Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoisä otti päiväkodista väärän lapsen mukaansa

Vierailija
05.06.2018 |

Käy vähän sääliksi tuo pappa, ei ilmeisesti ole paljon ollut tekemisissä lapsen kanssa kun ei tunnistanut. Ja sitten syytetään vapaudenriistosta, vaikka henkilökunta itse antoi vieraan lapsen hänelle.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806042200991578_u0.shtml

Kommentit (440)

Vierailija
341/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve joillakin on puolustella isoisää viimeiseen asti? Kyllä, päiväkoti toimi väärin ja mokasi, sitä ei kukaan kiistä, mutta niin tuo isoisänkin touhu on vähintäänkin erikoista. En tätä ennen ole koskaan kuullut, etteivät isovanhemmat olisi muistaneet lastenlastensa nimiä tai tunnistaisi heitä kasvoilta, ellei kyseessä ole ollut muistisairas henkilö. Siis onko se jotenkin teiltä pois, jos isoisän käytöstä kritisoidaan? Nouseeko pelko omista epäonnistumisista "tuomiolle panemisesta" pintaan?

Mistä tiedät, ettei isosiä ole muistisairas? Todennäköisesti onkin, jos ei lapsensa nimeään muista. Ei ole täysin tavatonta, että muistisairaus iskee tuossakin iässä. Mieti nyt ihan *ttu oikeasti ja perusteellisesti, onko päiväkoti tehnyt ihan oikein tuossa tilanteessa?

Ei ole muistisairas. Tämä on jo kerrottu.

Vierailija
342/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis joku on selkeesti sitä mieltä, että isoisä vei väärän lapsen tahallaan?

Ei. Minä olen sitä mieltä, että isoisä oli täysin väärä ja vastuuton valinta lasta noutamaan. Mikään työasia ei voi olla niin tärkeä, että vanhemmat päättävät lähettää mahdollisesti muistisairaan isovanhemman hakemaan lasta. Ja vielä autolla, jolloin vaarantuu sekä isoisän, lapsen että muiden liikenteessä kulkevien turvallisuus. Se, ettei isovanhempi tunnista lapsenlapsensa kasvoja eikä muista edes oman lapsenlapsensa NIMEÄ, on epätavallista. En millään suostu uskomaan, että isoisällä on kaikki ihan kunnossa, vaikka olisikin vasta nuori pappa.

TÄMÄ! Juuri tämä. Tosi hankala ymmärtää, että joku duunijuttu olisi lasta tärkeämpi. Silti en syyllistä isovanhempaa, joka todnäk. oli "syyntakeeton". Kyllä minä ennemmin lähtisin lasta tarhsta hakemaan kuin tekemään jonkun duunihomman loppuun. Mikä on oikeasti elämässä tärkeämpää? Jos työ, niin älä tee lapsia!! Itse en koskaa TYÖN takia laiminlöisi lasta, vaan päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisessa ei sanota, mutta tässähän on pakko olla niin että molemmilla pojilla on sama etunimi. Se on ainoa joka edes jotenkin tekee tuosta järjellisen. Mutta siltikin aivan käsittämätöntä että tuollaista voi käydä. Jos päiväkotiin tulee mies joka sanoo tulleensa hakemaan Juusoa, ja henkilökunta tietää että Juusoja on kaksi tai kolme tai enemmän, niin eikö ole ensimmäinen vastakysymys tarkentaa että Hakkaraisen Juusoa tai Onnilan Juusoa? Tuossa on vaan napattu ensimmäinen silmiin osunut Juuso ja tyrkätty isoisälle.

Tämä isoisä ei muistanut lapsenlapsensa etunimeä. 

Jos se on niitä isoisiä, joilla on lähemmäs sata lastenlasta. Aika vaikea siinä on kaikkien, varsinkaan nuorempien nimiä aina muistaa.

mutta sadan lapsen päiväkodissa sun pitäisi tuntea vaikka sijaisenakin kaikki.

Totta hitossa sijaisenkin pitää tietää ketä lapsia on paikalla ja kuka saa hakea kenetkin. Siitähän niille maksetaan. Tuolla perusteella päiväkodit vois luovuttaa kenet tahansa kelle tahansa joka jotain lasta osaa tulla oikeaan aikaan kyselemään. Ennen vanhaan hoitajilla oli pihalla mukana laput, joissa oli merkattu lapset ja toisen ryhmän lapsistakin jotain sanottavaa vanhemmille, niistä sitten yliviivattiin nimiä sitä mukaa, kun vanhemmat lapsia haki ja kyllä, sijaisetkin uskalsi kysyä vanhemmilta ketä he ovat ja ketä ovat hakemassa. Nykyään ilmeisesti seistään hiljaa, joku kirjautusmilaite kädessä, eikä kukaan tiedä kenenkään nimiä tai päiväntapahtumia lainkaan. 

Tuollaisia listoja ei oikeastaan enää saisi olla, vain salasanan takana koneella saa olla mitään tietoja asiakkaista. Vaikeuttaa etenkin sijaisten hommia :/

Ja täytyy myöntää, että päivän sijaisuuden aikana en ainakaan itse ole ehtinyt opettelemaan kaikkia lapsia enkä heidän hakijoitaan (en kyllä mielellään myöskään luovuttaisi silloin lapsia).

Kyllä lapsen etunimi saa edelleen olla näkyvillä ellei ole erikseen kielletty. Meillä on listat käytössä. 

Vierailija
344/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kunhan päiväkotityötäkin teetetään Suomessa "työvoimapulan paikkaajilla" alkavat tällaiset tapaukset yleistymään runsaasti. Voi alkaa päivän päätteeksi löytymään jos jonkinlaista lasta jos jonkinlaisilta aikuisilta.

Vierailija
345/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on selvä päiväkodin vika. En minäkään tuntenut omaa sisaren lasta, kun piti hakea hoidosta ja olin nähnyt viimeksi pari kuukautta aiemmin. Eri vaatteet ulkona ja kaikki tenevat saman näköisiä. Eiköhän pitäisi hieman vaatia ammattitaitoa hoitajiltakin.

Et tunnistanut siskosi lasta, koska et ollut nähnyt tätä muutamaan kuukauteen ja tällä oli sinulle ennestään tuntematon vaatetus?!? Lisäksi kaikki lapset olivat sinusta samannäköisiä? Siis mitä ihmettä? Oikeastiko? Jos tosiaan näin, niin kannattaa varmaan hakeutua lääkärin vastaanotolle. Ei kuulosta normaalilta -ihan jo tuon muistinkin puolesta.

Mitä kummallista tuossa on? Lapset tuppaavat näyttämään aika samannäköisiltä ja ehtivät muuttumaan kahden kuukauden aikana, ettei sitä yhtä pershedelmää ole helppo tunnistaa kahdenkymmenen muun pershedelmän joukosta.

Ja joillain ihmisillä on todella huono kasvomuisti, kaverini on tällainen ja ei tarvitse 8 laudaturia kirjoittaneen lääkärin ehkä mennä lääkärin vastaanotolle jos ei satu tunnistamaan jokaista ipanaa. Itse en kerran meinannut tunnistaa omaa lastani pihalla vaan olin jo ihan väärää lasta alkamassa nostamaan syliin, koen lapsen hakemisen tarhasta todella stressaavana kun vaikea niitä on tunnistaa haalareissa ja kypärälakeista pilkottavasta naamanpuolikkaasta. Voisin hyvin ymmärtää jos miehen vanhemmat eivät lasta kunnolla tunnistaisi kun eivät joka viikko todellakaan näe. Kyllä ne lapset on aika geneerisen näköisiä usein vaikka tietenkin omastaan ajattelee että on kaunein ja söpöin.

No ota kuule vaikka puhelimeen kuva lapsen haalarista niin osaat sen perusteella tehdä pihassa alkuun karsintaa että kuka voisi olla omasi ja hyvällä tuurilla jää vain muutama vaihtoehto joista sitten arvot tutuimman näköisen taaperon matkaasi. Tsiisus ihmiset. 

Mahtava neuvo! Jospa tämä myös helpottaisi sitä ”stressiä”, joka aiheutuu siitä, että omaa lasta on ”vaikea tunnistaa haalarissa ja kypärälakissa”. Oletteko te ihmiset ihan tosissanne? Että ihan stressaa lapsen tarhastahaku kun ei meinaa omaa lastaan tunnistaa?

Vierailija
346/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on selvä päiväkodin vika. En minäkään tuntenut omaa sisaren lasta, kun piti hakea hoidosta ja olin nähnyt viimeksi pari kuukautta aiemmin. Eri vaatteet ulkona ja kaikki tenevat saman näköisiä. Eiköhän pitäisi hieman vaatia ammattitaitoa hoitajiltakin.

Et tunnistanut siskosi lasta, koska et ollut nähnyt tätä muutamaan kuukauteen ja tällä oli sinulle ennestään tuntematon vaatetus?!? Lisäksi kaikki lapset olivat sinusta samannäköisiä? Siis mitä ihmettä? Oikeastiko? Jos tosiaan näin, niin kannattaa varmaan hakeutua lääkärin vastaanotolle. Ei kuulosta normaalilta -ihan jo tuon muistinkin puolesta.

Mitä kummallista tuossa on? Lapset tuppaavat näyttämään aika samannäköisiltä ja ehtivät muuttumaan kahden kuukauden aikana, ettei sitä yhtä pershedelmää ole helppo tunnistaa kahdenkymmenen muun pershedelmän joukosta.

Ja joillain ihmisillä on todella huono kasvomuisti, kaverini on tällainen ja ei tarvitse 8 laudaturia kirjoittaneen lääkärin ehkä mennä lääkärin vastaanotolle jos ei satu tunnistamaan jokaista ipanaa. Itse en kerran meinannut tunnistaa omaa lastani pihalla vaan olin jo ihan väärää lasta alkamassa nostamaan syliin, koen lapsen hakemisen tarhasta todella stressaavana kun vaikea niitä on tunnistaa haalareissa ja kypärälakeista pilkottavasta naamanpuolikkaasta. Voisin hyvin ymmärtää jos miehen vanhemmat eivät lasta kunnolla tunnistaisi kun eivät joka viikko todellakaan näe. Kyllä ne lapset on aika geneerisen näköisiä usein vaikka tietenkin omastaan ajattelee että on kaunein ja söpöin.

Ei jokaista ipanaa tarvitsekaan tunnistaa. Ihan riittää, että tunnistaa sen omansa. Ja todellako koet oman lapsesi hakemisen päiväkodista stressaavana, koska vaikea tunnistaa? Jos olet tosissasi, niin hae apua! Luoja sentään!

Vierailija
347/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis joku on selkeesti sitä mieltä, että isoisä vei väärän lapsen tahallaan?

Ei. Minä olen sitä mieltä, että isoisä oli täysin väärä ja vastuuton valinta lasta noutamaan. Mikään työasia ei voi olla niin tärkeä, että vanhemmat päättävät lähettää mahdollisesti muistisairaan isovanhemman hakemaan lasta. Ja vielä autolla, jolloin vaarantuu sekä isoisän, lapsen että muiden liikenteessä kulkevien turvallisuus. Se, ettei isovanhempi tunnista lapsenlapsensa kasvoja eikä muista edes oman lapsenlapsensa NIMEÄ, on epätavallista. En millään suostu uskomaan, että isoisällä on kaikki ihan kunnossa, vaikka olisikin vasta nuori pappa.

TÄMÄ! Juuri tämä. Tosi hankala ymmärtää, että joku duunijuttu olisi lasta tärkeämpi. Silti en syyllistä isovanhempaa, joka todnäk. oli "syyntakeeton". Kyllä minä ennemmin lähtisin lasta tarhsta hakemaan kuin tekemään jonkun duunihomman loppuun. Mikä on oikeasti elämässä tärkeämpää? Jos työ, niin älä tee lapsia!! Itse en koskaa TYÖN takia laiminlöisi lasta, vaan päinvastoin.

No töitä on erilaisia. Ottamatta kantaa tähän tapaukseen niin ei se musta tee huonoa vanhempaa automaattisesti, jos vaikka lääkärillä venyy leikkaus ja joutuu sen takia hälyttään varahakijan lapselle tai sosiaalitoimen viranomaisella tulee akuutti asia hoidettavaksi iltapäivälle. Ei kaikissa ammateissa asioita voi jättää huomiselle.

Vierailija
348/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve joillakin on puolustella isoisää viimeiseen asti? Kyllä, päiväkoti toimi väärin ja mokasi, sitä ei kukaan kiistä, mutta niin tuo isoisänkin touhu on vähintäänkin erikoista. En tätä ennen ole koskaan kuullut, etteivät isovanhemmat olisi muistaneet lastenlastensa nimiä tai tunnistaisi heitä kasvoilta, ellei kyseessä ole ollut muistisairas henkilö. Siis onko se jotenkin teiltä pois, jos isoisän käytöstä kritisoidaan? Nouseeko pelko omista epäonnistumisista "tuomiolle panemisesta" pintaan?

Tällä palstalla tosiaan tuntuu monelle olevan ihan normaalia, ettei oma vanhempi tunnista omaa lastaan, etenkään talvella. Ja jos ei omien vanhempienkaan oleteta tunnistavan, niin miten nyt sitten isoisän. Monen mielestä vaikuttaa myös olevan ihan ok, että lapsen vanhemmat laittavat lasta hakemaan henkilön, joka ei tiedä miltä tämä näyttää taikka mikä tämän nimi on! Siis mitä ihmettä! Aikamoinen vastuu ja homma tarhan tädeillä, kun vanhempia ja noutajia lappaa portille tämän tästä, eikä kukaan heistä tiedä ketä tuli hakemaan.

Vierailija
349/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kyllä toi on selkeesti päiväkodin virhe, ei isoisän. Kyllä ois pitänyt ensinnäkin kysyä hakijan henkkarit ja sitten vielä tivata lapsen nimi jota on hakemassa. Jos nää kriteerit ei täyty, on täysin päiväkodin vika.

No on toki. Mutta henkkareiden kysymiseen ei ole valtuuksia.

Ja ehkä tämä nyt o myös vanhemmille opiksi, että eivät ihan tuntemattomia kuotenkaan laita lapsiaan hakemaan.

Varsinkin kesäpäivystysten aikana lapset ja aikuiset vaihtuvat jatkuvasti. Se ei ole mikään puolustus tietenkään. Mutta päivähoito on ihan alas ajettu Suomessa.

Vierailija
350/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No töitä on erilaisia. Ottamatta kantaa tähän tapaukseen niin ei se musta tee huonoa vanhempaa automaattisesti, jos vaikka lääkärillä venyy leikkaus ja joutuu sen takia hälyttään varahakijan lapselle tai sosiaalitoimen viranomaisella tulee akuutti asia hoidettavaksi iltapäivälle. Ei kaikissa ammateissa asioita voi jättää huomiselle.

Eiköhän kaikilla päiväkotivanhemmilla ole nimettynä varahakija tai useampi (ellei ole täysin varma siitä, että pystyy aina itse hakemaan). Harva meistä kuitenkaan laittaa asialle henkilön, joka ei tiedä miltä lapsi näyttää tai mikä tämän nimi on. Aikuisen ihmisen pitää pystyä myös arvioimaan työnsä luonne ja tarvittava varahakijoiden lukumäärä. Lapsestaan välittävä normaali vanhempi ei käytä varahakijana henkilöä, joka ei tunnista lasta tai tiedä tämän nimeä.

Vierailija
351/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se "väärä" muksu onkin eri miehen kuin oletetun isänsä siittämä ja tunnisti OIKEAN isoisänsä ja lähti tämän mukaan. Astronomini kertoi minulle tämän. Tämä on totuus. Amen.

Vierailija
352/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisessa ei sanota, mutta tässähän on pakko olla niin että molemmilla pojilla on sama etunimi. Se on ainoa joka edes jotenkin tekee tuosta järjellisen. Mutta siltikin aivan käsittämätöntä että tuollaista voi käydä. Jos päiväkotiin tulee mies joka sanoo tulleensa hakemaan Juusoa, ja henkilökunta tietää että Juusoja on kaksi tai kolme tai enemmän, niin eikö ole ensimmäinen vastakysymys tarkentaa että Hakkaraisen Juusoa tai Onnilan Juusoa? Tuossa on vaan napattu ensimmäinen silmiin osunut Juuso ja tyrkätty isoisälle.

Tämä isoisä ei muistanut lapsenlapsensa etunimeä. 

Jos se on niitä isoisiä, joilla on lähemmäs sata lastenlasta. Aika vaikea siinä on kaikkien, varsinkaan nuorempien nimiä aina muistaa.

mutta sadan lapsen päiväkodissa sun pitäisi tuntea vaikka sijaisenakin kaikki.

Totta hitossa sijaisenkin pitää tietää ketä lapsia on paikalla ja kuka saa hakea kenetkin. Siitähän niille maksetaan. Tuolla perusteella päiväkodit vois luovuttaa kenet tahansa kelle tahansa joka jotain lasta osaa tulla oikeaan aikaan kyselemään. Ennen vanhaan hoitajilla oli pihalla mukana laput, joissa oli merkattu lapset ja toisen ryhmän lapsistakin jotain sanottavaa vanhemmille, niistä sitten yliviivattiin nimiä sitä mukaa, kun vanhemmat lapsia haki ja kyllä, sijaisetkin uskalsi kysyä vanhemmilta ketä he ovat ja ketä ovat hakemassa. Nykyään ilmeisesti seistään hiljaa, joku kirjautusmilaite kädessä, eikä kukaan tiedä kenenkään nimiä tai päiväntapahtumia lainkaan. 

Tuollaisia listoja ei oikeastaan enää saisi olla, vain salasanan takana koneella saa olla mitään tietoja asiakkaista. Vaikeuttaa etenkin sijaisten hommia :/

Ja täytyy myöntää, että päivän sijaisuuden aikana en ainakaan itse ole ehtinyt opettelemaan kaikkia lapsia enkä heidän hakijoitaan (en kyllä mielellään myöskään luovuttaisi silloin lapsia).

Kyllä lapsen etunimi saa edelleen olla näkyvillä ellei ole erikseen kielletty. Meillä on listat käytössä. 

ok. Vanhuspuolella on sitten nykyään tiukemmat säännöt.

Vierailija
353/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olet varmaan kuitenkin tiennyt lapsen nimen tai ainakin siskosi nimen?

Ymmärrän että kaukaa voi olla hankala tunnistaa se tuttu lapsi mutta jos ei kasvoista erota lasta jonka on kuitenkin oletettavasti useamman kerran tämän lyhyehkön elämän aikana nähnyt niin suosittelen että jatkossa viettää enemmän aikaa katsellen kanssaihmisiään ja vähemmän kännykkää. 

TÄMÄ! Tällä ohjeella saattaa paitsi alkaa muistamaan miltä se siskon lapsi näyttää myös tunnistamaan oman lapsensa jopa talvella, kypärämyssy päässä!

Vierailija
354/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapaus on omituinen useammastakin syystä. Ensinnäkin eikö isoisä tuntenut tyttärensä lasta. Toiseksi eikö oikea lapsi huomannut että toi on mun pappa ja se varmaan tuli hakemaan minua. Kolmanneksi eikö väärä lapsi osannut sanoa että tämä ei ole mun hakija.

Jaa että kaikki vastuu 1-2-vuotiaille taaperoille? Kun aikuiset töpeksii.

Vierailija
355/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi löytyä SYYLLINEN, kun kyse on mokasta ja onnettomien sattumien summasta? Vähän sama kun ennen vanhaan piti osoittaa syyllinen avioeroon:D Onko se pettävä vaimo, vaiko sittenkin narsistinen mies joka ajoi vaimon toisen syliin, vaiko sittenkin Mirkku joka esitteli nämä kaksi toisilleen kuvitellen että tulisivat toimeen? Tai ehkä sittenkin yhteiskunta, työpaineet, tukiverkkojen puute..eikä kun miehen hullu äiti joka ei osoittanut rakkautta pojalleen!

Vierailija
356/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa töissä on vanhemmat jotka hyvin usein joutuvat passittamaan ties kenet varahakijat hakemaan lapsiaan, koska eivät itse ehdi? Ihan uteliaisuuttani kysyn.

Vierailija
357/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, meillä ainakin käytössä ne lätkät, joilla piipataan pk:n kännykällä lapsi sisään ja ulos päiväkodista, ja piipattaessa päiväkodin kännykän näytölle tulee lapsen nimi. Ihan täysin henkilökunnan vika tuo oli, antavat lapsia ilmeisesti ihan summassa hakijoille.

Vierailija
358/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta asiaa mennyt yhtä aikaa pieleen ja vikaa on kaikissa osapuolissa. Lopullinen vastuu minusta on kuitenkin päiväkodilla.

Äiti: teki virheen valitessaan sellaisen varahakijan, joka ei tunne lasta riittävästi (ei muista nimeä, ei tunnista ulkonäöltä). Miltä lapsesta olisi tuntunut lähteä tällaisen henkilön matkaan, vaikka isoisä olisikin onnistunut saamaan oikean lapsen mukaansa?

Isoisä: teki virheen kun ei varmistanut lapsen nimeä. Kai tuo nimi jostakin olisi ollut suhteellisen helpostikin tarkistettavissa, isänpäiväkortista, valokuva-albumista tms, jos ei kehdannut suoraan lapsen äidiltä kysyä. Toinen virhe oli tietysti ottaa päiväkodista täysin vieras lapsi matkaan.

Päiväkoti: teki virheen, kun ei selkeästi varmistanut, kuka hakija on ja ketä on tulossa hakemaan.

Todella kummalliselta tuntuu, miten lapsen hakukuviot on voitu selvittää puhelimessa ilman, että lapsen, hakijan tai äidin nimeä ei ole lainkaan mainittu. Eikö kukaan aikuisista esitellyt itseään tai kertonut selkeästi asiaansa?

Isoisä suoriutui kuitenkin matkasta päiväkotiin ja löysi oikean osoitteen. Minulta olisi se todennäköisimmin mennyt pieleen, jos olisi pitänyt vieraasta paikasta, vieraasta kaupungista hakea.

Vierailija
359/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi löytyä SYYLLINEN, kun kyse on mokasta ja onnettomien sattumien summasta? Vähän sama kun ennen vanhaan piti osoittaa syyllinen avioeroon:D Onko se pettävä vaimo, vaiko sittenkin narsistinen mies joka ajoi vaimon toisen syliin, vaiko sittenkin Mirkku joka esitteli nämä kaksi toisilleen kuvitellen että tulisivat toimeen? Tai ehkä sittenkin yhteiskunta, työpaineet, tukiverkkojen puute..eikä kun miehen hullu äiti joka ei osoittanut rakkautta pojalleen!

Tänä päivänä tuntuu olevan kovin yleistä, ettei vastuuta oteta. Mikään ei ole ainakaan oma syy, vaan onnettomien sattumien summa.

Vierailija
360/440 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva lapsesta mukaan noutajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä