Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Solo: A Star Wars Story on floppaamassa katastrofaalisesti USA:n lippukassoilla massiivinen tiputus

Vierailija
03.06.2018 |

Olen vähän vahingoniloinen

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole elokuvassa, vaan siinä että Disney on jo lypsänyt Star Warsin lähes kuiviin.

No ei sitä nyt neljällä elokuvalla vielä kuiviin ole lypsetty. Ongelma on siinä, että tämä lypsäminen on tehty tavattoman kömpelösti, ilman suunnitelmaa, ja osittain kaivaen kuoppaa koko Star Warsin alta. The Last Jedin viesti oli, että tämä on nyt uutta Star Warsia, vanha joutaa roskakoppaan. Sitten muutama kuukausi myöhemmin yleisölle annetaan (ihan hyvä) elokuva, joka on suunniteltu vetoamaan niihin, joihin Star Warsin alkuperäinen tunnelma vetosi. Siis juuri se, joka muutama kuukausi sitten heitettiin romukoppaan.

Ei oikein loppuunmietitty strategia.

Mutta mitä järkeä olisi ollut tehdä käytännössä sama elokuva viidenteen kertaan (en laske nyt episodeja I-III)? Mä rakastan vanhoja Star Warseja ja se perustarina on hyvä, yksi parhaista tarinoista. Musta oli ihana katsoa Force Awakensia, mutta oikeasti se oli vain vanhan trilogian parhaat kohtaukset liimattuna peräkkäin. Mielestäni Star Wars ansaitsee enemmän kuin olla muinaismuisto ja Last Jedi onnistui siinä säilyttäen kuitenkin alkuperäisen tarinan hengen. Sitä paitsi mä olen varma että seuraava episodi vetää jonkinlaisen synteesin FA:sta ja LJ:sta, jälkimmäinen on tarkoituksella katsojalle tyly että seuraava olisi katharttinen.

Vierailija
42/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia Clarke on ihan ok näyttelijä kun esittää sitä lohikäärmeiden äitiä, mutta on muut elokuvat jossa hän on ollut täysin flopannut. Eli on sellainen näyttelijä joka soveltuu vain yhteen rooliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surkeat arvostelut se ainakin on saanut.

Tästä voi oppia, että arvostelut ovat yhtä tyhjän kanssa. Solo on hyvä ja onnistunut sw-leffa. Last Jedi sai hyvät arvostelut ja leffa oli ärsyttävä ja surkea.

Jos et ole käynyt Soloa katsomassa, niin kyllä se kannattaa katsoa. Itse pidin kovasti. Toivottavasti Ron Howard pääsee tekemään enemmän sw-leffoja.

Vierailija
44/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. En voi sietää näitä uusia versioita joissa alkuperäinen karismaattinen näyttelijä on korvattu nuorella mallilla jonka lasketaan vetoavan milleniaaleihin.

Mikä on hauskaa, koska millenniaaleja tuskin nämä leffat edes erityisemmin kiinnostaa.

Miten niin? Kyllä mun kaksi teiniä (16 ja 18) on ainakin kavereineen käyneet katsomassa kaikki SW-leffat, ja tästä uusimmasta tykkäsivät myös.

Minä en ole sitä vielä nähnyt, mutta tykkäsin Last jedi -leffasta, vähän uutta särmää sarjaan eikä ennaltaennustettavaa jatkoa.

On tuo leffa silti viidentenä Billboardilla, eli se tullee saamaan kaikki kulunsa takaisin, vaikka ei olekaan hitti kuin muut SW-leffat. Tappiota se tuskin tulee tuottamaan.

http://www.boxofficemojo.com/yearly/chart/?p=.htm&yr=2018

https://variety.com/2018/film/news/solo-a-star-wars-story-box-office-lo…

"The numbers don’t lie. “Solo” earned a disappointing $103 million in North America over its opening weekend and stalled out with $68.2 million overseas. At this rate, it will fall short of the $1 billion mark that each Disney-released “Star Wars” adventure has managed to fly past. The latest installment will struggle to make even half that amount globally. Analysts project “Solo” could end its run with approximately $400 million to $450 million in revenues, a dreadful result for a film that cost at least $250 million to produce and $150 million to promote."

Eli ei semikään katastrofi ole, ei vaan aivan samanlainen syksee kuin muut.

Vierailija
45/46 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. En voi sietää näitä uusia versioita joissa alkuperäinen karismaattinen näyttelijä on korvattu nuorella mallilla jonka lasketaan vetoavan milleniaaleihin.

Mikä on hauskaa, koska millenniaaleja tuskin nämä leffat edes erityisemmin kiinnostaa.

Miten niin? Kyllä mun kaksi teiniä (16 ja 18) on ainakin kavereineen käyneet katsomassa kaikki SW-leffat, ja tästä uusimmasta tykkäsivät myös.

Minä en ole sitä vielä nähnyt, mutta tykkäsin Last jedi -leffasta, vähän uutta särmää sarjaan eikä ennaltaennustettavaa jatkoa.

On tuo leffa silti viidentenä Billboardilla, eli se tullee saamaan kaikki kulunsa takaisin, vaikka ei olekaan hitti kuin muut SW-leffat. Tappiota se tuskin tulee tuottamaan.

http://www.boxofficemojo.com/yearly/chart/?p=.htm&yr=2018

https://variety.com/2018/film/news/solo-a-star-wars-story-box-office-lo…

"The numbers don’t lie. “Solo” earned a disappointing $103 million in North America over its opening weekend and stalled out with $68.2 million overseas. At this rate, it will fall short of the $1 billion mark that each Disney-released “Star Wars” adventure has managed to fly past. The latest installment will struggle to make even half that amount globally. Analysts project “Solo” could end its run with approximately $400 million to $450 million in revenues, a dreadful result for a film that cost at least $250 million to produce and $150 million to promote."

Eli ei semikään katastrofi ole, ei vaan aivan samanlainen syksee kuin muut.

Eihän se katastrofi olisikaan, ellei budjetti olisi paisunut niin isoksi. Ron Howard palkattiin myöhäisessä vaiheessa kuvaamaan yli 80% elokuvasta uudelleen, koska edellisten ohjaajien tyylistä ei pidetty. Ihme on, ettei tätä aiemmin huomattu... mutta joka tapauksessa budjetti siis tuplaantui.

Vierailija
46/46 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni kävi tämän katsomassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme