Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääset ahdistuksesta eroon

Vierailija
27.05.2018 |

Tämä ei lähde minusta pois ja sen olisi kyllä aika jo poistua, hän vain viipyy.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eroon päässyt, mutta opetellut kontrolloimaan sitä.

Minulla on yleinen ahdistuneisuus häiriö, ja se oli välillä todella kuormittava ja invalidisoiva.

Opettelin taklaamaan sitä. Ensin uskaltauduin "ratsastamaan" sillä, annoin sen tulla ja viedä. Makasin sohvannurkassa kippurassa enkä pystynyt liikahtamaankaan, ahdistus repi kuin peto, mutta kun  annoin olla ja olin hiljaa, se hellitti ja meni pois. Näin tein joka kerta. Tämä on klisee, mutta ei siihen kuole eikä se vahingoita mitenkään.

Sitten aloin analysoida sitä. Opetella ikäänkuin tuntemaan sen. Prosessi on ollut pitkä ja vieläkin se on minussa. En usko että koskaan poistuukaan, mutta nyt herra olen minä. Se pääsee yllättämään usein aamulla heti herättyä, ja se on tuskallista. Yleensä makaan jonkin aikaa hiljaa ja annan sen myllätä yrittämättäkään estää. Se menee ohi.

En osaa selittää, oma tapansa pitää vain löytää. Koskaan en ole käyttänyt lääkkeitä tähän. 

Vierailija
2/3 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi Essitalopram

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ekan vastaajan keino vois olla hyvä, mutta työelämässä kun on ja on perhettä niin ei voi maata hiljaa. Mullakin iskee heti kun herään ja silloin pitää toimia, ei ole aikaa jäädä makaamaan.

Mulla yks syy on työ ja sairauden pelko ja äitini kuoleman jälkeen sairaudenpelkoni on vain lisääntynyt.

Ahdistus yleensä läsnä enemmän tai vähemmän aamusta iltaan. Yöllä harvemmin valvottaa. Joskus voi olla vaikee nukahtaa.

Oken nyt hakemassa psykoterapiaan. En pärjää enää yksin.

Valitettavasti en pysty tän enempää auttamaan. Tsemppiä sulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä