Lapsesi todistus
Oletko tyytyväinen lapsesi todistukseen, mikä ka? Saako lapsi palkintoja tai rangaistuksia??
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yli 8 ka saa 50€ ja yli 9 ka saa 100€. Tytöille pitänyt maksaa koko yläasteen 100€, pojat on pysytellyt alle 8ka
Ajattelitte sitten aiheuttaa kateutta ja eriarvoisuutta siskosten kesken.
Ei oo ollut mitään ongelmaa. Työllä sitä rahaa saa, kyllä he sen ymmärtävät :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yli 8 ka saa 50€ ja yli 9 ka saa 100€. Tytöille pitänyt maksaa koko yläasteen 100€, pojat on pysytellyt alle 8ka
Ajattelitte sitten aiheuttaa kateutta ja eriarvoisuutta siskosten kesken.
Ei oo ollut mitään ongelmaa. Työllä sitä rahaa saa, kyllä he sen ymmärtävät :)
Juuri näin, pitää opettaa lapset siihen että hankkii osaamisen mistä joku on valmis maksamaan ja kun hoitaa hommansa hyvin niin saa extraa.
Alituisella "kyllä se siitä"-hymistelyllä ei saa muuta aikaiseksi kuin alusuoriutujamentaliteettia. Perinteinen suomalainen tasapäistävä koulukasvatus on suorastaan lasten kykyjen halveksuntaa, kilpailuhenkisyyttä ja ennen kaikkea itsensä ylittämisen vimmaa pitää ruokkia.
Erään kauppakeskuksen yhteydessä olevan judo-salin seinällä lukee isoilla kirjaimilla "Voittajat eivät luovuta ja luovuttajat eivät voita" - upea slogani. Tätä lisää, myös kouluun!
Todistus kuin todistus, aika vähän se lapsesta kertoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi aine josta pääsi läpi syksyllä. Sairastui vaikeaan masennukseen 7 luokalla. Nyt alkaa voimaan paremmin.
Saiko sairaslomaa? Meilläkin sairastui, todistus laski 8,9:stä 8,4:ään.
Oli poissa koulusta melkein koko lukuvuoden. Täytyy vain aloittaa uudestaan syksyllä. Sinun lapsesi suoriutui hienosti, ei tainnut onneksi ollut yhtä pahasti sairas?
Ei varmaan tai ei niin pitkään, mutta loppulukuvuodesta diagnoosi oli vakava masennus. Onneksi lääkkeet näyttävät tehoavan.
Olin hyvin positiivisesti yllättynhyt lapseni todistuksesta. ♥
Ei ole 10:n tyttö, mutta vahvasti 8:n.
Olen vähän hysteerinen äiti, koska haluaisin lapseni pärjäävän koulussa yhtä hyvin kuin itse pärjäsin, mutta hän on hän (onneksi) ja minä olen minä.
Ilman hankaluuksia siirtyy 6. luokalle! :)
En minä erityisesti häntä ole palkinnut tämänpäiväisestä...
Halasin, kun kotiin pääsin töistä. Ehkä se riittää. ♥
Minun lapseni ka oli 10.6.