Onko se nyt sitten niin kamalaa jos laitattaa vauvalle korvakorut?
Haluaisin tytölle 4kk korvakorut, olisi niin suloinen niiden kanssa. Eihän se ole kun pari pientä nipsausta ja sekunneissa ohitse. Mies on ehdottomasti vastaan ja uhkaili lasulla ja erolla jos teen sen.
Kommentit (94)
Olisiko se niin kamalaa jos ei sittenkään laittaisi?
Jossain maissa, esim. Espanjassa on tapana, mutta itse en kyllä laittaisi vauvaa moista täysin tarpeetonta kipua kestämään. Rokotuksetkin tekee häijyä mutta niillä sentään on hyvä tarkoitus, joten siksi kivun tuottamisen hyväksyy. Mutta ei siksi että lapsi olisi söpön näköinen korvakoruilla - korvakorut vasta sitten jos/kun lapsi niitä itse osaa haluta.
Pahoinpitely!
Korvikset vasta sellaiselle, joka ymmärtää niitä haluta ja sitoutuu hoitoon itse.
Ei minusta ole, mutta mikset voisi odottaa? Itse kuuntelisin puolison mielipidettä asiaan. Tuskin missään edes suostutaan laittamaan vauvalle reikiä. Taidat vain provoilla!
Olisko se nyt aivan kamalaa, jos odottaisit siihen hetkeen kun lapsesi osaa niitä korviksia pyytää ne halutessaan?
Miehesi kuulostaa fiksulta. Toivottavasti huoltajuus jää hänelle jos toteuttaa uhkauksensa.
Sille lapselle ei niistä korviksista oo vielä pitkään aikaan YHTÄÄN MITÄÄN iloa. Haluat satuttaa lastasi ihan vain omaksi iloksesi? Tiesitkö muuten että noin pienet lapset tuntee epäkypsien hermoratojen vuoksi kivun tutkitusti kovempana kuin mitä aikuinen tuntisi. Tosin kyllä uskon että vaan provosit.
AP on provo, mutta noin yleensä lapsen pitää saada itse päättää omaan ruumiiseensa kohdistuvista muutoksista. Voihan olla, että hän ei halua lävistyksiä kehoonsa, eikä koskaan ottaisi korviksia. Miksi rikkoa toisen korvat?
sehän voi irrottaa ne itse ja vaikka syödä ne!!!!
Vauva ei ole nukke, koriste tai leikkikalu vaan ihminen. Anna hänen päättää omasta kehostaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole, mutta mikset voisi odottaa? Itse kuuntelisin puolison mielipidettä asiaan. Tuskin missään edes suostutaan laittamaan vauvalle reikiä. Taidat vain provoilla!
"Pieni Victoria sai äidin ja isä Esko Eerikäisen yhteisellä päätöksellä korvakorut vain parin viikon ikäisenä. Martina ilmoitti asiasta internetissä ja sai osakseen valtavat määrät kritiikkiä."
"– En välitä [kritiikistä]. Tiedän itse, mikä on oikein ja mikä väärin. Victoria ei ole kärsinyt sekuntiakaan. Jos olisin tiennyt mitä seuraa, en olisi kertonut tätä julkisuuteen, Martina pohti."
Lähde: https://www.mtv.fi/viihde/muut/artikkeli/martina-aitolehti-on-hullaantu…
Todella trash, väristä riippumatta.
Mitä sitten kun vauva onkin allerginen niille söpöille korviksille? Ei ehkä näy heti niin pahana mätänä tai turvotuksena, mutta ymmärrätkö vauvan itkusta että juuri korvat on kipeät koruista?
Terv. Nainen jolla ei ole korviksia koska ne liikkeessä laitettavat laadukkaatkaan ei sopinut vaikka muita koruja voin kyllä pitää kaulassa, kädessä jne.
Vierailija kirjoitti:
Jossain maissa, esim. Espanjassa on tapana, mutta itse en kyllä laittaisi vauvaa moista täysin tarpeetonta kipua kestämään.
Joo, onhan noita erilaisia hullutuksia eri maissa. Esim. Lähi-idässä ja Intiassa pistellään vauvoille kajalia silmiin. Ois kiva saada todisteita, minkä verran tuo tosiasiassa muka estää silmätulehduksia ja on hyödyksi suojatessa auringolta ja kuumuudelta - mites olis vaikka aurinkolasit ennemmin? Taitaa olla ensisijaisesti kyse vauvan kaunistamisesta ja pyrkimykseltä suojata paholaisilta.
Muuten olen hyvin suvaitsevainen, mutta en kestä näitä monia hölmöläistraditioita. Toki nämä ovat vielä kesyjä, kun sitten on vielä oma lukunsa kaikenlaiset leikkelyt ja silpomiset.
WT WT WT vauvaparan korvat kirkuvat.
Meillä tyttö 4v.
Saa korvikset kun haluaa ja on ainakin eskarissa.
Pitää olla sen ikäinen, että pystyy sanomaan jos alkaa tuntua huonolta ja yhdessä voidaan huolehtia paranemisvaiheessa puhdistus, että ei tule tulehduksia. Itsekin sain ekaluokalla.
Minusta on jotenkin turhan ja pöljän näköistä jos vauvalla on korvikset. Ikään kuin pitäisi todistella, miten kyseessä todellakin tyttövauva, josta ulkonäöllisesti ei voi muuten vielä tietää.
Ei se olis.