Oletko lisännyt puunpolttoa? Onko se vaikuttanut sisäilmaan?
Mulla tämä tilanne. Poltan puuta ainakin kaksi kertaa enemmän kuin aiemmin. Koska pörssisähkö. Nyt alan kyllä olla sitä mieltä että se on vaikuttanut sisäilmaan merkittävästi. Ainakin mun nenässä haisee ja keuhkoissa tuntuu koko ajan. Vai kuvittelenko vain?
Kommentit (43)
Meillä naapuri helvet.....
Polttavat hajusta päätellen jotain muovia eli roskia. Savupiippu on liian lyhyt ja veto heikko, savu jää naapurustoon leijumaan ja ilmavaihto tuo köryt/partikkelit sisälle.
Kukaan ei kehtaa/uskalla mennä vahuksille valistamaan, joten aina, kun kerkiää sammuttamaan ilmanvaihdon, niin pärjäilee, mutta ihan kamalaa...
Voisiko soittaa 112?
No vähänhän se vaikuttaa, kun ei ole oikein muuta polttopaikkaa kuin tuo sähköuuni. Tai olen kyllä paistinpannulla polttanut pienempiä määriä makkarissa. Aika sakeaa on hengittäminen, mutta mitä sitä ei tekisi säästääkseen muutaman pennin sähkössä.
Vierailija kirjoitti:
No vähänhän se vaikuttaa, kun ei ole oikein muuta polttopaikkaa kuin tuo sähköuuni. Tai olen kyllä paistinpannulla polttanut pienempiä määriä makkarissa. Aika sakeaa on hengittäminen, mutta mitä sitä ei tekisi säästääkseen muutaman pennin sähkössä.
Säästä sinä pennejäsi (tervetuloa toki myös tänne 2000-luvulle ja senttien maailmaan), minä säästän satasia.
Täysin järjetöntä tuo takkojen polttaminen ja ilman pilaaminen.
Pitäisi lailla kieltää tuollainen idiotismi etenkin pientaloalueilla.
Vierailija kirjoitti:
En polta takkoja, poltan puuta.
Asunto pientaloalueella ja minulla on ilmanlaatumittari, sekä kirvelevät silmät. Ilmanlaatumittarin VOC päästöt ovat jatkuvasti punaisella, koska ilmassa on niin paljon pienhiukkasia sähkönsäästäjien takoista. Ja se sama porukka pelastaa maailmaa kun katolla näyttää olevan monella aurinkopaneelit...
Vierailija kirjoitti:
Asunto pientaloalueella ja minulla on ilmanlaatumittari, sekä kirvelevät silmät. Ilmanlaatumittarin VOC päästöt ovat jatkuvasti punaisella, koska ilmassa on niin paljon pienhiukkasia sähkönsäästäjien takoista. Ja se sama porukka pelastaa maailmaa kun katolla näyttää olevan monella aurinkopaneelit...
Silmiä mulla muuten kirvelee myös. Mistä tuollaisen mittarin saa hommattua?
Ap
Onko kukaan maininnut, että puun pienpolttajat voisivat hankkia savukaasupesurit niihin piippuihinsa, jotta olisivat ympäristöystävällisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En polta takkoja, poltan puuta.
Kerrankin olet keksinyt päällesi hyvän käyttötarkoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Tää saattaa tulla shokkina mutta harvempi hankkii aurinkopaneelit koska haluaa pelastaa maailman :D
Sisäilma kunnossa, kun tietää mitä tekee, vaikka poltan aamulla pesällisen ja illalla pesällisen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin savut menee piipusta pihalle.
Juu ne menee sinne naapuriin vissiin.
Eli mun savut menee naapuriin ja naapurin savut tulee mulle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee sauhut ulos
Sauhuja tulee myös sisälle. Jos et tätä huomaa, niin hajuaistisi ei ole kovinkaan tarkka.
Olen pesällinen palaa joka toinen päivä. Enkä ole huomannut mitään eroa sisäilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Sisäilma kunnossa, kun tietää mitä tekee, vaikka poltan aamulla pesällisen ja illalla pesällisen.
No voisitko valistaa muitakin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapuri helvet.....
Polttavat hajusta päätellen jotain muovia eli roskia. Savupiippu on liian lyhyt ja veto heikko, savu jää naapurustoon leijumaan ja ilmavaihto tuo köryt/partikkelit sisälle.
Kukaan ei kehtaa/uskalla mennä vahuksille valistamaan, joten aina, kun kerkiää sammuttamaan ilmanvaihdon, niin pärjäilee, mutta ihan kamalaa...
Voisiko soittaa 112?
Uskomatonta mikä urpo. Kai nyt aikuinen ihminen uskaltaa käydä sanomassa!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmiä mulla muuten kirvelee myös. Mistä tuollaisen mittarin saa hommattua?
Ap
Tämä oli joku airthings gigantista, eri versioita ja valmistajia lienee myös. VOC yhdistelmät kertoo pienhiukkasista ilmassa.
Olen lisännyt. Ja naapurit selvästi myös. Ilmanvaihto pölläyttää savunhajun sisään pitkin päivää vaikka itsellä ei olisi juuri silloin tulet takassa.