Remppa vai muutto ja muut remppa- ja sisustusohjelmat
Tuntuu siltä, että kaikki ohjelmaan osallistuvat amerikkalaiset haluavat
- avoin konsepti ja iso keittiö ”to entertain”
- pitää olla en suite eli kylppäri makkarissa
- kylppärin täytyy olla iso
- kylppärissä täytyy olla double sink
- walk-in closets eli vaatehuoneet pitää olla
Mitä muita tulee mieleen? Itselleni jotenkin erikoisia toiveita paitsi tuo avaruus eli open concept :D
Kommentit (110)
Telkkari pultattu kiinni seinään takan yläpuolelle. Itse en jaksaisi katsoa telkkaria pää kenossa jostain katonrajasta.
Hitusen ohis, mutta tuli tästä mieleeni..
Mun mielestä parasta on se, että suomalaiset asuntoesittelijät ovat selkeästi katsoneet noita ohjelmia, koska samat ilmaukset liikkuvat nykyään myös suomalaisissa esittelyteksteissää: on master bedroomia Kuopiossa, avointa konseptia Nurmijärvellä.. paras on kuitenkin eräässä Helsingissä sijaitsevan asunnon kuvauksessa, jossa oli avoimen konseptin keittiö/olohuone, master bedroom omalla ensuite kylpyhuoneella ja masterbedroomin yhteydessä walk-in -vaatehuone. Ihan supisuomalainen Maikki Virtanen sen oli kirjoittanut. Ihmettelijöille vapaasti "suomennettuna" kyseessä oli tupakeittiö, ison makuuhuoneen yhteydessä oma erillinen kylpyhuone sekä vaatehuone. Vaatehuonehan on meillä on aina tuollainen "sisäänkäveltävä", muutoin se olisi vaatekaappi.
Mua myös ihmetyttää kuinka paljon he kestivät vieraita. Siis mitä duunia noi oikein tekevät? Mulla ei olisi aikaa vieraiden viihdyttämiseen eikä rahaa ostaa kämppää, jonka arvosta puolet on vieraita varten (iso, avara, vierashuone, kylppäri, rec room missä teinit viihdyttävät kavereita, mediahuone missä pelataan kavereiden kanssa ja pahimmassa tapauksessa vielä elokuvahuone). Aikaa tai energiaa ei ole siivoamiseen ennen ja jälkeen ”viihdyttämisen”, tarjoilujen väsäämiseen (nekin maksaa jos kerralla tulee tyyliin 30), ja siihen itse viihdyttämiseen :D sosiaalisia olentoja noi usalaiset kyl...
Vierailija kirjoitti:
Hitusen ohis, mutta tuli tästä mieleeni..
Mun mielestä parasta on se, että suomalaiset asuntoesittelijät ovat selkeästi katsoneet noita ohjelmia, koska samat ilmaukset liikkuvat nykyään myös suomalaisissa esittelyteksteissää: on master bedroomia Kuopiossa, avointa konseptia Nurmijärvellä.. paras on kuitenkin eräässä Helsingissä sijaitsevan asunnon kuvauksessa, jossa oli avoimen konseptin keittiö/olohuone, master bedroom omalla ensuite kylpyhuoneella ja masterbedroomin yhteydessä walk-in -vaatehuone. Ihan supisuomalainen Maikki Virtanen sen oli kirjoittanut. Ihmettelijöille vapaasti "suomennettuna" kyseessä oli tupakeittiö, ison makuuhuoneen yhteydessä oma erillinen kylpyhuone sekä vaatehuone. Vaatehuonehan on meillä on aina tuollainen "sisäänkäveltävä", muutoin se olisi vaatekaappi.
Totta joka sana, täytyy kuitenkin myöntää, että avoimen konseptin keittiö/olohuone kuulostaa sata kertaa paremmalta kuin tupakeittiö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea on, että vessassa on double sink? Kun näissä kodeissa yleensä on se 2+ vessaa kuitenkin.
Ei mitään yksityisyyttä edes vessassa!! Ei hampaiden pesuun mene kuin kaksi minuuttia, pakkoko on änkeä samaan vessaan ja peseytyä samaan aikaan?
Jos molemmat lähtevät yhtä aikaa töihin ja on vielä lapsetkin vietävänä, tupla-allas vanhempien makuuhuoneen kylppärissä antaa molemmille tilaa suorittaa aamutoimet yhtä aikaa, samalla, kun lapset taistelevat vuoroista toisessa kylppärissä. Meillä on pariskuntana vain yksi kylppäri käytettävänä ja kyllä siinä on kamala säätäminen, kun molemmat ovat lähdössä yhtä aikaa töihin. Ensiksi mies vie kuitenkin aikaa aamutarpeiden suorittamiseen, koska vessaan ei vaan nykyään voi mennä ilman, että seuraa aamun tulenpalavat futisuutiset jo pöntöllä istuessa, joten molempien laittautumisaika on sitten samaan aikaan. Ja kyllä miehetkin tekevät nykyään aamulla muuta kuin pesevät hampaansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo open concept tuntuu olevan kaikkien vaatimus - innokkaita ovat ihmiset viihdyttämään vieraita!
Tosin joskus muualta muuttaneet etniset asunnonetsijät yllättää. Taisi viime viikolla tulla juuri ohjelma, jossa joku aasialainen perheen vaimo ihan kauhistui kun Jill meinasi alkaa rempata sinne open concept kitcheniä. Heidän kulttuurissa oli ilmeisesti kauhistus, että vieraat näkisivät sen ruoanlaiton, joten keittiön piti olla ehdottomasti erillinen tila.
Kerran intialainen pariskunta perheineen halus talon, jossa oli keittiön lisäksi spice kitchen (joku erillinen minikeittiö, kettiön vierellä??), sitten piti olla erillinen yksiö omalla sisäänkäynnillä ja kellari tms, jonne voi rakentaa tanssistudion.
Ja kyllä vain heille oikeasti löytyi asuntoja, joissa oli keittiö+spice kitchen, erillinen yksiö omalla sisäänkäynnillä ja tanssistudio!!!
Missä ees rakennetaan tällaisia taloja? Ja joita keittiö+spice kitchen -taloja oli vaikka ja kuinka
ja talojen pihoissa ei ole muuta kuin karrelle palanut nurmikko & muutama puu.
Vierailija kirjoitti:
Työhuone pitää aina olla vaikka työpaikat ovat jossain muualla. Ja jos pari etäpäivää tekeekin niin ei siihen kyllä omaa huonetta tarvitse.
Totta kai työhuone on erikseen lukittavine arkistokaappeineen ja laitteet pitää saada lukkojen taakse myös, tietoturvasta on huolehdittava kotona työskennellessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saareke on ruma hökötys keskellä keittiötä, en tykkää!
Minä taas tykkään leipoa ja saareke olis tosi kätevä :)
Minulla on työtasot ikkunoiden edessä, kaksi ikkunaa.
Näkee hyvin pihalle ja puutarhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo open concept tuntuu olevan kaikkien vaatimus - innokkaita ovat ihmiset viihdyttämään vieraita!
Tosin joskus muualta muuttaneet etniset asunnonetsijät yllättää. Taisi viime viikolla tulla juuri ohjelma, jossa joku aasialainen perheen vaimo ihan kauhistui kun Jill meinasi alkaa rempata sinne open concept kitcheniä. Heidän kulttuurissa oli ilmeisesti kauhistus, että vieraat näkisivät sen ruoanlaiton, joten keittiön piti olla ehdottomasti erillinen tila.
Kerran intialainen pariskunta perheineen halus talon, jossa oli keittiön lisäksi spice kitchen (joku erillinen minikeittiö, kettiön vierellä??), sitten piti olla erillinen yksiö omalla sisäänkäynnillä ja kellari tms, jonne voi rakentaa tanssistudion.
Ja kyllä vain heille oikeasti löytyi asuntoja, joissa oli keittiö+spice kitchen, erillinen yksiö omalla sisäänkäynnillä ja tanssistudio!!!
Missä ees rakennetaan tällaisia taloja? Ja joita keittiö+spice kitchen -taloja oli vaikka ja kuinka
Mun käsittääkseni ainakin iranilaiset rakentaa tällaisia eli siis keittiö erikseen, missä tehdään ”tuoksuvammat ruuat” ja sitten ”esittelykeittiö” minkä vieraat näkee
Ovatko nuo pantryt kuinka yleisiä Suomessa? Siis erillinen huone kuivatuotteille tms, jolloin varsinaisessa keittiössä säilötään vain kipot, kupit ja jääkaappituotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eteisissä ei juuri koskaan näe vaatenaulakoita tai komeroita. Minne laitetaan takit, kengät, sateenvarjot?
Tosi epäkäytännöllistä. Kodinhoitotilat monesti pelkkä komeroon sullottu pyykkikone. Vierashuoneet
tärkeämmät kuin esim juuri hyvin toimiva kodinhoitotila. Kuinka usein näillä perheillä oikein käy yövieraita?
Ja lapsuudenperheen läheltä ei voisi millään muuttaa muutamia kilometrejä kauemmaksi!
Takit jätetään mud roomiin tietenkin! Ja tää, ettei siltä asuinalueelta haluta muuttaa on ihan outo :D ja vierashuone missä pitää vieraalla olla oma kylppäri..!
Ainakin USA:ssa (en tiedä miten Kanadassa, ehkä sama juttu) koulujen taso vaihtelee hirveästi asuinalueen mukaan. Eli tämä varmasti vaikuttaa usealla ja korreloi talojen/asuntojen hintaan. Eli jos on huono talo kalliilla alueella, niin halvemmalla alueella saisi paljon hulppeamman talon, mutta sitten ehkä joutuisi laittamaan lapset yksityiseen kouluun (joka maksaa hirveästi) koska alueen julkinen koulu on huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saareke on ruma hökötys keskellä keittiötä, en tykkää!
Minä taas tykkään leipoa ja saareke olis tosi kätevä :)
Minulla on työtasot ikkunoiden edessä, kaksi ikkunaa.
Näkee hyvin pihalle ja puutarhaan.
Kakkuja koristellessa ja sokerimassan kanssa taistellessa ei oikein tee mieli ihailla maisemia
Tuo Remppa vai Muuttohan on KANADALAINEN sarja, ei jenkkiläinen :) Jenkeillä ne toiveet olisivat vielä överimpiä ja turhempia.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nuo pantryt kuinka yleisiä Suomessa? Siis erillinen huone kuivatuotteille tms, jolloin varsinaisessa keittiössä säilötään vain kipot, kupit ja jääkaappituotteet.
Olen nähnyt noita pantryjä eli ruokakomeroita Pohjoisamerikan lisäksi britti- ja ranskalaiskodeissa.
Minusta sellainen olisi ihana, sinne voisi laittaa riviin mausteet, säilykkeet, kastikkeet, pastat, riisit, kuivatut sienet jne :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt noita pantryjä eli ruokakomeroita Pohjoisamerikan lisäksi britti- ja ranskalaiskodeissa.
Minusta sellainen olisi ihana, sinne voisi laittaa riviin mausteet, säilykkeet, kastikkeet, pastat, riisit, kuivatut sienet jne :))
Olis se ihanaa mutta eikö ole parempi ostaa vähemmän kaappiin ja käyttää ennen kuin menevät pilalle?
Vierailija kirjoitti:
Tuo Remppa vai Muuttohan on KANADALAINEN sarja, ei jenkkiläinen :) Jenkeillä ne toiveet olisivat vielä överimpiä ja turhempia.
Mun mielest siitä on jenkkiversio myös
Kyllä ainakin omasta mielestä tuollainen keittiö, jossa olisi kunnon saareke (ei näitä naurettavia minihökkeleitä, kuten Suomessa) kivitasolla ja erillisellä vesipisteellä (paistolevyä en siihen laittaisi, koska lapset polttaisi sormensa + liesituuletin pilaisi avoimen näkymän) olisi unelma. Mutta sellainen vaatii tietenkin tilaa. Useat tuon kanadalaisen version Jillianin suunnittelemat keittiöt ovat ihania (eivät toki kaikki), varsinkin sellaiset jotka tehdään vanhoihin 1800-luvun ja 1900-luvun alun taloihin. Ruokakomero olisi myös kiva, Suomessa muuten tehtiin 70-luvulla ns. aravalainoilla rakennettuihin taloihin kylmiöitä, vähän vastaava idea. Kylmiöt oli tarkoitettu kellarin korvikkeiksi.
Tarkoitin tuolla työhuone kommentillani niitä taloja joissa on jo 2 olohuonetta, vierashuone/ita ja ehka vielä mancave kellari, kyllähän siellä on tarpeeksi tiloja tehdä töitä silloin kun tarvitsee. Ja monesti näillä on sellaiset työt ettei etänä voi edes tehdä, silti pitää olla työhuone.