Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo antoi biologiselle lapsilleen rahaa todistuksista

Vierailija
02.06.2018 |

Kävimme mummon pyynnöstä näyttämässä todistuksia. Toinen lapsista on mummon biologinen lapsenlapsi, pari vuotta vanhempi ei ole, kuitenkin mummo on ollut hänelle ”mummo” 2-vuotiaasta. Samaan aikaan mummolaan tuli myös serkut. Eli neljä melko samanikäistä lasta oli kerralla käymässä ja mummo jakoi kaikille muille 50€ ”hyvistä todistuksista”, mutta ei-biologinen jäi ilman. Todistusten hyvyydellä ei tässä ollut merkitystä. Lapsi ei itse näyttänyt olevan pahoillaan, mutta itselleni tuli kyllä paha mieli ja maksoimmekin tuon saman 50€ kotona. Olisitko loukkaantunut? Jouluna ja syntymäpäivillä mummo on kyllä muistanut tasapuolisesti kaikkia, mutta todistusrahaa on aina saanut vain nämä biologiset. Aiemmin ei tyttö ei ole mennytkään mukaan koulujen loputtua, mutta nyt sisko pyysi mukaan, enkä älynnyt kieltää (en osannut ennakoida tuota). Olen ajatellut ettei mummo ole antanut rahaa, koska tyttö ei ole ollut mukana. Ikävintä asiassa oli se että rahaa jaettiin ihan tytön nenän alla.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelemaronta. Puhu mummon kanssa tästä joskus kahden kesken.

Vierailija
2/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo oli vain varautunut niihin ketkä yleensä tulevat käymään? Kerta tyttö tuli yllätyksellisesti mukaan niin ei ollut ylimääräistä rahaa antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteli varmaan että ei-biologinen saa rahaa puolestaan biologiselta mummoltaan vai mikä tausta tällä ei-biologisella on? Eihän mummot naapurin lapsillekaan anna rahaa vaan omilleen vain.

Vierailija
4/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ”mummo”?

Jokin uusioperheen aikaansaannos?

Vierailija
5/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä mieheni äiti. En ilkeä ainakaan itse ottaa puheeksi, jos ei mies ota. Vaikuttaisi että ruinaisimme rahaa, kyse on tasapuolisuudesta. Toisen lapsenkin (meidän omista) olisi voinut jättää ilman mieluummin kuin suosia toista. Olin vaan niin pöyristynyt etten osannut sanoa tai reagoida mitenkään.

Ap

Vierailija
6/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä biologisella ei ole mummoa elossa eli ei voi saada sieltä. On tietysti minun äitini, mutta hän on mummo myös tälle toiselle joka jo rahaa sai.

Ap

Vierailija
7/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus, siis tällä EI-biologisella lapsenlapsella siis ei ole toista mummoa elossa.

Vierailija
8/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyseessähän ei ole mummon verisukulainen, niin antakaa olla. Kyllä mummo varmaan tarkoituksella muistaa vain "omia" lapsenlapsiaan. Eihän hän ole päättänyt siitä, että perheeseen kuuluu myös ulkopuolinen bonuslapsi.

Vierailija
9/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä mieheni äiti. En ilkeä ainakaan itse ottaa puheeksi, jos ei mies ota. Vaikuttaisi että ruinaisimme rahaa, kyse on tasapuolisuudesta. Toisen lapsenkin (meidän omista) olisi voinut jättää ilman mieluummin kuin suosia toista. Olin vaan niin pöyristynyt etten osannut sanoa tai reagoida mitenkään.

Ap

Onko miehesi siis adoptoinut sinun lapsesi?

Vierailija
10/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mummo oli vain varautunut niihin ketkä yleensä tulevat käymään? Kerta tyttö tuli yllätyksellisesti mukaan niin ei ollut ylimääräistä rahaa antaa.

Näin varmasti oli. Tosin biologinen sai kaksi 50€ seteliä. Toisen todistuksesta ja toisen erästä matkaa varten. Eli kyllä niitä seteleitä olisi ollut. Se on kyllä totta ettei varmaan odottanut tätä ei-biologista lapsenlasta mukaan, koska hän ei yleensä ole käynyt. (Eli mummo ei ole kysellyt hänen todistuksestaan koskaan)

Ap

Vierailija
11/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, vaan viittasin siihen että tottakai serkuille olisi voinut rahaa antaa, mutta joko molemmille tai ei kummallekaan ”meidän” lapsista (eli mieheni biologiselle ja ei-biologiselle).

Vierailija
12/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jakelisi rahaa lapselle joka ei ole sukua.

Vierailija
13/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, vaan viittasin siihen että tottakai serkuille olisi voinut rahaa antaa, mutta joko molemmille tai ei kummallekaan ”meidän” lapsista (eli mieheni biologiselle ja ei-biologiselle).

Eli lapsi on ”mummolle” täysin vieras.

Vierailija
14/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei tuo lapsi yleensä käykään mummolla mutta pikkusisko käy, niin ei hän varmaan yhtä läheinenkään ole.

Vierailija
15/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli lapsi on ”mummolle” täysin vieras.

En nyt ihan niinkään sanoisi kun lähes päivittäin tai useamman kerran viikossa näkevät ja tyttö sanonut lasta mummoksi jo 12 vuotta. Mutta jos pelkkä verisukulaisuus tarkoittaa tuttua niin tyttö on vieras, aivan kuten minäkin.

Vierailija
16/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mummo antoi rahaa omille lastenlapsilleen.

Miten tämä edes kuuluu sinulle?

Vierailija
17/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sekö sitten oisi reilua että nämä bonuslapset saisi tuplaten, sekä omasta biosuvusta että uussuvusta?

Vierailija
18/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ”mummo”?

Jokin uusioperheen aikaansaannos?

No uusiomummo tietty :D alkaa olemaan jo Kauniit ja rohkeat meininkiä iästä riippumatta

Vierailija
19/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saako se nuorempi lapsi siskopuolensa isän sukulaisilta rahaa?

Vierailija
20/58 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sekö sitten oisi reilua että nämä bonuslapset saisi tuplaten, sekä omasta biosuvusta että uussuvusta?

Kerroinkin tuolla aiemmin että tällä tytöllä on vain yksi biologinen mummo, joka on sama mummo mikä siskollaan. Hän ei saa mistään muualta mitään extraa paitsi meiltä, nyt rahan maksoi siis tytön isäpuoli, koska hän oli asiasta pahoillaan. (Vaikkei siis oikea isä ole, silti tyttö on tärkeä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän