Evidensia?
Pitävätkö evidensian sivustolla näkyvät hinnastot paikkansa? Mies varasi ajan maanantaiksi pojun kastraatioon eikä tajunnut kysyä hintaa.. googlettelin sitten Evidensian hinnaston... kastraatio 86€ ja kipulääkkeet kotiin 10€, jäi vain mietityttämään se sana "esimerkki" -hinnasto -sanan edessä. Heittääkö oikeat hinnat tuosta hinnastosta paljonkin?
Että mitä muuta tuohon sisältyy muttei mainittu?
Varaa on kyllä maksaa, sitä en tässä mieti, mutta olisi kiva osata silti varautua.
Kommentit (69)
Minun lemmikkini pääsi hengestään Tammiston Evidensiassa. Eläinlääkärilla ei ollut antaa mitään diagnoosia, ei tiennyt mikä vaivaa. Meni kuitenkin antamaan ilman diagnoosia lääkettä, joka vei lemmikkini hengen. Ruumiinavausraportti ei paljastanut mitään elimellistä syytä kuolemaan. Kuoli pöydälle, kun lääkäri antoi väärää lääkettä. Välttäkää, jos voitte.
Vierailija kirjoitti:
Varokaa Tikkurilan Evidensiaa, yrittävät rahastaa asiakasta. Eivät ensin anna hoitoa koiralle, joka tepsii, jotta asiakas kävisi mahdollisimman usein, vasta monen käynnin jälkeen määrävät lääkettä, joka parantaa vaivan. Täysin kylmä sydämmisiä ihmisiä ainakin eläinlääkärit siellä. Pystyvät antamaan koiran kärsiä, jotta saisivat provikat. Jos helvetti on olemassa, niin sinne he joutuvat.
No hohhoijaa, nyt on kyllä tädillä vähän liioitellun kuuloista settiä. Rauhoitu.
Se että ensi käynnillä sanottaisiin että vaiva voi johtua giardiasta jota on todella vaikea löytää kakka näytteestä, joten madotetaan varuulta pitkään ja katsotaan auttaako. Sen sijaan tähystetään/ määrätään tylosiinia ja kallista erikois sapuskaa. Sitten mitataan haima-arvoja jotka on koholla giardian takia ja määrätään kallista haimapulveria.
Hyvällä mäihällä koira juoksee giardian takia vuosia eläinlääkärillä, rahaa palaa eikä apua löydy.
Olen itse asioinut paljon Evidensiassa ja pääsääntöisesti kaikki mennyt hyvin. Miellyttävät, asiantuntevat lääkärit, miinuksena hinnat. Onneksi itsellä on vakuutukset kissoille, niillä on säästynyt pitkä penni ajan myötä kun molemmille on tullut lääkitystä ja kontrollikäyntejä vaativia sairauksia.
Meillä on koirat aina saaneet hyvää hoitoa evidensiassa ja hinnat on aina ollut kohtuulliset, sitä mitä on etukäteen sanottukin. Harmillista tietenkin jos muilla ihan vastaavia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Varokaa Tikkurilan Evidensiaa, yrittävät rahastaa asiakasta. Eivät ensin anna hoitoa koiralle, joka tepsii, jotta asiakas kävisi mahdollisimman usein, vasta monen käynnin jälkeen määrävät lääkettä, joka parantaa vaivan. Täysin kylmä sydämmisiä ihmisiä ainakin eläinlääkärit siellä. Pystyvät antamaan koiran kärsiä, jotta saisivat provikat. Jos helvetti on olemassa, niin sinne he joutuvat.
En ole koskaan asioinut kyseisessä yksikössä, mutta mielenkiinnosta katsoin, että ainakin on hyvät arvostelut saanut ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koirat aina saaneet hyvää hoitoa evidensiassa ja hinnat on aina ollut kohtuulliset, sitä mitä on etukäteen sanottukin. Harmillista tietenkin jos muilla ihan vastaavia kokemuksia.
Siis vastakkaisia*
Koiralle tehtiin laaja terveystarkastus maksoi 355,98 euroa. Siitä luvattiin 50 euron lahjakortti seuraavaa eläinlääkärikäyntiä varten. Käytin koiran suun tutkimuksessa seuraavalla viikolla (ei löytynyt mitään erikoista), röntgen ja hampaiden puhdistus lievästi hammaskiveä, hinta 463,58 euroa. "Unohtivat" lahjakorttihyvityksen, eivätkä suostuneet korjaamaan virhettään vaikka laskuttaja sanoi että olisi todella helppo korjata.
Jäi paha mieli ja rahastuksen maku. Olen käynyt nyt lukemassa kyseisestä ketjusta ja sekä ruotsin että suomen puolella rahastuskokemuksia. Hinnat lähtivät nousuun kun kyseinen jättiyritys osti useimmat muut toimijaklinikat. Vastuuhenkilöä ei löydä virhetapauksissa.
Tästä lähtien suosimme kotimaisia toimijoita ja sen kokoisia yrityksiä, missä ihmisillä on selkärankaa omalla nimellään ottaa vastuu virheistään ja toiminta on läpinäkyvää, luotettavaa ja rehellistä.
Onhan Evidensiassakin varmaan yksittäisiä kivoja tyyppejä mutta minkä ne voi yrityksen byrokratialle. Pakko toimia työnantajan pillin mukaan.
Siellä johtoportaassa naureskellaan lemmikin omistajien fanatismille ja tyhmyydelle. Kohderyhmänä erityisesti naiset ja naisenmieliset.
Siistit tilat vetoavat ja annetaan ymmärtää että uusimmat laitteet sekä välittävä henkilökunta.
Omistajien huoleen ja haluun olla se paras hoitaja lemmikilleen vedotaan ja rahat pois vaikka osamaksulla. Omistajaparat velkaantuvat ja maksavat paljon turhasta. Evidensian johdossa ymmärtävät että suurin osa lemmikin omistajista on valmiita maksamaan mitä tahansa lemmikin hyvinvoinnin eteen. Suurin osa ei myöskään tohdi kyseenalaistaa eläinlääkäreiden sanomisia. Hieno yhtälö teettää turhia toimenpiteitä ja rahastaa asialla.
Terveillekin eläimille tehdään kalliita tutkimuksia. Suosi suomalaista.
Todella huonoja kokemuksia Evidensiasta. Kissalla nisätulehdus, jonka leikkaus maksoi Evidensian Kouvolan eläinsairaalassa 2970,06 euroa.
Eikä hinnassa vielä mitään, vaan Kouvolan eläinsairaala POLTTI KISSAN ja sen leikkaushaavat kuumalla föönillä. Kissa onneksi selvisi hengissä oltuaan pitkän hoitojakson Vantaalla teho-osastolla, jossa sille tehtiin mm. ihonsiirtoja. Koko tarinan voi lukea täältä https://www.elainsairaalat.com/hoitovirhe-evidensia-kouvola-elainsairaa… , mutta ei todellakaan voi suositella Evidensiaa kenellekään tämän jälkeen.
Kaikkein kallein ketju. Tekivät koiralle väärän diagnoosin kun olin koiran kanssa 5 minuuttia sisällä, mutta rahoja ei saa takaisin. Reklamointiin tulee ynseä vastaus. Jollen olisi itse ollut tarkkana, niin koira olisi totisesti kärsinyt kipuja vääriä lääkkeitä käyttäen.
On ihan ennätys - en ole koskaan itse ollut lääkärissä tai koiran kanssa lääkärissä vain 5 min. sisällä. Huh.
Kissalta poistettiin poskihammas. Maksoi 450 euroa ja Evidendiassa hinta olisi ollut 900 euroa. Törkeän kallis.
Puskaradio Turussa oli keskustelua tästä Evidensiasta. Samanlainen kasvain-asia kuin mitä Makke kertoi
Facebookin ryhmiä kirjoitti:
Makke S kirjoitti:
Meillä Evidensian Elisa Välimäki antoi diagnoosin että koiran sydämessä kasvain. Menimme muualle, ei ollut kasvainta. Selittivät jotain omiaan, välttäkää Raision Vettoria
Facebookissa jossain ryhmässä oli juuri keskustelua Raision Evidensiassa, eilen oli, en katsonut ryhmän nimeä ja nyt en löydä, mikähän ryhmä mahtoi olla?
Joka kerta on tullut kova laskj enkä ole saanut rahoille vastinetta.
Kouvolan toimipiste.
Kaikki laitteet pitäisi olla ja tutkimukset tehdä, mutta mistään ei olla valmiita maksamaan. Rasittavia natisijoita...miettikää rahatilanteenne ennen lemmikin hankkimista.
Olen kuullut sisäpiiristä huonoa. Yksi eläinlääkärituttuni sanoi, ettei menisi kyseiseen ketjuun ikinä töihin. Mainitsi myös, että usein tehdään tarpeettomiakin kokeita ja tutkimuksia rahanhimossa. Mutta itse kukin toki valitsee, missä lemmikkinsä hoidattaa. Itse en käytä Evidensiaa, koska on vaihtoehtoja.