Anoppi yrittää houkutella lapsemme pikkumarttojen toimintaan
Eikä tyttöä kiinnosta lainkaan moinen mummotouhu. Menee hermo!!
Kommentit (17)
Kuulostaa hyvältä harrastukselta. Voisihan tyttösi käydä kerran pari katsomassa, miltä näyttää. Ties vaikka alkaisi kiinnostaa; eihän sitä mikään pakko ole jatkaa, jos ei innostusta synnykään!
Mä pukkasin aikoinaan ekaluokkalaisen poikani 4H-kokkikerhoon. Oli ainoa poika koko ryhmässä eikä aluksi olisi millään halunnut mennä. Kuitenkin innostuikin hommasta niin, että myöhemmin opiskeli ravintola-alalle.
Ihana isoäiti! Olisipa itselläkin ollut mummo, joka olisi viettänyt kanssani aikaa ja opettanut minulle asioita.
Mihinkäs toimintaan sinä sitten olet halunnut vetää tyttöjäsi mukaan ? Vai oletko sitä mieltä, että heidän pitäisi van pelata jotain tietokonepelejään.
Anna nyt tytärtesi sentään päättää itse, kiinnostaako mummin ehdottama toiminta vai ei ja jos ei kerran kiinnosta niin eihän asiassa ole sitten mitään mietittävääkään.
Muuten: kun kerran kyse on pikkumartoista, niin eikö se tarkoita sitä, että siellä heillä olisi ikätovereita seuranaan ?
Eihän mummo kuitenkaan ehdottanut mihinkään 'isoäiti-marttoihin' liittymään...
Mummohan kuulostaa ihan järkevältä ihmiseltä, vai pitäisikö hänenkin, seuratakseen aikaa, pelata aamusta iltaan jotain tietokonepelejä ja ottaa itsestään 'selfieitä' ja lähetellä niitä someen ?
On ihan tylsää edes keskustella täällä, kun jos vaikka esittäisi kaikki mahdolliset vaihtoehdot tasapuolisesti asiasta, niin ei saa kuin kaiken nollaavan alapeukun vastaukseksi.
Tiedoksi: sen osaa laittaa minkä tahansa kommentin tai jutun perään jokainen ja ihan mitään kirjoitusta lukemattakaan.
Taidankin siis huvikseni siirtyä pelkästään alapeukuttelemaan tällä palstalla...
Se ainakin on paljon helpompaa, kuin muitten asioiden miettiminen, tai niiden uusavuttomien, jotka eivät osaa itse päättää omassa elämässään mitään, ihan omia asioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tyttöä kiinnosta lainkaan moinen mummotouhu. Menee hermo!!
Kumpi sitä nyt oikeasti pitää jonain 'mummotouhuna' , sinä, vaiko tyttäresi ?
Ettei nyt vain puhuisi tuossa puolestaan ihan vaan se sinun oma vanhenemisen pelkosi.
Muista ettei aika pysy paikallaan, eivätkä lapset elämässään valmistaudu olemaan lapsia koko loppuikäänsä.
Itse kävin lapsena 9 vuotiaana marttojen kurssin. Innostuin ruoanlaitosta, aloin itse imuroida huoneeni, pestä pyykkini ja ikkunani. Kaverini oli myös kurssilla ja tykkäsi myös kovasti.
Pikkumartat eivät ole mummoja nähneetkään! Kyseessähän on lasten ja varhaisnuorten oma toiminta - hyödyllistä ja hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin lapsena 9 vuotiaana marttojen kurssin. Innostuin ruoanlaitosta, aloin itse imuroida huoneeni, pestä pyykkini ja ikkunani. Kaverini oli myös kurssilla ja tykkäsi myös kovasti.
Tää onkin hyvä! Tiedän mille kurssille laitan lapseni, kun hän vähän kasvaa. Hienoa, jos martat saa lapsen jopa innostumaan kotitöistä, kun ne on yleensä pakkopullaa.
Mikä ihmeen provo-tsunami tänään täällä on... menee oikeasti hermo...!
Pikkumartat? Eihän semmosta ole olemassakaan :D
Vier Mikä ihmeen provo-tsunami tänään täällä on... menee oikeasti hermo...![/quote kirjoitti:
Kuka täällä nyt mitään 'provoillut' olisi, mietittiin vain vastauksia tuota sinun ongelmanasi esittämääsi asiaan.
Miksi sitten ollenkaan halusit keskustella täällä tuosta, itse esittämästäsi, asiasta ?
Vikahan taitaakin siis olla vain niissä sinun hermoissasi.
Minulla oli lapsena kaikenlaisia harrastuksia, kaikissa en olisi halunnut käydä, mutta nyt aikuisena ei ole kaduttanut. Soitin pianoa, tanssin balettia ja kävin sellaisessa yleiskerhossa, jossa tehtiin kaikenlaista. Leivottiin, tehtiin ruokaa, käsitöitä, puutöitä, laulettiin, soitettiin, askarreltiin, siivottiin, retkeiltiin, luettiin. Tämän lisäksi vanhemmat opettivat kaikenlaista remontoinnista ohjelmoinnin alkeisiin. Kertaakaan näistä taidoista ei ole ollut haittaa. Jos villasukkaan tulee reikä, osaan parsia sen. Kun sauna oli huonossa kunnossa, osasin rakentaa uudet lauteet. Osaan ratkoa yleisimmät tietotekniset ongelmat, vaihtaa sähkölaitteen johdon ja laittaa valaisimen sokeripalaan. Tiedän miten eri tahroja kannattaa yrittää poistaa vaatteista, miten keraamisen lieden saa helpoiten puhtaaksi ja miten mankelia käytetään. Siitä, että vanhempani aktiivisesti opettivat kaikenlaisia arjen taitoja ja halusivat myös ulkopuolisen ohjauksella antaa mahdollisuuden tehdä kaikenlaista, he saivat palkinnoksi itsenäisen lapsen joka hoitaa omat asiansa. Muutin kotoa 16-vuotiaana, hyvin olen pärjännyt viimeiset kahdeksan vuotta eikä ole tarvinnut huutaa vanhempia apuun. Aika kamala tilanne, eikö!
Kylläpä ap:lla on taas ennakkoluuloja Marttatoiminnasta.
Voi kamalaa, lapsi voisi pian oppia jotain hyödyllistä.
Sanokaa sille mummolle, että lasta ei kiinnosta.
Eikö tyttöä oikeasti kiinnosta, vai ajatteletko ettei voi kiinnostaa? En ole martta-ihminen itsekään, mutta ihan yleishyödylliseltä puuhastelulta se niiden toiminta vaikuttaa. Anna lapsen kokeilla jos on vähänkään kiinnostusta, jättäytyy sitten pois jos ei huvita.