Kokoomus esittää vastikkeellista sosiaaliturvaa – passiivisuus leikkaisi tukea jopa 40 prosenttia
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005701556.html
Hyvä, että lusmuiluun puututaan. Avoimien rajojen aikana meillä ei ole enää varaa entisen laajuisiin sosiaalitukiin.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Oletko muuten sinkkumies huomannut, että ketjut kuivahtavat kasaat, kun ilmestyt paikalle?
Oon ollut tuohon aikaan jo tienpäällä lenkillä, kun sinä täällä vielä yksinäsi turiset. Siksi se hiljenee, kun minä en ole paikalla.
Sinkkumies
Tämähän on juuri sitä, mistä minä olen jo aikoja sitten useaan otteeseen tällä palstalla puhunut. Olen sanonut, että kokoomus ajaa sellaisia toimia, jonka rinnalla nykyinen aktiivimalli on vasta kevyttä alkulämmittelyä.
Kokoomus näyttää selvästi haluavan sitä, että valtiosta tulee vähäosaisten tukemisen sijasta sosiaalitoimisto työnantajille, jossa valtio maksaisi orjien palkan ja Suomeen saadaan luotua valtavat halpatyömarkkinat. Alan myös vahvasti epäillä, että jos tuota kokoomuksen esittämää yleistukea alettaisiin pienentämään heti minkä tahansa yhden päivän mittaisten silpputyörupeamien vuoksi, niin silloinhan töissäkäynti muuttuu taloudellisesti täysin kannattamattomaksi.
Kokoomus epäilemättä haluaa tämän uudistuksen myös koskevan työkyvyttömiä yms. Katsokaas kun kokoomuslaisen ajattelutavan mukaan mukaan maailmassa ei ole sairaita, vähäosaisia, työttömiä, lapsia ja vanhuksia, vaan on ainoastaan sellaisia ihmisiä, jotka kaikki ovat heti kykeneviä mihin tahansa työhön.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaas kun kokoomuslaisen ajattelutavan mukaan mukaan maailmassa ei ole sairaita, vähäosaisia, työttömiä, lapsia ja vanhuksia, vaan on ainoastaan sellaisia ihmisiä, jotka kaikki ovat heti kykeneviä mihin tahansa työhön.
Laura Rädyn mukaan Suomessa ei ole alle 2600e/kk tienaavia kuin korkeintaan "hyvin vähän".
Tuleeko tämä nyt enää kenellekään yllätyksenä että yritysten taseet laulaa hoosiannaa, jos työvoimasta ei tarvitse maksaa mitään. No shit sherlock?
Vastikkeellisuuspropaganda loppuu seuraaviin vaaleihin.
sitten jos ei löydy töitä, pakotetaan työkokeiluun! orjana viisi päivää viikossa, teet saman työt kuin muut mutta saat 9 e päivä! suomi nousuun