Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivon mukaan musta tulee 20v äiti! Mitäköhän ihmiset aattelee kun näytän vielä nuoremmalta

Vierailija
27.05.2018 |

Kovasti on nyt yritetty mieheni kanssa saada lapsi alulle. Nyt on toinen yrityskierto menossa ja jännään nyt että miten tässä kierrossa kävi. Ovulaatio meni siis jo ja nyt ei voi sen lapsen eteen tehdä muuta kuin odottaa sitä että pääsee tekemään raskaustestin. Odotan myös odotusaikaa ja tulen olemaan ylpeä nuori äiti. Tää on se mitä elämältäni haluan, ja toisten valintojen moralisoijat voivat keskittyä moralisoimaan rauhassa niitä omia elämiänsä. Jokainen saa mun mielestäni tehdä sitä perheenlisäystä ihan silloin kuin haluaa, kunhan vaan on kykeneväinen sitä jälkikasvuaan hoitamaan.

Tämän keskustelun luomiseen inspiraation sain siitä, kun aina niin monesta tuutista sitä saa lukea kuinka kukakin on liian nuori tai liian vanha tai liian sitä ja tätä asioihin x y ja z.

Onnea kaikille nuorille, keski-ikäisille ja vanhoille äideille ja iseille, sekä myös samanikäisille lapsettomille!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sulle myös, toivottavasti pian tärppää :)

Vierailija
2/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän, että raskaaksi tuleminen ei aina käy tuosta vain? Voitte joutua odottamaan pitkän aikaa. Onnea silti yritykseen, nuorena se on hyvä aloittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä siis tulet olemaan ylpeä?

Vierailija
4/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea sulle myös, toivottavasti pian tärppää :)

Kiitos! Samaa toivon :)

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän, että raskaaksi tuleminen ei aina käy tuosta vain? Voitte joutua odottamaan pitkän aikaa. Onnea silti yritykseen, nuorena se on hyvä aloittaa!

Tottakai tiesin, vaikka kyllä suurin osa onnistuu raskaaksi puolen vuoden yrityksen sisällä. Samoin tiedän että sikiö voi kuolla kohtuun ja raskaus mennä kesken, tai lapsi syntyä kuolleena tai saada synnyttyään kätkytkuoleman. Mutta miksi ihmeessä mä tuollaisia etukäteen jauhaisin tai pohdiskelisin kun ei ole yhdestäkään noista mitään viitettä että toteutuisivat omalla kohdalla.

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko myös lapsesta musta?

Olisi aika outoa jos tulisi kun ei minun eikä mieheni suvuissa ei ole tiedettävästi yhtäkään tummaihoista. 

ap

Vierailija
5/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ei ole niin tyhmää eläintä, ettei se osaisi lisääntyä, mitään ylpeilemistä asiassa ei ole.

Vierailija
6/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvin käy, niin siitä että saan olla äiti (toteuttaa unelmani) jo nuoresta saakka ja ehdin siten olla äiti suurimman osan elämästäni. Äitiys on se mistä olen haaveillut jo hyvin nuoresta saakka :)

ap

Vierailija
7/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ei ole niin tyhmää eläintä, ettei se osaisi lisääntyä, mitään ylpeilemistä asiassa ei ole.

Mutta tottakai nyt siitä lapsesta tulee silti olemaan ylpeä. Tai minusta ainakin jotenkin surullista jos ei tulisi kun "kyllähän muillakin on lapsia niin ei mun omakaan lapsi nyt niin erityinen ole". Kyllä mulle ainakin oma lapsi on se maailman rakkain ja upein, ja hänestä tulen tietenkin olemaan myös hyvin ylpeä! Jokaiselle äidille luulisi sen oman lapsen olevan maailman upein ilmestys.

ap

Vierailija
8/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisitko miehen lompakolla?

Vierailija
9/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tottakai nyt siitä lapsesta tulee silti olemaan ylpeä. Tai minusta ainakin jotenkin surullista jos ei tulisi kun "kyllähän muillakin on lapsia niin ei mun omakaan lapsi nyt niin erityinen ole". Kyllä mulle ainakin oma lapsi on se maailman rakkain ja upein, ja hänestä tulen tietenkin olemaan myös hyvin ylpeä! Jokaiselle äidille luulisi sen oman lapsen olevan maailman upein ilmestys.

ap

Aloituksesi mukaan olet ylpeä äiti, se tarkoittaa siis että olet ylpeä lapsestasi? Mutta sitten kirjoitat että kaikki äidit ovat ylpeitä lapsistaan? Noin nuorelle sallittakoon vielä epärationaalisuus...

Vierailija
10/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jo on ruusuiset kuvitelmat. Sun lapsesta voi tulla ties mikä sekopää, varasteleva nisti, pedofiili tai ihan mitä vain vaikka sä tekisit mitä ja siitäkinkö olet sitten niin ylpeä kun lapsesi on joku kouluampuja?

Vierailija
11/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisitko miehen lompakolla?

En, ollaan molemmat opiskelijoita ja tulot molemmilla sen mukaisia.

ap

Vierailija
12/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuut näyttään viis vuotta vanhemmalta jo siinä vaiheessa kun vauva on pari viikkoinen, että ei kukaan ihmettele mitään.

Vierailija
13/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap:lle yritykseen! Ihanaa, että on vielä nuoria, jotka haluavat perustaa perheen. Minäkin halusin, mutta sain esikoiseni vasta 27-vuotiaana. Olinkin sitten kyllä huippuonnellinen ja sain vielä lisää lapsia. Perhe on elämän paras asia, mun mielestä. 

Vierailija
14/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aloituksesi mukaan olet ylpeä äiti, se tarkoittaa siis että olet ylpeä lapsestasi? Mutta sitten kirjoitat että kaikki äidit ovat ylpeitä lapsistaan? Noin nuorelle sallittakoon vielä epärationaalisuus...

Eihän tuo ollut lainkaan epärationaalista. Äiti on nainen jolla on lapsi. Ylpeä äiti --> ylpeä nainen, jolla on lapsi.  Tulen olemaan ylpeä useammastakin asiasta: itsestäni siinä että olen toteuttanut rohkeasti unelmani muiden oudoksumisesta huolimatta, ja sitten siitä omasta lapsesta, ihan pelkästä sen lapsen olemassaolosta.

ap

Vierailija
15/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis.

Mut penskana olin lapsenlikkana. Kehityin tosi varhain ja olin pitkä. Kun mm 11 v työnsin vauvaa rattaissa, moni tuli ihastelemaan vauvaa ja kauhistelemaan, miksi noin nuori on jo äiti....

Vierailija
16/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näistä negatiivisista kommentoijista täällä tai oikeassa elämässä. Ovat niitä ikuisia hapannaamoja, joiden elämäntehtävä on pilata toisen ilo ja onni. Olipa kyse lasten saamisesta, koiran, kissan, hevosen tai minkä tahansa lemmikin hankinnasta, talon rakentamisesta, vanhan talon ostamisesta, maalle muuttamisesta, opiskelusta, yrityksen perustamisesta tms. ihan mistä tahansa, aina se on näiden narisevien hapannaamojen mielestä hirmuisen vaikeaa ja varmasti siinä vielä on edessä ongelmia ja huonosti käy. Heidän mielestään ei kannata elämässä tehdä oikeastaan mitään, kun pieleen menee kumminkin. Parasta känistä siellä harmaaseinäisessä kämpässään ja odottaa kuolemaa.

Onnea ap: lle ja miehelleen! 

Vierailija
17/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jo on ruusuiset kuvitelmat. Sun lapsesta voi tulla ties mikä sekopää, varasteleva nisti, pedofiili tai ihan mitä vain vaikka sä tekisit mitä ja siitäkinkö olet sitten niin ylpeä kun lapsesi on joku kouluampuja?

No jo on hyvät lähtökohdat lapsella jos vanhemmat jo vauvasta alkaen uumoilee lapsesta tulevan vanhemmiten sekopää kouluampuja. Ei varmaan mikään ihme jos sellaisten vanhempien hoivassa sellaiseksi tuleekin.

Lapsesta kasvaa toki myöhemmiten itsenäinen joka tekee omat päätöksensä elämässä. Ei mun tarvitse olla ylpeä lapseni kaikista teoista, voidakseni olla silti ylpeä hänestä ihmisenä ja rakastaakseni häntä. 

ap

Vierailija
18/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudi siihen että saat syyttelyä osaksesi tyyliin ”mitä noin nuorena lapsen teit” tai ”yhteiskunnan tuella lapsesi kasvatat” kun saat ihan samaa rahaa lapsesta mitä muutkin saavat (äitiyspäiväraha/kotihoidontuki) mutta mä olin suoraan saatanasta kun noita nostin koska mulla ei ollut työpaikkaa vielä..

Vierailija
19/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuut näyttään viis vuotta vanhemmalta jo siinä vaiheessa kun vauva on pari viikkoinen, että ei kukaan ihmettele mitään.

No saattaapi se toki käydä näinkin!:D Siinä se positiivinen puoli että säästyypähän ainakin ihmisten mulkoilulta.

ap

Vierailija
20/32 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap:lle yritykseen! Ihanaa, että on vielä nuoria, jotka haluavat perustaa perheen. Minäkin halusin, mutta sain esikoiseni vasta 27-vuotiaana. Olinkin sitten kyllä huippuonnellinen ja sain vielä lisää lapsia. Perhe on elämän paras asia, mun mielestä. 

Mulla on sun kanssa just samoja ajatuksia ollut aina. Mulle perhe on se elämän tärkein asia ja sille haluan myös omistaa elämäni. :)

ap