Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus esittää vastikkeellista sosiaaliturvaa – passiivisuus leikkaisi tukea jopa 40 prosenttia

Vierailija
31.05.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005701556.html

Hyvä, että lusmuiluun puututaan. Avoimien rajojen aikana meillä ei ole enää varaa entisen laajuisiin sosiaalitukiin.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kiva ehdotus taas.

Itse teen päivittäin n. viisi työhakemusta. Olen käynyt monessa työhaastattelussa, mutta aina jäänyt paikkaa vaille, koska paikkojani hakee aina n. 100 ihmistä. Jos mut nyt pakotetaan johonkin cv'n teko kurssille tai yhtä hyödylliseen, niin luuletko, että jaksan "aktiivisesti" kirjoittaa enää näin monta hakemusta iltaisin? En ole löytänyt mollin sivuilta mitään kursseja, jotka oikeasti auttaisivat minua.

Miksi työhakemuksien kirjoittamista ja haastatteluissa ravaamista ei lasketa aktiivisuuteen?

Vierailija
2/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa kiva ehdotus taas.

Itse teen päivittäin n. viisi työhakemusta. Olen käynyt monessa työhaastattelussa, mutta aina jäänyt paikkaa vaille, koska paikkojani hakee aina n. 100 ihmistä. Jos mut nyt pakotetaan johonkin cv'n teko kurssille tai yhtä hyödylliseen, niin luuletko, että jaksan "aktiivisesti" kirjoittaa enää näin monta hakemusta iltaisin? En ole löytänyt mollin sivuilta mitään kursseja, jotka oikeasti auttaisivat minua.

Miksi työhakemuksien kirjoittamista ja haastatteluissa ravaamista ei lasketa aktiivisuuteen?

Lisään vielä, että ehkä pitää lopettaa työn hakeminen, jotta voin olla aktiivinen. Ei ole enää varaa hakea töitä, jos 40 prosentin leikkaus tulee jo muutenkin tiukilla elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän rajoja avataan tulijoille, sitä vähemmän jää rahaa jaettavaksi omille kansalaisille.

Teillä oli unelma, nyt saatte nauttia.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
4/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut juttua, mutta kyllähän nykyäänkin toimeentulotukea voidaan ensin alentaa 20% ja sitten 40% jos on toiminut työkkärin mielestä moitittavasti.

Vierailija
5/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kusipäistä touhua taas. Että sellainen kulurakenne....

Vierailija
6/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Kirjoitan samoja määriä hakemuksia, mutta haen myös paikkoja, jotka eivät varsinaisesti minulle kuulu. Omalle alalleni minulla on liian vähän työkokemusta, mutta kun haen "alempiarvoisia" töitä, minulle nauretaan haastatteluissa, että oletko tosissasi. Miksi oikein haet tätä? yms.

Että jippii...

Vierailija
7/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että lusmuiluun puututaan.

Lakkaa palstailemasta työajalla, lusmu.

Vierailija
8/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän rajoja avataan tulijoille, sitä vähemmän jää rahaa jaettavaksi omille kansalaisille.

Teillä oli unelma, nyt saatte nauttia.

Sitä saa mitä tilaa.

Tämähän saatiin äänestämällä nimenomaan (oikeisto)puoluetta joka lupasi noin!

Vierailija
9/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se on hänen työtänsä??

Vierailija
10/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole töissä, olen sosiaalipummi. Olen pummi, koska työnteko ei kannata suurien tukien vuoksi. Jos tukia ei olisi, joutuisin mennä töihin ja se olisi minulle aivan oikein.

Vierailija
11/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005701556.html

Hyvä, että lusmuiluun puututaan. Avoimien rajojen aikana meillä ei ole enää varaa entisen laajuisiin sosiaalitukiin.

No ehkäpä se sekoomus just sen takia haluu pitää avoimet rajat, että sillä varjolla saadaan leikattua etuuksia.. köyhän ei ikinä kannata äänestää sekoomusta. Mutta olisi tarkeetä älytä äänestää jotain muuta puoluetta.

Vierailija
12/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkkaa tässä nyt sitten puoluetta kun tarjolla on:

kokoomus: rikas, koulutettu, tyhjäpäinen ja ennakkoluuloinen, ahne

sdp: laiska, jatkuvasti lisää vaativa, "kyllä veroja voi korottaa jotta rahat riittää meidän tuhlaamiseen"

kepu: rikkaiden kaupunkien rahat maaseudun elinkelvottomiin pikkukuntiin ja heti

vihreät: parannetaan maailmaa tai ainakin leikitään että parannetaan seurauksista välittämättä, veronmaksaja maksaa

vasemmistoliitto: neuvostoliitto forewa... tä? miten niin romahti? prkl, älkää kertoko kellekään ja jatketaan kuin ennenkin ja toivotaan ettei kukaan huomaa

rkp: ruotsinkieli forewa... mutta suomenkielisten rahoilla

persut: mestari on äijä ja rajat ki ja suomi irti maapallosta ja lisää liksaa kaikille ja ilmaiset viinat ja...

siniset muut pienemmät yrittäjät: voisko joku huomata meidätkin, huhuu? onko siellä ketään?

Unohtuiko joku, jos unohtui niin oma on häpeänne. Tehkää jotain muistamisen arvoista.

Vierailija
13/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole töissä, olen sosiaalipummi. Olen pummi, koska työnteko ei kannata suurien tukien vuoksi. Jos tukia ei olisi, joutuisin mennä töihin ja se olisi minulle aivan oikein.

Jep jep. Entäpä ne ihmiset, jotka eivät ole pummeja, vaan tosissaan yrittävät saada töitä, kuten tuo ensimmäinen vastaaja?

Vierailija
14/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä tuosta on? Toimeentulotukena saa sitten kuitenkin suht' ison siivun, vaikka tuommoset leikkurit tuliskiin. 

Vierailija
15/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkisi niitä töitä sitten, esim. työaikojen puolittaminen, vähentäisi töitä niiltä jotka puurtavat burn outissa, työpaikkoja syntyisi. 

Vierailija
16/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat Suomeen Britannian mallin. Joka on jo siellä huonoksi havaittu. >:(

Vierailija
17/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus haluaa ilmaista työvoimaa työkokeilun tai muun kuntouttavan toiminnan nimellä, ilmaista työnantajalle, työntekijä saa jonkun 9€/päivä-tyylisen korvauksen. Käteväähän se on, kun tulee isommat voitot kun ei tarvitse maksaa palkkaa enää kohta kenellekään.

Vierailija
18/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen työtön, en vain jotenkin jaksa välittää. Jos rahat meinaa loppua, ryhdyn vain varastamaan. Varastelin yhdessä vaiheessa kaupoista mutta lopetin sen. Tiukan paikan tullen palaan vanhoihin tapoihin. Onneksi asun kylässä jossa on paljon pienempiä kauppoja ilman jatkuvaa vartiointia ja ilman hälytinportteja. Ja bussit kulkee myös lähikyliin.

Vierailija
19/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin läpinäkyvää tulla ulos nyt tämmöisellä, kun eivät uskalla tehdä mitään öykkäröivälle ulkoministerille.

Vierailija
20/125 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onnistunut saamaan edes työharjoittelupaikkaa, koska olen liian vanha. On ikärasismia, jos siitä rangaistaan tukia leikkaamalla.