Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shampoo, jolla saisi vähän karheutta lasimaisiin hiuksiin?

Vierailija
28.05.2018 |

Ei taida olla olemassa...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma. Ainoastaan föönaus pää alaspäin auttaa vähän. Ei vaan yleensä jaksa. Kaipaan myöskin vinkkiä hyvästä shampoosta.

Vierailija
2/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hoitsikka pois. :)

Ja pese silikonittomalla shampoolla, esim XZllä on hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä shampoo pois ja pese tukka oliiviöljysaippualla! Luin tämän vinkin eräästä blogista, ja toimii erittäin hyvin. Mulla kun on värjätty tukka niin laitan jätettäväksi hoitoaineeksi etikkahuuhtelun, joka sulkee hiussuomuja, mutta parempikuntoinen tukka ei välttämättä tarvi sitäkään.

Vierailija
4/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoainetta en käytäkään, siitäkin on haittapuolena sähköisyys jopa näin kesällä. Nyt olen käyttänyt juuri XZ shampoota ohuille hiuksille, ei kauhean hyvin toimi.

-ap

Vierailija
5/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Flowin palashampoo. Flowilta löytyy tukan pesuun monia erilaisia shampoopaloja, ja kyllä tulee karheutta ja tuhtisuutta heti eka pesun jälkeen hiuspehkoosi. 

Saattaapi pesun jälkeen tuuheuttaa niin hyvin, ettet meinaa saada selvitettyä pehkoasi kunnolla edes harvapiikkisellä selvityskammalla tai menee ainakin tovi aikaa siihen. Hiusten selvitystyötä kylläkin helpottaa tippa jotain öljyä esim. arganöljyä latvoihin, joka antaa myös kiiltoa hiuksiisi.

Vierailija
6/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biozellin suolasuihke toimii minulla hyvin shampoon kuin shamppon jäljitä.

Vierailija
7/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lush, Fair traded Honey shampoo. Tuo aikamoista volyymia, sitähän sinä kai kuitenkin haet, etkä korpputukkaa? Tämä antaa minun lasihiukselle enemmän volyymia kuin mitä sain kampaajalla, joka suihki ties mitä aineita ennen kuivausta. Joskus laitan latvpihin hiukan hoitoainetta, mutta kokeile ensin ilman.

Vierailija
8/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile suolasuihketta.

Vierailija
9/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä palashampoota, Karkkipäivä-blogissa oli että sillä tulee kamalan tuntuiset mutta erittäin tuuheat hiukset :D Googleta vaikka.

Ehkä kannattaa panostaa hiusten muotoilutuotteisiin? Suolasuihke, hiuspuuteri... Kaikki karheutta tuovat muotoilumömmöt, tupeeraus ja kiharrus voivat auttaa.

Vierailija
10/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne Bernerin shampoot.

Vierailija
11/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä ainakaan noita yllä suositeltuja oliivisaippuaa/ Flow palasaippuaa, niillä saat karsean likaisennäkösen lähmätukan ja harjaan jää iso kasa epämääräistä töhnää vaikka kuinka huutelet tukkaa pesun jälkeen. T. Olen Kokeillut

Vierailija
12/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntysuopaa, takkuuvarma!

Vierailija
13/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kokemuksia erilaisista täällä ehdotetuista plus joistain muista, mulla erittäin lasimainen, piikkisuora, pitkä tukka, rasvoittumiseen taipuvainen:

- XZ. Mikään kokeiltu ei ole toiminut hyvin. Pesuteho outo: eivät pese kunnolla pois päänahan rasvoittumista, mutta tukassa latvat menee rutikuiviksi, saamatta silti tuuheutta. Talvella sähköistävät pahasti.

- Flow shampoot: Luultavasti enemmän kuivahiuksisten juttu. Mulla näytti heti pesun jälkeen rasvalähmältä, eikä palan käyttö loppuun auttanut asiaa (siinä palassa luki että voi vaatia noin 10 pesukertaa totuttelua). Käytän muotoilutuotteita, joten voi olla ettei noiden palojen pesuteho vaan riittä poistamaan tuuheuttavia muotoilutuotteita ja lakkaa. 

- Oliiviöljysaippua:  Tämä itse asiassa mulla toimii erittäin hyvin, kunhan vaahdotan kunnolla kaksi kertaa. Yksi vaahdotus ei poista kaikkia muotoilutuotteita.

- Afrikkalainen musta saippua: Liian rasvaista ja hoitavaa, rasvainen Flow-palaa muistuttava efekti tulee.

- Eleven kampaamosarjan kampaajan minulle suosittelema yhdistelmä voluumishampoo + kosteuttava hoitoaine toimi erinomaisesti, mutta olen liian laiska käymään kampaamossa ostamassa vähän väliä tuotteita, kun muuten hiukset leikkautan vain kerran-pari vuodessa

- L'Orealin voluumisarja: ei vaikuttanut mitään

- Garnierin hentojen hiusten sarja: pesi ok, ei tuuheutusvaikutusta

Vierailija
14/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, hoitoaine on se joka liukastaa ja läsäyttää.

Vierailija
15/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo vuosia pessyt hiukseni Lidlin 99 sentin suihkugeelillä. Ennen näissä pulloissa luki, että tuote on sekä hiuksille että vartalolle. Jossain vaiheessa tämä kuvaus katosi, mutta olen edelleen jatkanut käyttöä hiuksiin. Normaalilla shampoolla (sekä marketti- että kampaamokamalla) ja etenkään hoitoaineella en saa hiuksista ikinä mieleisiä, eli juuri hieman karheita.

Vierailija
16/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hoitoaine pois. Minulla se ainakin vain latisti hiukset. Toki hiuksia pitää sitten harjata enemmän, mutta ei se nyt montaa minuuttia päivästä vie. Ja palashampoo voisi ehkä auttaa myös?

Vierailija
17/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä ainakaan noita yllä suositeltuja oliivisaippuaa/ Flow palasaippuaa, niillä saat karsean likaisennäkösen lähmätukan ja harjaan jää iso kasa epämääräistä töhnää vaikka kuinka huutelet tukkaa pesun jälkeen. T. Olen Kokeillut

Voi silti kannattaa kokeilla, osalla meinaan toimii tosi hyvin. Eikä ole kalliita kokeiluja, varsinkin jonkun oliiviöljysaippuan voi sitten käyttää käsi/vartalosaippuana jos ei itsellä tukanpesuun toimi.

Mulla Flow:n useimmat laadut lähmäistää vähän latvoja, on liikaa hoitavia öljyjä muutenkin rasvoittuvaan tukkaan. Perus oliiviöljysaippuat taas toimivat hyvin, ne kunnolla pesevät eikä mitkään superöljyiset. Myös paikkakunnan veden kovuus vaikuttaa selvästi paljon saippuamaisten aineiden toimimiseen: asun Helsingissä missä on pehmeä vesi, ja täällä esim. tuo oliiviöljysaippua toimii mulla hyvin, mutta jos menen vanhemmilleni kylään, ja siellä on kova vesijohtovesi, niin tulee lähmää.

Vierailija
18/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lush, Fair traded Honey shampoo. Tuo aikamoista volyymia, sitähän sinä kai kuitenkin haet, etkä korpputukkaa? Tämä antaa minun lasihiukselle enemmän volyymia kuin mitä sain kampaajalla, joka suihki ties mitä aineita ennen kuivausta. Joskus laitan latvpihin hiukan hoitoainetta, mutta kokeile ensin ilman.

Tämä, sekä saman firman Big merisuolashampoo ovat ainoat jotka toimivat minulla. Se suolashampoo antaa vielä enemmän volyymia kuin tuo hunajashampoo, mutta en voi käyttää sitä päivittäin koska se kuivattaa hiustani liikaa. Vuorottelen näiden kahden välillä.

Mulla on lasimainen, aivan piikkisuora ja harvahko polkkapituinen hius ja näillä shampoilla saan suht normaalituuhean näköiset hiukset itselleni.

Vierailija
19/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biozellin texturing spray antaa volyymia ja tosiaan tekstuuria, sen oikein tuntee sormissaan, kun sitä on suihkinut hiuksiinsa ja kuontalossn "asettelee" ja koskettaa. Itselläni toinen pullo menossa löydettyäni kys tuotteen aiemmin keväällä. Löytyy myös Biozellin suolasuihke, mutta ei ollenkaan sama asia eikä yhtä hyvä.

Vierailija
20/26 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul Mitchellin extra body-shampoo auttaa ainakin itselleni lasimaisiin hiuksiin, antaa pitoa ja muotoa leikkaukseen. Yksi pullo on melko hintava, noin 20 €, mutta riittää pitkään, lyhyihin hiuksiin ainakin puoli vuotta. Paljon pidempäänkin, jos ei tarvitse pestä hiuksia joka päivä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän