Miksi suomalaiset ovat aivan eri näköisiä kuin tanskalaiset? mm. silmien väri
Tanskalaisilla on todella monella erittäin puhtaan väriset kirkkaat silmät, vihreät tai siniset, väri on puhdas ja jopa smaragdimainen. Samaan aikaan suomalaisella on silmien väri haaleaa harmaata liejua.
Jännä juttu.
Kommentit (137)
Miten suhtaudut saksalaisten ja islantilaisten ulkonäön eroavaisuuksiin?
Muistetaan, että Suomessa valtaa pitivät mongolit itäisessä ja keskisessä Suomessa aina keskiajan puoliväliin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan, että Suomessa valtaa pitivät mongolit itäisessä ja keskisessä Suomessa aina keskiajan puoliväliin saakka.
No höpöhöpö
Asuin aika pitkään Etelä-Ruotsissa ja paljon työkavereita yms muita kulkijoita tuli kohdattua, jotka Tanskanmaalta kotoisin. Kyllä oli aivan samanlaiset itämerenväriset silmät meillä useimmilla :D
Hiukan enemmän ruskeasilmäisyyttä siellä. Sen panin merkille. Suomessa nyt ylipäänsä on maailman vaaleimmat silmät (ja Islannissa).
Suuri osa suomalaisten geeneistä tulee Aasiasta.
En kyllä keksi miksi suomalaisten ja tanskalaisten pitäisi näyttää samanlaisilta...
Höperö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpöhöpö
Näin se oli. Novgorod joutui hetkeksi mongolien alaisuuteen ja he levittäytyivät Varkauteen asti n. 150 vuodeksi.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Juu, muttei todellakaan kaikkien. Esim. mun isovanhempien isovanhemmat tulivat Saksasta ja Ruotsista. Silmäni ovat vihreät ja hiukset vaaleanruskeat. Tanskassa ja Ruotsissa luullaan aina paikalliseksi (ennen kuin avaan suuni).
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Juu, muttei todellakaan kaikkien. Esim. mun isovanhempien isovanhemmat tulivat Saksasta ja Ruotsista. Silmäni ovat vihreät ja hiukset vaaleanruskeat. Tanskassa ja Ruotsissa luullaan aina paikalliseksi (ennen kuin avaan suuni).
Ei tietenkään kaikkien ja rannikkokaupungeissa ja länsi-Suomessa vähiten.
Etnisten suomalaisten juuret on Mongoliassa, tanskalaiset on tosiaan germaaneja, kuten joku jo sanoi. Ollaan siis kalvenneita aasialaisia enemmän kuin eurooppalaisia geeneiltä.
Mä mietin nopeasti tuntemieni ihmisten silmien värit läpi enkä muista yhtäkään jolla olisi harmaat silmät. Sinisiä, ruskeita ja vihreitä. Ei sillä että harmaissakaan olisi mitään vikaa. Hassulta vaan tuntuu ap:n yleistys ja harmittelun aihe. On se kauheaa kun ollaan erinäköisiä. Miksi kaikki maapallon ihmiset ei voisi olla samannäköisiä, vaikka sellaisia kuin tanskalaiset? ;)
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Ja ajattelet että se on jotenkin hienoa, kun pidät tästä meteliä.
Mä olen ylpeä tsingis khanin jälkeläisyyydestä ja siitä että ensimmäiset suomalaiset oli metsäheimoja ja pakanoita, germaanit oli ihan lällysakkia ja kristinuskonkin nielivät muitta mutkitta. Suomalaiset oli viimisimpiä pakanoita Euroopassa.
Saunakin tulee sieltä, yksi shamanistinen perinteemme.
Miksi virossa on niin paljon kauniita, hoikkia, vaaleita naisia jotka pukeutuvat naisellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Tanskalaiset ovat germaaneja, suomalaiset mongooleja.
Eli fingooleja nykyisin. :)
Mistähän johtuu, että mulla ei ole tyypillistä suomalaista nenää, pientä ja leveää tai pientä ja pystyä? Mongoliasta tuskin, olisiko sitten vallan Italiasta tai Kreikasta vai voisiko olla ihan muuten vaan?
Suomalaisilla on enemmän yhteistä amerikan intiaanien kuin tanskalaisten kanssa. Sekä intiaanit että suomalaiset on peräisin samasta paikasta (Mongolia), mutta lähdettiin vain eri suuntiin, intiaanit alaskan kautta amerikkaan ja me päädyttiin tänne.
Se Vetinen harmaa silmäväri ei todellakaan voi tulla mongoliasta! Sen oon nähny monessa jolla on ruotsalaista verta, mut yhden isovhnt rassijasta, ja silti se hailakka väri. En tajuu. Meidän suvussa monella siniset silmät, mm saksalaisia esi-isiä. Pohjoissaksa, se mikä ollut joskus Tanskaa. Mut yhdellä serkulla vihreet simmut. Ruskeita ei juuri kellään.
Kun Olin saksassa kukaan ei tajunnut etten ollu paikallinen. Tai ruotsissa mut sitä ei oikein lasketa kun siellä on puolmiljooona suomalaista ja miljoonia muita.. Tanskassa Olin yhden kesän ja tunnen täällä olleita Tanskalaisia. Ne ovat niin maan perusteellisen tavallisen näköisiä et kaikki luuli ugreiksi...
En oo kyl huomannu tanskalaisten silmiä. Hmm. Edes leffoissa.
Hei tässähän oppiikin jotain! T. Tummahiuksinen ja tummasilmäinen suomiN23
Jo on taas pohdiskelun aiheet sullakin. Kyllä ne tanskalaiset vaan on niiiiin paljon nätimpiä silmistäänkin....