Kesätyö, kehtaanko sanoa tästä asiasta pomolle?
Työyksikössä on 4 työpistettä eri paikkakunnilla. Keväällä puhuimme suullisesti, että pääasialliset toimipisteeni olisivat paikka A ja B, joihin minulla matkaa noin 15min. Nyt olenkin kesäkuusta puolet paikassa C, jonne matkaa suuntaansa n. 1h.
Lähiesimiehelle mainitsin asiasta ja hän sanoi että on matka sentään lyhyempi kuin paikkaan D.
En halua 2h/päivä käyttää työmatkoihin.
Sopimus määräaikainen ja kattaa kyllä kaikki toimipisteet. Mitä teen?
Kommentit (25)
No kyllä minä nuorena tyttönä tein töissä mitä käskettiin ja missä käskettiin, jos työmatka oli vähän pitempi niin sitten se kuljettiin. Ja edelleenkin olen valmis joustamaan työnantajan niin pyytäessä ja se on kyllä palkittu myöhemmin. Ehkä kannattaisi vähän tuota kesätyöasennetta muuttaa. Harva nuori niitä enää nykyään saa.
Ap:lla on koeaika. Jos nyt alkaa vinkumaan niin ....
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on tullut muutama väärä väite. Suullinen sopimus on yhtä sitova kuin kirjallinenkin. Jos sinulle on luvattu, että työt ovat pääsääntöisesti työpisteissä A ja B, se on yhtä sitovaa kuin jos siitä olisi maininta työsopimuksessa.
Mutta toki siinä on sitten se pulma, että sinun pitäisi pystyä todistamaan tuo suullinen lupaus, jos pomo heittäytyy huonomuistiseksi. TÄMÄN vuoksi kirjallinen sopimus on suositeltavampi. Mutta suullinenkin siis velvoittaa.
https://www.tehylehti.fi/fi/ihmiset/sarin-suullinen-tyosopimus-piti
Tottakai suullinenkin sopimus velvoittaa, mutta jos työntekijä allekirjoittaa työsopimuksen jossa maininta työskentelystä pisteissä a, b ja c niin _todistustaakka on hänellä_ jos kertookin sopineensa vain työskentelystä paikassa a.
Omalla autolla joudun kulkemaan, yli 100km/pvä tulee.
Se pääsääntöisesti lähellä on enää lohtusi. Ne kaksi viikkoa kuluvat kyllä.