Hyvin outo mies ja parisuhde nykyisin
Tässäkö tää nyt oli. Mies on nykyisin aina väsynyt tekemään mitään. Yleensä kun kysyn johonkin tai ehdotan jotain vastaus on en jaksa tai menkää vaan muut perheestä eli minä ja lapset.
Jos yritän halata mies sanoo miks pitäs. Jos kysyn rakastaako mua sanoo katotaan. Jutellaa joskus toiste. Sitä ei tuu.
Sit ku yritän inttää ja seuraan perään niin alkaa kiroilee eikä suostu juttelee. Jos olen samassa huoneessa pyytää jättämään rauhaan. Jos en lähde huoneesta alkaa laittaa ovea kiinni ja mä oon siinä välissä. Sit sanoo et mee pois tai sua sattuu. Mitä tää on. Oon oikeesti lähteny sit pois ku en tiiä työntäiskö se ihan oikeesti sen oven väkisin mun päälle. Kuka aikuinen tollasta ees tekee??
Kysyin meneekö töissä huonosti sano että ei. Silti välillä uhkailee irtisanovansa itsensä.
Nukutaan eri huoneissa. Aamusin mies nousee myöhemmin ku muut eikä yleensä sano mitään. Tekee kahvia ja menee partsille yksin istumaan.
En tiiä mitä tässä nyt sit. Kesälomakin tulossa ja mies sanoo et haluu vaan olla rauhassa eikä tehdä mitään. Eikä todellakaan mene lääkäriin vaikka olen pyytänyt.
Olen kysynyt haluaako sit erota sano et ei. Onko kellään tällaista ollut?
Kommentit (46)
Mun mies on aika usein just tuollanen tuollanen..tosin meillä en usko pettämiseen (mistäs senkin silti tietää?), koska ei meillä mies poistu edes juuri kotoa ellei sitten töihin mene. Ja sit toinen syy, miksi en usko niin en vaan usko että mun mies hajoilis siitä että on pettänyt..eli voi siellä muutakin olla takana, en vaan ole keksinyt mitä - mutta kuvatun perusteella joku painaa miehesi mieltä tai kenties masentaa.
Selvästi toinen nainen kun ahdistuu sinun läsnäollessasi koska ei halua sinun tietävän asiasta. Kannattaa kysyä suoraan kuinka kauan he ovat panneet selkäsi takana.
Olen kysynyt onko toista ja sanoo että ei ole. Ei myöskään käy muualla kuin töissä, okei joskus käy kaveriporukan kanssa kaljalla mutta ei puhu niistäkään mitään jälkikäteen.
Seksistä on kiinnostunut mutta muu läheisyys ei kiinnosta. Joskus jos yritän juuri muuten tulla halailee et oikeen otan haliin sanoo et älä käy käsiksi. Se loukkaa kyllä.
Ei halua myöskään tehdä mitää korjaustöitä kotona jos joku hajoaa sano et pyydä korjaaja. Naputtaa jos ei oo siivottu mutta ei kyllä itse ikinä siivoa vapaaehtoisesti. Viimeksi sano et hommaa sitten se siivooja. Yleensä teen asioita väärin hänen mielestään. En ole mikään tekniikan ihminen jos pyydän apua enkä osaa ja tiedän että ei ole hänelle vaikea asia pyörittelee silmiä ja sanoo että yritä nyt edes et älä oo tollanen avuton.
En tiiä ei se aina tällanen oo ollut. Sit ku nähdään varsinkin hänen sukulaisia on tosi ystävällinen kaikille ja kukaan ei uskoisi millainen se on kotona. En jaksaisi enää lähteä niitä tapaamaan kun se tuntuu esitykseltä. Ja jos en menisi vetäisi siitäkin herneet. Kun lähdetään kotiin hiljaisuus laskeutuu ja taas möllöttää .
Joskus tekisi mieli avautua että millainen tuo oikeesti on kotona. En tiedä mitä siitä tapahtuisi. Mies tietää etten ole kehdannut puhua tästä julkisesti.
Mitä kaikkea oleellista jätät omasta käytöksestäsi ja toiminnastasi kertomatta?
Varmaan kyllästynyt elämäänsä, työelämään, perhe-elämään, puolisoon ja aina jotain vaatimassa oleviin lapsiin. Vähän kuin ajaisi Skodalla kun muuhun ei ole varaa mutta tietää ettei se ole Audi, Mersu tai Bemari. Mies ei arvosta sitä mitä hänellä on vaan murehtii mitä hän on menettänyt, poikamieselämän ja huolettomuuden. Velvollisuudet tuntuu raskaalta ja elättämisen taakka painaa. Tietää, että periaatteessa kaikki on hyvin mutta kaikki on päin helvettiä. Ei tämä olut se elämä mitä mies halusi kunnes on menettänyt sen, sitten sitä jo kaipaa.
Mitään et saa muuttumaan jos kierrät miestäsi kuin maa aurinkoa ja odotat teidän lähentyvän. Noihin miesten synkkyyden hetkiin tehoaa vain välinpitämättömyys ja loitontuminen, sitten he aikansa märehdittyään saalistavat jälleen huomiota. Mutta harvalla naiselta aidon tuntuinen välinpitämättömyys onnistuu. Pitää päättää ettei minua hetkauta miehen mielen aaltoilu, pärjään itsekseni. Sitten täytyy osata olla ylimielinen, kiviäkin kiinnostaa miehen oikut. Kun haet huomiota niin huomio on helppo kieltää, mies voi purkaa pahaa oloaan sinuun. Kun sinua ei vaan kiinnosta niin mies ensin närkästyy, sitten ihmettelee ja päätyy hakemaan huomiota - joko sinulta tai joltain muulta, siinä on se riski.
Jos koira karkaa ja villiintyy niin se ei anna ottaa kiinni. Silloin voi istua rauhassa paikallaan, kääntää selkä ja antaa koiran tulla itse luokse.
Onko miehesi vesimies horoskoopiltaan? Jos on, niin tyypillistä heille kun on stressiä esimerkiksi töissä.
Jos osuin oikeaan, niin anna tilaa ja olla omissa oloissaan vähän aikaa. Älä painosta millään lailla. Kun on saanut olla yksin ja jäsennellä ajatuksensa, tulee takaisin luoksesi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on aika usein just tuollanen tuollanen..tosin meillä en usko pettämiseen (mistäs senkin silti tietää?), koska ei meillä mies poistu edes juuri kotoa ellei sitten töihin mene. Ja sit toinen syy, miksi en usko niin en vaan usko että mun mies hajoilis siitä että on pettänyt..eli voi siellä muutakin olla takana, en vaan ole keksinyt mitä - mutta kuvatun perusteella joku painaa miehesi mieltä tai kenties masentaa.
Tosiaan... "joku painaa miehesi mieltä tai kenties masentaa", tai siis: AP painaa miehen mieltä, AP sitä miestä masentaa. Selvähän se. Että te naiset olette tyhmiä.
Minä olin joskus myös samanlainen.. Vitutti ex-vaimon huomauttelu ja päteminen. Tein kaiken väärin, niin lopetin tekemisen. Olin väärää mieltä, niinpä lopetin olemasta mitään mieltä. Söin myös vääriä ruokia, en osannut ajaa autoa, en osannut todellakaan mitään. Sitten erosin ja aloin taas nauttia elämästä. Nykyään teen paljon oikein, mutta se ei minua enää kiinnosta :) miehellesi tekisi hyvää harrastaa jotakin. Elämässä on myös jaksoja jolloin kaikki vaan tuntuu toivottomalta.
Kannattaisiko kunnioittaa miestä ja jättää rauhaan, ilman että väkisin yrität "auttaa"? Huononnat vaan tilannetta tuolla väkisin vänkäämisellä. Tulee kyllä itse sitten kun haluaa, jos on tullakseen. Ei ole rakettitiedettä.
No johan olet tyypin riesaksesi ottanut. Paras konsti on osoittaa ovea, jos ei nyt tänään enää niin heti huomenaamuna.
Kauanko tätä on jatkunut, tekeekö mies lasten kans mitään? Kyllä siinä nyt joku raja on kuinka kauan toiselle "annetaan tilaa" ja kattellaan. Varaat parisuhdeterapiaan ajan, jollei mies tule mukaan, menet yksin. Tää palsta ei voi auttaa purkaan tilannetta. Mutta joo, outoa on. En jaksais kovin pitkään
Vesimiehen vaimo minäkin kirjoitti:
Onko miehesi vesimies horoskoopiltaan? Jos on, niin tyypillistä heille kun on stressiä esimerkiksi töissä.
Jos osuin oikeaan, niin anna tilaa ja olla omissa oloissaan vähän aikaa. Älä painosta millään lailla. Kun on saanut olla yksin ja jäsennellä ajatuksensa, tulee takaisin luoksesi.
Mitä mä just luin? Näihinkö joku uskoo oikeasti?
M35
Mitä jos ihmiselle vaan tulee kausia, ettei huvita samat vanhat kuviot ja ihmiset? Jos antaisi vaan olla rauhassa ja omien ajatustensa kanssa, niin lopulta sieltä voisi tulla takaisin läsnäoleva mies. Jos väkisin yrittää vääntää toista toimimaan haluamallaan tavalla, niin homma menee entistä pahempaan jamaan.
Mun mies oli tuollainen. Alkoholin käyttö masentaa ja saa toivottomuuden ja arvottomuuden tunteita. Myös työstressiä lääkittiin alkoholilla, ja sekös siitä kummeni.
Luulin ettei ollut toisia naisia, mutta näin jälkeenpäin eron jälkeen olen tullut toisiin ajatuksiin. Hän kuitenkin jäi kiinni tekstittelystä. Ja eron jälkeen löysin viagrrareseptin, jota ei ainakaan minua varten oltu hankittu.
Alkoholi. Masennus. Työuupumus. Mieshormonivaje. Sivusuhde. Ja mahdollisesti kaikki nämä yhtaikaa.
Rapu horoskooppi. Juo välillä yksinään ja tissuttelee iltaisin jos vaan on kaapissa juomia. Tästä tulee välillä riitaa. Itse en juo juuri lainkaan.
Noin vuoden ollut tällaista. Välillä luulin jo että tokenee mutta aina jotenkin ajautuu samoille linjoille. Ei tee lasten kanssa mitään jos ei käske tai pyydä tekemään jotain. Mieluiten sohvalla makaa töiden jälkeen ja haluaa nuokkua tai torkahdella. Sanoo aina olevansa väsynyt.ei liiku juurikaan. Ylipainoa ei kuitenkaan ole. Isänsä samanlainen hieman luonteeltaan. Mieluiten erakkona.Ei pidä yhteyttä ollenkaan poikaansa ehkä 4 kertaa vuodessa näkevät ja harvakseltaan puhuvat. Mies sanoi että paras loma olisi sellainen että saisi olla tekemättä yhtään mitään että makaisi vain sängyssä.
Kristiina81 kirjoitti:
Rapu horoskooppi. Juo välillä yksinään ja tissuttelee iltaisin jos vaan on kaapissa juomia. Tästä tulee välillä riitaa. Itse en juo juuri lainkaan.
Noin vuoden ollut tällaista. Välillä luulin jo että tokenee mutta aina jotenkin ajautuu samoille linjoille. Ei tee lasten kanssa mitään jos ei käske tai pyydä tekemään jotain. Mieluiten sohvalla makaa töiden jälkeen ja haluaa nuokkua tai torkahdella. Sanoo aina olevansa väsynyt.ei liiku juurikaan. Ylipainoa ei kuitenkaan ole. Isänsä samanlainen hieman luonteeltaan. Mieluiten erakkona.Ei pidä yhteyttä ollenkaan poikaansa ehkä 4 kertaa vuodessa näkevät ja harvakseltaan puhuvat. Mies sanoi että paras loma olisi sellainen että saisi olla tekemättä yhtään mitään että makaisi vain sängyssä.
Masennus. Lääkkeet siihen niin pääsee eteenpäin
Mun kaverin mies kun käyttäytyi noin niin sillä oli toinen nainen ja kaverin mies alkoi pikkuhiljaa hajoamaan kun joutui peittelemään asiaa.