Miten iso osuus netistä tilatuista vaatteista menee sinulla palautukseen?
Kaveri kertoi että hän saattaa pitää noin neljänneksen tilatuista vaatteista. Loput hän palauttaa. Se on minusta jo aika paljon.
Kommentit (13)
Ei yhtään, koska viisaana ihmisenä ostan ne kaupoista
Tosi vähän. Harkitsen ostoni tarkkaan. Joku 10% ehkä ja melkeinpä jos mitoitus on pielessä.
Puolet tai kaksi kolmasosaa. Kaupat voi syyttää itteensä, kun kuvissa vaatteet on 190 senttisten luurankojen päällä. Vaikea tietää miltä ne itsellä näyttää. Tilaan vain paikoista joissa on ilmainen palautus.
Ehkä 25-30%.
Sit jotain en jaksa palauttaa, niin myyn kirppiksellä eteenpäin.
Harvoin palautan vaatteita. Reklamoin, jos on jotain virhettä, ja yleensä se sujuu hyvin. Esimerkiksi jos on väärä tuote tullut.
Näen vaatteesta aika hyvin jo kuvasta kuinka se istuisi päälleni. Kengänkoko on myös usein luotettavasti tuotekuvauksessa ilmoitettu. Sillä tavalla huteja tulee todella todella harvoin. Ehkä 1/30 vaatteista joudun vaihtamaan?
Palauttamista harrastin joskus nuorempana. Tilasin samaa vaatetta kahta tai kolmea kokoa, joista pidin sopivimman. Enää ei ole tarvinnut, kun on tullut valmistajien mittataulukot tutuiksi.
Ehkä yhden kerran olen palauttanut, sen jälkeen en ole henkkamaukalta housuja uskaltanut tilatakaan.
En ole kertaakaan palauttanut mitään netistä tilaamaani, vaatetta tai muutakaan. Ensinnäkin suosin paikallisia kauppoja aina kuin mahdollista, ja silloin kun tilaan netistä niin harkitsen tarkkaan. Osaan myös ottaa huomioon sen etten minä ole yli 180cm malli.
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakaan palauttanut mitään netistä tilaamaani, vaatetta tai muutakaan. Ensinnäkin suosin paikallisia kauppoja aina kuin mahdollista, ja silloin kun tilaan netistä niin harkitsen tarkkaan. Osaan myös ottaa huomioon sen etten minä ole yli 180cm malli.
Se useamman kokoisten mallien käyttö on ihan ilmainen vinkki kaupoille. Minua ei haittaa palautella ja kaupatkin on varmaan tyytyväisiä kun joku jotakin tilaa. Tykkään tehdä ostoksia illalla netistä kun lapset on menneet nukkumaan, enkä juoksennella kaupoissa.
Hölmöt käyttää paikallisia kauppoja kun netistä saa halvemmalla ja valikoima on parempi. Eikä myöskään tarvitse sietää pakkomyyntiä.
Vajaa puolet. Yritän aina ostaa mieluummin kaupasta jotta voisi sovittaa, ja en koskaan tilaa kuin sen verran mitä oikeasti tarvisin tai haluaisin ostaa (ei siis vaihtoehtoja tai varakokoja) . Silti nettikaupasta ostaminen on niin vaikeaa että usein koon tai istuvuuden vuoksi joudun palauttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se useamman kokoisten mallien käyttö on ihan ilmainen vinkki kaupoille. Minua ei haittaa palautella ja kaupatkin on varmaan tyytyväisiä kun joku jotakin tilaa. Tykkään tehdä ostoksia illalla netistä kun lapset on menneet nukkumaan, enkä juoksennella kaupoissa.
Minä olen ymmärtänyt että kaupat kyllä kärsivät näistä palauttelijoista, jotkut menevät jopa konkkaan.
Ja asiakkaathan ne palauttelijoiden kulut maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt että kaupat kyllä kärsivät näistä palauttelijoista, jotkut menevät jopa konkkaan.
Ja asiakkaathan ne palauttelijoiden kulut maksavat.
Ne kaupat jotka ei kestä palautuksia voi laittaa palautuksen maksulliseksi. Ilmeisesti se ei ole mikään ongelma, kun näin moni tekee nappiostoksia. Itse tilaan niistä kaupoista joilla on vara kustantaa se palautuskin.
Ehkä 75% oon viime aikoina palauttanut, etenkin H&M:n kokomitoitus on jotain niin hepreaa nykyään että joissain vaatteissa koko S on teltta ja joissain koko M mahtuu hädin tuskin päälle, niin tulee sit paljon huteja.
Senpä takia en tilaakaan juuri muualta kuin H&M:ltä ja Zalandosta, missä ei tarvi maksaa vaatteita etukäteen, en jaksais sitä rahanpalauttelurumbaa.