Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanonnat/lauseet jotka menevät leffoissa aina samalla tavalla, esim. "Kiitos lahjasta, ei sun olis tarvinnut - Ei niin, mut mä halusin"

Vierailija
29.05.2018 |

Muita vastaavia?

Kommentit (332)

Vierailija
81/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa dekkari-tms. -sarjassa/elokuvassa, jos jotakuta epäillään jostakin ja tätä kuulustellaan/kysytään asiasta, niin aina epäilty vastaa että: "I don't know what you're talking about." Aina, joka kerta, huoh. Ja jopa olen kuullut suomalaisessa sarjassa ihan saman: "En tiedä mistä puhut." Aarrgh!

Aina kuulustelun alussa rikollinen on kivenkova, ei pukahdakaan. Kuulustelijan vähän kovistellessa mieli muuttuu tosi nopeasti ja sitten lauletaan kaikki.

Vierailija
82/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eat this!" kun hyvis yllättää pahiksen ja iskee esim vartaan sen torsoon tai kirveen sen naamaan tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on tosi masentunut ja koulutus/ura/omaisuus/perhe/kaverit menetetty mutta sitten tapaa jonkun pirteän ja hauskan hottiksen ja ne rakastuu ja yhtäkkiä kaikki onkin hyvin

Vierailija
84/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä häiritsee leffoissa/sarjoissa, kun kaksi henkilöä puhuvat puhelimessa ja sopivat esimerkiksi jonkin tapaamisen, eivätkä sanoo "heippaa" puhelun päätteeksi, luuri vaan kiinni. Melko töykeää olisi tosielämässä.

Vierailija
85/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut kiinnittänyt tähän huomiota mutta kerran mieheni mainitsi asiasta ja sen jälkeen tuntuu että tähän törmää koko ajan ja se ärsyttää vietävästi. Eli kaksi ihmistä keskustelee jostain tärkeästä/dramaattisesta asiasta ja sitten toinen sanoo "Look at me", ja usein vielä uudelleen painokkaammin "Look at me". Ja sitten kun se toinen katsoo, sanotaan jotain syvällistä/lohduttavaa/etc. Otetaan vielä ehkä kasvoista kiinni.

Tätä näkee elokuvissa ja TV:ssä jatkuvasti. Enkä ole IKINÄ törmännyt tähän oikeassa elämässä! En muista yhtään ainoaa tilannetta koko elämäni aikana että olisin sanonut jollekin painokkaasti "Katso mua" ja sitten vasta sanonut asiani?? Tai että kukaan olisi tehnyt noin minulle.

Joo, tämä on totta. Mut ehkä ne jenkeissä tekee noin? Sielä ainakin hoetaan kiusallisesti vastapuolen nimeä keskustelun lomassa. Mulla oli joskus työkaveri, joka puhuessaan vaati aina katsomaan ja kuuntelemaan. Mitä ikinä teinkään, se piti lopettaa, kun tyyppi vaati että ” katso mua!” Kuuntele mua nyt!” Ihan kuin en olisi voinut samalla kuunnella kun pyyhin vaikka pöytää .. oli ulkomaalainen, ja seura oli rasittavaa tämän takia.

Vierailija
86/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaarallinen tilanne, ja MIES joutuu jättämään naisen ratkaistakseen jonkin tilanteen, esim. purkaakseen pommin tai etsiäkseen reitin pinnalle, mies katsoo naista ja sanoo "Tulen takaisin hakemaan sinua, tiedäthän sen?"

Koskaan mies ei ui rauhassa pinnalle ja rantaan, eikä juokse pommia karkuun. Koskaan ei näytetä miten nainen hukkuu odottaessaan, tai räjähtää kappaleiksi.

Vierailija
87/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku tekee kuolemaa ja haluaisi puhua, paikalla olija hokee "älä puhu, et sinä kuole".

Kuolemaa tekevät jaksavat raahautua selvästi hyvin lihasvoimin vielä pitkäänkin.

"I promise" jostakin mikä on oikeasti mahdotonta.

88/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sankari käskee uhria pakenemaan ja aikoo jäädä itse paikalle hoitelemaan pahiksen, mutta uhri jää paikalle ja sanoo "ei, en lähde ilman sinua!"

Vierailija
89/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuleffoissa aina: perheen rakas koira tempoo ja haukkuu kohti pimeää metsää. Omistaja päästää sen irti ja rekku katoaa pimeään. Sitten ihmetellään että rekku karkasi.. Eihän se ikinä karkaa jne. Ja huudellaan rekkua koko ilta. Koira löytyy myöhemmin kuolleena. Jos oma koirani haukkuisi ja vetäisi johonkin pusikkoon päin niin en varmana päästäisi sitä ainakaan irti. Päinvastoin.

Vierailija
90/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleva tietää sekunnilleen kuolemansa, ja ehtii juuri sopivasti sanoa jotain syvällistä ja dramaattista, ja toinen vakuuttelee aina "YOU'RE NOT GONNA DIE!"

Vierailija
91/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pistä yks tuoppi" asiakas sanoo baarimikolle, ja asiakas saa just sen oluen minkä halusikin.

Vierailija
92/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv-sarjajakson tai elokuvan jännitysosuus on päättynyt esim. panttivankien ottajan tai kellarimurhaajan kiinniottoon tai sankaria takaa-ajaneen auton räjähdykseen. Jos sankari on mies, hän sanoo samaan tilanteeseen hänen kanssaan joutuneelle naiselle tai lapselle...

Tai jos sankari on nainen, vanha konstaapeli tulee sanomaan hänelle...

"It's over."

Vielä oudompaa on ollut ne pari kertaa, kun suomalaisessa ohjelmassa (Salkkarit, Vares?) on vastaavassa tilanteessa sanottu "Se on ohi." 

Vierailija
93/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pistä yks tuoppi" asiakas sanoo baarimikolle, ja asiakas saa just sen oluen minkä halusikin.

Ilmaiseksi.

Vierailija
94/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkareissa aina ku joku on tehny romanttisen illallisen nii ruuanlaittaja sanoo et "Jälkiruoka ois sit tuolla makuuhuoneen puolella...".

Tai sit toine henkilö sanoo et "mul on kauhee nälkä" nii toine jatkaa "niin mullakin" ja alkavat panemaan

Vierailija
95/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sankarit kulkevat rauhallisella alueella kunnes pahikset ilmestyvät ympäröivistä piiloistaan. "Me saimme seuraa." 

Yleensä teiniporukka tekee jotain vaarallista tai kiellettyä. "Minulla on paha aavistus tästä."

Vierailija
96/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toimintasankari paheksuu pahiksen toimintatapaa: "Aww hell no!"

Vierailija
97/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut häiritä se, että rikossarjoissa omaiset on aina ihan ok, jos puoliso/kumppani/vanhempi kuolee.

Toinen mikä joskus joissain (jenkki-)rikossarjoissa häiritsee, on se, että esim. murhajutussa joku avaintodistaja piilottelee jotain merkityksellistä asiaa ihan tyhmän syyn perusteella. Tyyliin luokkaa "okei mä näin ku se Einari oli se joka ampu Kallee päähän mut en mä voinu kertoo et mä olin bileissä sillon kun mun äiti luuli et oon opiskelemassa kirjastossa pliis älä kerro!". Ainakin itse kuvittelisi, että jos olisi tilanteessa, jossa olisi vakava rikos tapahtunut ja olisi jotain tilanteeseen liittyvää tietoa, niin sitä ei piilottelisi ihan triviaalin seikan takia.

Vierailija
98/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama baarimikko, joka kuivaa aina kuivauspyyhkeellä laseja kun päähenkilöt istuvat ravintolan tiskille... :D

Vierailija
99/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoissa leffoissa oli pakollinen jeesustelu: "Millainen ihminen tekee tällaista?" Olisko hullu murhaaja, ehkä?

Vierailija
100/332 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sankari on erotettu poliisivoimista/salaisen agentin hommista koska hän ajaa autolla liian kovaa ja ampuu liian isoilla aseilla. Nyt häntä kuitenkin tarvitaan, sillä KUKAAN MUU ei osaa hoitaa hommaa. Sankarilla on kuitenkin yksi ehto: "Alright, but if I'm going to do this, I'm going to do this my way."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme