Miksi suomalaiset ovat aivan eri näköisiä kuin tanskalaiset? mm. silmien väri
Tanskalaisilla on todella monella erittäin puhtaan väriset kirkkaat silmät, vihreät tai siniset, väri on puhdas ja jopa smaragdimainen. Samaan aikaan suomalaisella on silmien väri haaleaa harmaata liejua.
Jännä juttu.
Kommentit (137)
Paitsi blondihan kysyi synnyttäessään vauvan, "Onks se mun?"
Vierailija kirjoitti:
Asuin aika pitkään Etelä-Ruotsissa ja paljon työkavereita yms muita kulkijoita tuli kohdattua, jotka Tanskanmaalta kotoisin. Kyllä oli aivan samanlaiset itämerenväriset silmät meillä useimmilla :D
Hiukan enemmän ruskeasilmäisyyttä siellä. Sen panin merkille. Suomessa nyt ylipäänsä on maailman vaaleimmat silmät (ja Islannissa).
Suomessa on eniten sinisiä silmiä maailmassa.
Koska tanskalaiset on germaaneja ja suomalaiset mongoleja
Jos minun tummansinisissä silmissäni keskellä oleva mustuainen erottuu heikommin, kuin sinun harmaan ruskean vihertävissäsi, niin silloin minulla on rumemmat silmät kuin sinulla!
Mustuaisen erottuvuus kertoo värin tummuuden.
Monella suomalaisella se ”ruskea” on jotain epämääräistä haaleaa sekoitusta.
Sitten sinisissä on variaatioita aivan jäänsinisistä valloittavan valtamerten siniseen!
Katsokaapa tarkemmin!
Siis TUMMEMMAT SILMÄT, EI RUMEMMAT!
Suomalaiset mieltää ”tummiksi” silmiksi vain ruskeat 😄
Kaikissa väreissä on aste-erot
Joillain suomalaisilla on käsittämättömän tummat siniset tai petroolit. Upea väri”
En myöskään pidä hailakasta vihertävästä, vaan kunnolla vihreästä, ja sepä Onkin harvinaista!
Islantilaiset muistuttavat norjalaisia. Englannin läheisyys ei juuri kumma kyllä näy heidän ulkonäössään. Britit ovat usein punakoita, tummat tai punertavat hiukset.
Vauva-lehden av on tieteellisin.
No onhan meillä rotupiirteenä vähän hailakat värit. Vaaleat silmät omaavilla irlantilaisilla, saksalaisilla,belgialaisilla tms.on usein myös vahvemmat värit niin silmissä kuin hiuksissa. Mielestäni meillä on piirteet kuitenkin pehmeämmät, mikä pukee eritoten naisia.
Me naiset suvussa ollaan kaikki +- 180-senttisiä, sinisilmäisiä ja luonnonkiharia brunetteja. Piirteet ovat muutenkin soikemmat. Yli 2-metrisiä miehiäkin löytyy, muut 180-190 cm. Biojäljet johtavat Ruotsiin ja Norjaan, sitten Pohjanmaan rannikolle, tätä ennen viikinkeihin ja värvättyihin ruotusotilaisiin Ruotsi-Suomen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset mieltää ”tummiksi” silmiksi vain ruskeat 😄
Kaikissa väreissä on aste-erot
Joillain suomalaisilla on käsittämättömän tummat siniset tai petroolit. Upea väri”
En myöskään pidä hailakasta vihertävästä, vaan kunnolla vihreästä, ja sepä Onkin harvinaista!
Minä olen hyvin tummasilmäinen, vaikka silmäni ovat virallisesti siniset. Luulen että petrooli voisi olla juuri minun silmieni väriä hyvin kuvaava, kiitos sanasta :) . Vaikka isälläni on tummahkon siniset silmät, luulen että minun silmieni väri on tullut äitini slaavi-baltti-balkan -perimästä.
Ruskeissakin silmissä on paljon erilaisia valtavan kauniita vaaleitakin sävyjä.
Vaikka Suomessa onkin ihan reilu määrä blondeja, meillä ei ole samanlaista vaaleudenpalvomiskulttuuria kuin vaikkapa Ruotsissa, jossa blondattuja naisia on 13 tusinassa. Epäilen että Suomessa myös harrastetaan vähemmän värillisiä piilolinssejä. AP on ehkä haksahtanut luulemaan että jotkut jalokiven lailla hohtavat silmät on saatu syntymässä.
Vierailija kirjoitti:
Höperö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan, että Suomessa valtaa pitivät mongolit itäisessä ja keskisessä Suomessa aina keskiajan puoliväliin saakka.
No höpöhöpö
Näin se oli. Novgorod joutui hetkeksi mongolien alaisuuteen ja he levittäytyivät Varkauteen asti n. 150 vuodeksi.
Jokunen, kymmenkunta? Teoriassa, ehkä ei yhtään ollut kenenkään alaisuudessa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin nopeasti tuntemieni ihmisten silmien värit läpi enkä muista yhtäkään jolla olisi harmaat silmät. Sinisiä, ruskeita ja vihreitä. Ei sillä että harmaissakaan olisi mitään vikaa. Hassulta vaan tuntuu ap:n yleistys ja harmittelun aihe. On se kauheaa kun ollaan erinäköisiä. Miksi kaikki maapallon ihmiset ei voisi olla samannäköisiä, vaikka sellaisia kuin tanskalaiset? ;)
Meillä on viidellä perheenjäsenellä harmaat silmät ja yhdellä siniset.
Esi-isä saattaa olla tanskasta tai jopa pohjois-Espanjasta.
Suomalaiset ei tosiaankaan ole mongoleja, meillä on ihan oma omanlaatuinen geeniperimä, yhdessä virolaisten ja vepsäläisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Islantilaiset muistuttavat norjalaisia. Englannin läheisyys ei juuri kumma kyllä näy heidän ulkonäössään. Britit ovat usein punakoita, tummat tai punertavat hiukset.
No johtuu että Briteissä ja varsinkin skoteissa ja irlantilaisissa ja walesilaisissa on tosi paljon kelttiä. Norjalaiset ja islantilaiset on germaanista perimää.
Ei sovi unohtaa silmänvärejä miettiessä että äiti on aina äiti, isä voikin sitten olla se naapurin Pena eikä hän joka papereissa lukee.