Sinä joka koet olevasi itsevarma
Mihin itsevarmuutesi perustuu? Olisiko antaa jotain vinkkejä ihmiselle jolla ei ole lainkaan itsevarmuutta?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän missä olen hyvä ja missä olen huono. Tämä tieto perustuu kykyyn arvioida (objektiivisesti) itse itseäni ja suorituksiani. Uskallan myöntää heikkouteni ja pyytää tarvittaessa apua. Perusluonteeltani olen utelias (= asioista ja ihmisistä kiinnostunut) optimisti.
Työelämässä olen hämmästellyt sitä, miten kyvyttömiä huippuhyvät ihmiset ovat arvioimaan itseään ja tuotoksiaan. Kaikessa palaute pitää tulla ulkopuolelta. Jos palautetta ei tule, niin he romahtavat pettyneiksi ja pelokkaiksi alisuoriutujiksi.
Jatkan vielä, hyväksyn vielä: hyväksyn itselleni epäonnistumiset. Mietin vaan, mikä meni väärin ja korjaan virheen seuraavassa yrityksessä tai kokeilen toisella tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua jäi kiinnostamaan tuo Hitleriä kadehtivan ajatus. Enpä ole moista ennen kuullut.
No en todellakaan kadehdi.
Koen että jostain syystä hän sai elää kaikkine kammotuksineen mihin normaali ihminen ei mene.
Miksi normaali ihminen kokee häpeää omassa normaali elämässään eikä nauti kaikesta tekemisistään koska kaikki mitä normaali tekee on normaalia. Mistä häpeä tulee ettei muka kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua jäi kiinnostamaan tuo Hitleriä kadehtivan ajatus. Enpä ole moista ennen kuullut.
No en todellakaan kadehdi.
Koen että jostain syystä hän sai elää kaikkine kammotuksineen mihin normaali ihminen ei mene.
Miksi normaali ihminen kokee häpeää omassa normaali elämässään eikä nauti kaikesta tekemisistään koska kaikki mitä normaali tekee on normaalia. Mistä häpeä tulee ettei muka kelpaa?
Anteeksi, en kyllä ollenkaan kykene ymmärtämään tätä ajatustasi. Miten ylipäätään olet saanut päähäsi verrata itseäsi Hitleriin tai siihen, millainen elämä hänellä oli? Ethän sinä tiedä, millaisen elämän hän koki eläneensä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olen päättänyt elää tämän elämän niin kuin osaan. Noudatan Suomen lakeja ja pyrin hyvään käytökseen joskin aina en siinä onnistu.
Haen onnistumisia itseäni kiinnostavista asioista kuten luen kaikkea mitä käsiini saan ja luonto on lähellä sydäntä vaikkakin cityihmisenä se on lähinnä pururata mitä kierrän.Jostain syystä 1940 luvulla oli tyyppi joka teki hirmu asioita. Mä en tee. Miksi se sai elää itseään kiinnostavan elämän niillä ällöttävillä teoilla?
Mä haluun kans elää täysillä, menetelmäni ovat, joo kyllä, koen olevani parempi ihminen kuin hän.
Miksi hän sai elää ja mun pitäis kituuttaa? Juu ei. Tiedän että noin suurta epäonnistumista tai tuhoa en koskaan suurimmillanikaan epäonnistumisen, munauksen tai flopin aikana tule tekemään. Ja se todella kannustaa jatkamaan omana itsenäni rohkeasti maailman tappiin. Luotan omiin arvoihini.
Olet outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olen päättänyt elää tämän elämän niin kuin osaan. Noudatan Suomen lakeja ja pyrin hyvään käytökseen joskin aina en siinä onnistu.
Haen onnistumisia itseäni kiinnostavista asioista kuten luen kaikkea mitä käsiini saan ja luonto on lähellä sydäntä vaikkakin cityihmisenä se on lähinnä pururata mitä kierrän.Jostain syystä 1940 luvulla oli tyyppi joka teki hirmu asioita. Mä en tee. Miksi se sai elää itseään kiinnostavan elämän niillä ällöttävillä teoilla?
Mä haluun kans elää täysillä, menetelmäni ovat, joo kyllä, koen olevani parempi ihminen kuin hän.
Miksi hän sai elää ja mun pitäis kituuttaa? Juu ei. Tiedän että noin suurta epäonnistumista tai tuhoa en koskaan suurimmillanikaan epäonnistumisen, munauksen tai flopin aikana tule tekemään. Ja se todella kannustaa jatkamaan omana itsenäni rohkeasti maailman tappiin. Luotan omiin arvoihini.Avaisitko tätä hieman?
Se aatu heppu. Pelkään että menee poistoon niin jos nimen oikein kirjoittaa.
En ole täydellinen ihminen. Päivittäin mokaan jossain tai unohdan jotain. Voin sanoa jotain mistä lähimmäinen pahastuu ja olen pahoillani tuottamastani murheesta jota pyydän anteeksi ja otan opikseni.
Olen työtön tällä hetkellä ja eronnut yksinhuoltaja. Olen siis flopannut elämässäni monella eri tavalla.
Kuitenkaan en tarkoituksella ole ilkeä tai laiska ja yritän joka päivä löytää töitä sekä kasvattaa lapsiani omaan elämäänsä ilon kautta. On vain tämä yksi elämä.
Miksi pitäisi kantaa koko maailman painoa kun tuokaan tyyppi menneisyydessä ei sitä tehnyt?
Miksi hän sai elää omasta mielestään hyvän elämän samaan aikaan kun itse hyvinvointivaltiossa murehtisin omaa epäonnistumista?
Kaikki mitä ikinä saan aikaan on kuitenkin positiivista eteenpäin vievää rehellistä tekemistä vaikka se ei aina onnistu.
Mulla on tämmöisenä paljon annettavaa lähipiirilleni ja se on paljon se. Olen arvokas omana itsenäni ja matkalla opin elämästä enemmän.Mistä sinä tiedät millaisen elämän hän omasta mielestään sai elää? Nyt on kyllä pisimmästä kuusesta haettu ajatus.
Eikä kyllä kiinnostakaan.
Kysymys oli itsevarmuudesta, mistä sitä saa?
Vastasin että tiedän etten tule koskaan mokaamaan niinkuin aatu.
Koska mulla on arvot joita hänellä ei ollut. Ja se antaa mulle itsevarmuutta yrittää elää tätä omaa elämää semmoisena kuin osaan.
Vahvistan itesäni asioissa, joissa olen hyvä. Annan itselleni myönteistä palautetta ja epäonnistumiset katson osaksi normaalia elämänkulkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että itsevarmuuteni perustuu introverttiyteeni ja siihen käsitykseen, että olen vallan hyvä tällaisena kuin olen eikä minua suuresti kiinnosta, mitä muut ajattelevat minusta, eikä minua kiinnosta ajatella millaisia muut ovat. He saavat olla minun puolestani sellaisia kuin ovat. En peilaa.
Mulla suunnilleen sama. Vain muutamalla ihmisellä on mulle merkitystä, muut ovat mulle yhdentekeviä. Muiden ihmisten mielipiteet kiinnostaa mua yhtä paljon kuin lyhtypylvään mielipide ja samoin muiden ihmisten elämä kiinnostaa mua yhtä paljon kuin lyhtypylvään elämä. Teen pääasiassa asioita, joista pidän ja joista olen kiinnostunut ja niiden ihmisten kanssa, joilla on mulle merkitystä.
Tuo ei ole itsevarmuutta, vaan se on pelkoa. Pelkäät ympärillä olevaa, pelkäät vierasta ja outoa, pelkäät lähes kaikkea sulkemalla vieras ja outo pois mielestäsi. Muut eivät näe sinua ollenkaan itsevarmana, vaan pelokkaana, kylmänä ja ja jopa vihamielisenä.
Eikä ole mitään pelkoa. Pystyn oikein hyvin olemaan tekemisissä muidenkin ihmisten kanssa. Minusta jopa pidetään niin työpaikalla kuin muuallakin. Kyse on puhtaasti siitä, että en elä elämääni kaikkien muiden ihmisten hyväksynnän ja arvostuksen kautta.
Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin itsevarmuutesi perustuu? Olisiko antaa jotain vinkkejä ihmiselle jolla ei ole lainkaan itsevarmuutta?
Minä olen juuri tällainen kuin olen. Kiltti ihminen, joka elää ainutkertaista elämäänsä. Siinä ei ole mitään hävettävää.
Mistä sinä tiedät millaisen elämän hän omasta mielestään sai elää? Nyt on kyllä pisimmästä kuusesta haettu ajatus.