Miksi lähestyminen on miehille niin hankalaa Suomessa??!
Sitten valittavat palstoilla (tai ainakin AVlla) kuinka ovat sinkkuja? Haloo?! Missä järki?? Mene osoittamaan kiinnostusta naiseen,jos mielit deittailla tämän kanssa! Vannon ettei YKSIKÄÄN nainen heittäydy törkeäksi sinun lähestyessä häntä. On olemassa tasan kolme skenaariota:
A) Antavat numeron ja kiinnostus molemminpuolista
B) Antavat feikkinumeron, sillä eivät ole syystä tai toisesta kiinnostuneita mutta eivät kehtaa sitä kertoa
C) Eivät anna numeroa (mahdollisesti varattuja?)
See? Ei siis mitään vakavia seuraamuksia!
Viimeiset vuodet ulkomailla viettäneenä olen huomannut miesten lähestymisessa olevan huima ero! Suomessa kiinnostuksenosoituksia tuntemattomilta miehiltä tuli 0. Nykyään olen pudonnut laskuista. Sinällään arvostan Suomessa sitä,että miehet arvostavat tilaa naisen ympärillä eivätkä ole tungettelevia mutta johtaako tuo nimenomaan heidän yksinäisyyteen? Toinen asia,jota suomalaisuudessa deittailukulttuurissa arvostan on rehellisyys. "See you later" hyvästelystä ei voi koskaan olla varma näkeekö henkilöä enää. Useimmiten ei. Suomessa taas automaattisesti näkisi. Kaikkea en siis olisi muuttamassa.
Toki lähestymistavalla on merkitystä, ÄLKÄÄ KOMMENTOIKO VARTALOA!! Yksikään nainrn ei halua tuntea olevansa pelkkä lihanpala!! Tyylin kommentoiminen ok (toisaalta sekin tulee tehdä taktisesti "uu sexy jeans" revityistä farkuista ei paljon mieltä lämmitä ). Nykyään en numeroani anna (tekeydyn lähtöä tekeväksi turistiksi, paksu suomiaksentti ilahduttaa aina ystäviäni!!😁)mutta ne harvat joille olen sen antanut ovat olleet ulkoiselta olemukseltaan SIISTEJÄ, yrittäneet tutustua kunnolla (kyselleet kiinnostuksenkohteista/opiskelusta/töistä...) ja kohteliaita.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D) Nauravat päin naamaa tai haukkuvat ja tunnet olosi paskaksi koko loppupäivän.
Juuri näin, aloittajasta huomaa että ei tiedä yhtään mitään miten osa naisista käyttäyttyy kun lähestyt. Toisessa ketjussa jo sanoinkin, että olen jo lopettanut nuo aloitteen tekemiset kun ei vaan enää jaksa pakkien saantia.
M35
Jos nainen käyttäytyy törkeästi, eikö fiilis ole, että onneksi tuokin paljasti todellisen luonteensa heti, ei mennyt aikaa hukkaan.
Minua on ainakin harmittaneet ne pakit, kun toinen on ollut mahd ystävällinen ja mukava, silloin olen tuntenut että nyt menetän jotakin.
Vierailija kirjoitti:
D) Nauravat päin naamaa tai haukkuvat ja tunnet olosi paskaksi koko loppupäivän.
No, sitten ne joko olivat idiootteja eivätkä ansaitse sinua, tai sinulta puuttuu huumorintaju!
Kuule, tunteeseen ei kuole. Opettele kestämään kaikki tunteesi, tunnista ne ja päästä niistä irti.
On typerää ja epäkypsää jäädä lillimään huonoihin fiiliksiin kuin sika savikkoon.
Colette kirjoitti:
Mieslukija82 kirjoitti:
Kyllä hotteja naisia lähestytään usein ja paljon ihan täällä Suomessa.
Noin muuten niitä lähestymisiä voi saada jos on lämmin ja lähestyttävän oloinen..katsopas ympärillesi ja mieti näyttääkö valtaosa siltä että haluavat lähestymisiä? Voin vannoa että ei näytä.
En ole ollut suomessa pitkään aikaan. Elokuussa tulen käymään ja ensimmäistä kertaa olen innoissani siellä vierailusta! Mutta olet oikeassa, Suomessa kuten muissakaan idän maissa (viro,latvia,liettua,venäjä jne) ei hymyillä vastaantuleville. Se on mielestäni sääli.
37: Toki yritän säästää rahaa. Täällä alkoholi on tosin hyvin halpaa Suomeen verrattuna. Saan viinipullon pilkkahintaan lidlistä niin halutessani. Juominen ei kuitenkaan kiinnosta tällä hetkellä.
Siis valitat siitä, etteivät miehet lähesty Suomessa ja kun kerron syitä tähän niin kerrot ettet ole ollut Suomessa pitkään aikaan. Aika erikoista ja epäloogista.
Toi aloittajan viestin lopussa oleva "kokotaulukko" vai sanoisinko anti-kokotaulukko vesitti koko aloituksen. En voi suhtautua siihen vakavasti, enkä jaksa lukea, menen pois.
Mieslukija82 kirjoitti:
Colette kirjoitti:
Mieslukija82 kirjoitti:
Noin muuten niitä lähestymisiä voi saada jos on lämmin ja lähestyttävän oloinen..katsopas ympärillesi ja mieti näyttääkö valtaosa siltä että haluavat lähestymisiä? Voin vannoa että ei näytä.
En ole ollut suomessa pitkään aikaan. Elokuussa tulen käymään ja ensimmäistä kertaa olen innoissani siellä vierailusta! Mutta olet oikeassa, Suomessa kuten muissakaan idän maissa (viro,latvia,liettua,venäjä jne) ei hymyillä vastaantuleville. Se on mielestäni sääli.
37: Toki yritän säästää rahaa. Täällä alkoholi on tosin hyvin halpaa Suomeen verrattuna. Saan viinipullon pilkkahintaan lidlistä niin halutessani. Juominen ei kuitenkaan kiinnosta tällä hetkellä.
Siis valitat siitä, etteivät miehet lähesty Suomessa ja kun kerron syitä tähän niin kerrot ettet ole ollut Suomessa pitkään aikaan. Aika erikoista ja epäloogista.
Olen syntynyt ja viettänyt suurimman osan tähänastisesta elämästäni Suomessa. Tunnen kulttuurin valitettavan hyvin. Mikä siis oli epäloogista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, aloittajasta huomaa että ei tiedä yhtään mitään miten osa naisista käyttäyttyy kun lähestyt. Toisessa ketjussa jo sanoinkin, että olen jo lopettanut nuo aloitteen tekemiset kun ei vaan enää jaksa pakkien saantia.
M35
Jos nainen käyttäytyy törkeästi, eikö fiilis ole, että onneksi tuokin paljasti todellisen luonteensa heti, ei mennyt aikaa hukkaan.
Minua on ainakin harmittaneet ne pakit, kun toinen on ollut mahd ystävällinen ja mukava, silloin olen tuntenut että nyt menetän jotakin.
Voit itse kokeilla mitä toistuvat pakit tekee itsetunnolle.
M35
Mikähän auktoriteetti Strösseli on kertomaan deittailusta?
Colette kirjoitti:
Mieslukija82 kirjoitti:
Kyllä siellä Keravan Lidlissä on samat hinnat kuin muualla Suomessa.
Olet vaan niin ruma ettet kelpa edes suomalaiselle.
Colette kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti: naiset voisivat itsekin lähestyä miehiä!
On monta syytä mikseivät lähesty. Hyvin monella on vientiä ilman että tarvitsee olla aloitteen tekijä. Saattavat haluta kokea olonsa halutuksi eivätkä siksi lähesty. Uskovat perinteisiin (mies kosii,odottavat siis myös ensisiirtoa). Ja vaikka olisivatkin avoimia ensisiirron tekemiseen, voi heillä olla tiukat kriteerit siitä, ketä lähestyvät.
Lähestyn miehiä itse, koska silloin saan valita .....
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tuo ajatustapa on melkein pakollinen jos miehenä haluaa seuraa etsiä. Koska sinun häpäisy on sosiaalisesti hyväksyttyä, ainoa tapa päästä häpeästä eroon on ajatella muut ihmiset loppujen lopuksi täysin turhina ihmisinä jossei minkäänlaista yhteyttä löydy. Itsetunto ei kärsi mutta kyllä se aika paljon kyynistää ja kylmentää ihmistä mitä enemmän niitä pakkeja tulee.
Colette kirjoitti:
Mieslukija82 kirjoitti:
Colette kirjoitti:
Mieslukija82 kirjoitti:
Olen syntynyt ja viettänyt suurimman osan tähänastisesta elämästäni Suomessa. Tunnen kulttuurin valitettavan hyvin. Mikä siis oli epäloogista?
Miksi valitat tai väität tietäväsi miten asia on Suomessa jos ole ollut täällä aikoihin? Minusta se on epäloogista ja kyllä miehet lähestyvät naisia..eivät vaan juuri sinua.
Colette kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko golddigger?
En koe olevani. Golddiggerit tähtäävät avioliittoon. Minulla ja SDlläni on täysin erilliset elämät ja molemmille selvää että suhde on väliaikainen ja päättyy kun palaan Suomeen. Tämän kokemuksen myötä olen myös oppinut etten halua olla tulevaosuudessa riippuvainen miehen toimeentulosta vaan haluan yliopistokoulutuksen ja rahakkaan työpaikan itsrlleni.
Oletko hakenut jo opiskelemaan jotain yliopistoon? Sinähän olit kiinnostunut Briteissä opiskelusta?
Samaa mieltä aloittajan kanssa.
Se ei vaan yleensä toimi, että nainen lähestyy miestä. Poikkeuksiakin toki on.
Vierailija kirjoitti:
Seli seli. On vaikea arvostaa monia naisia, kun te olette noin epärehellisiä. Jos sanoisit suoraan, että et halua lähestyä pakkien pelossa, kunnioittaisin sinua. Mutta et voi tehdä niin, koska vaikuttaisit tekopyhältä, kun et itse uskalla lähestyä, mutta oletat silti, että miesten on uskallettava lähestyä naisia. Siksi keksit noita tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli. On vaikea arvostaa monia naisia, kun te olette noin epärehellisiä. Jos sanoisit suoraan, että et halua lähestyä pakkien pelossa, kunnioittaisin sinua. Mutta et voi tehdä niin, koska vaikuttaisit tekopyhältä, kun et itse uskalla lähestyä, mutta oletat silti, että miesten on uskallettava lähestyä naisia. Siksi keksit noita tekosyitä.
Miehet on metsästäjiä, naiset keräilijöitä. Niin se vaan on.
Colette kirjoitti:
Sitten valittavat palstoilla (tai ainakin AVlla) kuinka ovat sinkkuja? Haloo?! Missä järki?? Mene osoittamaan kiinnostusta naiseen,jos mielit deittailla tämän kanssa! Vannon ettei YKSIKÄÄN nainen heittäydy törkeäksi sinun lähestyessä häntä. On olemassa tasan kolme skenaariota:
A) Antavat numeron ja kiinnostus molemminpuolista
B) Antavat feikkinumeron, sillä eivät ole syystä tai toisesta kiinnostuneita mutta eivät kehtaa sitä kertoa
C) Eivät anna numeroa (mahdollisesti varattuja?)See? Ei siis mitään vakavia seuraamuksia!
Viimeiset vuodet ulkomailla viettäneenä olen huomannut miesten lähestymisessa olevan huima ero! Suomessa kiinnostuksenosoituksia tuntemattomilta miehiltä tuli 0. Nykyään olen pudonnut laskuista. Sinällään arvostan Suomessa sitä,että miehet arvostavat tilaa naisen ympärillä eivätkä ole tungettelevia mutta johtaako tuo nimenomaan heidän yksinäisyyteen? Toinen asia,jota suomalaisuudessa deittailukulttuurissa arvostan on rehellisyys. "See you later" hyvästelystä ei voi koskaan olla varma näkeekö henkilöä enää. Useimmiten ei. Suomessa taas automaattisesti näkisi. Kaikkea en siis olisi muuttamassa.
Toki lähestymistavalla on merkitystä, ÄLKÄÄ KOMMENTOIKO VARTALOA!! Yksikään nainrn ei halua tuntea olevansa pelkkä lihanpala!! Tyylin kommentoiminen ok (toisaalta sekin tulee tehdä taktisesti "uu sexy jeans" revityistä farkuista ei paljon mieltä lämmitä ). Nykyään en numeroani anna (tekeydyn lähtöä tekeväksi turistiksi, paksu suomiaksentti ilahduttaa aina ystäviäni!!😁)mutta ne harvat joille olen sen antanut ovat olleet ulkoiselta olemukseltaan SIISTEJÄ, yrittäneet tutustua kunnolla (kyselleet kiinnostuksenkohteista/opiskelusta/töistä...) ja kohteliaita.
Siis vannot? Minut ajoi yksi naisporukka korvat luimussa karkuun kun yritin yhtä heistä lähestyä. Olivat ihan pöyristyneitä, että miten toi kehtaa. Eli yritin liian kaunista. Sen jälkeen en ole yrittänyt ja siitä sentään jo 8 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on metsästäjiä, naiset keräilijöitä. Niin se vaan on.
Biologiaan vedotaan aina silloin, kun se sopii itselle, mutta sitten kun ei sovi, niin johan mylvitään isoon ääneen naisvihaa jne. Niin se vain on.
Colette kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti: naiset voisivat itsekin lähestyä miehiä!
On monta syytä mikseivät lähesty. Saattavat haluta kokea olonsa halutuksi eivätkä siksi lähesty.
Luuletko ettei mies halua kokea oloansa halutuksi?
Tästä syystä en lähesty naisia. Sitä paitsi, jos nainen lähestyy miestä, on se paljon varmempi merkki oikeasta kiinnostuksesta, kuin se, että mies lähestyy naista.
No eikö se juttelemaan meneminen ole sinusta lähestymistä?
M35