Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia ruokasääntöjä sinulla on?

Vierailija
01.06.2018 |

Minkälaisia sääntöjä ja rutiineja arkiruokailuusi kuuluu? Juotko aina lasin vettä ennen ruokaa vai otatko lämpimän ruuan jälkeen aina suklaakonvehdin? Rajoitatko määriä tiukasti vai ahdatko suuhusi kaiken, mitä tarjotaan?

Tässä muutamia omia sääntöjäni:

- jäätelö syödään kupista eikä vohvelista
- joka aterialla täytyy olla lisukkeena joku vihannes tai marja
- makeaa ei saa syödä ilman, että syö ensin jotain järkevää ruokaa tai välipalaa
- iltapalan jälkeen pitää käydä tunnin sisällä nukkumaan

Ennen kuin joku tulee pöyristelemään ortoreksiaa, ei tarvitse ottaa kaikkea niin vakavasti. :)

Kommentit (230)

Vierailija
221/230 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun niihin onnellisiin, joka pitää kaikista suomalaisista ruoista. Mitä vähemmän on sääntöjen vietävissä, sen helpompaa on, ja voi keskittyä muiden asioiden ajatteluun.

Vierailija
222/230 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö aina reippaasti, kun ilmaista ruokaa on tarjolla.

Paitsi kylässä, olisi epäkohteliasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/230 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että ruoka syödään pöydän ääressä. Ei olohuoneen sohvalla. Eikä taatusti selata kännykkää samalla.

Mulla on just päinvastainen. Selaan kännykkää aina tai luen kirjaa syödessä. Ja tvtä en edes avaa muulloin kuin ruoka-aikoina. 

Vierailija
224/230 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö aina reippaasti, kun ilmaista ruokaa on tarjolla.

Paitsi kylässä, olisi epäkohteliasta. 

Kuinka niin? Minulla Einarin sukulainen valittaa, jos ei syö kaikkea hänen tarjoamaansa. Ei hän ymmärrä sitä, että minun mahalaukkunsa ei vedä yhtään enempää ruokaa kuin muulloinkaan, vaikka olisin hänen luonaan kylässä. Enhän minä kotonakaan syö sekä suolaista että makeaa samalla istumalla.

Se olisi varmaa, että sukulaiseni loukkaantuisi verisesti jos mikään hänen tarjoomuksistaan ei kelpaisi vieraalle.

Vierailija
225/230 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kohti syömistä vähennetään,  päivän aikana syödään 5-6 kertaa mukaan lukien välipalat ja ateriat syödään ruokapöydän ääressä eikä juhlatilanteissa nipoteta vaan syödään sitä mitä emäntä on tarjolle laittanut ja jos on jotain ruokarajoitteita poimitaan tarjolla olevasta sitä mitä voi syödä.

Vierailija
226/230 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta jos syömiseenkin pitää olla jotain sääntöjä.

Vierailija
227/230 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää syödä kunnon iltapala ennen nukkumista, jotta jaksaa nukkua hyvät yöunet! Muutoin heräilen pitkin yötä ja aamulla sitten umpiväsyneenä.

Vierailija
228/230 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HATTU POIS PÄÄSTÄ RUOKAILLESSA

Vierailija
229/230 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöä voi syödä vaaratta MYÖS vohvelista !!!!!! Sen voi syödä, pikaria EI VOI SYÖDÄ !!! Vain tyhmä väkättäää tollasta !!!! Eiks nää oo paremmat ? : ei puhuta ruoka suussa, ei leikitä ruoalla, muistetaan muutkin oikeat säännöt ! Mä tilaan AINA jäätelöni vohvelissa, JOS se on mahdollista. Pikaria EN käytä ! Sen hinta EI MUUTU pikarin myötä mihinkään. Sitä käyttävät vain narsisti ja hullut. 

Vierailija
230/230 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rakastan sieniä mutta olet Ihana!