Abortoitu lapseni "kummittelee" - mikä tähän auttaisi?
Tein elämäni suurimman virheen ex-mieheni painostamana noin kahdeksan vuotta sitten. Joskus se lapsi on tullut uniini pienenä vauvana ja tänään yöllä herätessäni näin aivan kuin noin kahdeksanvuotias tummahiuksinen tyttö kokomustissa vaatteissa olisi kävellyt minusta poispäin juuri kun heräsin ja jatkoi siten, että käveli seinän läpi ja katosi. Sinänsä se tunnelma oli neutraali ja rauhallinen, mutta säikähdin suuresti.
Olen vastaavan tilanteen kokenut herätessäni, kun koirani kuoli, tosin silloin tuntui siltä, että koirani oli nukkunut tuttuun tapaan vieressäni ja nousi siitä pois juuri, kun heräsin ja siinä oli lempeä tunnelma ja koira oli tullut tervehtimään rajan takaa.
Auttaako tällaiseen joku asia? Olen jotenkin todella äärimmäisen herkkä ja intuitiivinen ainakin sekä uskovaisuuteen taipuvainen. Mielestäni se tämänaamuinen oli hieman pelottava juuri niiden mustien vaatteiden takia. Aivan kuin hän olisi ollut tummahiuksinen yhdistelmäversio myöhemmin syntyneestä tyttärestäni ja pojastani ja samalla tavalla kaivannut luokseni sekä olisi jotenkin katkera siitä, ettei saanut syntyä. Tosin tämä lapsi oli tyttö saparoissaan selkeästi. Tämä kuulostaa oudolta, mutta näin asian koen.
Kommentit (65)
Nämä abortit on kyllä kauhea juttu, nainen kantaa niistä syyllisyyttä usein läpi elämän, kun omatunto soimaa. Ei edes vanhana jätä rauhaa, kun ihminen demontoituu ja palaa muistissa ajassa taaksepäin ja abortti lyö taas vasten kasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän ohis, mutta aborttiin painostaminen pitäisi tehdä laittomaksi.
Totta.
Pitäisi olla niin, että lain mukaan isän tai äidin päätös abortista riittää. Jos kumpi tahansa haluaa abortin, abortti tehdään.
Tämä olisi tasa-arvoista ja isänkin oikeudet huomioivaa.
Alapeukkujen määrästä näkee, että feminismillä on vielä paljon tehtävää ennen kuin voimme puhua todellisesta tasa-arvosta.
Hmm...me ollaan juuri ja juuri maailmanhistorian mittakaavassa päästy tilanteeseen, jossa pienessä osassa maailmaa mies ei voi ilman seurauksia raiskata naista, pakottaa aborttiin, pahoinpidellä niin että aiheutuu keskenmeno (jälleen ilman seurauksia) tai hylätä raskaaksi tekemäänsä naista lapsen kanssa ilman elatusta. Eli tilanne alkaa olla jossain määrin tasa-arvoinen tämän asian suhteen pienessä osassa maailmaa, niin sun mielestä sitä pitäisi alkaa äkkiä heikentää, että vaan miehet eivät joutuisi tekemään mitään, mitä eivät halua?
Ei, kun kannatan tasa-arvoa.
Äidille ja isälle yhtäläinen valta lasta koskeviin asioihin. Abortti on yksi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas tulen varmaan ikuisesti katumaan sitä että hankin lapsen parikymppisenä. En ollut valmis äidiksi enkä ole vieläkään.
Itse tulin äidiksi kun olin juuri täyttänyt 18v. Ihan kamalaa tajuta nyt nelikymppisenä, kuinka huono äiti olen ollut ainoalle lapselleni. Minäkään en ollut valmis äidiksi, en vain tajunnut sitä silloin.
Jos saisin tällä elämänkokemuksella tehdä asiat uudestaan, synnyttäisin lapsen, mutta kaiken muun tekisin toisin.
Miehet kyllä mielellään panee naisen paksuksi, mutta painostavat sitten karmeimpaan eli abortoimaan sen sikiön kun tulevat katumapäälle, tai muuten vain ovat idiootteja siittiöidensä levittäjiä. Nainen on se joka kantaa henkiset, josksus myös fyysiset seuraamukset abortista. Älkää antako miesten päättää kehostanne ja elämästänne.
Ei hän sinua pahalla muista, olethan äitinsä. Kävi vain tervehtimässä, että täällä ollaan, hei äiti. Mitä mustiin vaatteisiin tulee, niin voivat kuvastaa sitä, että sinä kannat syyllisyyttä tai että halusi erottautua isommasta sisaruksestaan, että tunnistat, kuka hän on.
Ei tarvitse syyllistää itseä, sillä tuo abortti kuului hänen (ja sinun sekä ex-miehenkin) elämänsuunnitelmaansa ja hän sai sen kokemuksen, jonka tarvitsi. Eli syntyi ja lähti ja on siellä sinua odottamassa, kun aikasi tulee. Toimii ehkä sisarustensa suojelijana ja se oli syy, miksi piti syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Pitäisi olla niin, että lain mukaan isän tai äidin päätös abortista riittää. Jos kumpi tahansa haluaa abortin, abortti tehdään.
Alapeukkujen määrästä näkee, että feminismillä on vielä paljon tehtävää ennen kuin voimme puhua todellisesta tasa-arvosta.
Hmm...me ollaan juuri ja juuri maailmanhistorian mittakaavassa päästy tilanteeseen, jossa pienessä osassa maailmaa mies ei voi ilman seurauksia raiskata naista, pakottaa aborttiin, pahoinpidellä niin että aiheutuu keskenmeno (jälleen ilman seurauksia) tai hylätä raskaaksi tekemäänsä naista lapsen kanssa ilman elatusta. Eli tilanne alkaa olla jossain määrin tasa-arvoinen tämän asian suhteen pienessä osassa maailmaa, niin sun mielestä sitä pitäisi alkaa äkkiä heikentää, että vaan miehet eivät joutuisi tekemään mitään, mitä eivät halua?
Äidille ja isälle yhtäläinen valta lasta koskeviin asioihin. Abortti on yksi niistä.
Sinulle tasa-arvo merkitsee, että miehellä on oikeus päättää tehdäänkö naiselle abortti vai ei, vaikka nainen ei sitä haluaisi tai mies voi raiskata, pahoinpidellä jne. vaikka nainen ei sitä halua, mutta kun mies vetoaa tasa-arvoon, se on sinusta ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Niin kauan kuin lapsi on äidin sisällä, äiti päättää.
Kuten joku jo sanoi: miehen lauettua naiseen, hän menettää oikeutensa siihen. Maailmassa on lukuisia muitakin paikkoja, joihin ampua se lasti, ilman raskaudenpelkoa ja jälkikitinöitä.
Miksi tasa-arvoksi sanotaan sitä, että mies saisi päättää abortista? Että vaikka nainen haluaa lapsen, mutta mies ei, mies voisi vaatia aborttia? Entä toisin päin: nainen haluaa abortin mutta mies lapsen, kumpi silloin saisi päättää? Ainako se, joka on abortin puolesta? Vai ainako ristiriitatilanteissa miehen pitäisi saada valita, ettei tule paha mieli?
Isyydestä selviää rahalla, ellei ole kykyjä isäksi. Elarit ovat vain rahaa. Tyhjätaskun puolesta ne maksaa yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän sinua pahalla muista, olethan äitinsä. Kävi vain tervehtimässä, että täällä ollaan, hei äiti. Mitä mustiin vaatteisiin tulee, niin voivat kuvastaa sitä, että sinä kannat syyllisyyttä tai että halusi erottautua isommasta sisaruksestaan, että tunnistat, kuka hän on.
Ei tarvitse syyllistää itseä, sillä tuo abortti kuului hänen (ja sinun sekä ex-miehenkin) elämänsuunnitelmaansa ja hän sai sen kokemuksen, jonka tarvitsi. Eli syntyi ja lähti ja on siellä sinua odottamassa, kun aikasi tulee. Toimii ehkä sisarustensa suojelijana ja se oli syy, miksi piti syntyä.
Kiitos tästä viestistä.
Herätessäni se mustiin pukeutunut tyttö hävisi seinän läpi lastenhuoneen suuntaan, kunnes hävisi. Mä säikähdin sitä kovasti ja nousin hereille ja kävin katsomassa lastenhuoneessa, miten lapset voivat. He nukkuivat rauhallisesti ja siellä kaikki oli ok. Kello oli jotain kolme yöllä, joten join lasillisen vettä, menin nukkumaan ja sitä ennen kirjoitin muistiin sen herätessäni kokemani.
Olen varmaankin todella herkkä, mutta samana päivänä, kun isäni sai muutamia vuosia sitten aivoverenvuodon, näin aamulla unta, jossa isäni enkeli sanoi, että olipas raskas päivä (isääni suojatessa). Samana päivänä myöhemmin sain tietää, että isäni oli saanut juuri aamulla aivoverenvuodon.
Myös kun sain keskenmenon yhden kerran, ennen kuin tiesin siitä, näin unta, jossa enkelinaiset olivat vastassa ja pieni vaaleakiharainen lapsi käveli unessa niiden naisten suuntaan ja ne ottivat hänet syliinsä pitääkseen hänestä huolta.
Ehkä olen todella herkkä ja mieleni aistii tuollaiset jutut todella tarkasti, vaikken itsekään ole aina niistä tietoinen. Uskon Jumalaan ja henkilökohtaisella tasolla olen saanut siihen runsaastikin vahvistusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo sanoi: miehen lauettua naiseen, hän menettää oikeutensa siihen.
Oikeutensa kyseiseen sperma-annokseen ja seurausten valikointiin.
Onko sinulla uskovia ystäviä? Minä neuvoisin keskustelemaan jonkun uskovan kanssa, kun selkeästi tunnut olevan sinne päin kallellaan (enemmän kuin terapiaan). Uskovien joukossa on monia, jotka käyvät tällaisia sielunhoidollisia keskusteluja ja joiden kanssa voi rukoilla. Heillä voi hyvin olla kokemusta siitä, että muillekin on tapahtunut vastaavaa ja he voivat hoitaa sinua rukouksen kautta.
Aborteista olen kuullut, että joskus kun nuorella parilla on vaikeuksia tulla raskaaksi, osoittautuu että jomman kumman äiti on nuorena tehnyt abortin. Raamatussahan sanotaan että vanhempien kiroukset siirtyvät seuraaville sukupolville ja tämä voi olla yksi syy hedelmättömyyteen. Rukouksella tällaisetkin kiroukset saadaan selätettyä. Ja tämä on hyvä tietää jatkon kannalta, kun omat lapset tulevat siihen ikään, että haluaisivat omia lapsia. Jos on ongelmaa, niin tietää sitten (jos lääketieteellistä syytä ei löydy) kääntyä jonkun hard core -uskovaisen puoleen tässä asiassa.
Paska provo. Ja jos ei, mene hoitoon. Todennäköisesti mielenterveysongelmia.
Hanki myös itsetunto äläkä ole niin heikko.
Se ei ollut vielä oikea lapsi ja mitään sielua sillä ei ainakaan ollut, olisi kehittynyt persoona vasta myöhemmin.
Ehkä oli tarkoitus että abortoit tämän lapsen. Ehkä hän oli samanluontoinen kuin isänsa ja olisi tehnyt elämäsi onnettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta toisten syyttely. Hyväksy että teit virheen. Anna itsellesi anteeksi. Ja ymmärrä että abortoitu sikiö ei ole vielä ihminen. Voit yrittää uudelleen jos niin haluat.
"abortoitu sikiö ei ole ihminen"? Tolkuton ajatus. Mikä se on? Koira? Mikä sitä liikuttaa kohdussa jos ei hän itse, sielu, tai mieli? Jjärjetön ajatus ettei ole ihminen!!
Totta kai hän oli jo ihminen, ja on edelleen ihminen, elää nyt aikuiseksi taivaassa. Et pääse asian yli kohtaamatta sitä koko raakuudessaan että veit elämän yhdeltä ihmsieltä jonka Jumala oli tarkoittanut elämään koko elämänsä tääällä maailmassa, saaden omia lapsia, tehden kenties merkittäviäkin tekoja koko maailman hyväksi, vaikkapa keksimällä lääkkeen syöpään. Mien sinä sen kestät ilman anteeksisaamista? Et mitenkään. Asia ei mene pois valhtelemalla itsellen, tai kieltämällä eikä turruttamalla. Sielu on jo täysi ihminen hedelmöityksen hetkellä, ja useat sanoo että jo ennen sitä. EI ole olemassa puolikasta sielua.
Siinä oli kyllä todella vaikeassa tilanteessa ja ne raskaushormonit itsessään saivat mut lähinnä hysteerisiksi. Ja kukaan siellä sairaalassa ei tukenut sitä puolta ajatuksistani, että en olisi halunnut tehdä aborttia. Siis kukaan. Olen siitä katkera. Ihminen on yksinään joskus todella heikko painostamiselle.
Muistan, kuinka iloisena ilmoitin silloin exälleni, että olen raskaana. En voinut käsittää sitä hänen reaktiotaan siihen. Hän pakotti varaamaan ajan yksityiselle mahdollisimman nopeasti, että pääsen aborttiin nopeasti. Itse asiassa hän varasi sen puolestani, kun olin hänen vieressään ja yritin vastustella. Olen heikko ihminen, olin ihastunut exääni, joka muuttui hirviöksi ensimmäisen kerran raskaudesta kuultuaan. Jos saisin perua ne päätökset, tekisin sen. Sittemmin sain saman miehen kanssa kaksi lasta, joita ei ehkä olisi syntynyt ilman sitä aborttia, mutta siltikin se tekoni oli totaalisen väärin.
En suosittele aborttia kenellekään, en edes raiskauksen uhreille. Ehkä joissain ääritilanteissa, joissa sekä äidin että lapsen terveys on uhattuna joka tapauksessa, se voi olla hyväksyttävää -- ei muuten. Tuntuu sekin pahalta, että kukaan sairaalassa ei puhunut edes mahdollisuudesta antaa lasta adoptoitavaksi (vaikka en varmastikaan olisi siihen enää kyennyt, mutta edes mahdollisuutena abortin sijaan).
T. Ap
En suosittele aborttia kenellekään, en edes raiskauksen uhreille. Ehkä joissain ääritilanteissa, joissa sekä äidin että lapsen terveys on uhattuna joka tapauksessa, se voi olla hyväksyttävää -- ei muuten. Tuntuu sekin pahalta, että kukaan sairaalassa ei puhunut edes mahdollisuudesta antaa lasta adoptoitavaksi (vaikka en varmastikaan olisi siihen enää kyennyt, mutta edes mahdollisuutena abortin sijaan).
Ap oletko linjalla? Tässä esoteerikko/olevaisuuden tutkija.
Lapsesi ei KUMMITTELE vaan rakastaa sinua äitinäsi ja sielutasolla hakeutuu seuraasi. Aina sielu ei osaa palata kotiin vaan jää kiinni maan päällisiin ihmisiin ja tapahtumiin. Pyydä ääneen että ”vainajien paimen, saata lapseni valoon taivaan kotiin”. Tällöin sielu siirtyy oikeaan paikkaan, mutta siltikin lapsesi tietyllö lailla elää elämässäsi sinua rakastaen.
Hän ei ole vihainen vaan ymmärtää olosuhteet. Lapsesi sielu rakastaa sinua ja haluaa siksi hakeutua luoksesi.
Ole tästä iloinen äläkä pelkää, voit puhua lapsellesi, kertoa miltä tuntuu, sanoa rakastavasi. Ja tehän tapaatte taas, hän odottaa tuolla puolen.
Omat kaksi keskenmennyttä lastani ovat perheemme elämässä mukana ”toiselta puolen” ja huomioin heitä äitinä myös, kerron rakastavani.
Lue kirja ”toisella puolella” joka valaisee asiaa.
Ps. Olen tekniikan lisensiaatti ja teen väitöskirjaa, ja ymmärän jotain kvanttimekaniikasta ja olevaisuuden luonteesta universumissa.
Vierailija kirjoitti:
Lue kirja ”toisella puolella” joka valaisee asiaa.
Kirjan nimi oli siis Elämää toisella puolella, Sylvia Browne.
Myös Lisa Williams kirjoittanut aiheesta.
Lukaise, saat lohdutusta suruusi.
Ja keskustele lapsesi kanssa! Jos oikein maltat rauhoittua, käydä lepäämään ja tunnustella tarkasti, saatat hyvinkin selvästi tuntea lapsesi läsnäolon ja tietyn tunteen (lämpö, kylmä, pistely, viima tms vastaava). Jatkossa opit tästä samasta tunnisteesta heti huomaamaan milloin hän on läsnä tai tulee paikalle kuin pyydät.
T. Äskeinen
Vierailija kirjoitti:
Tein elämäni suurimman virheen ex-mieheni painostamana noin kahdeksan vuotta sitten. Joskus se lapsi on tullut uniini pienenä vauvana ja tänään yöllä herätessäni näin aivan kuin noin kahdeksanvuotias tummahiuksinen tyttö kokomustissa vaatteissa olisi kävellyt minusta poispäin juuri kun heräsin ja jatkoi siten, että käveli seinän läpi ja katosi. Sinänsä se tunnelma oli neutraali ja rauhallinen, mutta säikähdin suuresti.
Olen vastaavan tilanteen kokenut herätessäni, kun koirani kuoli, tosin silloin tuntui siltä, että koirani oli nukkunut tuttuun tapaan vieressäni ja nousi siitä pois juuri, kun heräsin ja siinä oli lempeä tunnelma ja koira oli tullut tervehtimään rajan takaa.
Auttaako tällaiseen joku asia? Olen jotenkin todella äärimmäisen herkkä ja intuitiivinen ainakin sekä uskovaisuuteen taipuvainen. Mielestäni se tämänaamuinen oli hieman pelottava juuri niiden mustien vaatteiden takia. Aivan kuin hän olisi ollut tummahiuksinen yhdistelmäversio myöhemmin syntyneestä tyttärestäni ja pojastani ja samalla tavalla kaivannut luokseni sekä olisi jotenkin katkera siitä, ettei saanut syntyä. Tosin tämä lapsi oli tyttö saparoissaan selkeästi. Tämä kuulostaa oudolta, mutta näin asian koen.
Älä sure! Minäkin teinabortin nuoruudessani, väittäen kylläkin, että lapsi ei ole mieheni, vaan sillä saattaa olla ruskeat silmät. Olin eroamassa, kun tajusin mieheni pettävän minua jatkuvasti.. ..