Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kohottaa omaa itsetuntoa? (viehättävä nainen miehen työpaikalla)

Vierailija
04.06.2018 |

Olen ajautunut ihan pohjamutiin itsetuntoni kanssa. Minulla on jo jonkin aika ollut jonkinasteinen ikäkriisi (kolmenkympin kriisi iski näin 34-vuotiaana), ja samanaikaisesti mieheni työpaikalle ilmestyi kollega, joka on minun silmissäni täydellinen nainen. Nuori, älykäs lakinainen, uskomattoman kaunis ja hoikka. Sinkku tietenkin, ja yksinkertaisesti suloinen. Ystävällinen ja lämmin. Olisi nyt edes hiukan ylimielinen, niin kestäisin paremmin :D

Olen aina yrittänyt välttää mustasukkaisuutta ja kateutta, sillä ne ovat turhia tunteita. Nyt en vaan pääse tästä. Vertaan itseäni tähän naiseen, ja huomaan tällaisia eroavaisuuksia: olen häntä melkein 10 vuotta vanhempi, varmaan 20 kiloa painavampi, menestykseni työelämässä on vaatimattomampi, ja olen melkoinen harmaahiiri kaikin tavoin. Minäkin olen yliopiston käynyt, mutta työllistymisen vaikeus on saanut minut enemmän häpeämään kuin olemaan ylpeä humanistisen alan tutkinnostani. En ole työtön kuitenkaan, mutta en siellä mihin olisin halunnut päästä.

Huomaan joka päivä peiliin katsoessani, että olen vanhentunut. Elämän kiireet ja stressi saa minut näyttämään uskomattoman väsyneeltä, silmien alla on tummat varjot ja viime vuosien tuomien lisäkilojen vaikutus näkyy pulskistuneissa poskissa (muusta kropasta puhumattakaan). En pidä siitä miltä näytän.

En ole eläissäni ollut tällaisessa tilanteessa. Olen samanaikaisesti tyytymätön itseeni ja mustasukkainen naiselle, joka viettää niin paljon aikaa mieheni kanssa. Mies ei ole siis tehnyt tai sanonut yhtään mitään mikä oikeuttaisi mustasukkaisuuden, mutta jostain syystä tästä naisesta on tullut minulle kipeä kohta sen jälkeen kun tapasin hänet eräissä firman juhlissa, ja tunnen piston joka kerta kun mies mainitsee hänet töistä kertoessaan.

En edes tiedä miten kuvailisin tilannetta tarkemmin. On vain kokonaisvaltaisesti niin kurja olo. Olen yrittänyt mm. laihdutella itsetunnon palauttamiseksi, mutta kaiken muun päälle olen joutunut huomaamaan että sekään ei ole niin helppoa kuin ennen. Tässä sitä siis ollaan, 15 kiloa ylipainoisena kesän kynnyksellä.

Onko kellään tarjota lohdun sanoja, tai jotain muuta?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla on asiat ihan hyvin, kritiikki on ehkä vain korviesi välissä ja mies ei ole osoittanut vastaavia merkkejä.

Toisin kuin omani, joka alkoi ehdotella, että pukeutuisin samoin kuin hänen kolleganaisensa ja pitäisin tukkaa samalla lailla. Arvosteli rajusti minua ja ulkonäköäni ja lopetti seksin ja oli yhteydessä naiseen juhannusaattonakin. Väitti ettei pettänyt. Nyt heillä on mennyt välit kylmiksi ja melkein poikki kokonaan, nainen alkanut etdiä uutta työpaikkaa muualta ja mies haukkuu naisen ammattitaitoa, kun aiemmin kehui maasta taivaaseen.

Arvaa miten kävi itsetunnolleni?

No sitä paransi lievästi se, kun aloin vilkuilla muita miehiä ja sain yllättävästi paljon vastakaikua heiltä eli ilmeisesti en olekaan ihan pohjasakkaa naisena, kuten hetken luulin.

Vierailija
22/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Saat roimasti kohennettua itsetuntoasi, kun vain päättäväisesti karistat nuo kilot. Kilo viikossa alkaen tästä päivästä. Heinäkuun 4. päivä olet 4 kiloa kevyempi, 4. elokuuta 8 kiloa. Liikut, kiinteydyt ja itsetunto nousee joka hetki.

Pidät siitä miehestäsi vielä parempaa huolta kuin tähän asti.

Hänen työkaverillaan on varmasti ihan oma kiva elämänsä, ei hän ole uhka sinulle.

Häntä pystyyn :)

Olet oikeassa, noin se menisi jos vain olisi itsekuria :) Tämän viestisi takia otin juuri iltapalaksi hedelmän juustosämpylän sijaan :D

Yritän olla miehelle hyvä. Hän ansaitsee sen, sillä hän on niin hyvä minulle.

ap

Siitä se lähtee :) Tuo nro 18 ehdottoma itämainen tanssi olisi hyvä juttu, ellet jo harrasta. Siitä saa sekä ulkoista että sisäistä ryhtiä, oppii tiedostamaan naisellisuutensa kropassaan ja sen tuoma oman ruumiin ja ruumiillisuuden hallinta kasvattaa sisäistä itsetuntoa, mikä väistämättä näkyy myös ulospäin, ryhdissä, eleissä. Ota käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sulla on asiat ihan hyvin, kritiikki on ehkä vain korviesi välissä ja mies ei ole osoittanut vastaavia merkkejä.

Toisin kuin omani, joka alkoi ehdotella, että pukeutuisin samoin kuin hänen kolleganaisensa ja pitäisin tukkaa samalla lailla. Arvosteli rajusti minua ja ulkonäköäni ja lopetti seksin ja oli yhteydessä naiseen juhannusaattonakin. Väitti ettei pettänyt. Nyt heillä on mennyt välit kylmiksi ja melkein poikki kokonaan, nainen alkanut etdiä uutta työpaikkaa muualta ja mies haukkuu naisen ammattitaitoa, kun aiemmin kehui maasta taivaaseen.

No sitä paransi lievästi se, kun aloin vilkuilla muita miehiä ja sain yllättävästi paljon vastakaikua heiltä eli ilmeisesti en olekaan ihan pohjasakkaa naisena, kuten hetken luulin.

Hirveää! Minä varmaan murtuisin ja eroaisin tuossa kohtaa... Olet ollut vahvempi kuin minä olisin. Mutta voiko tuon jälkeen enää luottaa kelpaavansa? Omalle miehelle siis. Muita tietenkin löytyy joille kelpaa omana itsenään.

ap

Vierailija
24/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota miehestä. Itse olin samanlainen ennen. Lopulta kun pääsin sinkuksi, niin tein ulkonäöstäni ja omasta itsestäni 1. prioriteetin. Nykyään tuntuu, että voitan kaikki parisuhteessa olevat naiset sekä persoonalla että ulkonäöllä. Voi olla, ettei kaikki muut ajattele näin. Mutta tärkeintä on, että itsellä on hyvä olo. Sinulla ei ole hyvä olla tuon miehen kanssa.

Vierailija
25/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Saat roimasti kohennettua itsetuntoasi, kun vain päättäväisesti karistat nuo kilot. Kilo viikossa alkaen tästä päivästä. Heinäkuun 4. päivä olet 4 kiloa kevyempi, 4. elokuuta 8 kiloa. Liikut, kiinteydyt ja itsetunto nousee joka hetki.

Hänen työkaverillaan on varmasti ihan oma kiva elämänsä, ei hän ole uhka sinulle.

Olet oikeassa, noin se menisi jos vain olisi itsekuria :) Tämän viestisi takia otin juuri iltapalaksi hedelmän juustosämpylän sijaan :D

ap

Siitä se lähtee :) Tuo nro 18 ehdottoma itämainen tanssi olisi hyvä juttu, ellet jo harrasta. Siitä saa sekä ulkoista että sisäistä ryhtiä, oppii tiedostamaan naisellisuutensa kropassaan ja sen tuoma oman ruumiin ja ruumiillisuuden hallinta kasvattaa sisäistä itsetuntoa, mikä väistämättä näkyy myös ulospäin, ryhdissä, eleissä. Ota käyttöön.

En harrasta mitään tanssin tapaistakaan, minulla on kaksi vasenta jalkaa :D Varmasti tekisi kyllä hyvää.

ap

Vierailija
26/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lohdun sanoja, mutta tuo termi "lakinainen" ärsyttää :D.

Eikö vain voisi sanoa "asianajaja"

No kun ei hän ole asianajaja :) Olin kirjoittamassa lakimies, mutta vaihdoin tuohon naiseen syystä jota en tiedä. Sanotaan siis lakimies.

ap

Juristi. :)

Itse asiaan sanoisin, että epävarmuus pois nyt. Mitä pelkäät edes? Että tämä nuorempi nainen haluaisi ja ottaisi miehen sinulta pois? Mistä tiedät, onko hän edes kiinnostunut miehestäsi - ei sellaista voi tietää vain vertailemalla itseä häneen. Vai pelkäätkö että mies ihastuu edes yksipuolisesti? Pitkässä suhteessa ihastuksia tulee ja menee, ne on luonnollinen osa asiaa.

Laittelepa itsesi nyt kisakuntoon ihan itsesi takia, niin itsetunto kasvaa kohisten. Unohdat sen miehesi työkaverin välittömästi, kun alat itse näyttää tyrmäävän upealta. :)

Vierailija
27/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:le kymmenen pistettä ja papukaijamerkki kauniista puheesta kaikkia asianosaisia kohtaan! Vaikutat mukavalta ihmiseltä. Ajattelisitpa itsestäsi yhtä kauniisti kuin mikä fiilis minulla tuntemattomalla tuli sinusta tekstiesti perusteella. :)

Vierailija
28/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea vastaus! On kiva lukea välillä vilpittömiäkin kannustuksia!

Vierailija
29/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:le kymmenen pistettä ja papukaijamerkki kauniista puheesta kaikkia asianosaisia kohtaan! Vaikutat mukavalta ihmiseltä. Ajattelisitpa itsestäsi yhtä kauniisti kuin mikä fiilis minulla tuntemattomalla tuli sinusta tekstiesti perusteella. :)

Kiitos, jotenkin tosi yllättävä mutta aivan ihana kommentti :O

ap

Vierailija
30/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntymiselle et mahda mitään, mutta jos ikääntymisen lisäksi kilot harmittaa sua, niin ei muuta kuin liikut sulle sopivimmalla tavalla ja laitat ruokavalion kuntoon, niin kyllä ne sieltä kilo kerrallaan karisee :)

Vierailija
31/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lohdun sanoja, mutta tuo termi "lakinainen" ärsyttää :D.

Eikö vain voisi sanoa "asianajaja"

No kun ei hän ole asianajaja :) Olin kirjoittamassa lakimies, mutta vaihdoin tuohon naiseen syystä jota en tiedä. Sanotaan siis lakimies.

ap

Juristi. :)

Itse asiaan sanoisin, että epävarmuus pois nyt. Mitä pelkäät edes? Että tämä nuorempi nainen haluaisi ja ottaisi miehen sinulta pois? Mistä tiedät, onko hän edes kiinnostunut miehestäsi - ei sellaista voi tietää vain vertailemalla itseä häneen. Vai pelkäätkö että mies ihastuu edes yksipuolisesti? Pitkässä suhteessa ihastuksia tulee ja menee, ne on luonnollinen osa asiaa.

Laittelepa itsesi nyt kisakuntoon ihan itsesi takia, niin itsetunto kasvaa kohisten. Unohdat sen miehesi työkaverin välittömästi, kun alat itse näyttää tyrmäävän upealta. :)

Sitä miehen ihastumista kai pelkään, ja sitä että hänkin tajuaisi minusta sen mitä itse itsestäni ajattelen. Vaikka tässä epätoivon alhossa melko varmasti liioittelen itse asiaa. Olisi vaan niin kamalaa jos mieskin jonain päivänä katsoisi minua ja ajattelisi että hitsi, miten tuo nainen on lihonut ja vanhentunut :( Samoin minua kaihertaa se etten ole ollut opinnoissa ja urallani kunnianhimoisempi. Melkein kaikille näistä asioista voi tietenkin itse tehdä jotain, ja siitä laihduttamisesta pitäisi ehdottomasti aloittaa. Jo terveyden vuoksi.

ap

Vierailija
32/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveää! Minä varmaan murtuisin ja eroaisin tuossa kohtaa... Olet ollut vahvempi kuin minä olisin. Mutta voiko tuon jälkeen enää luottaa kelpaavansa? Omalle miehelle siis. Muita tietenkin löytyy joille kelpaa omana itsenään.

ap

En ole vahvempi kuin sinä vaan heikompi. En pystynyt eroamaan, vaikka mies haukkui kerran pataluhaksi ja nöyryytti seksissä niin, etten edes kehtaa kertoa.

En ole koskaan noiden juttujen jälkeen tuntenut kelpaavani hänelle. Kiinnostun lähes pakkomielteisesti muista miehistä ja haen hyväksyntää heiltä. Itsetuntoni on käytännössä romahtanut, ei enää vain ulkonäön suhteen tunnen itseni tyhmäksi ja ikäväksi tyypiksikin.

Vierailija
33/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet jotenkin ihanalta kuulostava tyyppi! Ja sydämiä tähän perään.

Vierailija
34/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole vahvempi kuin sinä vaan heikompi. En pystynyt eroamaan, vaikka mies haukkui kerran pataluhaksi ja nöyryytti seksissä niin, etten edes kehtaa kertoa.

En ole koskaan noiden juttujen jälkeen tuntenut kelpaavani hänelle. Kiinnostun lähes pakkomielteisesti muista miehistä ja haen hyväksyntää heiltä. Itsetuntoni on käytännössä romahtanut, ei enää vain ulkonäön suhteen tunnen itseni tyhmäksi ja ikäväksi tyypiksikin.

Pahoitteluni että tulkitsin viestiäsi väärin. Ja olen pahoillani tilanteestasi. Jos haluat siihen jäädä, toivon että asiat kääntyvät vielä parhain päin. Tai sitten jonain päivänä olet valmis kokeilemaan jotain uutta, joka palauttaisi itsetuntosi sille tasolle jolle se kuuluu. Tsemppiä <3

ap

Vierailija
35/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En harrasta mitään tanssin tapaistakaan, minulla on kaksi vasenta jalkaa :D Varmasti tekisi kyllä hyvää.

ap

Rohkeasti kurssille. Kyllä ne jalat tulevat mukana, samalla lähtevät hartiajumit menemään. Pidän itämaisesta senkin takia, että se on ns. tekstiililaji - paras asu on pitkä, leveähelmainen mekko, joka on ylhäältä vartalonmukainen tai vastaava hame ja pusero. Itämaisen alkeiskurssin ensimmäisellä tunnillakin saa tuntea itsensä kauniiksi ja naiselliseksi, kun ei ole pakko pitää tiukkoja trikoita eikä miettiä kiloja (jotka tanssin myötä entisestään hupenevat). - Huivi lanteille ja keinumaan :)

Vierailija
36/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet jotenkin ihanalta kuulostava tyyppi! Ja sydämiä tähän perään.

Kiitos sinulle! Tosi hämmentävää kuulla vaikuttavansa ihanalta / mukavalta, kun on tullut palstalle aikomuksenaan purkaa kaikki mieltä masentava näppäimistölle ilman sen ihmeempää sensuuria :D Lämmittää mieltä ihan urakalla!

ap

Vierailija
37/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin vain kirjoittamaan että ap vaikutat mahtavalta tyypiltä! :)

Vierailija
38/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen ja liikunta, uudet vaatteet ja pienet jutut kuten kampaajalla käynti, kulmien kestovärjäys, uusi harrastus

Vierailija
39/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tulin vain kirjoittamaan että ap vaikutat mahtavalta tyypiltä! :)

Suurkiitos sinullekin :D

ap

Vierailija
40/44 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ja liikunta, uudet vaatteet ja pienet jutut kuten kampaajalla käynti, kulmien kestovärjäys, uusi harrastus

Nyt täytyy kyllä kerätä tarmoa. Olen kyllä tietoinen siitäkin, että liikunta lähentää minua ja miestä. Olen aikamoinen sohvaperuna, mutta hän on heti mukana jos ehdotan jotain urheilullista. Olemme ajoittain mm. pyöräilleet paljon yhdessä, ja mikä olisi hauskempaa nyt kesällä. Siinä samalla voi jutella työasioista ja kaikesta muusta, jolloin mieli kevenee. Pitää panna heti toimeksi!! (tai siis heti huomenna :D )

ap