Miten kohottaa omaa itsetuntoa? (viehättävä nainen miehen työpaikalla)
Olen ajautunut ihan pohjamutiin itsetuntoni kanssa. Minulla on jo jonkin aika ollut jonkinasteinen ikäkriisi (kolmenkympin kriisi iski näin 34-vuotiaana), ja samanaikaisesti mieheni työpaikalle ilmestyi kollega, joka on minun silmissäni täydellinen nainen. Nuori, älykäs lakinainen, uskomattoman kaunis ja hoikka. Sinkku tietenkin, ja yksinkertaisesti suloinen. Ystävällinen ja lämmin. Olisi nyt edes hiukan ylimielinen, niin kestäisin paremmin :D
Olen aina yrittänyt välttää mustasukkaisuutta ja kateutta, sillä ne ovat turhia tunteita. Nyt en vaan pääse tästä. Vertaan itseäni tähän naiseen, ja huomaan tällaisia eroavaisuuksia: olen häntä melkein 10 vuotta vanhempi, varmaan 20 kiloa painavampi, menestykseni työelämässä on vaatimattomampi, ja olen melkoinen harmaahiiri kaikin tavoin. Minäkin olen yliopiston käynyt, mutta työllistymisen vaikeus on saanut minut enemmän häpeämään kuin olemaan ylpeä humanistisen alan tutkinnostani. En ole työtön kuitenkaan, mutta en siellä mihin olisin halunnut päästä.
Huomaan joka päivä peiliin katsoessani, että olen vanhentunut. Elämän kiireet ja stressi saa minut näyttämään uskomattoman väsyneeltä, silmien alla on tummat varjot ja viime vuosien tuomien lisäkilojen vaikutus näkyy pulskistuneissa poskissa (muusta kropasta puhumattakaan). En pidä siitä miltä näytän.
En ole eläissäni ollut tällaisessa tilanteessa. Olen samanaikaisesti tyytymätön itseeni ja mustasukkainen naiselle, joka viettää niin paljon aikaa mieheni kanssa. Mies ei ole siis tehnyt tai sanonut yhtään mitään mikä oikeuttaisi mustasukkaisuuden, mutta jostain syystä tästä naisesta on tullut minulle kipeä kohta sen jälkeen kun tapasin hänet eräissä firman juhlissa, ja tunnen piston joka kerta kun mies mainitsee hänet töistä kertoessaan.
En edes tiedä miten kuvailisin tilannetta tarkemmin. On vain kokonaisvaltaisesti niin kurja olo. Olen yrittänyt mm. laihdutella itsetunnon palauttamiseksi, mutta kaiken muun päälle olen joutunut huomaamaan että sekään ei ole niin helppoa kuin ennen. Tässä sitä siis ollaan, 15 kiloa ylipainoisena kesän kynnyksellä.
Onko kellään tarjota lohdun sanoja, tai jotain muuta?
Kommentit (44)
Kauniita naisia jätetään joka päivä, joten ei se ulkonäkö merkitse aina kaikkea. Usein, mutta ei aina.
Kiintymys painaa vaakakupissa aika paljon.
Ei ole lohdun sanoja, mutta tuo termi "lakinainen" ärsyttää :D.
Eikö vain voisi sanoa "asianajaja"
Vierailija kirjoitti:
Miehesi vanhenee siinä missä sinäkin.
Eivät kaikki miehet petä vaimojaan. Eikä läheskään kaikille naisille kelpaa varattu mies.
Tiedän, enkä oikeastaan pelkää petetyksi tulemista. Enemmän sitä, että mies vertailisi minua tähän naiseen samoin kuin itse teen. Ei hän sokea ole, ja varmasti osaa ihailla sekä kauneutta että älykkyyttä. En halua hänen olevan pettynyt minuun :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kaikki lakimiehet/lakinaiset eivät ole automaattisesti asianajajia.
Vierailija kirjoitti:
No kun ei hän ole asianajaja :) Olin kirjoittamassa lakimies, mutta vaihdoin tuohon naiseen syystä jota en tiedä. Sanotaan siis lakimies.
ap
Luota intuitioosi. Sinun pitääkin pysyä valppaana tuon naisen suhteen. Ole hyvä miehellesi, tee hyvää ruokaa, kehu miestäsi, helli ja anna seksiä. Mies ei ala haaveilemaan työpaikan naisesta, jos on onnellinen kotona. Elämä tuo erilaisia tilanteita eteen ja ne vaan pitää käydä läpi.
Entä jos opiskelisit tutkinnon oikeista tieteistä? Silloin päihittäisit lakinaisen
Vierailija kirjoitti:
Koska vain murto-osa lakimiehistä toimii asianajajana.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos opiskelisit tutkinnon oikeista tieteistä? Silloin päihittäisit lakinaisen
En usko että se auttaisi. Uskon että itsetunnon on löydyttävä sisimmästä, en vain tiedä mistä sen nyt kaivaisi esiin.
Edes oppiala ei ehkä ole se selitys, vaan se että löytäisi oman juttunsa. Tämä nainen on määrätietoisesti pyrkinyt juuri siihen missä hän nyt on, itse olen enemmän ajelehtinut kun en ole oikein tiennyt mitä haluaisin tehdä, ja kun työllistyminenkin on ollut hankalaa, on se itsetunto latistunut ja latistunut. Jos olisin ollut todella intohimoinen omaa alaani kohtaan, olisin varmaan vaikka väkisin mennyt läpi harmaan kiven ja päässyt johonkin parempaan.
ap
Ap. Saat roimasti kohennettua itsetuntoasi, kun vain päättäväisesti karistat nuo kilot. Kilo viikossa alkaen tästä päivästä. Heinäkuun 4. päivä olet 4 kiloa kevyempi, 4. elokuuta 8 kiloa. Liikut, kiinteydyt ja itsetunto nousee joka hetki.
Pidät siitä miehestäsi vielä parempaa huolta kuin tähän asti.
Hänen työkaverillaan on varmasti ihan oma kiva elämänsä, ei hän ole uhka sinulle.
Häntä pystyyn :)
Naiset ne jaksaa aina kadehtia. 20 kg massaa pois, uudelleenkouluttautuminen ja sijoita ylimääräiset rahat. Vaihtoehtoisesti tyydyt siihen mitä on etkä yritä miellyttää muita. Mies aistii sun alennustilan ja surkeuden, ja tässä voi vielä käydä ne klassiset ellet korjaa asennettas.
Hanki personal trainer. Minulla se toi itsetunnon (ja hyvän vartalon) takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Saat roimasti kohennettua itsetuntoasi, kun vain päättäväisesti karistat nuo kilot. Kilo viikossa alkaen tästä päivästä. Heinäkuun 4. päivä olet 4 kiloa kevyempi, 4. elokuuta 8 kiloa. Liikut, kiinteydyt ja itsetunto nousee joka hetki.
Pidät siitä miehestäsi vielä parempaa huolta kuin tähän asti.
Hänen työkaverillaan on varmasti ihan oma kiva elämänsä, ei hän ole uhka sinulle.
Häntä pystyyn :)
Olet oikeassa, noin se menisi jos vain olisi itsekuria :) Tämän viestisi takia otin juuri iltapalaksi hedelmän juustosämpylän sijaan :D
Yritän olla miehelle hyvä. Hän ansaitsee sen, sillä hän on niin hyvä minulle.
ap
Mun miehen työpaikalla vastaava, ja mies on korviaan myöten ihastunut :( pettänyt ei oo, mutta tiedän että murjottaa välilä kurjaa kohtaloaan kun on nalkissa tylsässä elämässä. Oon mielestäni ihan mukiinmenevän näköinen mutta epäilemättä tuo toinen tuntuu jännittävältä ja ihanalta, kun ei nalkuta leivänmuruista jne.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen työpaikalla vastaava, ja mies on korviaan myöten ihastunut :( pettänyt ei oo, mutta tiedän että murjottaa välilä kurjaa kohtaloaan kun on nalkissa tylsässä elämässä. Oon mielestäni ihan mukiinmenevän näköinen mutta epäilemättä tuo toinen tuntuu jännittävältä ja ihanalta, kun ei nalkuta leivänmuruista jne.
Olen pahoillani :( Miten tiedät hänen olevan ihastunut?
Onhan se helppoa ihannoida ihmistä, jonka kanssa ei joudu jakamaan tavallista arkea. Jos parisuhteessa ollessaan ihastuu toiseen, mielestäni kannattaisikin aina kuvitella sitä arkea ihastuksen kohteen kanssa. Olisiko kinastelu likapyykeistä tai tiskeistä yhtään sen ihanampaa hänen kanssaan kuin oman puolison? Ei. Omassa työyhteisössäni kävikin kerran niin, että kaksi avioliittoa kariutui kun kollegat rakastuivat toisiinsa. Se vaan, ettei sekään kestänyt kovin kauaa. Opin sivusta seuraamalla paljon... Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella. Fiksu ihminen ymmärtää tämän.
ap
Miksi luulet että miehelläsi olisi mahkuja tähän naisen täydellistymään. Ehkä miehesi ei edes haaveile hänestä, koska pelaa ihan eri liigassa.
Ala harrastamaan tanssia, mielellään itämaista tanssia. Tanssiminen on viehkeää ja taitojen karttuessa alkaa olo tuntumaankin viehkeältä ja itsevarmuus kohoaa. Kaiken kokoiset ja -näköiset naiset ovat viehättäviä tanssiessaan ja kääntävät päät. Samalla saat ajatuksia muualle.
Itsellä parani huomattavasti naisellinen itsetunto kun sinun ikäisenäsi aloin harrastamaan tanssia. Olet nuori vielä, parhaimmassa iässä oikeastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani :( Miten tiedät hänen olevan ihastunut?
Onhan se helppoa ihannoida ihmistä, jonka kanssa ei joudu jakamaan tavallista arkea. Jos parisuhteessa ollessaan ihastuu toiseen, mielestäni kannattaisikin aina kuvitella sitä arkea ihastuksen kohteen kanssa. Olisiko kinastelu likapyykeistä tai tiskeistä yhtään sen ihanampaa hänen kanssaan kuin oman puolison? Ei. Omassa työyhteisössäni kävikin kerran niin, että kaksi avioliittoa kariutui kun kollegat rakastuivat toisiinsa. Se vaan, ettei sekään kestänyt kovin kauaa. Opin sivusta seuraamalla paljon... Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella. Fiksu ihminen ymmärtää tämän.
ap
Mies on kertonut, siitä tiedän. Oli kovin ahdistunut asiasta. Itse en liikaa hötkyile tästä, itsekin olen kerran ihastunut toiseen suhteemme aikana. Ei se vaarallista ole, eikä sille oikein mitään voi. Kunhan ei vaan vie sitä eteenpäin.
Normaalia ikäkriiseilyä. Et tule koskaan pärjäämään nuoremmille ja kauniimmille. Kadehtimasi nainenkin rupsahtaa aikanaan, näin se vaan menee.
Miehesi vanhenee siinä missä sinäkin.
Eivät kaikki miehet petä vaimojaan. Eikä läheskään kaikille naisille kelpaa varattu mies.