Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE:"Soini seisoo aborttipuheidensa takana: Ei pitäisi olla kenellekään yllätys --Soinin ministerikollegat tyrmäsivät ulkoministerin näkemykset.""

Vierailija
28.05.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10227106

"– Ei pitäisi olla kenellekään yllätys, että minulla on tällainen kanta. Enkä ole sitä häpeillyt, enkä koskaan häpeilekään."

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ole äärimmäisen harvinaisia ne tilanteet että äiti kuolisi jos raskautta ei keskeytetä

No montako tapausta se raamattu sitten sallii? Sori, en jaksa nyt itse selata. 

Vierailija
122/130 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ole äärimmäisen harvinaisia ne tilanteet että äiti kuolisi jos raskautta ei keskeytetä

Eiköhän ole äärimmäisen harvinaista tilanteet jossa terve raskaus lopetetaan vaikka aika olisi hyvä lapsen syntyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin haiskahtaa niin peruspatriarkaaliselta että naisen tulee uhrata itsensä elämän pyhälle tehtävälle, että etoo ihan kunnolla. Sitten kun Soini itse kuolee synnytyskomplikaatioihin tai jättää koulut kesken siksi että tuli raskaaksi "vähän huonoon aikaan" on asiallista alkaa aukoa päätään aborttia vastaan. Varsinkaan Suomen ulkoministerinä! (Jota pestiä en käsitä vieläkään millään logiikalla.)

Vierailija
124/130 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut jäävät kesken? lapsen takia.

Kerrotko, mitä koulua ei voi jatkaa äitiysloman jälkeen?

Entä äidin kuoleminen synnytyskomplikaatioihin?

En ole vielä yhtään tavannut, vaikka olen hoitoalalla

Kysymys on lapsesta, ihmisestä, joka voisi olla vaikka sinä tai minä.

Soini on Soini ja hänen mielipiteensä tiedetään tässä asiassa, joten en minäkään ymmärrä tätä kohua.

Vierailija
125/130 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina saanut kaikista vaalitenteistä tulokseksi Timo Soinin ja tämä aborttiasia on ollut määräävä tekijä jo aikojen alussa, etten häntä äänestä.

Miten kukaan länsimaalainen mies voi olla noin rankasti vastaan naisen itsemääräämisoikeutta omaan kroppaansa? Tästä olen käynyt useitakin keskusteluita tuttujen kanssa ja työpaikalla. Monet pitää tätä Soinin abortti kantaa vähäpätöisenä marginaaliasiana, jonka voi ohittaa olankohauksella.

Ei todellakaan voi. Ei eroa mitenkään muslimaisesta maailmasta.

Vierailija
126/130 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä Soini voisi enää tehdä on pyytää anteeksi irlantilaisilta ja muuttaa jonnekin maalle loppukaudeksi, kun ei Sipilää saa mikään irti tuolistaan. Mutta eihän näitä pyhimyksiä mikään saa häpeämään. 

Vierailija
127/130 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka hänen henkilökohtainen kantansa on varmasti ollut kaikkien tiedossa, niin Suomen ulkoministerin roolissa niitä ei pitäisi laukoa, koska siitä tulee Suomen virallinen kanta. No Soini tietää että hänen poliittinen uransa on joka tapauksessa ohi eikä siis enää välitä,

Vierailija
128/130 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soini on Soini ja hänen mielipiteensä tiedetään tässä asiassa, joten en minäkään ymmärrä tätä kohua.

Lapsen kanssa ei voi mennä korkeakouluihin tai vaativiin töihin, jotka usein vievät yli 60 tuntia viikosta. Olisikin näille Soinin tapaisille jeesustelijoille ihan loistavaa jos vaimo kävisi muutaman tunnin kaupankassalla ja tulisi kotiin ajoissa siivoamaan ja laittamaan murkinaa.

Ja lapsuudenystäväni kuoli massiiviseen verenvuotoon synnytyksessä. Mikä hitto sinä olet dissaamaan hänen kohtaloaan?

Vierailija
129/130 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä näillä aborttivastustajilla on kun kerta toisensa jälkeen tulevat kertomaan miten vähän aiheesta tietävät. Koittavat tarkoituksella tehdä hallaa omalle ideologialleen?

Vierailija
130/130 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kanssa ei voi mennä korkeakouluihin tai vaativiin töihin, jotka usein vievät yli 60 tuntia viikosta. Olisikin näille Soinin tapaisille jeesustelijoille ihan loistavaa jos vaimo kävisi muutaman tunnin kaupankassalla ja tulisi kotiin ajoissa siivoamaan ja laittamaan murkinaa.

Ja lapsuudenystäväni kuoli massiiviseen verenvuotoon synnytyksessä. Mikä hitto sinä olet dissaamaan hänen kohtaloaan?

Missä suojatyöpaikoissa näitä ussareita oikein sikiää, vai onko hellä laaja serkustoverkosto, jonka huomaan lapset voi lykätä pientä korvausta vastaan? Oikeassa maailmassa työnteko ja menestyminen vaatii ihan oikeaa, noh, työntekoa ja tunteja.