Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 85-88-syntynyt, mihin "kastiin" kuuluit yläasteella?

Vierailija
30.05.2018 |

Olitko kenties pissis, ernu, hevari, hippi, emo, fruittari vai mikä? Vai olitko harvinaisuus, joka ei kuulunut mihinkään?

Onko nykyään enää mitään nuorison "alalajeja" muutakuin kaikki samaa massaa? (tytöillä: hiukset keskijakauksella, palkkikulmat, pillifarkut/revityt farkut niin että nilkat näkyvät, kånken-reppu/niken jumppapussi ja pyöränä jopo)

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserisakkia olin silloin ja yhä vieläkin :(

Vierailija
2/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tavis. Pari hyvää kaveria, poikien silmissä ruma ja syrjitty. Miehiltä sain ensimmäisen kerran huomiota 26-vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun ainoa hevari eli siis pohjasakkaa.

Vierailija
4/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissis kuulema :D järkee tuli kyllä jo lukioaikana

Vierailija
5/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ja college-paita, eli tavis varmaan. Rankasti koulukiusattu.

Vierailija
6/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tavis, mutta sitten kun aloin saada huomiota "suosituilta" niin muutuin vähän pissikseksi. Tosin häpeilin sitä niiden oikeiden vanhojen kavereiden seurassa ja esim. kun vaihdoin seuraa niin kävin välillä vessassa vaihtamassa vaatteita/lisäämässä/vähentämässä meikkiä sen mukaan kenen porukkaan olin menossa seuraavaksi. Huoh, oli se hankalaa :D

Vierailija
7/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ihan vaan luuseri :D  hajuttomat ja mauttomat vaatteet jostain prismasta, ei tyylitajua, hiukset roikkui päätä myöten, ei meikkiä. muistan kuinka kaikkien piti kuulua johonkin tällaiseen ryhmään ollakseen vähän cool. luuseriudestakin pystyi nousemaan, jos sai kasattua itselleen vaikka "emo" tai "ernu" imagon. itse en siinä onnistunut.

Nykyään ei katukuvassa ( ainakaan pk. seudulla ) enää näitä näy. kaikki tuntuu olevan sitä samaa siististi sliipattua massaa. vaikea enää ulkonäön perusteella sanoa, ketkä voisivat olla niitä epäsuosittuja, joita itse edustin. kaikki on nykyään nättejä ja siististi pukeutuvia.

Vierailija
8/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ernu tietty. Masentunut vieläkin.

Kyllä ne nykyään on kaikenlaisia hiihtäjiä. On metallinaamaa ja sateenkaaritukkaa. Taitaa ne tavisliisat olla vähemmistössä, jätkissä taas sitten on aivan liikaa taviksia. 

Vierailija
9/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavis olin, sillä olin liian arka pyytämään vanhemmilta rahaa uusiin vaatteisiin (olimme köyhiä). Toisaalta onneksi näin, sillä muuten olisin varmaan ostanut paineen alla niitä pissisvaatteita, micmacia ja playboypupu-toppeja!! 😁

Vierailija
10/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä epäsuosittu ja kiusattu nörttityttö vm. -85. Muuten olin melko tavis.

Vierailija
11/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luuseri, eli köyhästä perheestä rumissa vaatteissa kulkeva, alaviistoon katsottava tyyppi, jolla oli vielä rillit! Hui! Parikymppisenä olinkin sit jo mallimammojen pyyntöjä välttelevä, rehellisesti sanottuna kaunis nuori nainen. Itsetunto ei ole koskaan ollut kohdillaan sen alentuvan kohtelun takia, mitä koulussa koin, mutta ei sitä päältäpäin huomaa. Silti toivon joskus, ettei kouluaika olisi ollut ihan niin paskaa.

Vierailija
12/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevari/gootti. Ja mihin tuo nyt tänä päivänä olisi muuttunut? Edelleen sama musiikki menee. Pukeutuminen on rauhallisempaa kuin teininä.

Vierailija
13/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goottihippiernu :D

Vierailija
14/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiskunnassa ei kauheasti mitään alalajeja ollut. Pojilla oli tummat vaatteet, hiukset mallia jakaus tai hyppyritukka 😁 Olin ujo poika joka tarkkaili tilannetta porukan sivummalla. Tietokoneet ja joukkuelajit kiinnostivat ja salaa katselin tyttöjä välitunneilla. Luokassa istuin aina nurkkapaikalla takarivissä. Pienellä paikkakunnalla koulussa oli hyvä meininki eikä tappeluita tai kiusaamista ollut 👍

Mies vm86

Vierailija
15/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tunnollinen, yksinäinen hikari.

Vierailija
16/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon '90, mutta kastit näköjään samat. Meidän perälle taisi emot ja ernut tulla vasta enemmän kuin olin itse jo lukion puolella. Olin itse sitä emokastia, yläasteen alkupuolella tosin olisin salaa halunnut olla pissis... Ja vähän varmaan olinkin pukeutumisen puolesta, mutta luonne/suosio ei ihan niihin piireihin riittänyt.

Nykynuorisot tosiaan eivät tunnu juuri erottuvan toisistaan. Heidät voi ehkä jakaa karkeasti kolmeen: tavikset, sporttiset ja (japani)ernut. Ernuja selkeä vähemmistö, mutta heitäkin näkee. Hevarit, punkkarit, rokkarit ja hipit tuntuvat pudonneen kuvasta täysin. Ehkei musiikkimaku enää ole samalla tavalla identiteettikysymys.

Vierailija
17/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vähän pissimäinen, mutta samalla luokan priimus ja oppilaskunta-aktiivi. Vaatteet viimeisen päälle, nenä vähän pystyssä, viikonloppuisin pussikaljaa ja röökiä takapihalla. Keskiarvo silti yli 9,5. Samanlaisia oli parhaat kaverit. Koulu oli tärkeä, mutta muuten pissisteltiin. Osattiin käyttäytyä aikuisten seurassa.

Vierailija
18/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika epäsuosittu ja kuuntelin erilaista musiikkia kuin muut.

Vierailija
19/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freaks & Geeks -sarja alkoi niihin aikoihin ja hihkuin kun viimein pystyin samaistumaan johonkin: Olin aivan kuin Lindsay Weir! Ei hänkään ollut kunnolla freak tai geek, jotain siltä väliltä ja kaikki suhtautuivat epäillen.

Vierailija
20/48 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin punkkari, tukka irokeesi ja naamassa ja korvissa hakaneuloja. Vaatteet meiningillä ihansama, enimmäkseen ostin kierrätyskeskuksesta mitä vaan mikä meni päälle, sellainen sekava sekamelska. Ei ollu niin justiinsa. Koulussa kävin jos jaksoin. Meni röökiä ja kaljaa vedellessä ja randomtuttavien kanssa nusautellessa yläaste ja lukio. Olin tosi vihanen maailmalle ja kaikille, muunmuassa itelleni. No sieltä noustiin. Nykyään menee ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi