Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa . Lapset eivät siivoa ennenkuin räjähdän, huudan kurkku suorana ja imuroin kaikki legot sekä barbinkengät

Vierailija
02.06.2018 |

Ja sitten juostaan huuli vapisten ulos parkumaan, kun äiti on ilkeä ja huutaa aina. Mutta kun kuukauden pyytää nätisti ja tavaramäärä lattialla vain kasvaa, ei sitä kenenkään pinna kestä! Esikoisella vielä astma ja siitepölyallergia, enkä ole päässyt imuroimaan varmaan kahteen kuukauteen..

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset siivoaa kyllä itse. Ja jos eivät, en ala heidän jälkiään siivoamaan. Ovat oppineet että se huone ei todellakaan puhdistu jos eivät tee itse.

Vierailija
2/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vingu. Lapsethan on rikkaus ja ne tulee katsomaan vanhustentaloon kun olet siellä... Pakko avaa bisse ja lähtee baariin ja huomenna nukun pitkään. Ei lapsia ei stressiä ei ylimääräsiä kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3 jaksamista! Tasan sama tilanne täällä.

Vierailija
4/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa olla ilkeä lapsillesi ja puhua huutamalla ja vihaisesti, koska et vain ole osannut kasvattaa itse heitä tuon paremmin.

Vierailija
5/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset siivoaa kyllä itse. Ja jos eivät, en ala heidän jälkiään siivoamaan. Ovat oppineet että se huone ei todellakaan puhdistu jos eivät tee itse.

Mun lasta ei haittaa, vaikka huone olis millainen läävä. Ei siivoa silloinkaan, kun kyseessä alkaa olla jo terveyshasardi.

Vierailija
6/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein niin, että jos oli leluja lattialla, heitin ne roskiin. Joka ilta piti kerätä omat lelut paikoilleen. Muutamat barbit ja pikkuleegot heitin roskiin. (Hain ne kyllä sieltä salaa pois ja jouluna pukki toi niitä takaisin, jos vielä kaipasivat.) Tämä auttoi. 4-vuotiaasta lähtien oli tämä sääntö. Pienempänä kerättiin yhdessä vanhemman kanssa. Meilläkin on astmapehe ja  on imuroitava säännöllisesti. Myös ajan ottaminen ja kilpailu kuka ensin on tehnyt auttoi aina. Nopein palkittiin, sai valita iltakirjan.

Vierailija
7/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huudat? Sanot että lauantaihin mennessä on siivottu tai kaikki lentää roskiin mitä lattialla on, ja näin myös tapahtuu.

Vierailija
8/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa olla ilkeä lapsillesi ja puhua huutamalla ja vihaisesti, koska et vain ole osannut kasvattaa itse heitä tuon paremmin.

Vauvanako se kasvatus pitää aloittaa, kun olen muistuttanut jälkien siivomisesta siitä lähtien kun täyttäneet 3v?! Ovat  nyt 10v ja 7v, eli olen monta vuotta putkeen, joka päivä, hokenut kuin automaatti että kerätkää lelut.

AP

Vierailija
9/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti on äiti, ei mikään hirviö, jonka tärkein tehtävä on tuhota lastensa elämä.

Jos ei halua siivota legoja, ei pidä ostaa legoja. Jos haluaa lasten siivoavan jälkensä, niin siivoaa niiden lasten kanssa siitä lähtien, kun lapsi on tullut synnäriltä kotiin. Ei siis mitään vauva nukkumaan ja itse imuroimaan, vaan alusta lähtien siivous on yhtä yhteinen juttu kuin ateria.

En keksi yhtäkään syytä sille, että lapsille pitää huutaa siksi, että äiti ei ole vaivautunut opettamaan, miten maailmassa ollaan.

Vierailija
10/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lelut jotka ovat lattialla häviävät ikuisiksi ajoiksi ja korvikkeita on turha odottaa. Toimii.

Vierailija
11/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan vanhemmat ovat kultalusikka suussa syntyneitä kun eivät saa lapsia kuriin. Tämäkin ongelma on helposti ratkaistavissa laittamalla esimerkiksi kaikki lattialla olevat lelut roskiin tai ottamalla puhelin, tabletti pois (nämä on nykyajan lapsille erittäin tärkeitä välineitä). Kyllä lapset oppii että parempi totella tai muuten ei voida pelata laitteilla)

Vierailija
12/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran olen  olesuhteiden pakosta siivonnut leluja olohuoneen sekä keittiön lattioilta, koska miehellä on Ms-tauti enkä tahdo kompastuvan mihinkään barbiautoon!  Lasten yhteisessä huoneessa mies taas ei juurikaan käy, muuta kuin ovella.

Ap

Vierailija
13/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hoe äläkä huuda. Sanot vaan, että siivouspäivänä levällään olevat tavarat menee suoraan jätesäkkiin. Ja keräät ne myös.

Vierailija
14/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin että,huomautan pari kertaa siivoamisesesta.Jos mitään ei tapahdu senkään jälkee..Kerään kaikki tavarat isoon jätesäkkiin ja vien autoperälle.Huutaminen ei auta.

Vierailija
15/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan esiin jätesäkin, annan aikaa 5 min ja kerron, että ellei siinä ajassa ole alettu siivota, minä teen sen, eikä säkin sisältöä tulla näkemään enää ikinä. Ellei ala tapahtua, pussitan muutaman roskan tai risan lelun. Lapsiin tulee vipinää, kunhan eivät ehdi huomata, mitä pussiin joutui. Se, että sinne meni jotakin riittää kyllä vauhdittamaan.

Siivouksen jälkeen saa kotityörastin ja tehdään jotain mukavaa yhdessä. Tuosta yhdessätekemisestämuistutan jo, lun ekan kerran kehotan siivoamaan. Että kun nopsaan siivotaan yhdessä, kaikille jää aikaa ja jaksamista johonkin kivaan.

Jaa niin... Yhden kerran olen myös imuroinut lattialle pudottamani puuhelmenkin. Kuulostaa imurinputkessa kolistessaan legopalikalta, mutta lapset eivät menetä tärkeitä osasia.

Vierailija
16/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätesäkki näyttää olevan yleinen lastenkasvatuksen tehokeino :D

Vierailija
17/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvanako se kasvatus pitää aloittaa, kun olen muistuttanut jälkien siivomisesta siitä lähtien kun täyttäneet 3v?! Ovat  nyt 10v ja 7v, eli olen monta vuotta putkeen, joka päivä, hokenut kuin automaatti että kerätkää lelut.

AP

Jo ennen 3-vuotispäivää pitää aloittaa yhdessä lapsen kanssa lelujen kerääminen. Se on ensimmäinen iltahomma, sitten syödään iltapala, käydään pesulla ja hammaspesulla. Rutiinit jo pienenä. Lapsi oppii, että lelut kerätään aina, sitten kun lapsi on jo isompi ja ylettyy laittamaan paikoilleen, hän tekee sen yksin ja tulee sitten iltapalalle.  Mutta aloita nyt, iltapalaa ei tule, ennenkuin huone on siivottu. Tai aamupalaa, jos eivät tee sitä illalla. Ensin työ, sitten ruoka. Huutaminen ei auta mitään. Se on osoitus, ettet hallitse tilannetta.

Vierailija
18/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimpien kanssa "myrkkysieni" on harvakseltaan käytettynä kiva siivousleikki. Vaatii toki aikuisen aikaa sen verran, kuin lapselta hommaan menee. Muksulle annetaan koppa, johon hän saa yksi kerrallaan kerätä leluja. Jokin niistä on aikuisen ennalta valitsema "myrkkysieni", jonka poimimalla leikki loppuu. Koko ajan tietysti lasketaan, montako lelua lapsi onnistuu keräämään, ennen kuin ottaa juuri sen tietyn lelun. Muksulla on jännää, lelut menevätkoriin ja opitaan numeroita. Välillä lapsi voi saada valita myrkkysienen ja vanhempi kerää leluja.

Vierailija
19/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu voi myös opetella keräämään ensin kaikki autot, sitten kaikki eläimet, tai vaikka keltaiset lelut. Ap:n tilannetta tämä ei tokikaan enää auta, mutta muille vinkiksi. Uhma ja kyllästyminen tulee aikanaan joka lapselle, mutta pelastaa näillä jokusen tilanteen pienten kanssa.

Vierailija
20/42 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta lasten omien tavaroiden siivoamisesta pitäisi saada muodostumaan automaattinen päivittäinen rutiini, ei tarvitse kahta kuukautta huutaa jätesäkit kourassa. Vaadi siivous heti leikin lopettamisen jälkeen tai vähintään joka ilta. Onko leluja liikaa muutenkin? Mikään ei pysy paikallaan kun ei ole kunnon tilaa säilyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän