Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö 8v sanonut uskovaisen kaverinsa luona "no voi jeesus" ja saanut kaverin äidiltä luunapin

Vierailija
29.05.2018 |

Oikein vai väärin? Meillä ei käytetä ruumiillista kuritusta. Mitään lasua nyt en lähde nyt värkkäämään mutta kuinka toimia? Lapsi itse vaan naureskelee asialle ja on kertonut muitakin "naurettavia" asioita mitä tällä kaverilla ei saa tehdä (mm. pelata the sims peliä kun siinä on se viikatemies-hahmo)

Miten itse toimisitte?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää. Ota yhteyttä perheen äitiin ja kerro, ettet hyväksy hänen tekoaan ja sano, ettet hyväksy ruumiillista kuritusta missään muodossa.

Vierailija
2/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perhe porvoossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono yritys.

Vierailija
4/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa tyttösi tyhmästi. Ei mitään tilanne tajua. Tuo viikatemies-juttu paljasti provoksi.

Vierailija
5/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö olisi pitänyt laittaa arestiin mielummin.

Vierailija
6/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:nkin perhe taitaa olla uskovainen kun sen tyttö voivottelee jeesusta?

Vierailija
7/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tyttö oppii tuosta luunapista ja ymmärtää että käyttäytyi sopimattomasti ja ettei niin tule enää tehdä.

Aivan toisin kuin jostakin torumisesta tai muusta vapaankasvatuksen mielipuolisista ”kasvatusohjeista”.

Vierailija
8/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia en itse usko käsitteeseen "kylä kasvattaa lapsen", kun sitten sieltä tulee joku uskovainen jakelemaan luunappeja todella mitättömisyä jutuista. Kasvattakaa omat lapset elkääkä yrittäkö syöttää outoja moraalejanne lapselleni.

Vierailija
9/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi ensin jutella tuon äidin kanssa. Mistä muuten lapsesi on oppinut tuollaisen sanonnan? Niin, teiltä aikuisilta kotoa. Onko se muuten mielestäsi sovelias sanonta?

Jos äiti myöntää antaneensa luunapin, itse ainakin tekisin rikosilmoituksen. Kyllä asioista voi sanoa, mutta koskea fyysisesti kehenkään, se on nollatoleranssi.

Monesti lapset värittävät kertomuksiaan, joten ihan lapsen kertomuksen varassa en olisi. Tosin, jos olet huolellisesti jututtanut tytärtäsi, kyllähän asia sitten sinänsä on selvä.

Vierailija
10/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoista alhaisimpia ovat ne, joissa se tehdään jonkin ihmisryhmän kustannuksella. 

Vierailija
11/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tyttö oppii tuosta luunapista ja ymmärtää että käyttäytyi sopimattomasti ja ettei niin tule enää tehdä.

Aivan toisin kuin jostakin torumisesta tai muusta vapaankasvatuksen mielipuolisista ”kasvatusohjeista”.

Minä sain pienenä luunappeja, mutta siitä alkaa olla 60 vuotta aikaa. Kokemuksesta sanoisin, ettei satu paljon, jos on pehmeämpää sorttia, mutta luunappi voi olla myös kovempi, jolloin vastaa lyöntiä.

Jokainen voi testailla otsaansa.

Nöyryytys se joka tapauksessa on. Sanoisin tuolle luunapeilla kasvattavalle, että pitää harkita rikosilmoitusta pahoinpitelystä, kun nykyisin laki ei salli lasten ruumiillista kuritusta.

Uskovaiselle äidille voi myös muistuttaa Jeesuksen lausunnosta "Sallikaa lasten tulla minun tyköni --- sillä heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta".  http://raamattu.fi/1992/Mark.10.html

Siltä varalta, että häneltä olisi päässyt tällainen keskeinen raamatullinen opinkappale unohtumaan pyhässä vihassaan.

Vierailija
12/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Mä sanoin lapsena kaverini äidille, että se näyttää ihan Kalevi Keihäseltä, siis siltä seiväsmatkojen perustajalta. Meni se äiti vähän totiseksi.

Vierailija
13/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus!

Vierailija
14/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen fyysinen kurittaminen on nykyään rikos.

Vierailija
15/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi harkita lasua. Tuskin se ruumiillinen kuritus rajoittuu siinä perheessä toisten lapsiin.

Vierailija
16/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin rikosilmoituksen pahoinpitelystä. 

Vierailija
17/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin paikalle aivan helvetin vihaisena ja kysyisin vieläkö tekee mieli jaella luunappeja jostain syystä.

Vierailija
18/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän takia en itse usko käsitteeseen "kylä kasvattaa lapsen", kun sitten sieltä tulee joku uskovainen jakelemaan luunappeja todella mitättömisyä jutuista. Kasvattakaa omat lapset elkääkä yrittäkö syöttää outoja moraalejanne lapselleni.

Niin, kasvattakaa lapsenne, älkääkä päästäkö muiden nurkkiin rienaamaan.

Vierailija
19/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kaverin perhe rauhanuskonnon väkeä?

Vierailija
20/31 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain pienenä luunappeja, mutta siitä alkaa olla 60 vuotta aikaa. Kokemuksesta sanoisin, ettei satu paljon, jos on pehmeämpää sorttia, mutta luunappi voi olla myös kovempi, jolloin vastaa lyöntiä.

Jokainen voi testailla otsaansa.

Nöyryytys se joka tapauksessa on. Sanoisin tuolle luunapeilla kasvattavalle, että pitää harkita rikosilmoitusta pahoinpitelystä, kun nykyisin laki ei salli lasten ruumiillista kuritusta.

Uskovaiselle äidille voi myös muistuttaa Jeesuksen lausunnosta "Sallikaa lasten tulla minun tyköni --- sillä heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta".  http://raamattu.fi/1992/Mark.10.html

Siltä varalta, että häneltä olisi päässyt tällainen keskeinen raamatullinen opinkappale unohtumaan pyhässä vihassaan.

Älä tule opettamaan Raamattua, kun et sitä tunne.

Raamatussa sanotaan aivan selkeästi lastenkasvatuksesta seuraavaa :

” Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa. ”

Sananl. 13:24

http://raamattu.fi/1933,38/Sananl.13.html