Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lisännyt puunpolttoa? Onko se vaikuttanut sisäilmaan?

Vierailija
21.12.2022 |

Mulla tämä tilanne. Poltan puuta ainakin kaksi kertaa enemmän kuin aiemmin. Koska pörssisähkö. Nyt alan kyllä olla sitä mieltä että se on vaikuttanut sisäilmaan merkittävästi. Ainakin mun nenässä haisee ja keuhkoissa tuntuu koko ajan. Vai kuvittelenko vain?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lisännyt. Ja naapurit selvästi myös. Ilmanvaihto pölläyttää savunhajun sisään pitkin päivää vaikka itsellä ei olisi juuri silloin tulet takassa. 

Vierailija
2/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri helvet.....

Polttavat hajusta päätellen jotain muovia eli roskia. Savupiippu on liian lyhyt ja veto heikko, savu jää naapurustoon leijumaan ja ilmavaihto tuo köryt/partikkelit sisälle.

Kukaan ei kehtaa/uskalla mennä vahuksille valistamaan, joten aina, kun kerkiää sammuttamaan ilmanvaihdon, niin pärjäilee, mutta ihan kamalaa...

Voisiko soittaa 112?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähänhän se vaikuttaa, kun ei ole oikein muuta polttopaikkaa kuin tuo sähköuuni. Tai olen kyllä paistinpannulla polttanut pienempiä määriä makkarissa. Aika sakeaa on hengittäminen, mutta mitä sitä ei tekisi säästääkseen muutaman pennin sähkössä.

Vierailija
4/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähänhän se vaikuttaa, kun ei ole oikein muuta polttopaikkaa kuin tuo sähköuuni. Tai olen kyllä paistinpannulla polttanut pienempiä määriä makkarissa. Aika sakeaa on hengittäminen, mutta mitä sitä ei tekisi säästääkseen muutaman pennin sähkössä.

Säästä sinä pennejäsi (tervetuloa toki myös tänne 2000-luvulle ja senttien maailmaan), minä säästän satasia.

Vierailija
5/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin järjetöntä tuo takkojen polttaminen ja ilman pilaaminen.

Pitäisi lailla kieltää tuollainen idiotismi etenkin pientaloalueilla.

Vierailija
6/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En polta takkoja, poltan puuta.

Vierailija
7/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto pientaloalueella ja minulla on ilmanlaatumittari, sekä kirvelevät silmät. Ilmanlaatumittarin VOC päästöt ovat jatkuvasti punaisella, koska ilmassa on niin paljon pienhiukkasia sähkönsäästäjien takoista. Ja se sama porukka pelastaa maailmaa kun katolla näyttää olevan monella aurinkopaneelit...

Vierailija
8/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto pientaloalueella ja minulla on ilmanlaatumittari, sekä kirvelevät silmät. Ilmanlaatumittarin VOC päästöt ovat jatkuvasti punaisella, koska ilmassa on niin paljon pienhiukkasia sähkönsäästäjien takoista. Ja se sama porukka pelastaa maailmaa kun katolla näyttää olevan monella aurinkopaneelit...

Silmiä mulla muuten kirvelee myös. Mistä tuollaisen mittarin saa hommattua?

Ap

Vierailija
9/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan maininnut, että puun pienpolttajat voisivat hankkia savukaasupesurit niihin piippuihinsa, jotta olisivat ympäristöystävällisiä?

Vierailija
10/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En polta takkoja, poltan puuta.

Kerrankin olet keksinyt päällesi hyvän käyttötarkoituksen.

Vierailija
11/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää saattaa tulla shokkina mutta harvempi hankkii aurinkopaneelit koska haluaa pelastaa maailman :D

Vierailija
12/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee sauhut ulos

Vierailija
13/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin savut menee piipusta pihalle.

Vierailija
14/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilma kunnossa, kun tietää mitä tekee, vaikka poltan aamulla pesällisen ja illalla pesällisen.

Vierailija
15/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin savut menee piipusta pihalle.

Juu ne menee sinne naapuriin vissiin.

Eli mun savut menee naapuriin ja naapurin savut tulee mulle.

Vierailija
16/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee sauhut ulos

Sauhuja tulee myös sisälle. Jos et tätä huomaa, niin hajuaistisi ei ole kovinkaan tarkka.

Vierailija
17/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pesällinen palaa joka toinen päivä. Enkä ole huomannut mitään eroa sisäilmassa.

Vierailija
18/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäilma kunnossa, kun tietää mitä tekee, vaikka poltan aamulla pesällisen ja illalla pesällisen.

No voisitko valistaa muitakin?

Vierailija
19/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapuri helvet.....

Polttavat hajusta päätellen jotain muovia eli roskia. Savupiippu on liian lyhyt ja veto heikko, savu jää naapurustoon leijumaan ja ilmavaihto tuo köryt/partikkelit sisälle.

Kukaan ei kehtaa/uskalla mennä vahuksille valistamaan, joten aina, kun kerkiää sammuttamaan ilmanvaihdon, niin pärjäilee, mutta ihan kamalaa...

Voisiko soittaa 112?

Uskomatonta mikä urpo. Kai nyt aikuinen ihminen uskaltaa käydä sanomassa!?

Vierailija
20/43 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmiä mulla muuten kirvelee myös. Mistä tuollaisen mittarin saa hommattua?

Ap

Tämä oli joku airthings gigantista, eri versioita ja valmistajia lienee myös. VOC yhdistelmät kertoo pienhiukkasista ilmassa.