Jos valkoisen suvun sukujuhlissa on tummaihoinen vieras, onko väärin
jos joku valkoihoinen vieras välttelee tummaihoista ja haluaa eri pöytään istumaan eikä katso häneen keskusteluissa ja myöhemmin syrjässä sanoo, että joku siinä vaan tökkii eikä kestä sitä tummaihoista? Hän ei ole ra-si-sti vaan kyse on jostain muusta asiasta jota ei vaan osaa selittää? Ymmärtäisittekö häntä vai paheksuisitteko?
Kommentit (11)
Siis häh? Tuntevatko he edes toisiaan?jos eivät niin ajattelisin varmaan että valkoihoinen on perus juntti rasisti ja ongelma on nimenomaan se tummaihoisuus
Mä en ymmärrä huunosti käyttöytyviä ihmisiä, johtui käytös mistä tahansa. Vaikka ihmisessä mikä hyvänsä tökkii, sen kanssa on istuttava samaan pöytään ja juteltavaa, ellei se nimenomaan ja henkilökohtaisesti ole kiusannut sua jotenkin törkeästi ensin.
Voi hyvänen aika sentään, seurataanko teillä juhlissa olevia ihmisiä noin tarkkaan? Aika ahdistavaa, ihan kaikille vieraille.
Jos tummaihoinen kuuluu palvelusväkeen tai muuhun henkilökuntaan, niin hyväksyn. Annan toki juhlien jälkeen palautteen. Kutsuvieraana en missään nimessä hyväksy. Hyi että
Jos kyseessä on ihminen, jota hän ei tarkemmin tunne ja vielä tuo huono käytös, niin en valitettavasti jaksa ymmärtää.
Mulla on joidenkin ihmisten kanssa sellainen "en vain tule toimeen, jokin siinä mättää" -tunne, syytä en tiedä. Syynä ei siis ole ihonväri vaan jokin muu, jota en osaa selittää. Jokin siinä vaan tökkii...
Saako valkoihoinen ihminen kartella juhlissa toista valkoihoista, koska ei halua edes tutustua uuteen tyyppiin?
Olin eilen juhlissa, ei jutellut läheskään kaikkien vieraiden kanssa. Toki vastasin, jos minulle tultiin esittäytymään. Suurin osa minulle tuntemattomia.
Lanko keksi mennä yhteen romaninaisen kanssa. Mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa? Helppo se on täällä palstalla esittää suvaitsevaista ja avaramielistä mutta kun tilanne oikeasti tulee omalle kohdalle niin tilanne on eri.
Tutkimustenkin mukaan suvaitsevimmat ihmiset löytävät Westendistä ja Kauniaisista. Ulkomaalaisiin kriittisesti suhtautuvat asuvat heidän kanssaan itä-Helsingissä ja Vantaalla. Paremman väen suvaitsevaisuus onkin siis vain omaa moraalisäteilyä kun todelliset kohtaamiset ulkkisten kanssa puuttuvat.
Vaikuttaisi henkisesti jälkeenjääneeltä. Minä en ainakaan välittäisi olla sellaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. Tai ehkä voisin vähän provosoida ja tehdä naurunalaiseksi.