Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli-innokas mamma ilmoitti poliisille autoon jätetystä lapsesta

Vierailija
03.06.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806022200987905_u0.shtml

Isä oli vaan menny käyttämään nuorempaa vessassa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma teki oikein!  

Vierailija
42/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion pelastuslaitoksen päivystävän palomestarin Pekka Kaartisen mukaan lämpötila nousee esimerkiksi 20 asteen ulkolämpötilalla helposti 30 asteeseen auton sisällä nopeastikin.

- Ei tietysti kovin pitkäksi aikaa pitäisi jättää. Kyllähän se auto kuumenee auringonpaisteessa niin kuumaksi, että varsinkin eläimet kärsivät. Yleensä on puhuttu koirista, jotka kärsivät nopeasti, toki pienet lapset samalla tavalla. Eihän niitä pitäisi jättää.

Pikakäynnillä Kaartinen jättäisi auton pyörimään ja ilmastoinnin päälle.

- Toki siinä piilee omat vaaransa. Se on varkaalle otollinen. En suosittele kovin pitkäksi aikaa jättämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Virginiassa kuoli pari viikkoa sitten 5kk ikäiset kaksoset kuumaan autoon unohdettuina- monta kysymysmerkkiä herää miten noin voi käydä mutta täällä arkipäivää.

Markettien ym. ovissa on muistutustarroja mutta koko ajan näitä käy, ilmaston ja väkimäärän vuoksi tietenkin paljon enemmän kuin Suomessa.

Surullista jos Suomen lyhyen kesän takia joku pääsee hengestään!

Vierailija
44/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat näitä jotka kuvittelevat saavansa kunniamitalin tällaisesta ilmoituksesta.

Vierailija
45/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yritetään kovasti viedä läpi amerikkalaistyylistä hysteriaa siitä että edes teini-ikäistä ei saisi jättää hetkeksikään yksin. Kyllä ne lapset pärjäävät ilman että niitä ihan koko ajan kytätään.

Vierailija
46/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, jos auto olisi varastettu.

Vierailija
47/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä  alle kouluikäisiä ei jätetä yksin mihinkään ikinä koskaan milloinkaan. Vauva on ihan selkeesti alle kouluikäinen, niin että mukaan joka tapauksessa oli tilanne mikä hyvänsä. Ei ole olemassa sellaista selitystä, mikä oikeuttaisi noin pienen jättämisen yksin autoon.

Eli sun mielestä edes eskarilaista ei voi jättää hetkeksi yksin kotiin tai pihalle? Miten ne lapset pärjää koulun alettua, kun pitäisikin osata ehkä kulkea yksin kouluun tai pärjätä hetki yksin kotona. Tietenkään vauvaa tms ei jätetä yksin, mutta jotain suhteellisuudentajua nyt taas.

Vierailija
48/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaismammat kasvattaa lapsensa siihen malliin että ne ei aikuisinakaan pärjää omillaan.

Vierailija
49/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen kirjoitus oli kuopiolaisessa fb-ryhnässä. Siitä kävi ilmi, että lapsi oli yksin ainakin 35 min (sen aikaa auttaja oli auton vierellä) ja auto oli vanha, ei ilmastointia, eivätkä isä ja lapsi vessasta tullessaan kärsineet autoon mennä ennen kuin he sitä tuulettivat. Alkuperäinen kirjoitus antoi siis aika erilaisen kuvan tapahtumasta kuin tuo uutinen.

Aika erikoista, että paikalle tulleiden viranomaisten mukaan auton sisälämpötila ei ollut hälyttävän korkea ja vauvalla ei ollut mitään hätää... Siellä Kuopion fb-ryhmässä taitaa olla satutätien kokoontumisajot?

Vierailija
50/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen kirjoitus oli kuopiolaisessa fb-ryhnässä. Siitä kävi ilmi, että lapsi oli yksin ainakin 35 min (sen aikaa auttaja oli auton vierellä) ja auto oli vanha, ei ilmastointia, eivätkä isä ja lapsi vessasta tullessaan kärsineet autoon mennä ennen kuin he sitä tuulettivat. Alkuperäinen kirjoitus antoi siis aika erilaisen kuvan tapahtumasta kuin tuo uutinen.

Ei tullut mieleen käydä siellä huoltoaseman sisällä huhuilemassa auton omistajaa tai pyytää henkilökuntaa tekemään se? 

Vierailija
51/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ole yli-innokasta, varsinkaan näillä helteillä. Kokeilepas itse olla kuumassa lukitussa autossa vaikka 5min. Hyvin toimittu! Saattoi säästyä ihmislapsen henki! 

Vierailija
52/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä  alle kouluikäisiä ei jätetä yksin mihinkään ikinä koskaan milloinkaan. Vauva on ihan selkeesti alle kouluikäinen, niin että mukaan joka tapauksessa oli tilanne mikä hyvänsä. Ei ole olemassa sellaista selitystä, mikä oikeuttaisi noin pienen jättämisen yksin autoon.

Eli sun mielestä edes eskarilaista ei voi jättää hetkeksi yksin kotiin tai pihalle? Miten ne lapset pärjää koulun alettua, kun pitäisikin osata ehkä kulkea yksin kouluun tai pärjätä hetki yksin kotona. Tietenkään vauvaa tms ei jätetä yksin, mutta jotain suhteellisuudentajua nyt taas.

En minäkään eskarilaista jättänyt. Koulun alkua edeltävänä kesänä sitten harjoittelivat.

Vierailija
53/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tehtiin vastaava ilmoitus viikko sitten. Olin kioskilla ostamassa vettä, kun joku teki ilmoituksen auringonpaisteessa jo tajuttomaksi tulleesta vauvasta, joka oli ilmoittajan mukaan ollut tuntikausia autossa. Poliisi oli paikalla alle 10 minuutissa, minä autossa imettämässä, kun saapuivat paikalle. Kioskin työntekijä todisti, että olin ajanut siihen pihalle, ostanut juotavaa ja siirtynyt takaisin autoon, mistään tuntikausien kiduttamisesta ei ollut kyse.

Että ihan kivat vaan kaikille teille, joiden mielestä vauvaa (tässä tapauksessa nukkuva 7 kk ikäinen) ei saa jättää hetkeksikään.

No minä olen sitä mieltä, että 7 kk ikäistä vauvaa ei saa jättää hetkeksikään yksin. "Käväistessäkin" voi sattua ja tapahtua kaikenlaista sinulle itsellesi, mitä tapahtuukaan sitten sillä välin vauvalle? Tarkoitan nyt sitä ehkä epätodennäköistä skenaariota, jossa esim. sairaskohtaus yllättää kiskalla käydessä ja ambunanssi toimittaa sairaalan tajuttomana tai talvella katolta tippuva lumi iskee "käväisevän" äidin tiedottomaksi sillä aikaa, kun vauva on autossa kaukalossa. Epätodennäköistä, kyllä. Mahdollista, valitettavasti myös kyllä. Eipä naurata jos omalle kohdalle sattuu.

Joo ja samalla tavalla jossittelemalla jos se vauva on mukana ja äiti pyörtyy ja kaatuu koko painollaan vauvan päälle. Tai jos se katolta tippuva lumi tipahtaa niin että vauva sekä äiti menevät tajuttomaksi ja vauva todennäköisesti tukehtuu. Ei noissa sun jossitteluissa ollut tän enempää järkeä. Muutenhan ei pitäis lähteä edes ulko-ovesta ulos kun aina jotain voi sattua. Oikeastaan ei voi jäädä sisällekään sillä siellä voi hyvin syttyä tulipalo joka kärventää siellä olevat ihmiset hengiltä.

Vierailija
54/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tehtiin vastaava ilmoitus viikko sitten. Olin kioskilla ostamassa vettä, kun joku teki ilmoituksen auringonpaisteessa jo tajuttomaksi tulleesta vauvasta, joka oli ilmoittajan mukaan ollut tuntikausia autossa. Poliisi oli paikalla alle 10 minuutissa, minä autossa imettämässä, kun saapuivat paikalle. Kioskin työntekijä todisti, että olin ajanut siihen pihalle, ostanut juotavaa ja siirtynyt takaisin autoon, mistään tuntikausien kiduttamisesta ei ollut kyse.

Että ihan kivat vaan kaikille teille, joiden mielestä vauvaa (tässä tapauksessa nukkuva 7 kk ikäinen) ei saa jättää hetkeksikään.

No minä olen sitä mieltä, että 7 kk ikäistä vauvaa ei saa jättää hetkeksikään yksin. "Käväistessäkin" voi sattua ja tapahtua kaikenlaista sinulle itsellesi, mitä tapahtuukaan sitten sillä välin vauvalle? Tarkoitan nyt sitä ehkä epätodennäköistä skenaariota, jossa esim. sairaskohtaus yllättää kiskalla käydessä ja ambunanssi toimittaa sairaalan tajuttomana tai talvella katolta tippuva lumi iskee "käväisevän" äidin tiedottomaksi sillä aikaa, kun vauva on autossa kaukalossa. Epätodennäköistä, kyllä. Mahdollista, valitettavasti myös kyllä. Eipä naurata jos omalle kohdalle sattuu.

Yhtä todennäköistä kuin että saisit kotonasi sairaskohtauksen, ja lapsesi tippuisi sillä aikaa pöydältä ja kuolisi. Tai kävisit kellarissa ja ovi menisi lukkoon, vauva jäisi yksin. Mitä vain voi tapahtua muttei pidä liian hysteeriseksi alkaa.

Vierailija
55/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs se ilmoittaja olisi sen tiennyt? Ei missään varmaan näkynyt lappua että kuinka kauan vauva ollut yksin autossa.

Itkikö lapsi punaisena tuskissaan vai nukkuiko rauhallisesti? Jos huolestutti niin kovasti, olisi hetken seurannut tilannetta.

En itse ainakaan huoltsikalla pitkään viivy.

Vierailija
56/56 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh! Siis tämä hurskas "auttaja" kertoo seisseensä 35 minuuttia auton vieressä viitsimättä edes huoltoasemalla käydä kysymässä löytyykö auton omistajaa sieltä. Ja vielä mainostaa leväperäisyyttään julkisesti Facebookissa! Minkä vuoksi muuten viranomaisten mukaan vauvalla ei autossa ollut mitään hätää, vaikka tämä "auttaja" väittää että autossa oli isän tullessa paikalle niin kuuma, ettei itsekään kärsinyt sinne mennä? Kumpikohan tässä nyt panee omiaan, hurskas "auttaja" vai pelastusviranomaiset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän