Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset tottuivat aktiivimalliin

Vierailija
03.06.2018 |

Eikä kukaan enää kitise vaan alistutaan kiltisti ihan kaikkeen. Suomen kansaa saa kurjistaa kuin paljon tahansa, kaikki hyväksytään ajan kuluessa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan ole alistunut. Teen verovapaita töitä entistä ahkerammin.

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä kuinka paljon harmaa talous on lisääntynyt aktiivimallin aikana. Mutta "jotenkin ihmeesti" harmaasta taloudesta ei olla puhuttu aikoihin ja varsinkaan tehty vertailuna aikaan ennen aktiivimallia.

Vierailija
22/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli ei vaikuttanut minuun millään tavalla, koska saan Kelan työttömyysturvasta leikatun osuuden perustoimeentulotukena :)

Et saa kauaa kun hallitus runnoo läpi sen Kokoomuksen idean josta muutama päivä sitten uutisoitiin.

Oon ollut varmaan jotenkin uutispimennossa sitten. Haluaisitko sinä tai joku muu asiasta tietävä kertoa, että mikä kys. idea on, mikä läpi runnotaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli ei vaikuttanut minuun millään tavalla, koska saan Kelan työttömyysturvasta leikatun osuuden perustoimeentulotukena :)

Et saa kauaa kun hallitus runnoo läpi sen Kokoomuksen idean josta muutama päivä sitten uutisoitiin.

Oon ollut varmaan jotenkin uutispimennossa sitten. Haluaisitko sinä tai joku muu asiasta tietävä kertoa, että mikä kys. idea on, mikä läpi runnotaan?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/201805312200983017_pi.shtml

Vierailija
24/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kurjimmassa tilanteessa olevat enää JAKSA taistella, siksi ei ole muuta kuin alistuminen.

Itse olen siinä pisteessä sairaana yksinhuoltajana että alkaa olla keinot vähissä. Mutta jos kaikki pistäisi voimat kokoon, se olisi niin tärkeää. Yksin en minäkään pysty mihinkään. En ymmärrä miksi kansa hiljaa hyväksyy tämän laittomuuden. Se on oikeasti väärin olla hiljaa ja kumartaa pahaa, ja näin kansa hyväksyy sen, että pahempaa seuraa.

Ja miten sille kansalaisaloitteelle kävi, sekin hukkui harkimon uutisiin! Nythän ne puuhaa sosiaaliturvan poistamista, tai kuten hullusti ilmaisevat vastikkeellista sosiaaliturvaa.

Meidät tapetaan. Ja kansa vain nöyristelee ja hiljaa vaikenee!!!!

Vierailija
25/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kurjimmassa tilanteessa olevat enää JAKSA taistella, siksi ei ole muuta kuin alistuminen.

Itse olen siinä pisteessä sairaana yksinhuoltajana että alkaa olla keinot vähissä. Mutta jos kaikki pistäisi voimat kokoon, se olisi niin tärkeää. Yksin en minäkään pysty mihinkään. En ymmärrä miksi kansa hiljaa hyväksyy tämän laittomuuden. Se on oikeasti väärin olla hiljaa ja kumartaa pahaa, ja näin kansa hyväksyy sen, että pahempaa seuraa.

Ja miten sille kansalaisaloitteelle kävi, sekin hukkui harkimon uutisiin! Nythän ne puuhaa sosiaaliturvan poistamista, tai kuten hullusti ilmaisevat vastikkeellista sosiaaliturvaa.

Meidät tapetaan. Ja kansa vain nöyristelee ja hiljaa vaikenee!!!!

Ja jatkan vielä kun unohtui, että köyhä kansa saa minun mielestäni ihan vapaasti alkaa rikkomaan lakia, moraalia ei enää tarvita tällaisessa ”sivistysvaltiossa” kun sitä samaa tehdään ylempänä ja luvan kanssa.

Vierailija
26/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti linkistä! En usko et menee läpi tai jos menee, niin pitää varmaan hakeutua jollekin kuntoutustuelle, koska olen keskivaikeasti masentunut yms. mt-ongelmia. Eli en ole ns. terve työtön työnhakija

Vierailija
27/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä kuinka paljon harmaa talous on lisääntynyt aktiivimallin aikana. Mutta "jotenkin ihmeesti" harmaasta taloudesta ei olla puhuttu aikoihin ja varsinkaan tehty vertailuna aikaan ennen aktiivimallia.

Kokkarithan ajaa harmaata taloutta.

Vierailija
28/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan sitten kun se on lakina.

Kohta ei tarvi kenenkään olla palkalla töissä.

Vierailija
29/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kuitenkaan virallisesti vaalikampanjassaan.

Vierailija
30/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua harmittaa, jos pitää alkaa lapsen ja työn välillä valitsemaan. Molempia en todellakaan jaksaisi tämän masennuksen kanssa.

Vierailija
31/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten halusivat leikata talousrikosten tutkimusosastolta euroja jotka tulevat moninkertaisena takaisin veroina?

https://www.iltalehti.fi/uutiset/2015032619422921_uu.shtml

Edelleen sama vaalikausi.

Vierailija
32/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten halusivat leikata talousrikosten tutkimusosastolta euroja jotka tulevat moninkertaisena takaisin veroina?

https://www.iltalehti.fi/uutiset/2015032619422921_uu.shtml

Edelleen sama vaalikausi.

Uusi puheenjohtaja, samat vanhat konnuudet.

Vierailija
34/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti aktiivimalli ei koske eduskunnasta putoavia ja työttömäksi jääviä kansanedustajia.

Vierailija
35/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti aktiivimalli ei koske eduskunnasta putoavia ja työttömäksi jääviä kansanedustajia.

Ei tietenkään.

Siinä tapauksessa korruptoituisivat.

Vierailija
36/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään.

Siinä tapauksessa korruptoituisivat.

Vielä enemmänkö muka?

Vierailija
37/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, sillä aktiivimalli on hyvä ja toimiva. Fiksumpi kansanosa tiesi tämän jo heti, mutta kiva että vähän hitaampikin porukka alkaa sitä myös ymmärtämään.

Vierailija
38/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kamalaa, kun kuukausittaista kaljarahaa vähennettiin 30 eurolla. Mitä on työttömien ostoksia katsonut, niin keskivertotyötön käyttää kuukaudessa kaljaan moninkertaisesti sen 30 euroa. Kaljaostoksista kun alkaisi säästämään, niin alkaisi rahatkin paremmin riittämään. Kaiken lisäksi se vähentäisi alkoholin aiheuttamia ongelmia yhteiskunnassa.

Vierailija
39/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli on vasta alkua ja erittäin pieni uudistus. Ottaen huomioon, että nyt on kovin nousikausi ja työttömyys yli 8%

Tarvitaan lisää leikkauksia ja reformeja, ennenkuin seuraava taantuma iskee päälle.

Vierailija
40/44 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt kamalaa, kun kuukausittaista kaljarahaa vähennettiin 30 eurolla. Mitä on työttömien ostoksia katsonut, niin keskivertotyötön käyttää kuukaudessa kaljaan moninkertaisesti sen 30 euroa. Kaljaostoksista kun alkaisi säästämään, niin alkaisi rahatkin paremmin riittämään. Kaiken lisäksi se vähentäisi alkoholin aiheuttamia ongelmia yhteiskunnassa.

Tämä on mielenkiintoista. Missä kaupassa tai kaupoissa olet tutkimustasi tehnyt? Olet siis kysynyt jokaiselta asiakkaalta heidän työllisyystilanteensa? Ovatko kaikki suostuneet vastaamaan? Pitikö näyttää todisteita? Mitä muita analyysejä sait tehtyä työllisten ja työttömien ruokakauppaostosten eroista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan