Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei opettaja! Miksi kuvittelet, että koulusihteereillä tai rehtoreilla on myös 2,5 kuukauden kesäloma? Miksi tämä toistuu joka vuosi?

Vierailija
30.05.2018 |

Olen koulusihteeri koulussa ja minulla on normaali toimistotyöläisen kesäloma, 30 päivää. Vasta 15 vuoden kokemuksen jälkeen loma nousee 38 päivään.

No, JOKA IKINEN kevät opettajat ovat aivan hoomoilasena, kun hakevat jotain papereita kevätjuhlien jälkeen koulusta. "OOTKO SÄ VIELÄKIN TÄÄLLÄ TÖISSÄ!?!" Siis maanantaina, kun kevätjuhlat ovat olleet lauantaina. Ja nyt tällä viikolla moni on tullut kyselemään, olenko vielä ensi viikolla sattumoisin paikalla, jos kävisi siivoamassa luokan. No kyllä olen, olen koko kesäkuun töissä. Ihan normaalisti, kuten kaikkina aiempinakin vuosina. Käytän kesällä kuukauden loman ja loput lomapäivät jouluna ja hiihtolomalla. Ei minulla ole mitään muita lomia, ei syyslomaa tai pidempiä joululomia. Minulla on ne tasan 30 lomapäivää.

Aargh.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämä ainakaan minulle yllätyksenä tullut. Tuohan on yksi niistä syistä, miksi juuri kukaan ope ei halua reksiksi.

T. Ope

Vierailija
2/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusihteerillä nyt ehkä onkin koko työajalle tuottavaa tekemistä, mutta rehtori voi kesällä vain hekumoida jotain tyhjänpäiväistä työhuoneessaan, tai jopa kotonaan. Viime kesänä meillä rehtori ilmoitti ettei ehkä ole tavoitettavissa työpaikalla kesän työpäivinä. Puhelimeen voi soittaa. Sellainen työn sankari!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän koulun opettajat ovat hävyttömän tyhmiä.

Vierailija
4/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten ole 2.5kk vaan 2kk lomaa (Tampere)! Pari vesoa ennen kuin oppilaat tulevat.

Vierailija
5/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä yliopistolla ja sama meininki. Opettajilla on kokonaistyöaika ja lähtevät (ihan oikeutetusti lukuvuoden jälkeen) lomalle jo kesäkuussa ja palaavat vasta lukuvuoden alkaessa. Itse olen toimistotyöajalla ja normaalit lomat 30 päivää vuodessa. Joka vuosi muutama kyselee, miksi olen vielä kesäkuussa töissä ja miksi en jo lähde lomille tai kotiin puolen päivän maissa kun on niin nätit säät. Ei mene jakeluun, että työaika on erilainen!

Vierailija
6/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulusihteerillä nyt ehkä onkin koko työajalle tuottavaa tekemistä, mutta rehtori voi kesällä vain hekumoida jotain tyhjänpäiväistä työhuoneessaan, tai jopa kotonaan. Viime kesänä meillä rehtori ilmoitti ettei ehkä ole tavoitettavissa työpaikalla kesän työpäivinä. Puhelimeen voi soittaa. Sellainen työn sankari!

Niin, tämän päivän sana on etätyö! Voi olla vaikea hahmottaa jos ainoa kosketus työelämään on koululaitos. Miksi reksin pitäisi tehdä työnsä koululla?

Vierailija
7/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä töitä tekee, viisas pääsee  helpommalla...

Vierailija
8/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 30 päivän lomakaan normaali toimistotyöläisen loma ole, kun lauantaita ei lasketa. Tavalliselle toimistotyöntekijälle 30 päivän loma on yhteensä viisi viikkoa, koulusihteerille se on kuusi viikkoa.

Mutta tyhmiähän nuo opettajat ovat, jos vuosi toisensa perään taivastelevat samaa asiaa.

Vierailija
9/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämän päivän sana on etätyö! Voi olla vaikea hahmottaa jos ainoa kosketus työelämään on koululaitos. Miksi reksin pitäisi tehdä työnsä koululla?

Kuka vahtii että reksi tekee mitään järkevää? Edes siellä koululla, kun rehtori on yksin koulusihteerin kanssal.

Vierailija
10/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vahtii että reksi tekee mitään järkevää? Edes siellä koululla, kun rehtori on yksin koulusihteerin kanssal.

Hänellä lienee tietyt tehtävät, jotka täytyy kesän aikana saada valmiiksi. Ei ole enää tätä päivää, että seurataan sitä miten paljon viettää työpaikalla aikaa vaan tulokset ratkaisevat. Kuka seuraa muita kymmeniä tuhansia ihmisiä, jotka tekevät koko ajan kotona tai mökillä etätöitä?

Vierailija
11/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä lienee tietyt tehtävät, jotka täytyy kesän aikana saada valmiiksi. Ei ole enää tätä päivää, että seurataan sitä miten paljon viettää työpaikalla aikaa vaan tulokset ratkaisevat. Kuka seuraa muita kymmeniä tuhansia ihmisiä, jotka tekevät koko ajan kotona tai mökillä etätöitä?

Just! No mitäpä sitä sitten turhaan erittelemään loman pituutta, kun "tulokset ratkaisevat"!

Vierailija
12/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin meille oppilashuollon palveluiden väelle ilosesti hehkutetaan alkavaa lomaa. Sitten ihmetellään mitä se terkka muka tekee yksikseen koululla (eskareiden ja seiskojen tarkastuksia).

Vierailija
13/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole 2.5kk vaan 2kk lomaa (Tampere)! Pari vesoa ennen kuin oppilaat tulevat.

Kesälomasi on YHDEN päivän lyhempi kuin kaksi vuotta sitten. VESO kuuluu palkanmaksusi perusteisiin ja siis täysin työaikaasi joten äläpä valehtele.

Opettajat pitäisi velvoittaa töihin juhannukseen saakka. Ei olisi aina niin kiire...

toinen koulusihteeri Tampereelta

Vierailija
14/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusihteereille tuli Tampereella pari vuotta sitten kellokortit.

Vierailija
15/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä yliopistolla ja sama meininki. Opettajilla on kokonaistyöaika ja lähtevät (ihan oikeutetusti lukuvuoden jälkeen) lomalle jo kesäkuussa ja palaavat vasta lukuvuoden alkaessa. Itse olen toimistotyöajalla ja normaalit lomat 30 päivää vuodessa. Joka vuosi muutama kyselee, miksi olen vielä kesäkuussa töissä ja miksi en jo lähde lomille tai kotiin puolen päivän maissa kun on niin nätit säät. Ei mene jakeluun, että työaika on erilainen!

Pyydä kyselijöitä ehdottamaan asiaa työnantajallesi, sano että hyvä idea, sinulle sopii mutta työnantaja ei ole kovin innostunut asiasta.

Vierailija
16/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusihteereille tuli Tampereella pari vuotta sitten kellokortit.

Ei kellokortti estä etätöitä.

Vierailija
17/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu loppuu 3.6. Ja alkaa 7.8. Miten puoli kuukautta saadaan mahtumaan kolmeen päivään?

Vierailija
18/18 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä vieläkin töissä? Eikö lomat ala jo?