Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te syvästi introvertit teette lapsia, kun ette sitten jaksa?

Vierailija
05.06.2018 |

Viitaten tuohon aiempaan kyselyyn. Jos kerran tiedätte olevanne niin uskomattoman intriverttejä ettette kestä ketään ja levätäkin pitää saada vähintään 16 tuntia päivässä, niin miksi ihmeessä teette lapsia? Kun kerran itsekin olette sitä mieltä että se on liian vaativaa?
Eikä syyksi riitä "mies vaati" tai "mies ylipuhui". Tuossa pitäisi ajatella sitä tulevaa lasta. Jos tietää ettei jaksa/pysty hoitamaan, niin sitten ei tehdä lapsia.
Sama kuin alkoholisti sanoisi että "juu tiesin etten mä sitä voi hoitaa, mutta mies vaati niin tehtiin sitten. Mä tarvitsen tätä omaa aikaa niin hoitaminen jää lapselle. En oikeen edes jaksa lasta". Tässä kohdassa kaikki kauhistelisivat, mutta kun introvertti kertoo ettei jaksa omaa kastaan, niin pitäisi jostain syystä kokea sympatiaa sitä edesvastuutonta intriverttivanhempaa kohtaan. Itse koen sympatiaa sitä lasta kohtaan, jonka äiti/isä ei "jaksa" omaa lastaan ja vetäytyy "omaan koloon".

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan hyvin lapsiani, mutta perheen ulkopuolella oleviin ihmisiin olenkin sitten lasten syntymän myötä menettänyt lähes tyystin mielenkiintoni. Sosiaalisen vuorovaikutuksen tarpeet täyttyvät riittävästi oman perheen kesken. Tämä tuli minulle yllätyksenä.

Vierailija
22/24 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni voimat vie enemmänkin mies kuin lapset. Äärimmäisen puhelias ja ekstrovertti. Lasten kanssa keskenään jaksan paremmin. Varmaan myös inttovertin puolison kanssa menisi paremmin. Ja jos kysyt miksi valitsin tämän puolison, niin monet hänen huonoista puolistaan tulivat ilmi vasta kun lapsia jo oli. Kaikkia asioita ei voi etukäteen tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää etukäteen omaa kuormituksen sietokykyä, oli sitten introvertti tai ekstrovertti. Se selviää usein siinä vaiheessa kun elämä heittää yllättäviä vastoinkäymisiä eteen.

Itse olen aina pitänyt lapsista ja hoitanutkin muiden lapsia. Silti lapsiperhearjen raskaus yllätti, vaikka en edes odottanut sen olevan helppoa. Miksei näistä asioista saisi puhua ääneen? Ei se tarkoita ettenkö rakastaisi lapsiani vaikka olen välillä väsynyt. Lähinnä se näkyy niin että tsemppaan lasten nukkumaanmenoon asti ja sen jälkeen en enää jaksa sosialiseerata edes miehen kanssa. Olla möllötän ja lataan akkuja.

Vierailija
24/24 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ap:lla sellainen oletus, että introvertti ei jaksa omia lapsiaan. Kyllä kai introvertti niitä omia lapsiaan jaksaa, ehkä vielä paremminkin kuin ekstrovertit jotka ei malta pysähtyä kotiinsa. Introvertillä voi olla vaikeampaa sitten, kun lapsi ja sen sosiaalinen piiri kasvaa ja muut ihmiset astuu kuvaan.

Just näin. Jaksan omia lapsia mutta en riehuvia lapsilaumoja. Yksi kaveri kerrallaan kylässä on ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme