Kuulun mielestäni LGTB-mutta minun kaltaisilleni ei ole lokeroa.
Olen hetero/bicurious muuten, mutta aivoni ovat miehen. Hakeudun miesten seuraan ja heidän kanssaan tunnen olevani enemmän kotona. Lisäksi näen maailman miesmäisesti. Onko kaltaisiani muita? Miten luokittelette itsenne vai haluatteko sitä edes?
Kommentit (77)
Pidän enemmän "miesten jutuista" kuin "naisten jutuista" joten tulen enmmän juttuun miesten kanssa. Silti olen ihan nainen.
Vierailija kirjoitti:
Naisen aivot sinulla on, olet vain aivopesty sukupuolirooleihin.
Ultima argumentum ad hominem.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmia enemmänkin?
Sama juttu. Kaksi uuvattia kommentoimassa ennakkoluuloineen ja "tietoineen" jotka on apinoitu tietyn ryhmän edustajilta. Semmoiset päivän öyhöttäjien agendat
Kuulostaa tutulta, mutta ihan vaan nainen tiedän olevani vaikka en mitenkään naisellinen olekkaan. Lapsenakin pukeuduin poikamaisesti ja kaikki kaverit oli poikia enkä korjannut jos joku luuli pojaksi, mutta silti olin tyttö.
Miehen aivoilla varustettu ajattelee yleensä rationaalisesti, eikä kuvittele olevansa joku muunsukupuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Pidän enemmän "miesten jutuista" kuin "naisten jutuista" joten tulen enmmän juttuun miesten kanssa. Silti olen ihan nainen.
Olen itsekin kokenut näin nuorempana, mutten liitä sitä seksuaalisuuteen. En usko, että on "miesten/naisten juttuja", vaan meidän kulttuurimme on erittäin lokeroiva. Minulle ne asiat ovat siis vain juttuja, joista pidän.
T. Heteronainen
Mua ärsyttää jotenkin, että joku väittää aivonsa olevan miehen. Voit ihan hyvin viihtyä miesten seurassa naisen aivoillakin.
Sori mutta et ole lgbt. Joudut etsimään snowflake pointsit muualta :(
Jostain luin tutkimuksesta jossa oli tehty havainto että naisassien aivotoiminta muistuttaa jossain määrin miesten aivotoimintaa ja osaksi siitä syystä diagnooseja tehtäisiin vähemmän kun ovat poikamaisia tjsp siinä missä miesassit ovat helpommin havaittavissa. Omien havaintojen perusteella olen taipuvainen uskomaan että hyvinkin mahdollista, jotkut tutut naisassit mielletään hyvinkin miehekkäiksi käytökseltään, jo lapsena pidetty poikamaisina ja herättävät kiinnostusta myös naisissa.
Haastavaa sen puoleen että vaikka nainen identifioitua enemmän miesten joukkoon niin miehet kuitenkin usein näkevät objektina, vieras kuvio heille usein nainen joka kokee kuuluvansa miesten joukkoon, koska eiväthän he itse koe kuuluvansa enemmän naisten joukoon tms eivätkä siten ymmärrä naisen lähtökohtia.
Miten ihmeessä "näen maailman miesmäisesti" liittyy seksuaalisuuteen?
Jotenkin tähän sisältyy se ajatus, että ns. "tavalliset naiset" näkevät maailman "naismaisesti", sen sijaan että näkisivät maailman jokainen omalla tavallaan.
LGTB+
Se plus on niitä ihmisiä varten, jotka tuntevat kuuluvansa sateenkaariyhteisöön, mutteivat osaa/halua määritellä itseään "perus" kategorioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen aivot sinulla on, olet vain aivopesty sukupuolirooleihin.
Ultima argumentum ad hominem.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmia enemmänkin?
Sama juttu. Kaksi uuvattia kommentoimassa ennakkoluuloineen ja "tietoineen" jotka on apinoitu tietyn ryhmän edustajilta. Semmoiset päivän öyhöttäjien agendat
Kiitos analyysistäsi, mutta ehkä pärjäät paremmin elämän muilla alueilla. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin tutkimuksesta jossa oli tehty havainto että naisassien aivotoiminta muistuttaa jossain määrin miesten aivotoimintaa ja osaksi siitä syystä diagnooseja tehtäisiin vähemmän kun ovat poikamaisia tjsp siinä missä miesassit ovat helpommin havaittavissa. Omien havaintojen perusteella olen taipuvainen uskomaan että hyvinkin mahdollista, jotkut tutut naisassit mielletään hyvinkin miehekkäiksi käytökseltään, jo lapsena pidetty poikamaisina ja herättävät kiinnostusta myös naisissa.
Haastavaa sen puoleen että vaikka nainen identifioitua enemmän miesten joukkoon niin miehet kuitenkin usein näkevät objektina, vieras kuvio heille usein nainen joka kokee kuuluvansa miesten joukkoon, koska eiväthän he itse koe kuuluvansa enemmän naisten joukoon tms eivätkä siten ymmärrä naisen lähtökohtia.
Hyvä kommentti! Itse olen aina ollut luonteeltani poikamainen, olen nainen, nyt melkein viiskymppinen. Aina olen tullut parhaiten toimeen poikien ja miesten kanssa. Olen lukenut aspergerista, ja saattaisin ehkä itse olla assi, mahdollisesti. En tajua monia juttuja naisissa, ja ne monet luonteen piirteet ärsyttää ja rasittaa mua. En osaa puhua naisten kanssa, se on tylsää ja takertuvaa ja tunkeilevaa ym... Mutta aina on ällöttänyt, kun joku ihan leikilläänkään mieltää flirttailuksi sen, kun kaveeraan miesten kanssa. Ei mulla ole niin mitään seksuaalista virettä siinä kaveeraamisessa, kun läheisimmätkin tuntuvat vaan sillai niinku veljeltä, ei muuta.
Siltä se tosiaan vaikuttaa, että nais-asperger on yleensä erilainen kuin mies-asperger. Naiset ja tytöt jää täten helpommin ilman diagnoosia, ja saattavat herkemmin ajautua miettimään ominaisuuksiaan siitä näkökulmasta, että ovatko transsukupuolisia, vai mitä ihmettä... Itsekin luulin jonkin aikaa parikymppisenä, että ehkä mun kuuluiskin olla mies. Mutta ei sittenkään. Mä oon mä. Ei kaikkea tartte niin kovasti lokeroida, muutenkaan. Kunhan ollaan vaan mitä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
LGTB+
Se plus on niitä ihmisiä varten, jotka tuntevat kuuluvansa sateenkaariyhteisöön, mutteivat osaa/halua määritellä itseään "perus" kategorioihin.
Entäs jos joku homo tai lesbo ei tunne kuuluvansa tähän usein politisoituneeseen yhteisöön.
Ulkomailla käytetään nimityksiä demiman tai demiwoman joskus, jos ei koe täysin kuuluvansa kaksijakoiseen sukupuolirooliin. Ehkä noista lisää lukemalla voisi löytyä joku oma lokero, jos sitä kaipaa ja haluaisi löytää juuri samanhenkistä juttuseuraa niistä, jotka kamppailevat samanlaisten kysymysten kanssa, muttei toisaalta ole myöskään mitään vahvaa kokemusta siitä, että sukupuoli pitäisi jotenkin korjata.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LGTB+
Entäs jos joku homo tai lesbo ei tunne kuuluvansa tähän usein politisoituneeseen yhteisöön.
Lesbot eivät ole yhteisö sen enempää kuin heterotkaan. Se on vain seksuaalinen suuntaus. Voit siis toki olla kutsumatta itseäsi homoksi tai lesboksi, mutta se voi olla kumppanille hämmentävää, sillä potentiaalinen sellainen ei silloin välttämättä osaa ajatella olevansa sun tyyppiä. Mutta ehkä sen voi sitten näyttää jotenkin toisella tavalla sen kiinnostuksen.
Miksi aina pitää yrittää lokeroida ihmiset johonkin tiettyyn? Jokainen meistä on erilainen ja jos lähdetään lokeroimaan, niin se on loputon suo.