Onko tämä mekko liian "värikäs" hautajaisiin (kuva)
https://www.halpahalli.fi/media/catalog/product/cache/image/700x560/e9c…
Kyseessä ei-läheinen ihminen. Lisäksi musta bolero peittämään käsivarsia.
Kommentit (59)
Voisin laittaa hautajaisiin. Itsellä oli talvella kaksissa hautajaisissa päällä harmaa hame, musta pusero ja musta bolero. Ei hautajaisiin ole pakko laittaa pelkkää mustaa.
No ei toi todellakaan mikään rantamekko ole, paksua villaista kangasta. Juuri ja juuri ees viitsii pitää kesällä. Hätäpäissäni tuon ostin jokunen kuukausi sitten...
Näyttää ihan trikoomekolta. En laittaisi itse hautajaisiin.
Tuolla mekolla ilmoitat ettei kiinnosta ja että olisit ennemmin terassilla. Bolero on koska äiti käsi.
Halpa-Hallista löytyy kyllä muutakin, kokemusta on.
Ei se liian värikäs ole, mutta kylläkin liian halvan arkirätin näköinen arvokkaaseen tilanteeseen.
Hmm... vähän kaksijakoinen olo tuosta asusta. Toisaalta ihan hillitty, koska ei ole läheisestä ihmisestä kyse ja sinulla on musta bolero peittämään käsivarret.
En ole kuitenkaan ihan varma, laittaisinko tuota asua, mutta toisaalta voisinkin laittaa.
Minusta ei tainnut olla apua, sorry :-D
Ja siis mekko näyttää tuossa kuvassa tosiaan enemmän trikoiselta mutta materiaali on "juhlava" todellisuudessa. Eli lähinnä toi väri epäilyttää että pitäsikö olla mustempi. En ole ollut aikoihin hautajaisissa. Ap
Rantamekko, oli väri mikä tahansa. Jos kyseessä ei ollut läheinen ihminen, niin miksi häntä pitäisi kunnioittaa lerpattavalla trikoomekolla ja läheisille säästää siisti kreppi?
Ei liian värikäs, mutta ei tarpeeksi arvokas hautajaisiin ja arvokas ei tarkoita hintaa. Arki mekko.
Ei ole - hautajaisiin voi pukeutua vaikka punaiseen. Itse asiassa pitääkin muistaa päivittää hautajaisohjeeni - minä en halua omiini mitään mustien kulkuetta.
Siis tuo ei oikeasti ole arkimekko eikä mikään trikooliru, vaan selvästi tarkotettu vähän juhlavammaksi vaatteeksi, eikä missään tapauksessa mihinkään rannalle. Kangas on todellisuudessa vähän jopa kiiltävä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mekko näyttää tuossa kuvassa tosiaan enemmän trikoiselta mutta materiaali on "juhlava" todellisuudessa. Eli lähinnä toi väri epäilyttää että pitäsikö olla mustempi. En ole ollut aikoihin hautajaisissa. Ap
Osta kirpputorilta musta bleiseri tuon päälle. Laita mustat sukkahousut, kengät ja musta laukku käteen. Minimaalisesti koruja ja hillitty kampaus. Hillitty käytös sen lisäksi niin ihan hyvin kelpaa hautajaisiin. T. Vaatesuunnittelija
P.S. Tarkasta, että bleiseri istuu hyvin halaamalla itseäsi se päällä. Silloin bleiserin kangas saa hieman kiristyä selästä. Vaihda bleiserin napit mustiksi jollei siinä ole mustia nappeja.
Kannattaa pitää vaatekomerossa puhtaana ja silitettynä yksi hautajaisvaatekerta pukupussissa varasukkahousuineen päivineen koska siinä vaiheessa kun neljänkympin rajapyykki on ylitetty alkaa olla käyttöä hautajaisvaatteille yllättävän usein.
Ihan ok, vetoketju selässä, ei ihan tavallinen trikoomekko. Bolerolla varsinkin.
Olen nähnyt hautajaisissa vaikka minkälaista pukeutumista, tuo ei ole ollenkaan huonoimmasta päästä. Minusta farkut on pahempi moka, tai minihame farkkukangasta. Tiukat kiiltävät trikoohousut on myös nähty. Reisitaskuhousut ja tennarit.
Pukisin tuonne alle mustan kauluspaidan, niin että mekosta tulee liivimekko ja unohtaisin boleron. Värin pitäisi olla sinänsä ok, mutta varaudu siihen, että kaikki muut ovat kokomustassa.
Käy erittäin hyvin hautajaisiin. Mekko on siisti ja hillitty. En ymmärrä mikä tuosta tekee rantamekon?
Lisään vielä sen verran, että pahin hautajaisissa tehty moka ovat liian paljastavat kaula-aukot naisilla. Huivi kaulaan jos ei löydä riittävän umpinaiskaula-aukkoista yläosaa. Jotkut harmaat raidat ovat pikkujuttu dekolletéen paljastavaan yläosaan verrattuna. T. Vaatesuunnittelija
Vierailija kirjoitti:
Ei ole - hautajaisiin voi pukeutua vaikka punaiseen. Itse asiassa pitääkin muistaa päivittää hautajaisohjeeni - minä en halua omiini mitään mustien kulkuetta.
Ei voi ja kuolemaso jälkeen omaiset voivat pukeutua niinkuin haluvat.
Nykyään polyesteri on siis paksua villaista kangasta, ok?
Kyllä sopii. Tuollainen neule(?) mekko ei ole mitään rantamekkoa nähnytkään, kaveriksi tosiaan se bolero ja vaikkapa kauniit korut.
Kiinnostaisi tietää millaisissa vaatteissa nämä kritisoijat oikein ovat hautajaisissa, tai sitten siellä rannalla, jos tuo on olevinaan liian arkinen rantamekko. :D
En laittaisi. Ei ole kovin arvokkaan näköinen vaan enemmänkin arki/rantamekon näköinen.