Miksi suomalaiset ovat aivan eri näköisiä kuin tanskalaiset? mm. silmien väri
Tanskalaisilla on todella monella erittäin puhtaan väriset kirkkaat silmät, vihreät tai siniset, väri on puhdas ja jopa smaragdimainen. Samaan aikaan suomalaisella on silmien väri haaleaa harmaata liejua.
Jännä juttu.
Kommentit (137)
Koska suomalaiset on suomalaisia, tanskalaiset tanskalaisia
En näe mitään syytä miksi sinisen pitäisi korostua silmässä liikaa (siitä tulee mieleen lapsen silmät), vaaleasiniharmaa on todella hyvä ja valosta riippuen se loistaa ihan riittävän sinisenä - jos sitä nyt joku välttämättä hakee. Joku osaa kertoa suomalaisen silmän muista väreistä lisää esim tummanharmaa, vihreä, meripihka jne. Aasialainen silmäpoimu on normaali, sitä esiintyy muissakin länsimaissa. Jokaisella voi olla vähän erilainen alkuperä, geenitesti kai kertoo sukujuuret.
Tajuaakohan nämä suomalaisten haukkujat miten rasistisia he ovat?
Teille myös tiedoksi että saamelaisia asuu myös Norjassa ja Ruotsissa ja on olemassa "vinosilmäisiä" skandinaaveja.
Ja olen kuullut ruotsalaisten itse hehkuttavan näitä aasialaistyylisiä silmiä ja niiden kaunista muotoa.
Välillä mietin että onkohan nämä "skandinaavisen herrakansan" ylistäjät koskaan oikeasti matkustelleet muissa Pohjoismaissa kuin Suomessa.
Tuntuu olevan kova paikka perssuille tuo mongolien jälkeläisyys.
Itse asiassa sinisilmägeeni on mutaatio ja syntynyt noin 6000-8000 vuotta sitten nykyisen Balkanin tai Mustameren alueella. Jokainen sinisilmäinen ihminen on tämän henkilön jälkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu olevan kova paikka perssuille tuo mongolien jälkeläisyys.
Miksi olisi? He ovat hienoa porukkaa.
Mulla on niin tummanvihreät silmät, että ihmiset luulee niitä ensin ruskeiksi.
Jos haluat jälkikasvullesi tanskalaistyyppisen ulkonään ja ulosannin, niin pakota kakarasi pitämään päivittäin kuumaa perunaa suussaan 2-6 tunnin päivittäisissä harjoitteissa.
Mua on luultu norjalaiseksi, tanskalaiseksi, islantilaiseksi, venäläiseksi :D
Heh heh, tää keskustelu on aika naurettava sikäli että joku spämmää täällä koko ajan tota mongoliteemaa.
Jos vähänkään perehtyy tutkimuksiin, siis viimeaikaisiin tutkimuksiin joissa käsitellään Suomen etnistä perimää, käy selväksi että on kaksi päälinjaa, Itä-linja ja Länsi-linja ja näillä kahdella on todella vähän yhteistä, koska geneettisesti "Itä- ja länsisuomalaiset eroavat geeneiltään enemmän kuin britit ja saksalaiset." Sitten on toki vielä bonuksena saamelaiset, jotka nyt eniten omaavat ulkoisesti aasialaisia piirteitä.
Lähde: https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/uusimmat/suomessa_asuu_kaksi_kansaa
Mä tunnen paljon tanskalaisia ja he ovat samaa sarjaa vaaleiden ja sinisilmäisten hollantilaisten ja saksalaisten kanssa. Suomalaiset ovat sellaisia hiirulaisia heihin verrattuna väreiltään. Siis sellainen perinteinen suomalainen väritys. Olen asunut monessa maassa ja melkein kaikissa osa lapsista on valkohiuksisia ja sinisilmäisiä mutta heillä on paksut laineikkaat hiukset niin pojilla kuin tytöillä. Ihmisen ulkonäköön ihan radikaalisti vaikuttaa myös se paikka missä asuu, ei pelkästään geenit. Sen huomaa mm. suomalaisista jotka ovat pitkään asuneet muualla.
Ikävää sulle että silmäsi ovat ruman liejut ja sameat. : (((
Ottamatta kantaa siihen mistä suomalaiset on peräisin, sanoisin että ulkonäöllisesti ei ole mitään hävettävää kun katsoo tanskalaista Nuoret äidit sarjaa Friillä. Päinvastoin, olen ihmetellyt miten omituisen näköisiä ja oloisia tyyppejä siellä on. Toinen hyvä esimerkki on Tanskanlaivalla 24h. Norjalaisia ja tanskalaisia hill billejä paatti täynnä, eikä kyllä tule heti ensimmäiseksi uljaat viikingit mieleen 🙄
Saksalaiset muistuttavat ulkonäöllisesti hyvin paljon suomalaisia, ovat tosin yleensä kauniimpia. Saksalaisilta ehkä 60% kuuluvat ulkonäöllisesti Suomen kauneimpaan 10%:iin. Koskee sekä naisia, että miehiä. Naiset tosin vanhetessaan alkavat muistuttaa suomalaisia. Minuakin suomalaista hailakkaa pallinamaa, tosin ilman perinteistä pottunokkaa luullaan Saksassa ensin saksalaisiksi. Kuulun tosin siihen Saksan 40% ja Suomen 90%:iin.
Tästäki oli ylellä joku vuosi takaperin dokkaria, miten suomessa on vanhinta "valkosta rotua" enemmän jälellä ku missään muussa euroopassa, johtuen sijainnista. Samoten täälä on eniten euroopassa tätä itämaista kantaa.
Antiikin roomalaisetkiha oli valkolaisia, sittemmin sekottunu afrikan ja lähi-idän tuliaisista. Täältä löytyy vielä tätä kantaa.. Katotaan vaikka sata vuotta vanhoja kuvia saamelaisista, joissa tämä aasia pohja vahvasti, vielä sillon, oli enemmän läsnä. Killisilimät, korkeat poskipäät ja "littinenä". Nämä oli tämän ruottalaisten rotukiihkoilun taustalla, ja näistä yritettiin leipoa yleisesti "suomalaisia". No, eihä se onnistunu.
Vertaa sen ajan kuviin suomalaisista, ero näiden välillä hyvin selkeä. Ei erottu esim saksalaisista mitenkään. Sittemmin saamelaisetki sekottunu meä valtaväestöön, ei toki kaikki. Enin osa siitäki.
Me ollaan eskimoja ja saamelaisia.
Ei kannata liikaa yksinkertaistaa näitä teorioita. Koko Pohjois-Eurooppa on täynnä ns. vaaleasilmäisiä ihmisiä. Kööpenhaminan yliopiston professori Hans Eibergin mukaan kaikki ihmiset ovat alun perin olleen ruskeasilmäisiä ja sinisilmäisyys ilmestyi väestöön mutaationa noin 6000–10 000 vuotta sitten. Kaikki vaaleasilmäiset ihmiset ovat Eibergin mukaan yhden ja saman esi-isän jälkeläisiä.
Vaikka joku osa esi-isistämme olisikin tehnyt lenkin Mongolian kautta, jostakin ne siniset silmät ovat tarttuneet mukaan.
Minusta jokainen olemassa oleva ihminen saa kiittää onneaan, sillä joka ikinen hänen esi-isistään ja -äideistään on ehtinyt jatkaa sukua ennen kuolemaansa. Ei mikään itsestäänselvyys maailmassa vaikkapa 500 tai 1000 vuotta sitten. Siinä joku silmien väri on kuin hyttysen pieru.
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Suuri osa suomalaisten geeneistä tulee Aasiasta.
Juu, muttei todellakaan kaikkien. Esim. mun isovanhempien isovanhemmat tulivat Saksasta ja Ruotsista. Silmäni ovat vihreät ja hiukset vaaleanruskeat. Tanskassa ja Ruotsissa luullaan aina paikalliseksi (ennen kuin avaan suuni).
On kyllä hauska viesti. Minussa ei ole yhtään skandinaaviverta. Minulla on tummat hiukset ja tuollaiset "haaleat" silmät ja ihan paikalliseksi luullaan Tanskassa minuakin. Ei siihen todellakaan tarvitse näyttää joltain skandinaavin perikuvalta.
Näyttäkää mulle joku vinosilmäinen suomalainen. En ole ikinä nähnyt. Siis suomalainen, ei saamelainen.