva, koska olen hänellekkin sanonut, että jos muutamme yhteen, en halua että siellä on hänen entisen vaimonsa tavaroita näytillä. Voin hyväksyä jotkin muisto esineet jos ovat jossain poissa minun silmiltäni ja valokuvat lapsilla, vaimo oli kuitenkin heidän äitinsä, enkä minä sitä ole heiltä pois viemässä tai korvaamassa.
Etkä tajua tekosi vaikutusta lapsiin? Heittämällä äidin tavaroita roskiin, häpäisit heidän äidin muistoa. Tämä voi miehen päätöksessä olla asian ydin.
Mies heitti ulos ja lopetti suhteen.. tässäkö järjestyksessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teille, jotka hokevat tämän olevan provo, niin ei ole. Haluaisin apua, miten saisin miehen takaisin. Olihan onnettomuus lehdessäkin. AP
Mies on nähnyt että olet tunteeton ja sivistymätön ja epäempaattinen ihminen eikä tule koskaan ottamaan sinua takaisin.
Ja edelleen, vaimovainaja ei ole eksä. Se on kuollut vaimo.
myös "lasten äiti" on käypä nimitys.
Mitä vittua? Oletko todellinen? Kaikilla on elettyä elämää ja etenkin kun leskestä kyse, ei voi olettaakaan että ex olisi jotain josta haluaisi päästä eroon. Kajoat vielä toisen ihmisen omaisuuteen ilman lupaa ja nakkelet sitä roskiin.
Jäätävän tyhmä akka olet. Mies teki ihan oikein. Jos ei ole itsetuntoa sen verran että kestäisit sen että miehellä on ollut joku ennen sinua, voit varautua olemaan yksin tai ota joku peräkammarin poika joka ei ole naista nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Tsiissus. Onko AP:llä empatian rahtustakaan olemassa? Et voi toimia noin. Ex on ollu tärkein ihminen miehelle ja lapsille ja tulee tärkeänä pysymään luultavasti heidän loppuelämänsä ajan. Ei se ole sinulta mitenkään pois. Eivät tavarat ja puhuminen ole mitään loukkaavaa. Jos itse seurustelisin tuon miehen kanssa, niin puhuttaisiin exästä just niin paljon kuin mies haluaa, kaikki muistot saisivat olla esillä ja tukisin koko perhettä kaikin mahdollisin tavoin. Haluaisin, että ex olisi luonteva osa minunkin elämääni.
Tuo. Edelleen uskon ja toivon, että tämä on vain provo, mutta jos ei niin haluaisinpa olla paikalla kun miehen sukulaiset ja ystävät muistelevat jotain vanhaa tapahtumaa (juhlia tms) ja puhuvat luontevasti edesmenneestä vaimosta. Ehkä ap kieltää heitäkin muistelemasta mitään, mihin edesmennyt vaimo liittyi ja käskee poistamaan valokuvatkin näkyvistä.
Mustasukkaisuus kuolleelle ylittää ymmärrykseni ihan totaalisesti.
Ehdolla yhdeksi tämän vuoden huonoimmista.