Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA osakekaupoissa

Ekaa kertaa
29.05.2018 |

Pitäisi myydä osakkeita, kannattaako myydä mielummin Marimekko vai Elisa, nyt tänään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi myyt?

Vierailija
2/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tuohon ole oikeaa vastausta mutta ihan omien mieltymysten perusteella minä luopuisin Marimekosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviin pakollisesti rahaa.

Vierailija
4/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppalehden sijoittajien suositukset:

Elisa: Myy

Marimekko: Osta

Mutta sanoisin, että riippuu siitä, että oletko kotiuttamassa voittoja nyt ja oletko ostanut joskus hyvinkin edullisesti. Eli miksipä ei myydä vaikka molempia.

Vierailija
5/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä mä katsoin myös ja olen tykännyt Elisasta, mutta suosittelevat myymään. Marimekko on mulle vieraampi. Nämä on tulleet mulle perintönä eli kaikki raha on ns. voittoa. Nyt kun tässä emmin, niin koko ajan menevät alaspäin :( Perkule. Teliaakin on, mutta se on niin pikkusumma, että antaa jäädä odottelemaan.

Vierailija
6/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisin Marimekon.

Vierailija
7/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy yhtä suuri osuus molempia niin hajautat riskin väärästä valinnasta.

Vierailija
8/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myynnin syystä? Eli miksi haluat myydä? Itse en myisi juuri nyt, koska kumpikin niiannut tänään, mutta on hyvin todennäköistä, että kumpikin palautuu takaisin muutamassa päivässä.

Tunnuslukujen perusteella Elisa on kalliimpi, eli sen perusteella kannattaisi myydä Elisa, mutta Elisa tuottaa osinkoja paremmin ja on todennäköisempää että Elisan kurssi kehittyy tulevaisuudessa paremmin, joten sen perusteella kannattaisi myydä Marimekko.

Kummastakin saat voittoa, mutta mitä suuremmalla voitolla myyt, niin sitä enemmän joudut maksamaan veroa.

Vierailija
9/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa kirjoitti:

Sieltä mä katsoin myös ja olen tykännyt Elisasta, mutta suosittelevat myymään. Marimekko on mulle vieraampi. Nämä on tulleet mulle perintönä eli kaikki raha on ns. voittoa. Nyt kun tässä emmin, niin koko ajan menevät alaspäin :( Perkule. Teliaakin on, mutta se on niin pikkusumma, että antaa jäädä odottelemaan.

Jos noita osakkeita myyt, ja myyntihinnat on yli 1000e, niin menee veroa, mutta vain voitosta.

Eli osakkeilla on ollut joku arvo perinnönjaossa, siitä tiedät ns. hankintahinnan.

Voitto = myyntihinta-hankintahinta-myyntikulut

Tai jos olet omistanut osakkeet vähintään 10 vuotta: (Hankintameno-olettama)

Voitto = myyntihinta - (40% myyntihinnasta)

Tai jos olet omistanut osakkeet alle 10 vuotta: (Hankintameno-olettama)

Voitto = myyntihinta - (20% myyntihinnasta)

Hankintameno-olettaman lisäksi luovutushinnasta ei saa vähentää mitään muuta.

Voitosta vero 30% kaikissa tapauksissa.

Vierailija
10/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kandeis myydä vaikka molemmista vaan sillä tonnilla? Tajusinko oikein? En myisi nyt ollenkaan, mutta pakko saada vielä mielellään tällä viikolla pari tonnia.

Vierailija
11/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osakeomistaminen on noin vaikeaa, että pitää neuvoja kysellä Vauva-palstalta asti, suosittelen myymään kaikki pois ja elämään ihan normaalipalkalla. Sitä paitsi, jos käy niin ikävästi, että jäät työttömäksi tms, osakkeesi katsotaan varallisuudeksi kaikissa tuissa lukuunottamatta ansiosidonnaista. Sillä ei ole väliä, tuottavatko ne osakkeet mitään.

Vierailija
12/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osakeomistaminen on noin vaikeaa, että pitää neuvoja kysellä Vauva-palstalta asti, suosittelen myymään kaikki pois ja elämään ihan normaalipalkalla. Sitä paitsi, jos käy niin ikävästi, että jäät työttömäksi tms, osakkeesi katsotaan varallisuudeksi kaikissa tuissa lukuunottamatta ansiosidonnaista. Sillä ei ole väliä, tuottavatko ne osakkeet mitään.

Ei kuule ole vaikeaa, mutta ei myöskään kokemusta ja Vauva-palstalta saa monesti hyviä vinkkejä. Mitä se sua liikuttaa, jos mä täällä kyselen ja muut ilokseni vastaavat. Välllä on akuuttia rahan tarvetta ja mielummin mä niitä osakkeita myyn kun pikavippejä nostan. Työttömäksi en jää, niin kauan kun henki pihisee eli tukia en kaipaa enkä oikeastaan sun kommenttajakaan XD

Vierailija
13/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoiks kaikki ja haisemaan.

Vierailija
14/14 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea ainakin saa vaikka olisi osakkeita tai muuta omaisuutta. Asumistuki on sellainen pyhä lehmä meidän järjestelmässämme, että siihen ei kajota. Se on nimittäin menetelmä, jolla siirretään julkista rahaa sijoittajien taskuun.