Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset ovat aivan eri näköisiä kuin tanskalaiset? mm. silmien väri

Vierailija
31.05.2018 |

Tanskalaisilla on todella monella erittäin puhtaan väriset kirkkaat silmät, vihreät tai siniset, väri on puhdas ja jopa smaragdimainen. Samaan aikaan suomalaisella on silmien väri haaleaa harmaata liejua.

Jännä juttu.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi unohtaa silmänvärejä miettiessä että äiti on aina äiti, isä voikin sitten olla se naapurin Pena eikä hän joka papereissa lukee.

Vierailija
122/137 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi blondihan kysyi synnyttäessään vauvan, "Onks se mun?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin aika pitkään Etelä-Ruotsissa ja paljon työkavereita yms muita kulkijoita tuli kohdattua, jotka Tanskanmaalta kotoisin. Kyllä oli aivan samanlaiset itämerenväriset silmät meillä useimmilla :D

Hiukan enemmän ruskeasilmäisyyttä siellä. Sen panin merkille. Suomessa nyt ylipäänsä on maailman vaaleimmat silmät (ja Islannissa).

Suomessa on eniten sinisiä silmiä maailmassa.

Vierailija
124/137 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tanskalaiset on germaaneja ja suomalaiset mongoleja

Vierailija
125/137 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun tummansinisissä silmissäni keskellä oleva mustuainen erottuu heikommin, kuin sinun harmaan ruskean vihertävissäsi, niin silloin minulla on rumemmat silmät kuin sinulla!

Mustuaisen erottuvuus kertoo värin tummuuden.

Monella suomalaisella se ”ruskea” on jotain epämääräistä haaleaa sekoitusta.

Sitten sinisissä on variaatioita aivan jäänsinisistä valloittavan valtamerten siniseen!

Katsokaapa tarkemmin!

Vierailija
126/137 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis TUMMEMMAT SILMÄT, EI RUMEMMAT!

Vierailija
127/137 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset mieltää ”tummiksi” silmiksi vain ruskeat 😄

Kaikissa väreissä on aste-erot

Joillain suomalaisilla on käsittämättömän tummat siniset tai petroolit. Upea väri”

En myöskään pidä hailakasta vihertävästä, vaan kunnolla vihreästä, ja sepä Onkin harvinaista!

Vierailija
128/137 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantilaiset muistuttavat norjalaisia. Englannin läheisyys ei juuri kumma kyllä näy heidän ulkonäössään. Britit ovat usein punakoita, tummat tai punertavat hiukset.

Vierailija
129/137 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-lehden av on tieteellisin.

Vierailija
130/137 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan meillä rotupiirteenä vähän hailakat värit. Vaaleat silmät omaavilla irlantilaisilla, saksalaisilla,belgialaisilla tms.on usein myös vahvemmat värit niin silmissä kuin hiuksissa. Mielestäni meillä on piirteet kuitenkin pehmeämmät, mikä pukee eritoten naisia.

Vierailija
131/137 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset suvussa ollaan kaikki +- 180-senttisiä, sinisilmäisiä ja luonnonkiharia brunetteja. Piirteet ovat muutenkin soikemmat. Yli 2-metrisiä miehiäkin löytyy, muut 180-190 cm. Biojäljet johtavat Ruotsiin ja Norjaan, sitten Pohjanmaan rannikolle, tätä ennen viikinkeihin ja värvättyihin ruotusotilaisiin Ruotsi-Suomen aikana.

Vierailija
132/137 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset mieltää ”tummiksi” silmiksi vain ruskeat 😄

Kaikissa väreissä on aste-erot

Joillain suomalaisilla on käsittämättömän tummat siniset tai petroolit. Upea väri”

En myöskään pidä hailakasta vihertävästä, vaan kunnolla vihreästä, ja sepä Onkin harvinaista!

Minä olen hyvin tummasilmäinen, vaikka silmäni ovat virallisesti siniset. Luulen että petrooli voisi olla juuri minun silmieni väriä hyvin kuvaava, kiitos sanasta :) . Vaikka isälläni on tummahkon siniset silmät, luulen että minun silmieni väri on tullut äitini slaavi-baltti-balkan -perimästä.

Ruskeissakin silmissä on paljon erilaisia valtavan kauniita vaaleitakin sävyjä. 

Vierailija
133/137 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Suomessa onkin ihan reilu määrä blondeja, meillä ei ole samanlaista vaaleudenpalvomiskulttuuria kuin vaikkapa Ruotsissa, jossa blondattuja naisia on 13 tusinassa. Epäilen että Suomessa myös harrastetaan vähemmän värillisiä piilolinssejä. AP on ehkä haksahtanut luulemaan että jotkut jalokiven lailla hohtavat silmät on saatu syntymässä. 

Vierailija
134/137 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höperö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan, että Suomessa valtaa pitivät mongolit itäisessä ja keskisessä Suomessa aina keskiajan puoliväliin saakka.

No höpöhöpö

Näin se oli. Novgorod joutui hetkeksi mongolien alaisuuteen ja he levittäytyivät Varkauteen asti n. 150 vuodeksi.

Jokunen, kymmenkunta? Teoriassa, ehkä ei yhtään ollut kenenkään alaisuudessa silloin. 

Vierailija
135/137 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin nopeasti tuntemieni ihmisten silmien värit läpi enkä muista yhtäkään jolla olisi harmaat silmät. Sinisiä, ruskeita ja vihreitä. Ei sillä että harmaissakaan olisi mitään vikaa. Hassulta vaan tuntuu ap:n yleistys ja harmittelun aihe. On se kauheaa kun ollaan erinäköisiä. Miksi kaikki maapallon ihmiset ei voisi olla samannäköisiä, vaikka sellaisia kuin tanskalaiset? ;)

Meillä on viidellä perheenjäsenellä harmaat silmät ja yhdellä siniset.

Esi-isä saattaa olla tanskasta tai jopa pohjois-Espanjasta.

Vierailija
136/137 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei tosiaankaan ole mongoleja, meillä on ihan oma omanlaatuinen geeniperimä, yhdessä virolaisten ja vepsäläisten kanssa.

Vierailija
137/137 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islantilaiset muistuttavat norjalaisia. Englannin läheisyys ei juuri kumma kyllä näy heidän ulkonäössään. Britit ovat usein punakoita, tummat tai punertavat hiukset.

No johtuu että Briteissä ja varsinkin skoteissa ja irlantilaisissa ja walesilaisissa on tosi paljon kelttiä. Norjalaiset ja islantilaiset on germaanista perimää.