Tunnetko helpotusta, kun ei keväällä ole tiedossa ainuttakaan valmistujaisjuhlaa?
Itsellä tällainen kevät. Ja oikein nautin tästä :)
Kommentit (8)
En ymmärrä aloittajaa laisinkaan. Jos ei huvita mennä, on helppoa keksiä joku tekosyy ja livauttaa valkoinen valhe suunpielestä.
Kyllä! Tänään valitettavasti joudun menemään, mutta josko ensi vuonna ei tarvitsisi mennä yksiinkään. Tänään harmittaa senkin takia, että olisi ollut hieno sää tehdä jotain mukavampaa, mutta nyt iltapäivä menee istuessa jossain hikisessä olohuoneessa. Sama jatkuu kaiken kesää sitten rippijuhlien merkeissä.
En ole edes ajatellut. Yksissä ylioppilasjuhlissa olen ollut, joskus ehkä vuonna -90 tai jotain.
Tavallaan joo, koska kahtena seuraavana viikonloppuna on häät ja kahdet vielä loppukesästä. Menee lahjarahoja ihan runsaasti jo näihinkin. Vuoden päästä on sitten tiedossa valmistujaissuma.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloittajaa laisinkaan. Jos ei huvita mennä, on helppoa keksiä joku tekosyy ja livauttaa valkoinen valhe suunpielestä.
Minä taas en ymmärrä ollenkaan niitä, jotka nauttivat tällaisista muodollisista juhlista, kuten yo-juhlat ja rippijuhlat. Iso määrä suurelta osin toisilleen vieraita ihmisiä tungetaan jonkun pieneen asuntoon juhlatamineissaan hikoilemaan. Lahjaksi kelpaa vain raha ja sitten siellä istutaan se tunti pari ja syödään iänikuista kakkua ja juodaan kahvia ja mietitään milloin kehtaa häipyä. Tai sitten jos on ulkojuhlat, istutaan jonkun takapihalla hyttysten syötävänä ja korkokengät nurmikkoon upoten. Isäntäväki laittaa järjettömän summan rahaa tarjoiluihin ja näkee järjettömän vaivan kun puunaa kämpän tiptop-kuntoon.
Paljon mukavampaa on tavata ihmisiä vapaamuotoisesti, ilman erityistä syytä. Ei tarvitse erityisesti siivota ja tarjoilut hoituvat vähällä vaivalla. Kenenkään ei tarvitse pukeutua juhlavaatteisiin, ehditään jutella ja vaihtaa kuulumisia, ei tarvitse tuoda viidenkympin lahjaa.
Tunsin, mutta äsken sain tietää, että vanhempien naapurin lapsi on päässyt ylioppilaaksi ja minutkin nyt sinne aiotaan raahata, koska "ei oo kohteliasta jäädä pois, kun kuitenkin ootte lapsesta asti tunteneet." Tulin tänne viikonlopuksi, enkä muistanut yhtään, että se on nyt siinä iässä. Olin aikoinani hänen siskonsa kaveri. Joudun menemään farkuissa, kun en ottanut mitään siistimpää vaatetta mukaan.
Nautin. Tosin olen ollut vain yksissä valmistujaisissa ikinä. Rikoin todennäköisesti kaikkia mahdollisia etikettejä. Olin niin pihalla siitä, mitä sellaisessa juhlassa tapahtuu ja miten siellä kuuluu toimia. Älkää kutsuko minua valmistujaisiinne, please! :D