Ärsyttää säästeliäät ihmiset, jotka arvostelee toisten kulutusta!
Mäkättävät aina miten paljon säästävät kuukaudessa, syövät halvalla ja kävelevät joka hlvetin välimatkan, jotka tietenkin ovat lyhyitä. Elämän sisällöksi riittää joku YouTube ja loputtomat luontokävelyt. Kaikessa siis pyritään ilmaisuuteen. Okei, kiva jos jotkut pärjää niin. Mutta älkää tulko määräilemään minua! Minä haluan elää 2020-luvun ihmisen elämää, omilla rahoillani varmaan saan tehdä niin? Minä nautin tosissani siitä uusimmasta iPhone X:stä, tajuttoman kalliista autosta ja hintavasta (ennen kaikkea terveellisestä) RAVINNOSTA. Älkää arvostelko.
Kommentit (8)
Jep noita löytyy lähipiiristäni, mutta myös niitä ärsyttäviä IPhone lesoilijoitan. Molemmat tuputtavat elämäntyyliä, ei kiinnosta paljonko joku on saanut säästettyä tai se törkeän magee IPhone. Ihmiset saavat iloa niin eri asioista. Luontokävelyitäkin on montaa erilaista - 2 km luontopolkuja tai viikon reissu Lappiin... Hinnat ihan eri luokkaa.
Turhien tavaroiden ostajille kuittailen joskus. Siis sellaisille, jotka eivät edes muista ostaneensa jotain, vaan menevät kauppaan ja hankkivat suurinpiirtein samanlaisen vekottimen kuin esim. edellisenä kesänä. Palveluihin törsääminen on minusta ihan ok, kuten esim. nuo taksikyydit, jos kerran rahaa on.
Mun kulutuskäyttäytyminen ei ole mitään uusia autoja tms., koska en ole kovin varakas, mutta en silti jaksa jatkuvasti miettiä että olisko Lidlistä sittenkin saanut banaaneja halvemmalla tms.
Mulle raha ei ole koskaan ollut itseisarvo, eikä tule koskaan olemaankaan. Nautin tietyistä asioista, esim. hyvästä viinistä, ja olen siitä myös valmis maksamaan. Mutta lähipiirissä on henkilö jonka pitää AINA olla utelemassa raha-asioistani (mielestäni epäkohteliasta), ja huomaan kyllä miten hän mielessään sitten arvostelee kun olen tällainen "tuhlailija." Minua ei hänen pihiytensä sen ihmeemmin haittaa, mutta raivostuttaa toisinaan, kun hän ei ymmärrä että ihmiset kuluttavat eri lailla ja eri asioihin... Eikä se automaattisesti tee kenestäkään hyvää tai huonoa ihmistä.
En tiedä miten tästä hänelle vihjailisin, sillä joskus tulee ihan oikeasti kökkö olo, kun taas udellaan ja kysellään että paljonko maksoi tuo uusi keittiörobotti, oi voi olisihan sen halvemmallakin saanut, hirveän hintainen... Ei ole sun rahoista kyse, joten suu kiinni!
Mua taas ärsyttää tuhlaavaiset ihmiset, joita ei yhtään kiinnosta miten heidän tuhlaamisensa ympäristöön vaikuttaa :) Sama se mulla jos joku haluaa maksaa viikoittaisesta hemmotteluhieronnasta, mutta jos maksetaan joka viikko uusista vaatteista vanhojen lentäessä roskiin ja jokainen laite on päivitettävä heti kun mahdollista uusimpaan, niin kyllä se saa minut helposti kommentoimaan. Ei pitäisi koska, eihän ne siitä mitään opi, mutta kun moinen käytös vaan on jotenkin niin käsittämättömän höttöaivoista.
Mä v*ttuilen ihan avoimesti kerskakuluttajille. Ansaitsevat sen. Maapallo hukkuu meihin ja meidän roskiin.
Itse en elä säästeliäästi ja hillitysti koska se olisi jotenkin edullisempaa (panostan laadukkaaseen kasvisruokavalioon ja käytän mielelläni rahaa tuotteisiin jotka kestävät kauemmin) vaan koska mielestäni minulla on velvollisuus tehdä niin.
Jos joku on itsekäs niin hieron sitä kyllä sen nassuun aina kun ehdin. Ei minua hänen pahastumisensa tai ärsyyntymisensä haittaa, sehän on tarkoituksenikin.
Saat nauttia ihan vapaasti kulutuksestasi kunhan et loppukuusta ole inisemässä että raha ei riitä ruokaan tai vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Mä v*ttuilen ihan avoimesti kerskakuluttajille. Ansaitsevat sen. Maapallo hukkuu meihin ja meidän roskiin.
Itse en elä säästeliäästi ja hillitysti koska se olisi jotenkin edullisempaa (panostan laadukkaaseen kasvisruokavalioon ja käytän mielelläni rahaa tuotteisiin jotka kestävät kauemmin) vaan koska mielestäni minulla on velvollisuus tehdä niin.
Jos joku on itsekäs niin hieron sitä kyllä sen nassuun aina kun ehdin. Ei minua hänen pahastumisensa tai ärsyyntymisensä haittaa, sehän on tarkoituksenikin.
Älä vaan erehdy minulle päätäsi aukomaan.
Itselläni ei ole ihan noin ekstreme-tapauksia tuttavapiirissä että kaikesta huomauteltaisiin, mutta joskus tulee vähän kuittia kun käytän taksia sen sijaan että menisin himaan julkisilla niin kuin jotkut porukassa illan päätteeksi. Mitä se kenellekään kuuluu? Välillä sieppaa.