Miehen ex-vaimo suuttui verisesti kuultuaan että olen raskaana alle puoli vuotta heidän esikoisensa kuoleman
jälkeen. Tästä johtuen kieltäytyy nyt vaikka mihin tekosyihin vedoten antamasta heidän toista yhteistä lasta tapaamisiin, tiedämme kaikki että totuus on se, minkä nainen joskus tekstasi, että mies on "sydämetön kylmä hirviö".
Ymmärrän äidin tuskan lapsen menettämisestä, ja suree isäkin ja minä. Silti ei voi koko elämä pysähtyä ja tämä menee jo naurettavuuksiin. Lakimieskö tässä pitää palkata, että mies saa lastaan tavata?
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitään, ap.n huoli äidistä ja ratkaisut sen korjaamiseksi eivät ilmennä aitoa myötätuntoa.
Sultahan ei ole viety mitään. Nyt toivot, että äiti menettäisi toisenkin lapsensa.Tämmösiä nää uusperhesumplimiset on.
Kuvioita, joissa kukaan ei voita.Ootko ihan pässi? Ei kukaan ole toivomassa että äiti menettäisi lapsen vaan että kyseinen lapsi saisi tavata myös isäänsä ja sisarustaan niinkuin ennenkin!
Kun lapsia tekee pitää muistaa ettei ne ole yksin sinun, vaan heillä on elämässään muitakin läheisiä ihmisiä mm. Isä
Ei äiti voi vaan yhtäkkiä päättää että nyt isä lähtee lapsen elämästä.
Ei toki. Mutta apua ja läheisyyttä tarvitsevat sekä äiti että lapsi.
Äidin vihan tunteet on inhimillisiä.
Tuo tilanne on niin raaka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitään, ap.n huoli äidistä ja ratkaisut sen korjaamiseksi eivät ilmennä aitoa myötätuntoa.
Sultahan ei ole viety mitään. Nyt toivot, että äiti menettäisi toisenkin lapsensa.Tämmösiä nää uusperhesumplimiset on.
Kuvioita, joissa kukaan ei voita.Ootko ihan pässi? Ei kukaan ole toivomassa että äiti menettäisi lapsen vaan että kyseinen lapsi saisi tavata myös isäänsä ja sisarustaan niinkuin ennenkin!
Kun lapsia tekee pitää muistaa ettei ne ole yksin sinun, vaan heillä on elämässään muitakin läheisiä ihmisiä mm. Isä
Ei äiti voi vaan yhtäkkiä päättää että nyt isä lähtee lapsen elämästä.Olisipa edes pässi, mutta itse asiassa aika tavallinen vanhempi. Olen nähnyt hirveästi esimerkkejä vanhemmista, jotka karjuvat omaa oikeuttaan lapseen, välittämättä lainkaan lapsen oikeudesta olla mitään muuta kuin vanhemman toiveiden täyttäjä. Ihan sama, onko itsellä alkoholiongelmaa tai haluaisiko lapsi peräti tavata toista vanhempaa vaikka lähivanhempi on ihan kunnon kansalainen, minäminäminä minun tarpeeni.
Tässäkin lapsen oikeus tavata isää ja sisarusta on "lapsen menettämistä".
En ole pässi enkä vanhempi.
Mutta mun sydän vuotaa verta tuon äidin takia, myös lapsen. He tarvitsevat kipeästi apua. Onko muita omaisia?On, esimerkiksi isä.
Tarkoitin sillä äidillä. Ex.miehellähän on uusi perhe.
Ymmärrän kyllä äitiä että on sekaisin eikä kovin myötätuntoinen tai yhteistyökykyinen. Siitä huolimatta jäljellä olevan lapsen asiat pitää hoitaa asiallisesti, nyt jos koskaan.
Pitäkää miehen kanssa huoli että lapsen asioista pidetään kiinni sovitusti, pyytäkää sossut tulemaan apuun jos tilanne sitä vaatii.
Tää on kaikkinensa vastenmielinen aloitus. Jos joku ihan tosissaan tällaisen aloituksen tekee, suosittelen lämpimästi hakeutumaan hoitoon.
Tämän tyyppiset tilanteet hoidetaan perheen piirissä, ei aihe vapaalla.
Sun miehen täytyy nyt jotenkin yrittää hoitaa toi, vedota siihen että on lapsen isä. Eikö saa tavata lastaan edes jossain teidän kodin ulkopuolella?
Jos vaikka aluksi menisivät kahdestaan leffaan/huvipuistoon/ulkoilemaan/shoppailemaan/mitä tahansa?
Äiti on surun sokaisema..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleen lapsen äiti on ihan kamalassa kriisissä nyt. Tietysti hän suree, raivoaa ja loukkaa. Hän ei voi iloita teidän vauvastanne, se ei ole hänen.
Jep, hänen lapsensa on kuollut. Ap ihan tosissaan ihmettelee miksei eksä hypi riemusta.. No mieti sitä.
Oletteko te oikeasti ihan lukutaidottomia? Tai ette ainakaan sisäistä lukemaanne? Suoraan sanottuna mulle on aivan täysin sama miten miten miehen eksä minun raskauteeni tai lapsiini suhtautuu, eihän hän heitä edes koskaan tapaa, mutta teistä äideistä(?) on ihan ok temppu äidiltä eristää jo sisaruksensa menettänyt lapsi yhtäkkiä isästään, äitipuolestaan ja toisesta sisaruksestaan, joiden luona hän on tottunut olemaan joka viikko? Vain siksi, että äiti on nyt yhtäkkiä mustasukkainen (!??) eksänsä nykyisen vaimon TOISESTA raskaudesta (eka oli hänelle ihan ok). Eihän tässä ole järjen häivää! ap
Raivona/vihainen raskaudesta, mustasukkainenkin raskaudesta...
Surullinen se ainakin on, muusta ei voi tietää. Ihmiset surussaan reagoivat kovin eri tavoin, ja tavallaan kaikki tavat ovat ok. En sinällään ihmettele, ettei äiti halua antaa lasta teidän luokse, pelkää menettävänsä hänetkin nyt vielä.
Miten isä pitää yhteyttä tähän lapseen?
Minä olen äiti, joka on menettänyt yhden lapsistaan onnettomuudessa. Eksäni kanssa meillä oli kaksi muuta yhteistä, jotka jakoivat edelleen arjen isänsä ja tämän uuden puolison kanssa. Mulle henkireikä silloin oli se, että sain lapset heille vuorollani, ja silloin olla paljas surussa, huutaa ääneen tuskaa ja menetystäni 24/7, jotta voin sitten taas paremmin jaksaa olla "normaali" kun jäljelle jääneet lapseni olivat luonani ja tarvitsivat minua. Voin täysin rehellisesti sanoa, ettei olisi liikauttanut milliäkään tieto lasteni isän vaimon uudesta raskaudesta, kunhan he olisivat hoitaneet lapset omalla vuorollaan kuten siihenkin asti.
Väkisin tulee mieleen, ettei AP´:n miehen eksä ole ihan stabiili tmv, toki kaikki tapaukset on yksilöllisiä, samoin reagointitavat. Osanotto lapsen kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleen lapsen äiti on ihan kamalassa kriisissä nyt. Tietysti hän suree, raivoaa ja loukkaa. Hän ei voi iloita teidän vauvastanne, se ei ole hänen.
Jep, hänen lapsensa on kuollut. Ap ihan tosissaan ihmettelee miksei eksä hypi riemusta.. No mieti sitä.
Oletteko te oikeasti ihan lukutaidottomia? Tai ette ainakaan sisäistä lukemaanne? Suoraan sanottuna mulle on aivan täysin sama miten miten miehen eksä minun raskauteeni tai lapsiini suhtautuu, eihän hän heitä edes koskaan tapaa, mutta teistä äideistä(?) on ihan ok temppu äidiltä eristää jo sisaruksensa menettänyt lapsi yhtäkkiä isästään, äitipuolestaan ja toisesta sisaruksestaan, joiden luona hän on tottunut olemaan joka viikko? Vain siksi, että äiti on nyt yhtäkkiä mustasukkainen (!??) eksänsä nykyisen vaimon TOISESTA raskaudesta (eka oli hänelle ihan ok). Eihän tässä ole järjen häivää! ap
Surullinen se ainakin on, muusta ei voi tietää. Ihmiset surussaan reagoivat kovin eri tavoin, ja tavallaan kaikki tavat ovat ok. En sinällään ihmettele, ettei äiti halua antaa lasta teidän luokse, pelkää menettävänsä hänetkin nyt vielä.
Miten isä pitää yhteyttä tähän lapseen?
Tällä hetkellä isä ei voi pitää yhteyttä mitenkään, koska äiti on vaihtanut lapsen numeron ja poistanut skypen. Eikä tuo tapaamisiin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten isä pitää yhteyttä tähän lapseen?Tällä hetkellä isä ei voi pitää yhteyttä mitenkään, koska äiti on vaihtanut lapsen numeron ja poistanut skypen. Eikä tuo tapaamisiin. ap
Ehdottomasti heti yhteys lastensuojeluun ja myös oikeusavustajaan. Tuo lapsi ei ole nyt ihan turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten isä pitää yhteyttä tähän lapseen?Tällä hetkellä isä ei voi pitää yhteyttä mitenkään, koska äiti on vaihtanut lapsen numeron ja poistanut skypen. Eikä tuo tapaamisiin. ap
Ehdottomasti heti yhteys lastensuojeluun ja myös oikeusavustajaan. Tuo lapsi ei ole nyt ihan turvassa.
Miksi lapsi ei ole turvassa?
En lukenut ihan jokaista viestiä eli tarkoitatko ap:n miehen exän jotenkin vaikuttaneen sen lapsen menehtymiseen? Entä jos se äiti tietää, että lapsi ei ole turvassa isänsä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja äiti on "sairas" kun takertuu lapseensa, ilmeisesti ainoaan perheenjäseneensä.
Jep jep!
Ratkaisu olisi oikeusjuttu, jossa äidiltä vietäisi se toinenkin lapsi.
Jep jep jep.Jokainen tajuaa, että lapsen menetys on traaginen asia äidille, mutta näissä tapauksissa oikeus onneksi arvioi ensisijaisesti sen elossa olevan lapsen parasta. Näillä tiedoilla ap:n perheellä olisi hyvätkin mahdollisuudet saada lähihuoltajuus oikeusteitse.
Terveisin lakinainen
Aika lailla heikot mahdollisuudet ellei kykene osoittamaan, että lapsi on äidin luona vaarassa. Yksikään käräjäoikeus ei sano äidille, että koska lapsesi kuoli ja koska lapsen isä haluaa kaikki lapsensa itselleen, niin sinä saat opetella olemaan yksin. Mitäs ryhdyit suremaan esikoisen kuolemaa, olisit isän tavoin tehnyt laastarilapsen!
Elossa olevan lapsen paras ei välttämättä ole isän perheessä hoitamassa pienempiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus tavata etävanhempaansa. Sitä oikeutta ei voi lähivanhempi ottaa pois.
Tuollainen eristäminen isästä ei ole normaalia. Jos vaikka äiti vielä valehtelee, että isä ei halua tavata, kun uusii lapsi tulossa. Minusta aihe on jo ilmoittaa lastensuojelulle, että äiti estää lasta tapaamaata isäänsä.
Siinä vaiheessa, jos on kerta jo vaihdettu puhelinnumeroita ja poistetty skypeä ynnämuuta niin on osoitettavissa selkeästi se, että kyseinen äiti pyrkii estämään yhteydenpitoa toiseen huoltajaan, mikä ei ole ok tuossakaan tilanteessa. Nyt ehdottomasti yhteyttä lastenvalvojaan ja lastensuojeluun! Selkeästi äiti ei ole kyvykäs huolehtimaan lapsesta tai miettimään lapsen etua tuossa suruvaiheessaan. Sen aikaa olisi parempi, että lapsi olisi vaikka teidän luona asumassa, kunnes äidin pahin kriisi on ohi ilman tuollaista ylimääräistä lapsen etua kaltoinkohtelevaa käyttäytymistä, jos teillä vain on resurssit kunnossa ja jaksamista huolehtia lapsen arjen sujuvuudesta ja turvallisesta ilmapiiristä, koska se lapsikin todennäköisesti suree ihan yhtä lailla sisarensa kuolemaa. Tässä tilanteessa äidin suru vain ylittää lapsen surun aika rankasti enkä usko, että lapsi saa äitinsä luona tarvitsemaansa tukea tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittakaa heti 112!
Kun kyse on kouluikäisestä lapsesta voi myös olla, että lapsi ei itse halua olla isäänsä yhteydessä vaan kokee loukkaavana, että kuollut sisarus yritetään "korvata" uudella lapsella. Varsinkin jos lapsi on esiteini/lähestyy teini-ikää, asia voi olla hyvin arka.
Lapsi on voinut itse haluta vaihtaa numeron, jos esim. kuolleen sisaruksen kaverit/tutut ovat soitelleet numeroon ja kyselleet "Missä X on kun ei vastaa puhelimeen..." Sama voi olla Skypen kanssa. Emme voi tietää, mitä kaikkea surua taustalle kätkeytyy. Äiti voi myös haluta suojella lastaan ajattelemattomilta ulkopuolisilta, jotka soittelevat ja kyselevät " Mihin X oikein kuoli?" Ihmiset voivat olla uskomattoman tahdittomia surevia kohtaan, sen olen huomannut läheisen menetettyäni.
Ymmärrän miehesi eksää. Ero ja entisen puolison perheonni on raskasta elää läpi. Pitkänkin ajan jälkeen jos kuulet eksän kihlautumisesta, naimisiin menosta tai lapsista, saattaa pienen hetken pistää suru ja mustasukkaisuus. Miksi me emme onnistuneet?
Äidillä on ylitsepääsemätön suru oman lapsen menettämisestä, ja hän tarvitsisi tukea lapsen isältä, aikaa surra yhdessä menetettyä. Normaalitilanteessa nopeasti ohimenevät negatiiviset tunteet liittyen eksän uuteen elämään ovat hänelle nyt vain liikaa.
Fiksuinta nyt on ainakin sinun pysyä poissa heidän välisestä kanssakäymisestä ja anna miehen päättää miten haluaa entistä puolisoaan lähestyä. Anna miehelle tilaa tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. On myös vain hänen asiansa jos hän päättää olla tekemättä mitään. Mies voi hoitaa asioita viranomaisen kanssa jos haluaa, mutta älä anna olemassaolostasi mitään merkkiä miehen eksälle.
Olet kunnon b**ch. Kuka hullu alkaa tekemään vauvaa suruaikana..? Ainii, mut eihän se ap:ta liikuta, koska kyseessä oli jonkun toisen lapsi. Kaikki sympatia tälle kuolleen lapsen äidille!
Äidillä ei ole tosin oikeus eristää lasta isästä, mutta se on nyt hänen tapa reagoida suruun. Sosiaalihuolto voi auttaa tässä tilanteessa, mutta puheet siitä, että isälle lähihuoltajuus on jo absurdia... ap:lta puuttuu täysin empatia.
En ole pässi enkä vanhempi.
Mutta mun sydän vuotaa verta tuon äidin takia, myös lapsen. He tarvitsevat kipeästi apua. Onko muita omaisia?[/quote]
On, esimerkiksi isä.[/quote]
Tarkoitin sillä äidillä. Ex.miehellähän on uusi perhe.[/quote]
Etkö ymmärrä että tämä juuri on äidin suru. Exmies on myös vanhan perheen läheinen. Nyt vanha perhe on äidin mielestä rujo ja epäonnistunut, kun miehellä on uusi perhe, jossa lapset on pulskia ja terveitä.
Juuri tässä tilanteessa on tärkeä kantaa vastuu yhdessä tehdyistä lapsista, myös lasten äidin hyvinvoinnista. Eikä sitä tarvitse tehdä uutta perhettä väheksyen, vaan rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on suruaika nyt. Kukaan ei voi tietää äidin tuskaa kuin toinen saman kokenut äiti. Isän kokemus on erilainen lapsensa menettämisestä.
Eksä tarvii aikaa, ehkä hän jonain päivänä pystyy teidän raskauteen suhtautumaan järjellä. Nyt on niin vanhva tunnekuohu päällä.
Oletko sinä isä? Miten voit puhua noin ”erilainen kokemus” kun menettää lapsensa??? Mistä sinä tiedät miten itse kukanenkin tuntee sisällään? Koetko että äidin tunteet ovat syvemmät ja isä kulkee tunteettomana siinä sivussa? Miehet eivät vain ole sellaisia että kiljuvat surussaan ympäri pitäjää.
On, esimerkiksi isä.