Miehen ex-vaimo suuttui verisesti kuultuaan että olen raskaana alle puoli vuotta heidän esikoisensa kuoleman
jälkeen. Tästä johtuen kieltäytyy nyt vaikka mihin tekosyihin vedoten antamasta heidän toista yhteistä lasta tapaamisiin, tiedämme kaikki että totuus on se, minkä nainen joskus tekstasi, että mies on "sydämetön kylmä hirviö".
Ymmärrän äidin tuskan lapsen menettämisestä, ja suree isäkin ja minä. Silti ei voi koko elämä pysähtyä ja tämä menee jo naurettavuuksiin. Lakimieskö tässä pitää palkata, että mies saa lastaan tavata?
Kommentit (225)
Tämä ex ei mielestäsi saa reagoida lapsensa kuolemaan mitenkään sinua häiritsevällä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ex ei mielestäsi saa reagoida lapsensa kuolemaan mitenkään sinua häiritsevällä tavalla?
Mieti lapsen ja hänen isänsä suhdetta. Minä olen tässä yhtälössä toissijainen. ap
Miksi nää lasten isät ei koskaan avaudu täällä tälläisista asioista? Äitipuolet vaan haukkuu miestensä exiä milloin mistäkin syystä ja tarinalla.
Ei voi mitään, ap.n huoli äidistä ja ratkaisut sen korjaamiseksi eivät ilmennä aitoa myötätuntoa.
Sultahan ei ole viety mitään. Nyt toivot, että äiti menettäisi toisenkin lapsensa.
Tämmösiä nää uusperhesumplimiset on.
Kuvioita, joissa kukaan ei voita.
Höpö höpö kirjoitti:
Onko abortti liian myöhäistä. Saisitte välit kuntoon.
Koko härdelli on liian hätäinen. Mies taitaa olla varsinainen sonni: 4 alle kouluik. lasta yhteensä kahdelle naiselle.
Voi voi.
Sääliksi käy lasta joka menetti sisaruksen.
Miksei sille ole edes sanaa, kuten orpo tai leski?
Vierailija kirjoitti:
Kuolleen lapsen äiti on ihan kamalassa kriisissä nyt. Tietysti hän suree, raivoaa ja loukkaa. Hän ei voi iloita teidän vauvastanne, se ei ole hänen.
Jep, hänen lapsensa on kuollut. Ap ihan tosissaan ihmettelee miksei eksä hypi riemusta.. No mieti sitä.
Ja äiti on "sairas" kun takertuu lapseensa, ilmeisesti ainoaan perheenjäseneensä.
Jep jep!
Ratkaisu olisi oikeusjuttu, jossa äidiltä vietäisi se toinenkin lapsi.
Jep jep jep.
Aika moni hommaa uuden koiranpennun kun vanha rakas koira kuolee.
Miten toisen perheen asiat liittyy tähän ex-vaimon perheeseen, ei mitenkään. Ainut keskusteltava asia on lapsen hyvinvointi ja lapsen pitää saada tavata isäänsä. Jos ex-vaimo pelkää hysteerisesti, että tämäkin lapsi kuolee ihan varmasti jos on isänsä hoidossa niin tapaamisen voi tehdä jonkun ajan hyvin turvallisesti isän kotona ja valvonnassa, äiti voi soittaa jos haluaa kunhan ei viiden minuutin välein.
Lastenvalvojalle jos ei järkipuhe auta. Hysteerinen käytös ei ole oikeutettua edes suruaikana koska se on lapselle vahingollista. Lapsi tarvitsee sekä äitinsä että isänsä ja turvallisen, rauhallisen ympäristön. Isän uuden vaimon raskaus ei kuulu mitenkään ex-vaimolle. Siitä ei löydy lakipykäliä, lapsen ja isän tapaamisista taas löytyy lakipykäliä. Jos ei tiedä miten toimia niin kannattaa toimia lain mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleen lapsen äiti on ihan kamalassa kriisissä nyt. Tietysti hän suree, raivoaa ja loukkaa. Hän ei voi iloita teidän vauvastanne, se ei ole hänen.
Jep, hänen lapsensa on kuollut. Ap ihan tosissaan ihmettelee miksei eksä hypi riemusta.. No mieti sitä.
Oletteko te oikeasti ihan lukutaidottomia? Tai ette ainakaan sisäistä lukemaanne? Suoraan sanottuna mulle on aivan täysin sama miten miten miehen eksä minun raskauteeni tai lapsiini suhtautuu, eihän hän heitä edes koskaan tapaa, mutta teistä äideistä(?) on ihan ok temppu äidiltä eristää jo sisaruksensa menettänyt lapsi yhtäkkiä isästään, äitipuolestaan ja toisesta sisaruksestaan, joiden luona hän on tottunut olemaan joka viikko? Vain siksi, että äiti on nyt yhtäkkiä mustasukkainen (!??) eksänsä nykyisen vaimon TOISESTA raskaudesta (eka oli hänelle ihan ok). Eihän tässä ole järjen häivää! ap
Minulta on kuollut sisko, kun olin lapsi. Äitini sekosi ihan täysin eikä tosiaan tehnyt mitään fiksuja päätöksiä tai ylipäätään mitään fiksua varmaan viiteen vuoteen. Se oli ihan hirveää. Nyt saatuani itse lapsen ymmärrän äitini totaalisen sekoamisen. Mutta olisin ollut lapsena enemmän kuin onnellinen, jos olisi ollut joku toinen perhe, jonne pääsisi viettämään ihan tavallista turvallista perhe-elämää. Meillä oli ydinperhe, jossa jokainen oli siskon kuolemasta tavalla tai toisella ihan rikki. Ajattelin monta vuotta, että äitini rakastaa kuollutta siskoani enemmän kuin minua.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö kirjoitti:
Onko abortti liian myöhäistä. Saisitte välit kuntoon.
Koko härdelli on liian hätäinen. Mies taitaa olla varsinainen sonni: 4 alle kouluik. lasta yhteensä kahdelle naiselle.
Voi voi.
Sääliksi käy lasta joka menetti sisaruksen.
Miksei sille ole edes sanaa, kuten orpo tai leski?
Opettele lukemaan. AP kirjoitti että 2 ensimmäistä alakouluikäisiä, eli n. 7-12v. Ei alle kouluikäisiä. Niin kiire tuomitsemaan, ettei kunnolla lukea ehdi? Vai ei vaan osaa? Vai ei väliä totuudesta, kunhan pääsee haukkumaan?
Onneksi ei ole exää nyxää eikä lasta. Taidampä ostaa liput ja lähteä Pariisiin shoppailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja äiti on "sairas" kun takertuu lapseensa, ilmeisesti ainoaan perheenjäseneensä.
Jep jep!
Ratkaisu olisi oikeusjuttu, jossa äidiltä vietäisi se toinenkin lapsi.
Jep jep jep.
Jokainen tajuaa, että lapsen menetys on traaginen asia äidille, mutta näissä tapauksissa oikeus onneksi arvioi ensisijaisesti sen elossa olevan lapsen parasta. Näillä tiedoilla ap:n perheellä olisi hyvätkin mahdollisuudet saada lähihuoltajuus oikeusteitse.
Terveisin lakinainen
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitään, ap.n huoli äidistä ja ratkaisut sen korjaamiseksi eivät ilmennä aitoa myötätuntoa.
Sultahan ei ole viety mitään. Nyt toivot, että äiti menettäisi toisenkin lapsensa.Tämmösiä nää uusperhesumplimiset on.
Kuvioita, joissa kukaan ei voita.
Ootko ihan pässi? Ei kukaan ole toivomassa että äiti menettäisi lapsen vaan että kyseinen lapsi saisi tavata myös isäänsä ja sisarustaan niinkuin ennenkin!
Kun lapsia tekee pitää muistaa ettei ne ole yksin sinun, vaan heillä on elämässään muitakin läheisiä ihmisiä mm. Isä
Ei äiti voi vaan yhtäkkiä päättää että nyt isä lähtee lapsen elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sultahan ei ole viety mitään. Nyt toivot, että äiti menettäisi toisenkin lapsensa.Tämmösiä nää uusperhesumplimiset on.
Kuvioita, joissa kukaan ei voita.Ootko ihan pässi? Ei kukaan ole toivomassa että äiti menettäisi lapsen vaan että kyseinen lapsi saisi tavata myös isäänsä ja sisarustaan niinkuin ennenkin!
Kun lapsia tekee pitää muistaa ettei ne ole yksin sinun, vaan heillä on elämässään muitakin läheisiä ihmisiä mm. Isä
Ei äiti voi vaan yhtäkkiä päättää että nyt isä lähtee lapsen elämästä.
Olisipa edes pässi, mutta itse asiassa aika tavallinen vanhempi. Olen nähnyt hirveästi esimerkkejä vanhemmista, jotka karjuvat omaa oikeuttaan lapseen, välittämättä lainkaan lapsen oikeudesta olla mitään muuta kuin vanhemman toiveiden täyttäjä. Ihan sama, onko itsellä alkoholiongelmaa tai haluaisiko lapsi peräti tavata toista vanhempaa vaikka lähivanhempi on ihan kunnon kansalainen, minäminäminä minun tarpeeni.
Tässäkin lapsen oikeus tavata isää ja sisarusta on "lapsen menettämistä".
Tehkää ls-ilmoitus. Sitä kautta äitikin toivottavasti saa kaipaamaansa apua ja ohjausta tarvittaessa mt-puolelle, ellei ole siellä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvioita, joissa kukaan ei voita.Ootko ihan pässi? Ei kukaan ole toivomassa että äiti menettäisi lapsen vaan että kyseinen lapsi saisi tavata myös isäänsä ja sisarustaan niinkuin ennenkin!
Ei äiti voi vaan yhtäkkiä päättää että nyt isä lähtee lapsen elämästä.Olisipa edes pässi, mutta itse asiassa aika tavallinen vanhempi. Olen nähnyt hirveästi esimerkkejä vanhemmista, jotka karjuvat omaa oikeuttaan lapseen, välittämättä lainkaan lapsen oikeudesta olla mitään muuta kuin vanhemman toiveiden täyttäjä. Ihan sama, onko itsellä alkoholiongelmaa tai haluaisiko lapsi peräti tavata toista vanhempaa vaikka lähivanhempi on ihan kunnon kansalainen, minäminäminä minun tarpeeni.
Tässäkin lapsen oikeus tavata isää ja sisarusta on "lapsen menettämistä".
En ole pässi enkä vanhempi.
Mutta mun sydän vuotaa verta tuon äidin takia, myös lapsen. He tarvitsevat kipeästi apua. Onko muita omaisia?
Ihan liian pian tulee uusi vauva isällekin. Vauvan syntymä voi nostaa isällekin kriisin pintaan, kun mieleen muistuu esikoisen syntymä. Varaudu, että isä saattaa romahtaa ja joudut vauvan yksin hoitamaan.
Niin surullista etenkin lasten kannalta, että vanhemmat ovat kiirehtineet tuossa tilanteessa. Voimia kaikille surun keskelle.