Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: miten jaksaa olla vuosikausia saati -kymmeniä seksuaalisesti kiinnostunut vain yhdestä ja samasta ihmisestä?

Vierailija
31.05.2018 |

Hermojaraastava kersaperhe-elämä siihen oheen niin eihän siitä seksistä mitään tule enää pidemmän päälle. Vai tuleeko joillakin? Niin että molemmat sitä oikeasti haluavat?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sit mene naimisiin koskaan jonkun juhlan tai ihanan prinsessa-päivän takia.

Olen jo mennyt naimisiin yli 10 vuotta sitten ja olen edelleen naimisissa - seksuaalisesti kuolleessa liitossa. Ap

Tostahan ois tavallaan kuitenkin helppo lähteä. Olis selkeä syy. Omalla kohdallani tilanne on sellainen että vähän kaikki hiertää, mutta seksiä harrastetaan ja tuntuu jotenkin omituiselta että jonakin päivänä vaan lähtisi, vaikka näennäisesti on sitä läheisyyttäkin. Ei oikein tiedä mitä asiaa syyttäisi. Kaikki vaan kyllästyttää ja puolison persoonakin tökkii.

Teetkö sinä niitä seksialoitteita teillä? Vai vain puoliso?

Kumpikin. Seksiä tekee mieli ja toinen on siinä, vaikka kaikki sen puheet ja tekemiset ja tekemättä jättämiset ärsyttää. Kaikki siinä ihmisessä ärsyttää, mutta seksi ei lopu. Jos se loppuisi niin ehkä tämä kuolisi omaan mahdottomuuteensa koko suhde jotenkin helpommin.

Vierailija
42/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa,että joillain pareilla kipinää löytyy vielä vuosienkin jälkeen. Itselläni avioliittoa takana 25 vuotta, niistä 15 vuotta ilman seksiä ja läheisyyttä. Yhdessä pelkän omaisuuden vuoksi. Emme halua jakaa "pesää". Lapset muuttaneet pois, kaksi kuivaa keski-ikäistä asuu saman katon alla, ilman mitään läheisyyttä. Talo ja omaisuus pitävät meitä yhdessä. En uskalla edes ajatella eroa, olen niin tottunut tähän turvalliseen elämään. N 56

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo mennyt naimisiin yli 10 vuotta sitten ja olen edelleen naimisissa - seksuaalisesti kuolleessa liitossa. Ap

Tostahan ois tavallaan kuitenkin helppo lähteä. Olis selkeä syy. Omalla kohdallani tilanne on sellainen että vähän kaikki hiertää, mutta seksiä harrastetaan ja tuntuu jotenkin omituiselta että jonakin päivänä vaan lähtisi, vaikka näennäisesti on sitä läheisyyttäkin. Ei oikein tiedä mitä asiaa syyttäisi. Kaikki vaan kyllästyttää ja puolison persoonakin tökkii.

Kumpikin. Seksiä tekee mieli ja toinen on siinä, vaikka kaikki sen puheet ja tekemiset ja tekemättä jättämiset ärsyttää. Kaikki siinä ihmisessä ärsyttää, mutta seksi ei lopu. Jos se loppuisi niin ehkä tämä kuolisi omaan mahdottomuuteensa koko suhde jotenkin helpommin.

Miten voit koskea ihmiseen joka ärsyttää sinua?

Vierailija
44/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteyden ihmisen kanssa on oltava syvempi, kuin pelkkä seksuaalinen yhteys. Silloin myös kiinnostuu toisesta seksuaalisesti, kun seksuaalisuus on oman seksuaalisuuden toteuttamista kumppanin kanssa jonka kanssa on syvä hyvä luottamuksellinen suhde jossa kommunikaatio pelaa. Kun on syvä yhteys seksuaalisuus ei ole riippuvainen siitä että syttyy toisesta, eikä perustu jännityksen tunteisiin. Jännitys linkittyy aivojen palkitsemiskeskuksen toimintaan kuten myös päihteet, sokeri ym. Oikea vapaa seksuaalisuus ja rakkaus ei linkity sinne vaan syvemmälle. Tällaisen kumppanin löytäminen ei vaan ole ihan iisi juttu. Aikamoinen tuuri käy jos tän ihmisen kohtaa.

Tämä oli hyvä vastaus. Sanopa miten kersaperhe-elämässä pystyy tuota vaalimaan saati synnyttämään kun koko ajan on vittuuntunut ja rasittunut? Ap

Miksi ihmeessä lapset aiheuttaisivat sen että on koko ajan vittuuntunut ja rasittunut??? Elämään kuuluu hyviä päiviä ja huonoja päiviä, eniten on ihan ok päiviä, ei järisyttävän hyviä eikä huonoja. Perusonnellinen on kun rakastava puoliso ja ihanat lapset. Puolison kanssa menee joskus sukset ristiin mutta lapset on se mikä molemmille on tärkeintä, ja omat välit selvitetään ja jatketaan rakastamista. Lapsia rakastaa aina pyytettömästi, lapset on elämän tarkoitus ja suurin ilon lähde.

Oliko sinun vanhempasi vittuuntuneita ja rasittuneita sun takia? Ei ollut heilläkään sitten kaikki muumit kanootissa...

Lähinnä koska ihan koko ajan on tehtävä pakollisia kotitöitä ja muuta, mikä ei yhtään itseä kiinnosta. Rahat hupenevat aina jonnekin, edes vessassa ei saa käydä rauhassa ja kaikki muut kliseet jotka kaikki tuntevat. Hermot kireällä koko ajan paitsi joskus kun juo alkoholia. Ap

Höpsis. Kuinka helvetin monta kersaa sulla oikein on? Mulla on kaksosetkin ja aina, ihan aina olen saanut olla vessassa rauhassa, samoin suihkussa. Enkä tee koko ajan pakollisia kotitöitä. Meillä mies tiskaa käsin joka ilta, minä käyn parin päivän välein kaupassa, pesen pyykkiä 3 koneellista viikossa. Muuten siivotaan joskus kun jaksetaan, myös lapset auttaa siinä.

Kyllä on jotain pahasti pielessä jos hermot on kireellä koko ajan. Mulla alkaa olla sitten kun ei ole saanut seksiä liian pitkään aikaan, eli ovulaation aikaan kun kiima iskee. Siihen ei auta alkoholi, vain yksi mies pystyy siihen vaivaan auttamaan.

Vierailija
45/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle seksuaalisuus ei ole ollenkaan iso asian tärkeintä on rakkaus ja rakastan miestäni yli kaiken.

Vierailija
46/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormoonit hoitaa tuon ongelman aika pitkälle. Siinä vaiheessa kun tekee mieli seksiä se ei ärsytä niin paljon. Heti sen jälkeen taas ärsyttää.

Vierailija
47/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteyden ihmisen kanssa on oltava syvempi, kuin pelkkä seksuaalinen yhteys. Silloin myös kiinnostuu toisesta seksuaalisesti, kun seksuaalisuus on oman seksuaalisuuden toteuttamista kumppanin kanssa jonka kanssa on syvä hyvä luottamuksellinen suhde jossa kommunikaatio pelaa. Kun on syvä yhteys seksuaalisuus ei ole riippuvainen siitä että syttyy toisesta, eikä perustu jännityksen tunteisiin. Jännitys linkittyy aivojen palkitsemiskeskuksen toimintaan kuten myös päihteet, sokeri ym. Oikea vapaa seksuaalisuus ja rakkaus ei linkity sinne vaan syvemmälle. Tällaisen kumppanin löytäminen ei vaan ole ihan iisi juttu. Aikamoinen tuuri käy jos tän ihmisen kohtaa.

Tämä oli hyvä vastaus. Sanopa miten kersaperhe-elämässä pystyy tuota vaalimaan saati synnyttämään kun koko ajan on vittuuntunut ja rasittunut? Ap

Miksi ihmeessä lapset aiheuttaisivat sen että on koko ajan vittuuntunut ja rasittunut??? Elämään kuuluu hyviä päiviä ja huonoja päiviä, eniten on ihan ok päiviä, ei järisyttävän hyviä eikä huonoja. Perusonnellinen on kun rakastava puoliso ja ihanat lapset. Puolison kanssa menee joskus sukset ristiin mutta lapset on se mikä molemmille on tärkeintä, ja omat välit selvitetään ja jatketaan rakastamista. Lapsia rakastaa aina pyytettömästi, lapset on elämän tarkoitus ja suurin ilon lähde.

Oliko sinun vanhempasi vittuuntuneita ja rasittuneita sun takia? Ei ollut heilläkään sitten kaikki muumit kanootissa...

Lähinnä koska ihan koko ajan on tehtävä pakollisia kotitöitä ja muuta, mikä ei yhtään itseä kiinnosta. Rahat hupenevat aina jonnekin, edes vessassa ei saa käydä rauhassa ja kaikki muut kliseet jotka kaikki tuntevat. Hermot kireällä koko ajan paitsi joskus kun juo alkoholia. Ap

Kaikkihan ei koe pikkulapsiaikaa näin. Mutta me kyllä jossain määrin koettiin siinä vaiheessa kun molemmat oli alle 3v ja kukaan ei nukkunut liikoja 😳 Mutta se oli meitä yhdistävä taistelu, jaettu sota, olimme tiimi, turvaisimme toistemme selustan, jaoimme pelot, lohdutimme, tsemppasimme, ylläpidimme toistemme uskoa, toinen otti tilanteesta kopin kun toinen romahti. Noin vähän liioitellen. Silloin ei viltti heilunut vilkkaimmin, mutta side lujittui, yhteinen pohja vahvistui, luottamus, arvostus, ihailu ja kunnioitus toista kohtaan kasvoi entisestään. Halattiin pitkään, puolinukuksissa, lupauksena tulevasta. Ja niin vain koitti uudet ajat kun kuopus täytti kaksi 😉

- se 18 vuotta saman kanssa ollut

Vierailija
48/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa,että joillain pareilla kipinää löytyy vielä vuosienkin jälkeen. Itselläni avioliittoa takana 25 vuotta, niistä 15 vuotta ilman seksiä ja läheisyyttä. Yhdessä pelkän omaisuuden vuoksi. Emme halua jakaa "pesää". Lapset muuttaneet pois, kaksi kuivaa keski-ikäistä asuu saman katon alla, ilman mitään läheisyyttä. Talo ja omaisuus pitävät meitä yhdessä. En uskalla edes ajatella eroa, olen niin tottunut tähän turvalliseen elämään. N 56

.

Järkyttävää, kuin elävältä haudattuja. Mikä ihmeen omaisuus voi olla tärkeämpi kuin oma ainoa, lyhyt elämä?

Vierailija
49/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri tyyppi kuin tuo jolle vastasit mutta minulla on neljä lasta eikä seksielämä ole siitä häiriintynyt mitenkään. Seksiä harrastettiin viimeiseen asti ennen synnytyksiä ja heti synnytyksen jälkeen kun paikat olivat taas kunnossa eli noin kaksi viikkoa, ei kuitenkaan yli tuon ajan. Jokaisella on oma juttunsa. Me kummatkin miehen kanssa ollaan nautittu perhe-elämästä. Ehkä siihen auttoi se, että otin tÿaden vastuun kodista ja lastenhoidosta ja mies rahan tuomisesta kotiin. Vastapainoksi hän töiden jälkeen vietti paljon aikaa lasten kanssa kun olivat pieniä. Lapset jotka ovat saaneet hoitoa ja huomiota ovat ihan eri sfääristä kuin ne lapset joiden äidit keskittyvät nettiin yms. 

Niin että seksiä on harrastettu parikyt vuotta eikä se nyt ainakaan toistaiseksi ole alkanut maistumaan puulta. 

Vierailija
50/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri tyyppi kuin tuo jolle vastasit mutta minulla on neljä lasta eikä seksielämä ole siitä häiriintynyt mitenkään. Seksiä harrastettiin viimeiseen asti ennen synnytyksiä ja heti synnytyksen jälkeen kun paikat olivat taas kunnossa eli noin kaksi viikkoa, ei kuitenkaan yli tuon ajan. Jokaisella on oma juttunsa. Me kummatkin miehen kanssa ollaan nautittu perhe-elämästä. Ehkä siihen auttoi se, että otin tÿaden vastuun kodista ja lastenhoidosta ja mies rahan tuomisesta kotiin. Vastapainoksi hän töiden jälkeen vietti paljon aikaa lasten kanssa kun olivat pieniä. Lapset jotka ovat saaneet hoitoa ja huomiota ovat ihan eri sfääristä kuin ne lapset joiden äidit keskittyvät nettiin yms. 

Niin että seksiä on harrastettu parikyt vuotta eikä se nyt ainakaan toistaiseksi ole alkanut maistumaan puulta. 

Oletpas sinä erinomainen ihminen.

Vierailija
51/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muut on mielessä. Silti teot ratkaisee. En pane ketään muita, koska se mitä menettäisin on arvokkaampaa kuin joku pano. Tän faktan kanssa on vaan opittava elämään, ja ehkä siihenkin tottuu. Tällä hetkellä kyllä on vaikeaa. Lapset on jo hiukan isompia, itse vielä iskussa. Yhdessä oltu yli 20v. Silloin kun lapset oli pieniä, ei todellakaan ollut seksi koko ajan mielessä, mutta nykyään on. Ja jotenkin mystisesti se taitaa minusta näkyä ulospäin, sillä saan huomiota miehiltä jopa enemmän kuin nuorena.

Vierailija
52/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Eihän sitä ole pakko jakaa, eikä ole pakko ottaa edes avioeroa jos tuntuu raskaalta. Asumiserossa voi olla vaikka loppuikänsä. Teilläkin todennäköisesti omaisuutta sen verran että voitte asua eri osoitteissa. Käsittääkseni ennen on tehty tätä paljonkin, kun avioeroon piti olla jokin virallinen syy.

Vierailija
53/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 40 vuotta yhdessä ja seksiä edelleen viikoittain. Toki harventunut on alkuajoista.

Mielikuvitusta ja fantasiaa paljon mukaan, sillä se on sujunut.

Varmasti molemmat olemme katselleet muitakin mutta itse en ole pettänyt enkä miehestäni ainakaan tiedä että olisi sitä tapahtunut.

Kun elämä on mielenkiintoista ja vaihtelevaa ja rakkautta pidetään yllä, niin halu toiseen säilyy ja seksi on silloin vain yksi , vaikka toki tärkeä, osa elämää.

Vierailija
54/74 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se että inhoaa elämäänsä muutenkin on merkittävä syy siihen ettei seksi vanhan kumppanin kanssa tunnu enää miltään tai loppuu. Ap

Vierailija
55/74 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut seksuaalisesti (ja muutenkin) kiinnostunut samasta miehestä jo 32v! Onhan tuo pönäköitynyt ja harmaantunut mutta vitsit kun halaa ja suutelee mulla kastuu pöksyt heti! Se katse, kosketus, tunne että olet kaikkein upein ja tärkein... Jostain kummasta syystä nähdään toisemme edelleenkin samoin silmin kuin 26v:nä.

Vierailija
56/74 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermojaraastava kersaperhe-elämä siihen oheen niin eihän siitä seksistä mitään tule enää pidemmän päälle. Vai tuleeko joillakin? Niin että molemmat sitä oikeasti haluavat?

Otit sitten sen kaikista pahimman vaihtoehdon tuohon :D Ei se kaikilla noin mene, kersaperhe-elämä voi olla todella ihanaa, ja seksikin mahtuu siihen mukavasti mukaan.

Mutta eiväthän kaikki toki jaksakaan, ja eihän siinäkään mitään pahaa ole. Me kun ollaan niin erilaisia, ja joillakin käy sellainen tuuri, että löytyy se yksi ja ainoa, jota rakastaa ja josta on kiinnostunut elämän loppuun saakka - ja mikäs sen ihanampaa. On todella kaunista, kun vanhasta pariskunnasta näkee sen keskinäisen rakkauden ja kunnioituksen. Seksuaalisuus muuttuu matkan varrella, ja sekin on ihan ihmisestä kiinni, millaiseksi se muuttuu - on vanhoja ihmisiä, joilla on hyvinkin vireä seksielämä ja joillakin parisuhde muuttuu enemmän ystävyydeksi.

Ehkäpä sinua ei ole luotu yhden ihmisen kumppaniksi - toivottavasti löydät elämäsi varrelle sopivia kumppaneita kuitenkin.

Vierailija
57/74 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: 20 vuotta yhdessä, on lapset jne. ja kyllä tässä 20 vuoden aikana on tullut _haaveiltua_ seksistä kymmenien muidenkin kanssa kuin oman puolison. Kuitenkin seksiä olen harrastanut ainoastaan oman puolisoni kanssa! Usein haaveilu/fantasiat onkin hienompaa kuin itse akti. Seksi on seksiä ja parisuhteen iso hyvä puoli on, että sitä saa säännöllisesti!

Vierailija
58/74 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saa vai säännöllisesti? Onko teillä se avioehdossa? Itse olen saanut kolmesti tänä vuonna. Ap

Vierailija
59/74 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormoonit hoitaa tuon ongelman aika pitkälle. Siinä vaiheessa kun tekee mieli seksiä se ei ärsytä niin paljon. Heti sen jälkeen taas ärsyttää.

Ei se mies sua oikeasti edes ärsytä jos teet seksialoitteita jopa itse hänelle etkä makaa vain lahnana kun se panee. Jos toinen oikeasti ärsyttää niin ennemmin sitä masturboi kuin koskee ärsyttävään tyyppiin. Ap

Vierailija
60/74 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otit sitten sen kaikista pahimman vaihtoehdon tuohon :D Ei se kaikilla noin mene, kersaperhe-elämä voi olla todella ihanaa, ja seksikin mahtuu siihen mukavasti mukaan.

Mutta eiväthän kaikki toki jaksakaan, ja eihän siinäkään mitään pahaa ole. Me kun ollaan niin erilaisia, ja joillakin käy sellainen tuuri, että löytyy se yksi ja ainoa, jota rakastaa ja josta on kiinnostunut elämän loppuun saakka - ja mikäs sen ihanampaa. On todella kaunista, kun vanhasta pariskunnasta näkee sen keskinäisen rakkauden ja kunnioituksen. Seksuaalisuus muuttuu matkan varrella, ja sekin on ihan ihmisestä kiinni, millaiseksi se muuttuu - on vanhoja ihmisiä, joilla on hyvinkin vireä seksielämä ja joillakin parisuhde muuttuu enemmän ystävyydeksi.

Ehkäpä sinua ei ole luotu yhden ihmisen kumppaniksi - toivottavasti löydät elämäsi varrelle sopivia kumppaneita kuitenkin.

Enhän minä yhtään ketään voi löytää koska olen jumissa tässä kersaperheen äitinä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi