Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesi todistus

Vierailija
01.06.2018 |

Oletko tyytyväinen lapsesi todistukseen, mikä ka? Saako lapsi palkintoja tai rangaistuksia??

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä napsahti se 9,79. Ehkä voi jo luottaa, että Ressuun menee.

Onnea lapselle! Ja ehkä hermoheikko äitikin uskaltaa jo hengittää. Symppaan kyllä sikäli, että itsellänikin oli ihan sydän kurkussa tuossa vaiheessa kun oli lukioiden pääsykokeita ja niiden tuloksia jännättiin. Keskiarvolla (9,8) olisi päässyt minne vaan, mutta halusi nörttilukioon ja lopulta oli kolme lukiopaikkaa mistä pääsi valitsemaan, ja meni sinne minne eniten halusi. Meillä nuo muut kuin ykkösvaihtoehto olisivat olleet tosi huonoja ja olin niin iloinen lapsen puolesta, että hän pääsi sinne minne halusikin. 

Vierailija
22/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättötodistuksen keskiarvo 8,2. Numerot 6-9 välillä. Olen todella tyytyväinen, ka noussut reilusti viime vuodesta. Nyt sitten jännitetään yhteishaun tuloksia.

8,2 myös mun tyttärellä, numerot 7 ja 10 välillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea lapselle! Ja ehkä hermoheikko äitikin uskaltaa jo hengittää. Symppaan kyllä sikäli, että itsellänikin oli ihan sydän kurkussa tuossa vaiheessa kun oli lukioiden pääsykokeita ja niiden tuloksia jännättiin. Keskiarvolla (9,8) olisi päässyt minne vaan, mutta halusi nörttilukioon ja lopulta oli kolme lukiopaikkaa mistä pääsi valitsemaan, ja meni sinne minne eniten halusi. Meillä nuo muut kuin ykkösvaihtoehto olisivat olleet tosi huonoja ja olin niin iloinen lapsen puolesta, että hän pääsi sinne minne halusikin. 

Helsingissä nuo keskiarvorajat oikeasti hirvittää. Sitten jännittää sitä, että ei kai lapsi yritä liian vaikeaan paikkaan. Nyt tietää että jos pääsee tuonne niin oikeasti on tarpeeksi pätevä sinne. Äidit tietenkin jännittää aina...

Vierailija
24/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli tippunut nihkeästi alle kasin keskiarvo. Lohduttelin poitsua että älä välitä. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun piti lohdutella. Kokeiden mukaan jos tulisi numerot niin keskiarvo olisi yli 9. Poika on perinyt yhden tavan joka mielestäni on kuitenkin hyvä. Ei niele yhtä totuutta vaan katsoo asioita useammalta kantilta.

Opettaja kerran soitti minulle ja valitti pojan omapäisyydestä ja vastaan väittämisestä. Kysyin oliko aihetta ja kumpi oli väärässä? Sen jälkeen puhelimesta kuului tuut, tuut. Aika helposti sain pojan jättämään todistuksen vähän merkitseväksi. Sanoin sille että sinussa on ainesta. Ehkä jopa enemmän kuin minussa? Nuori jäbä ei ole tyhmä ja ymmärsi kuinka kova kehuni on.

Vierailija
25/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päättötodistuksen keskiarvo 8,2. Numerot 6-9 välillä. Olen todella tyytyväinen, ka noussut reilusti viime vuodesta. Nyt sitten jännitetään yhteishaun tuloksia.

8,2 myös mun tyttärellä, numerot 7 ja 10 välillä

Mun pojalla ihan samoin.

Tuolla keskiarvolla pitäisi päästä halemaansa lukioon eli meillä ei erityisemmin jännätä.

Ysin todistus oli vähän parempi kuin päättötodistus, joten tsempattu oli tänä vuonna.

Vierailija
26/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo 9.8 Sykkiin taitaa mennä🙃

Vierailija
27/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät vanhemmat, mutta viisaat lapset. Olen tyytyväinen.

Vierailija
28/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50E kummallekin käteen isin spesiaalistipendiä sovitun tavoitetason ylittämisestä. Toinen oli koulunsa kasien (noin 200 oppilasta 8.-luokalla) kolmanneksi paras keskiarvoissa ja oman luokkansa paras.

Olenkin sanonut lapsille, ettei koskaan tarvitse olla paras, mutta pitää olla hyvä - se on vähimmäisvaatimus. Kaikki sen päälle on bonusta jota saa tavoitella jos haluaa.

Vierailija
29/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yli 8 ka saa 50€ ja yli 9 ka saa 100€. Tytöille pitänyt maksaa koko yläasteen 100€, pojat on pysytellyt alle 8ka

Vierailija
30/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiä 15v Matiaksella ol 5,2 torksun numbara. Ihan on äiteen tuo Matias tullu. Onneks meiä Matsku ei aio enää opiskella. 

Vierailija
31/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yli 8 ka saa 50€ ja yli 9 ka saa 100€. Tytöille pitänyt maksaa koko yläasteen 100€, pojat on pysytellyt alle 8ka

Ajattelitte sitten aiheuttaa kateutta ja eriarvoisuutta siskosten kesken.

Vierailija
32/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50E kummallekin käteen isin spesiaalistipendiä sovitun tavoitetason ylittämisestä. Toinen oli koulunsa kasien (noin 200 oppilasta 8.-luokalla) kolmanneksi paras keskiarvoissa ja oman luokkansa paras.

Olenkin sanonut lapsille, ettei koskaan tarvitse olla paras, mutta pitää olla hyvä - se on vähimmäisvaatimus. Kaikki sen päälle on bonusta jota saa tavoitella jos haluaa.

Huh huh mitä vaatimuksia joillakin on. Mitä jos lapsella ei olekaan lukupäätä? Minkä sille voi? Meillä sanotaan että parhaansa pitää yrittää. Läksyt tehdä, lukea kokeisiin, tehdä raportit kunnolla yms.. Jos silti loistaa todistuksessa 5, ei sille mitään voi

Vierailija
33/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysiluokkalaisella todistus on 9,61 - 9,79 riippuen siitä, miten muutama aine arvostellaan. Saako ysin vai saako kympin.

Sitten jännätäänkin mihin lukioon päätyy.

Kutosluokkalainen saa ekaa kertaa numerotodistuksen. Ysin pinnassa pitäisi olla.

Tolla todistuksella tuskin tarvii jännätä. Onnea sinne!!

Helsingissä rajat parhaissa kouluissa on liikkuneet luvuissa 9,42 - 9,69 eli jos ne on nyt vielä nousseet niin...

Ressu-äiti kotiutunut kevätjuhlasta. 

v samaten olin tänään vanhassa kirkossa. Nostalgiaa.

Vierailija
34/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kasin keskiarvo päättötodistuksessa, lukuaineissa juuri ja juuri seiska. Tyttö on aina ollut lahjakas kädentaidoissa ja musiikissa ja on hyvin visuaalinen. Lukuaineet, erityisesti matemaattiset, ovat olleet yksi tuskien taival vaikka yritystä on. Onneksi peruskoulu on nyt ohi ja pääsee ammattikouluun käyttämään omia lahjojaan.

Vierailija
35/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on melkoinen alisuoriutuja. Mutta tietysti samalla myös 7-luokkalainen. Katsellaan miten jatkossa menee. Ihana ja rakas on joka tapauksessa :)

Vierailija
36/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,2 ihan ok pitäisi riittää lukioon ja sieltä sitten toivottavasti viiden E:tä tai L:ää

Vierailija
37/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nimettömänä uskallan hehkuttaa, että kaikilla kolmella meni taas lukuvuosi erinomaisesti. Keskiarvot välillä 9.7-9.9. Itse ollaan todella tyytyväisiä, mutta koulun puolelta ei kenellekään annettu minkäänlaista kehua stipendeistä puhumattakaan.

Vierailija
38/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli tippunut nihkeästi alle kasin keskiarvo. Lohduttelin poitsua että älä välitä. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun piti lohdutella. Kokeiden mukaan jos tulisi numerot niin keskiarvo olisi yli 9. Poika on perinyt yhden tavan joka mielestäni on kuitenkin hyvä. Ei niele yhtä totuutta vaan katsoo asioita useammalta kantilta.

Opettaja kerran soitti minulle ja valitti pojan omapäisyydestä ja vastaan väittämisestä. Kysyin oliko aihetta ja kumpi oli väärässä? Sen jälkeen puhelimesta kuului tuut, tuut. Aika helposti sain pojan jättämään todistuksen vähän merkitseväksi. Sanoin sille että sinussa on ainesta. Ehkä jopa enemmän kuin minussa? Nuori jäbä ei ole tyhmä ja ymmärsi kuinka kova kehuni on.

Heh kaksi alanuolta, opettajilta? On vissiin vaikeaa kun neuvon poikaani ajattelemaan itse. Tämä ei ollut kysymys vaan toteamus. Erinäisistä asioista olen pojan kanssa keskustellut voi sanoa väitellyt. Kehun nyt oikein kunnolla, fiksumpi kuin moni aikuinen. Jos ja kun on jotain mieltä niin perustelee miksi. Sen on ainakin oppinut minulta. Jos ei mielipidettään pysty perustelemaan niin se on onnetonta lätkytystä.

Vierailija
39/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kasin keskiarvo päättötodistuksessa, lukuaineissa juuri ja juuri seiska. Tyttö on aina ollut lahjakas kädentaidoissa ja musiikissa ja on hyvin visuaalinen. Lukuaineet, erityisesti matemaattiset, ovat olleet yksi tuskien taival vaikka yritystä on. Onneksi peruskoulu on nyt ohi ja pääsee ammattikouluun käyttämään omia lahjojaan.

Peruskoulusta varsinkin yläaste on yksi helvetti. Jokainen joka siitä suoriutuu henkisesti ehjänä on hyvä onnistuminen.

Vierailija
40/46 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminkin menisi jos lapsi suostuisi tekemään töitä menestyksen suhteen. Ei saa palkintoja,eikä rangaistuksia. Lapsi ilmoitti itse mihin ei ole tyytyväinen ja aion auttaa motivoimaan. Lisäksi mietitään millä saataisi nyt motivaatiota paremmaksi ja sitä myötä arvosanat nousemaan.