Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri korostaa laihuuttaan/pienikokoisuuttaan KOKOAJAN

Vierailija
04.06.2018 |

Mikäköhän tarve joillakin on tuoda kokoajan esille "kuinka pieni" onkaan. Vietin aikaa kaverini kanssa ja tilanteita oli useita.

Katsoo vaatteita lasten osastolta, koska on niiin pieni. Ravintolassa on hetken päästä niiin täynnä koska on niiin pieniruokainen, syö kuitenkin normaalisti. Mallailee vaatteita ja pohtii onkohan xs nyt varmasti hyvä, voisi olla vähän pienempi, katso vaikka... Kehuin hänen kenkiä, kommentoi heti että ei näyttäisi isommassa jalassa kivalta, omat jalat kun ovat niin pikkuruiset että kengät näyttävät kauniin siroilta. Aaargh. Epävarmuutta?

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v nainen ja äiti, 155/47, kengän koko 36. Koen että minua ei oteta vakavasti töissä, eikä ammattitaitoani arvosteta. Tytötellään ja pidetään nuorempana kuin olen.

Voin sanoa että on aika heikko itsetunto enkä todellakaan nauti tästä ”pienuudesta” tai korosta sitä mitenkään.

Vierailija
142/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen sisko.

Asiaan ei auta että äitinikin hokee jatkuvasti kuinka pieni hän on. 163cm, eli ihan normi pituus tietääkseni. Sisko sovitti joskus puseroani ja naureskeli että ei helvetti miten iso, kun hän on niin luinen että ahdistaa ihan!

Toinen tapaus oli nettituttu joka suhtautui agressiivisesti pidempiin naisiin.

Sanoi jossain keskustelussa että ei todellakaan tahtoisi olla mikään 170cm miehen pituinen. Tuohon totesin vaan että kylläpäs sä tunnet lyhyitä miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän tarve joillakin on tuoda kokoajan esille "kuinka pieni" onkaan. Vietin aikaa kaverini kanssa ja tilanteita oli useita.

Katsoo vaatteita lasten osastolta, koska on niiin pieni. Ravintolassa on hetken päästä niiin täynnä koska on niiin pieniruokainen, syö kuitenkin normaalisti. Mallailee vaatteita ja pohtii onkohan xs nyt varmasti hyvä, voisi olla vähän pienempi, katso vaikka... Kehuin hänen kenkiä, kommentoi heti että ei näyttäisi isommassa jalassa kivalta, omat jalat kun ovat niin pikkuruiset että kengät näyttävät kauniin siroilta. Aaargh. Epävarmuutta?

Onko miehelläkin pieni muna? kun on kaikki niin pientä?

Onko tyhmä? kun on pieni pää?

Vierailija
144/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life of Siljahan korosti yhdessä vaiheessa jatkuvasti että on tosi lyhyt. 165cm ei ole todellakaan lyhyt :D

Vierailija
145/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ystävä, joka jatkuvasti korostaa isoja rintojaan. No, onhan ne valtavat, mutta se on jatkuvasti sitä "...kun mulla on näin isot tissit" milloin mihinkin asiaan. Hän myös pukeutuu todella avonaisiin vaatteisiin ja on päivittelevinään sitä, kun kaikki tuijottavat. 

Olen minäkin rintava, mutta ei ole koskaan tullut mieleenkään korostaa sitä - tai mitään muutakaan ulkonäöllistä asiaa - noin. Miksi niin pitää tehdä? Jotain huomionkipeyttä vissiin.

Vierailija
146/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävälläni on puolen litran silikonit. Sen lempipuheenaihe on miten vaikeaa on löytää vaatteita ja rintsikoita. Yleensä se ventovieraidenkin kanssa saa puheen käännettyä tisseihinsä hyvin äkkiä.

Muuten kyllä hyvä tyyppi.

Vierailija
147/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pieni, 156/49. Mutta inhoan, kun joku mainitsee asiasta!

Painoindeksin mukaan olet ihan normaalipainoinen.

On 3 kiloinen vauvakin painoindeksin mukainen, mutta silti pieni. 156 senttinen nainen on pieni, varsinkin jos on normaalipainon puitteissa.

Vierailija
148/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on varmaan tuollainen kaveri. Mulla on monta kaunista ystävää jotka tiedostavat olevansa nättejä, mutta yksi on sellainen joka jaksaa jauhaa ulkonäöstään ja monella muullakin tavalla kehua itseään. Aikansa kun tätä on  kuunnellut niin ei se jaksa enää häiritä. Aluksi vähän harmitti kuunnella toisen itsekehuja kun ei ole niin ulkonäöllä tai edes hyvällä itsetunnolla siunattu, mutta ajan kanssa olen oppinut olemaan jotenkin hyväksyvämpi tällaista kohtaan. Tietty vähän kiinnostavampia juttuja haluaisin kuunnella kuin analyysiä hänen hyvästä ulkomuodostaan, mutta jos se on hänelle tärkeää nähdä itsensä hyvässä valossa niin ei se ole multa pois. Se on kaikessa ärsyttävyydessään myös ihan inhimillinen piirre ja mistä minä tiedän, jos siellä alla onkin syystä tai toisesta todella huono itsetunto joka ajaa tähän käyttäytymiseen. Koita suhtautua asiaan ymmärryksellä ja hyväksynnällä, jos et jaksa kuunnella niin ei noihin juttuihin tarvii reagoida vaan voit ruveta puhumaan jostain muusta.

Vierailija
149/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pieni, 156/49. Mutta inhoan, kun joku mainitsee asiasta!

Painoindeksin mukaan olet ihan normaalipainoinen.

On 3 kiloinen vauvakin painoindeksin mukainen, mutta silti pieni. 156 senttinen nainen on pieni, varsinkin jos on normaalipainon puitteissa.

Ihmettelin just, että miksi "pienen" vaatimuksena on  alipaino. Minä tunnen kaksi n. 155-senttistä naista, toinen on todella laiha ja toinen pikkuisen pyöreä, ja kyllä näin keskimittaisena 170-senttisenä naisena sanoisin kumpaakin pieneksi. 

Vierailija
150/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano sille: "Älä häpeä itseäsi, etsä nyt niin hirveän pieni ole. Olet ihan normaalin kokoinen. Turhaa podet huonoa itsetuntoa, ryhdistäydy. Olet ihan hyvä."

Joka kerta kun aloittaa itsensä pienuudella retostelun, niin lohduta häntä äidillisesti, ja kerro ettei hän ole niin kauhean pieni mitä luulee.

Muista kertoa ettei muutkaan pidä häntä mitenkään pienenä. Käske hänen keskittyä vaikka taitoihinsa ja persoonaansa ja unohtamaan pienuus puheet.

Jos vielä jatkaa, niin ala kertoa kuin sinullakin on omat vaikeat kohtasi, ja kuinka häpeät isoja silmiäsi tai paksua tukkaasi.

:DDDD

Tämä oli ihana neuvo.

Minusta taas on todella kummallista, kuinka paljon tämä "ihana" neuvo on kerännyt yläpeukkuja.

Kirjoittajahan kehoittaa erittäin passiivis-aggressiivisella tavalla lyttäämään tuota pienestä koostaan puhuvaa ihmistä, ja epäsuorasti kommunikoimaan pitävänsä kaverin pientä kokoa (josta tämä selvästi itse on ylpeä) huonona ja epätoivottuna ominaisuutena.

Minusta tuollainen tietoinen, salakavala, epäsuora mutta harkittu yritys horjuttaa toisen todennäköisesti jo ennestään hataralla pohjalla olevaa itsetuntoa on katalaa ja alhaista.

Minun on vaikea uskoa, kuinka moni pitää noin pikkumaisen ilkeää "ongelmanratkaisua" hyvänä menettelynä.

Onhan kaverin harrastama kokonsa päivittely varmasti todella ärsyttävää, mutta se ei mielestäni oikeuta tuollaista potentiaalisesti psykologisesti vaurioittavaa toimintaa. Ennemmin kypsä ihminen ottaisi asian puheeksi, sanoisi vaikka että puhut koostasi paljon, osaatko sanoa miksi ja tiedostatko, että tässä pientä kokoa ihannoivassa yhteiskunnassa tuollaisen asian toistuva korostaminen (tai itse asiassa mikä hyvänsä kehon kokojen syynäys) voidaan kokea ärsyttäväksi. Tai vielä parempi, voisi keskustella ystävän kanssa siitä, miten hänellä muuten menee (ottamatta kokoasioita lainkaan tapetille) ja millainen hänen minäkuvansa on, ja tsempata, jos käy ilmi, että ystävällä on heikko itsetunto. Tai jos tällaiset lähestymistavat vaikuttavat vaivalloisilta ja vierailta, niin olisi edes pokkaa ärähtää, että joojoo, lopeta nyt jo pienuudellasi elvistely.

Oikeasti aikuistukaa, ja tajutkaa, että se että toisella ihmisellä on huono itsetunto, ei tarkoita, että tuota itsetuntoa saisi entisestään järkyttää.

Hoikkuutta ihaillaan, mutta ei kai lyhyitä naisia. Enemmän mallimitoissa olevat kaunottaret saavat päät kääntymään.

Vierailija
151/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari yli 170cm naista. On se noloo kun ne hongankolisijat koko ajan käyttävät jotain lenkkareita joissa on ohuet pohjat ettei sitä nyt vaan näyttäisi jättiläiseltä ja miehet pelästyisivät.  Luulevat tosissaan etteivät muut huomaa että tuota peliä pelaavat. Sen takia vedänkin aina keskusteluun mukaan sen että olen sievä ja pienikokoinen ja miestarjonta on parempi kuin heillä.

Tosin turhaa niitten on pituutta peitellä koska kyllä ne muut maskuliiniset pirteet joita tuon kokoisilta naisilta löytyy pitää ne miehet muutenkin loitolla. Leveät hartiat, matalahko ääni mitä niitä nyt on. Jenni vartinainen on hyvä esimerkki. Ei sitä kyllä ihan syyttä aina epäillä lepakoksi.

3/5, kokeile ensi kerralla jotain aidosti pitkää julkkista, vaikka huippumallia. Ei kun ei... näillä on harmillisen usein korkkareita valokuvissa. Ehkä naispuolinen urheilija? Ja mielenkiinnosta, missä valtiossa asut? Suomessa 170cm on hyvin tavallinen pituus nykyisin, joten kuvittelisi että tunnet useamman kuin yhden naisen joka on päälle tuon. 

Vierailija
152/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vastaavan ihmisen, joka korostaa pientä kokoaan ja suurta luonnettaan . "Minä olen tälläinen taskuraketti ja pippurinen ja temperamenttinen, taskuvenus jadadadaddaaa"

Tuntuu että vakaammin asioita harkitsevat, hiljaisemmat ja pidemmät ihmiset ovat jotenkin tämän ihmisen silmissä tylsiä ja täysiä puruaivoja. Kun hän taas on niin pieni ja pippurinen, varsinainen pikkumyy joka pistää tuulemaan! :-D

Vierailija
153/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vastaavan ihmisen, joka korostaa pientä kokoaan ja suurta luonnettaan . "Minä olen tälläinen taskuraketti ja pippurinen ja temperamenttinen, taskuvenus jadadadaddaaa"

Tuntuu että vakaammin asioita harkitsevat, hiljaisemmat ja pidemmät ihmiset ovat jotenkin tämän ihmisen silmissä tylsiä ja täysiä puruaivoja. Kun hän taas on niin pieni ja pippurinen, varsinainen pikkumyy joka pistää tuulemaan! :-D

Koen aina jonkinlaista lievää myötähäpeää, kun joku kertoo olevansa "pieni ja pippurinen" tai muistuttavansa pikkumyytä. Tulee mieleen, että tuolla tavalla itseään kuvaileva ihminen ei luultavasti ole kovinkaan mielikuvituksellinen ja älykäs. Olen kyllä itsekin pienikoinen, mutta en mainosta sitä. 

Vierailija
154/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttu, pienikokoinen hänkin. Sillä on jäänyt tuo pikku-Myy vähän päälle. Pukeutuu tiukkoihin housuihin, väljään puuvillamekkoon ja laittaa hiuksensa kiinni sellaiselle sykerölle pään päälle. Päivänsä on pelastettu jos joku ihastelee tai päivittelee pienuutta tai sitä pikkumyynäköä. Muija on 40+ Muuten ihan mukava.

Vierailija
155/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari yli 170cm naista. On se noloo kun ne hongankolisijat koko ajan käyttävät jotain lenkkareita joissa on ohuet pohjat ettei sitä nyt vaan näyttäisi jättiläiseltä ja miehet pelästyisivät.  Luulevat tosissaan etteivät muut huomaa että tuota peliä pelaavat. Sen takia vedänkin aina keskusteluun mukaan sen että olen sievä ja pienikokoinen ja miestarjonta on parempi kuin heillä.

Tosin turhaa niitten on pituutta peitellä koska kyllä ne muut maskuliiniset pirteet joita tuon kokoisilta naisilta löytyy pitää ne miehet muutenkin loitolla. Leveät hartiat, matalahko ääni mitä niitä nyt on. Jenni vartinainen on hyvä esimerkki. Ei sitä kyllä ihan syyttä aina epäillä lepakoksi.

Voi hyvä ihme. Tunnen kyllä aika monta yli 170 senttistä naista, osa varsin siroja eikä heistä maskuliinisia saisi millään. Ei varmaan tarvetta käyttää korkkareita, kun sääret pitkät ilmankin. Kummasti miehetkin osoittavat kiinnostusta. Ehkä pienemmälle miehelle kivempaa, jos nainen on lyhyempi. Tosin noilla lyhyehköillä formulatähdillä näyttää usein olevan joku heitä pidempi tyttöystävä, niin ettei kai tuokaan aina päde.

Vierailija
156/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentointi on lie aika ärsyttävää, mutta ei kaveri välttämättä ajattele asiaa samoin. Kun itse olin parikymppisenä 158/48/70a, en osannut iloita laihuudesta tai pienuudesta. Omaan silmääni olin luiseva ja kurviton. Jos laihduin, se oikeasti harmitti. Olen aika itsenäinen luonteeltani, mutta minua lähestyivät yleensä miehet, joille näytin söpöltä ja suojeltavalta ja helpolta. Saatoin myös oikeasti harmitella kaupoilla sitä, että ei löytynyt istuvaa vaatetta.

Ikä on tuonut kiloja ja se on ihan kivaa, oon enemmän itseni näköinen nyt. Mut kurvikasta musta ei silti tullut. Ja edelleen joskus ketuttaa lyhyys (enkä ole edes hillittömän lyhyt). Aikuiselle ihmiselle on vaan aika tympeä kokemus se, kun katsoo maitohyllylle kaupassa eikä ylety ottamaan, mitä haluaisi, etenkin kun se kokemus usein toistuu. Kyllä siinä miettii et miks pitää olla näin pieni.

Vierailija
157/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässäkin, kuten niin monessa muussakin, ole kyse ihmiselle tyypillisestä tarpeesta vähän sivaltaa jotakuta toista. Painoon ja kokoon liittyvät asiat ovat niin monille nykyään kipeä kohta. Ylipainoisuutta ja isoa kokoa pidetään ulkonäön ja terveyden kannalta huonoina juttuina. Lyhyet naiset tahtovat korostaa omaa ”pientä” kokoaan ja lyödä muita, niitä heitä isokokoisempia. Moni nainen kokee komplekseja ylipainosta tai muusta ”isoudesta”. Ihminen on pohjimmiltaan paha ja tahtoo kokea ylemmyyttä muihin nähden.

Itse en pidä lyhyyttä viehättävänä lainkaan. Siroutta naisella kyllä, oli sitten pitkä tai lyhyt. Paras ylivoimaisesti on normipituinen tai pitkähkö siro nainen, noin ulkonäöllisesti.

Vierailija
158/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässäkin, kuten niin monessa muussakin, ole kyse ihmiselle tyypillisestä tarpeesta vähän sivaltaa jotakuta toista. Painoon ja kokoon liittyvät asiat ovat niin monille nykyään kipeä kohta. Ylipainoisuutta ja isoa kokoa pidetään ulkonäön ja terveyden kannalta huonoina juttuina. Lyhyet naiset tahtovat korostaa omaa ”pientä” kokoaan ja lyödä muita, niitä heitä isokokoisempia. Moni nainen kokee komplekseja ylipainosta tai muusta ”isoudesta”. Ihminen on pohjimmiltaan paha ja tahtoo kokea ylemmyyttä muihin nähden.

Itse en pidä lyhyyttä viehättävänä lainkaan. Siroutta naisella kyllä, oli sitten pitkä tai lyhyt. Paras ylivoimaisesti on normipituinen tai pitkähkö siro nainen, noin ulkonäöllisesti.

Samaa mieltä, omaa kuviteltua paremmuutta suhteessa kaveriin halutaan tuoda esille. Käsitys omasta itsestä ei myöskään vastaa muiden näkemystä, mikä tekee tuollaisesta tosi noloa.

Vierailija
159/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakehua on rasittava kuunnella.

Vierailija
160/179 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt nainen. Ihme juttu, miten minulle lyhyyttään valittelevat itseäni pidemmät ihmiset. Mitä siihen pitäisi sanoa? Että toinen on normaali ja minähän se kääpiö se meistä olen? En aio sanoa näin. Olen ihan ok tällaisena kuin mitä olen. Huonosta itsetunnostahan se ensisisijaisesti kertoo, jos koko ajan on juttu siirrettävä jollain tavalla omaan ulkonäköön. 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän