Tapakouluttaja väittää IS:ssa, että raha ei ole hyvä lahja!
Että pitäisi olla lahjakortti. Puppua, sanon minä. Rahaa voi käyttää mihin tahansa ja sen voi yhdistää yhteen suureksi summaksi, eikä myöskään tarvitse ravata niissä kaupoissa, joihin lahjakortti on pakotettu.
Kommentit (31)
Tapakouluttajan luulisi tietävän, että on hyvien tapojen mukaista kunnioittaa mahdollisia lahjatoiveita. Jos se on rahaa, niin varmasti annan rahaa. Näin on moni nuori tuttavapiirissä rahoittanut esim. ensimmäisen kaveriporukan ulkomaan matkan. S-ryhmän lahjakortilla on vähän hankala reissata.
30e on 30e, antoi sen sitten seteleinä kirjekuoressa, kolikoina säästöpossussa, shekkinä tai lahjakorttina.
Olen tapakouluttajan kanssa samaa mieltä. Kyllä mariskoolit tai maljakko on paljon sopivampi lahja valmistuneelle.
Me viime keväänä lunastettiin valmistuneelta nuorelta yhtä poikkeusta lukuunottamatta lahjakortit. K:n ja S:n lahjakorteilla ostettiin ruokaa, Suomalaisen lahjakortilla syksyllä nuoremmalle lapselle koulukirjoja. Valmistunut sai käyttää rahat mihin halusi. Tässä ei ollut mitään ongelmaa, koska ruokaa ja kirjoja tarvittiin joka tapauksessa. 20 e lahjakortti kauneushoitolaan, missä halvin hoito oli muistaakseni 30 e olisi jäänyt käyttämättä, ellen olisi lopulta hyödyntänyt sitä itse.
Jutusta jäi lähinnä mieleen, että niitä on muitakin tapakouluttajia kuin Kaarina Suonperä. Olikohan Kaarinalla menoa, kun ei luolastaan tullut ojentamaan kansaa?
Tapakouluttaja ja keltainen lehdistö samaa sarjaa. Yksilö osaa itse valita mieltymyksensä. Tapakouluttaja ja keltainen lehdistö on täyttä turhaketta.
Paljon lahjakäteistä ja pankissa saat todistella, ettei nämä suinkaan ole mitään harmaata taloutta.
Ajat muuttuvat, tapakouluttajat elävät menneessä maailmassa. Lahjojen antaminen esim. Hääparille on aina ollut sitä että osaltaan autetaan paria yhteiselämän alkuun taloudellisesti. Ennen vain rahaa käytettiin vähemmän, mutta jotain annettiin omista tarpeista. Kyllä raha ilahduttaa eniten, lahjan saaja voi ihan itse kokea sen ostamisen ilon ja mieleistä saa varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Että pitäisi olla lahjakortti. Puppua, sanon minä. Rahaa voi käyttää mihin tahansa ja sen voi yhdistää yhteen suureksi summaksi, eikä myöskään tarvitse ravata niissä kaupoissa, joihin lahjakortti on pakotettu.
Lahjakortit vanhentuvat melko nopeasti ja jos ei käytä ajoissa jää koko lahja käyttämättä.
Paras lahja on ostaa tapakouluttajalta valmistujalle pari oppituntia, sitä kaikki arvostaa, etenkin nuoriso!
Raha ei voi olla lahja, kun eihän se saaja sitä omista vaan valtio. Tai siis EU.