Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä anoppi meille hetkeksi asumaan?

Vierailija
29.05.2018 |

Olen raskaana ja emme ole saaneet esikoiselle muuta hoitajaa tulevan synnytyksen ajaksi kuin anoppi. Anoppi itse asuu kauempana ja hän siis tulisi meille asumaan pariksi päiväksi esikoisemme kanssa kun synnytykseni käynnistyy ja kun olemme sairaalassa. En pidä anopista, koska hän sekaantuu kaikkeen. Penkoo kaapit ja laatikot ja kun vähän silmä välttää niin järjestelee kaappejamme uudelleen ja saattaa muuttaa sisustusta esim. ostaa "lahjaksi" jonkun vanhan karmivan taulun jolle sitten lyö naulan makuuhuoneemme seinään ja ripustaa taulun siihen. Pelkään oikeasti, että mitä kodissamme tapahtuu sen parin vuorokauden aikana kun anoppi saa mahdollisuuden rellestää täällä vapaasti. Haluaisin keskittyä synnytykseen enkä anopin metkujen miettimiseen. Miten pystyn olemaan ajattelematta tätä? Apua?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraatte anopille oman asunnon, Forenom tai citykoti tai mitä näitä nyt on, ne on täysin varusteltuja. Anoppi asuu siellä, esikoinen menee sinne hoitoon ja homma ratkaistu.

Ai niin, teillähän ei ole rahaa, siksi on pakko toimia näin. Eikä ole vuokra-asuntoja lähelläkään. Eikä mikään muukaan vaihtoehto käy.

Vierailija
2/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraatte anopille oman asunnon, Forenom tai citykoti tai mitä näitä nyt on, ne on täysin varusteltuja. Anoppi asuu siellä, esikoinen menee sinne hoitoon ja homma ratkaistu.

Ai niin, teillähän ei ole rahaa, siksi on pakko toimia näin. Eikä ole vuokra-asuntoja lähelläkään. Eikä mikään muukaan vaihtoehto käy.

Olisi meillä varaa laittaa anoppi vaikka hotelliinkin, mutta ollaan ajateltu, että esikoisen kannalta on parasta jos hän saa olla kotona. Esikoinen on kolmevuotias eikä ole tottunut yöpymään vieraissa paikoissa, hänelle on ihan riittävän jännittävää olla ilman meitä anopin kanssa meillä kotona. Lapsen parasta tässä mietin ja siksi yritän keksiä keinoja sietää tuon anopin meillä asumisen. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku naapurin äiti olisi voinut hoitaa lasta pari päivää?

Mutta jo nyt anoppi tulee, et voi muuta kuin purra hammasta ja myydä ylimääräiset taulut heti kun synnytyksestä kynnelle kykenet. Piilotat arkaluotoiset asiat lukittuihin laatikoihin ja otat avaimet mukaasi.

Itse en anoppia olisi vastaavassa tilanteessa huusholliini päästänyt. Lapsi/lapset kiikutettiin naapuriin synnytyksen ajaksi ja hoidosta sovittiin. Pitää tietysti olla mahdollisuus turvautua myös yöllä, joten se tietysti hankaloittaa hoitajan saamista.

Vierailija
4/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esikoista voi viedä anopin luo? Mies hakee sitten synnytyksen jälkeen takaisin.

Vierailija
5/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi meillä varaa laittaa anoppi vaikka hotelliinkin, mutta ollaan ajateltu, että esikoisen kannalta on parasta jos hän saa olla kotona. Esikoinen on kolmevuotias eikä ole tottunut yöpymään vieraissa paikoissa, hänelle on ihan riittävän jännittävää olla ilman meitä anopin kanssa meillä kotona. Lapsen parasta tässä mietin ja siksi yritän keksiä keinoja sietää tuon anopin meillä asumisen. Ap.

Miksi tätä ei voi tarjota lapselle seikkailuna? Lapsen paras ei ole se, että perheeseen tulee lisää lapsia, jos jo päivä mummon kanssa järkyttää hänet tolaltaan. Ei se isä sairaalassa koko aikaa ole, korkeintaan sen synnytysyön.

Vierailija
6/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö joku naapurin äiti olisi voinut hoitaa lasta pari päivää?

Mutta jo nyt anoppi tulee, et voi muuta kuin purra hammasta ja myydä ylimääräiset taulut heti kun synnytyksestä kynnelle kykenet. Piilotat arkaluotoiset asiat lukittuihin laatikoihin ja otat avaimet mukaasi.

Itse en anoppia olisi vastaavassa tilanteessa huusholliini päästänyt. Lapsi/lapset kiikutettiin naapuriin synnytyksen ajaksi ja hoidosta sovittiin. Pitää tietysti olla mahdollisuus turvautua myös yöllä, joten se tietysti hankaloittaa hoitajan saamista.

Ei ole sellaista naapurin äitiä, joka voisi ottaa esikoisemme. Ollaan kyllä kyselty ihmisiltä, mutta vaihtoehtoja ei juuri ole ja ne jotka olisi, ovat kieltäytyneet kesälomamatkoihin ym vedoten, minkä ymmärrän kyllä ihan hyvin. Olen ajatellut, että jos laittelen kaikenlaisia dildoja ja muita pelottavia asioita laatikoihin päällimmäisiksi niin ehkä anoppi ei kehtaa niitä sitten penkoa :D . Ap.

Vierailija
7/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkö ei tottele, jos yksinkertaisesti sanoo ystävällisesti mutta jämäkästi, että penkominen/asioiden järjestely on kielletty? Vai ettekö ole kokeilleet?

Kyllä, normaaleille ihmisille tätä ei tarvitsisi edes sanoa, mutta jos anoppi on... tuollainen, niin seuraavaksi voisi kokeilla ihan ääneen lausumista.

Vierailija
8/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitätte anopille toiveen, että ei tekisi kotonanne mitään muuta kuin hoitaisi ja viettäisi aikaa esikoisen kanssa.

Vierailija
9/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä ei voi tarjota lapselle seikkailuna? Lapsen paras ei ole se, että perheeseen tulee lisää lapsia, jos jo päivä mummon kanssa järkyttää hänet tolaltaan. Ei se isä sairaalassa koko aikaa ole, korkeintaan sen synnytysyön.

No ei päivä mummon kanssa lasta järkytä vaan mummon kanssa hotelliyö vaan tuntuu esikoisen kannalta huonommalta kuin yö kotona tutussa paikassa. Ap.

Vierailija
10/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan sama tilanne. Mies oli lapsen kanssa kotona kun itse olin sairaalassa. Synnytyksen ajaksi saatiin tuurilla tuttava esikoisen kanssa. Jos olisi mennyt iltaan ja yömyöhään, niin silloin toki olisi mies lähtenyt hakemaan esikoista, eikä ollut synnytyksessä mukana.

Vierailija
11/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänkö ei tottele, jos yksinkertaisesti sanoo ystävällisesti mutta jämäkästi, että penkominen/asioiden järjestely on kielletty? Vai ettekö ole kokeilleet?

Kyllä, normaaleille ihmisille tätä ei tarvitsisi edes sanoa, mutta jos anoppi on... tuollainen, niin seuraavaksi voisi kokeilla ihan ääneen lausumista.

Olen tietenkin kokeillut sanoa ja esim. sanonut suoraan että en halua koskaan yhtään taulua makuuhuoneeseemme, koska en tauluista tykkää, mutta omasta mielestään hän vain auttaa ja kuvittelee, että kyllä minä sitten ymmärrän miten kivoja taulut on kun sellaisen siellä näen. Ja mieskin on siis sanonut minun lisäkseni. Mutta jos ihminen on vähän rajaton niin hän on. Ap.

Vierailija
12/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt otat tämän tilaisuuden innolla vastaan ja virittelet anopille vähän mukavia jekkuansoja! Jos anoppi penkoo kaikki paikat, niin tehtaile johonkin laatikkoon paperi, josta käy ilmi valtava keksitty omaisuutesi, ja nauti sen jälkeen siitä, kun anoppi nuoleskelee. Toiseen laatikkoon paperi jostakin keksitystä vaivasta, joka vaatii ehdottoman tarkan erityisruokavalion ja sitten naureskelet salaa, kun anoppi väsää näitä vaikeita ruokia ja ihmettelet tietysti ääneen, että miksi. Anoppihan ei tietenkään voi paljastaa, mistä "tietää" tästä erityisruokavaliosta.

Nyt luovuutta kehiin, vain mielikuvitus on rajana! (Ja se, että älä nyt oikeasti tee mitään hirveää, kuten laadi väärennettyä diagnoosia mistään vakavasta sairaudesta.)

Vierailija
13/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi oikeasti on tuollainen että penkoo paikat ja järjestelee ja sisustaa koko talon uusiksi niin on varmasti myös sellainen joka ottaa nokkiinsa suoraan kieltämisestä.

Anoppi sanoo että hoitakaa itse lapsenne ja mököttää maailman tappiin kun ei saa huseerata mielensä mukaan.

Vierailija
14/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt vaan se anoppi sinne, voin vaikka luvata, että synnytys uuvuttaa sen verran, että et edes jaksa välittää koko ihmisestä.

Vierailija
15/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei päivä mummon kanssa lasta järkytä vaan mummon kanssa hotelliyö vaan tuntuu esikoisen kannalta huonommalta kuin yö kotona tutussa paikassa. Ap.

Teillä tulee olemaan ongelmia esikoisen kanssa kun vauva tulee kotiin, kerran on noin herkkä. Yksi yö 3v hotellissa tutun mummon kanssa on kamala asia? Ei kannata pitää niitä lapsia siellä pumpulissa.

Vierailija
16/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos anoppi oikeasti on tuollainen että penkoo paikat ja järjestelee ja sisustaa koko talon uusiksi niin on varmasti myös sellainen joka ottaa nokkiinsa suoraan kieltämisestä.

Anoppi sanoo että hoitakaa itse lapsenne ja mököttää maailman tappiin kun ei saa huseerata mielensä mukaan.

Sellainen hän juuri on ja noita mökötyksiä on nähty. Meillä on nyt vain kaksi vaihtoehtoa, joko anoppi meille esikoisen seuraksi tai että mies ei voi olla mukana synnytyksessä. Ja haluan miehen sinne mukaan ja hän itsekin haluaa olla ehdottomasti mukana. Joten olemme riippuvaisia anopin avusta ja siksi häntä pitää kohdella nyt vähän silkkihansikkain. Ap. 

Vierailija
17/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi kamala anoppi kun tulee auttamaan teitä että saatte olla rauhassa sairaalassa!

Vierailija
18/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö esikoista voi viedä anopin luo? Mies hakee sitten synnytyksen jälkeen takaisin.

Olen miettinyt miten esikoisen hoito järjestetään kun toinen syntyy ja niin helpolta ja järkevältä kuin hoitoon vieminen kuulostaakin, niin ei se ole mitenkään järkevä ratkaisu. Synnytyshän voi käynnistyä koska tahansa, joten ei ole mitään järkeä tai edes kivaa lasta kohtaan, että tämä tuupataan hoitoon monta viikkoa ennen laskettua aikaa, jotta ei sitten ole kotona kun h-hetki koittaa. Kun välimatkaa on enemmän niin lasta ei mysökään lähdetä viemään hoitoon sitten kun synnytys käynnistyy, koska se tunti tai pari on siinä kohtaa ikuisuus ja ainakin itse haluan olla sairaalassa kun lapsi maailmaan tulee enkä tien päällä ajelemassa anoppilaan. Itse ainakin opin ensimmäisestä synnytyksestä, että se lapsi voi tosiaan puskea itsensä maailmaan hyvin yllättäen ja ihan parissa tunnissa, joten ylimääräiselle säädölle ei ole aikaa.

Vierailija
19/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen hän juuri on ja noita mökötyksiä on nähty. Meillä on nyt vain kaksi vaihtoehtoa, joko anoppi meille esikoisen seuraksi tai että mies ei voi olla mukana synnytyksessä. Ja haluan miehen sinne mukaan ja hän itsekin haluaa olla ehdottomasti mukana. Joten olemme riippuvaisia anopin avusta ja siksi häntä pitää kohdella nyt vähän silkkihansikkain. Ap. 

Sitten se anoppi tulee teille ja sillä selvä. Tässä on monet tarjonnet vaihtoehtoja, mutta eivät kelpaa. Turha oikeastaan edes valittaa enää kun olet jo päätöksesi tehnyt.

Vierailija
20/46 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oma äitisi ei tule.  Onko hänkin niin hankala että ole katkaissut välit.

Kuule: miehesi voi olla lapsen kanssa ja sinä menet synnyttämään yksin-näin on tehty kautta maailman sivu.

Sinä se hankalalta kuulostat.

Jos olen sinun anoppisi-en tod. tulisikaan teille.

Minä minä minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi